Facebook - konwersja

Język C++. Kompendium wiedzy. Wydanie 4 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
14 lipca 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
199,00

Język C++. Kompendium wiedzy. Wydanie 4 - ebook

Twój przewodnik po C++!

C++ dzielnie broni swojej pozycji na rynku języków programowania. Pomimo silnego naporu języka Java oraz platformy .NET wciąż jest niezastąpiony w wielu dziedzinach. Jeżeli tylko wymagana jest najwyższa wydajność, dostęp do sprzętu oraz przewidywalny czas wykonania, programiści najczęściej wybierają właśnie język C++. Ostatnia wersja standardu - oznaczona numerem 11 - pozwala na jeszcze łatwiejsze pisanie kodu oraz tworzenie szybszych i wydajniejszych programów.

Najnowsze wydanie tej cenionej książki zostało poprawione i uzupełnione o nowości z tej właśnie wersji standardu języka C++. Dowiesz się, jak korzystać ze wskaźników, liczb losowych oraz udoskonalonych kontenerów. Ponadto poznasz najlepsze zastosowanie wyrażeń lambda czy szablonów. Oprócz omówienia nowości znajdziesz tu również szczegółowy przegląd klasycznych elementów języka C++. Pętle, zmienne, tablice, instrukcje warunkowe - to tylko niektóre z omawianych zagadnień. Książka stanowi doskonały podręcznik dla początkujących programistów i świetne rozwinięcie dla programujących w języku C++ na co dzień. Przekonaj się, jak łatwo i przyjemnie możesz opanować ten popularny język oprogramowania.

Dzięki tej książce:

  • poznasz nowości wprowadzone w C++ 11
  • zaznajomisz się z elementami biblioteki standardowej
  • opanujesz podstawowy model pamięci języka C++
  • zrozumiesz model pamięci języka C++

Poznaj nowości C++ 11!

  • podstawowe narzędzia, np. typy, obiekty, zakresy, pamięć, wykonywanie obliczeń i wiele więcej
  • modularność oparta na przestrzeniach nazw, plikach źródłowych oraz obsłudze wyjątków
  • abstrakcja w C++, tj. wykorzystanie klas, hierarchii klas oraz szablonów w programowaniu tradycyjnym, obiektowym oraz ogólnym
  • biblioteka standardowa: kontenery, algorytmy, iteratory, narzędzia dodatkowe, łańcuchy, strumienia wejścia i wyjścia, lokacje, biblioteki liczbowe i wiele więcej
  • szczegółowy opis podstawowego modelu pamięci języka C++

Czwarte wydanie książki pozwala na łatwe przejście na C++11 programistom, którzy do tej pory programowali przy użyciu C++98 lub w innych językach. Ponadto w książce znajduje się wiele cennych informacji nawet dla znawców standardu C++11.

Spis treści

Przedmowa 23

Przedmowa do wydania trzeciego 27

Przedmowa do wydania drugiego 29

Przedmowa do wydania pierwszego 31

CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE 33

Rozdział 1. Uwagi do czytelnika 35

  • 1.1. Struktura książki 35
    • 1.1.1. Wprowadzenie 36
    • 1.1.2. Podstawowe narzędzia 36
    • 1.1.3. Techniki abstrakcji 37
    • 1.1.4. Biblioteka standardowa 39
    • 1.1.5. Przykłady i odwołania 40
  • 1.2. Projekt języka C++ 41
    • 1.2.1. Styl programowania 43
    • 1.2.2. Kontrola typów 46
    • 1.2.3. Zgodność z językiem C 47
    • 1.2.4. Język, biblioteki i systemy 48
  • 1.3. Nauka języka C++ 50
    • 1.3.1. Programowanie w języku C++ 52
    • 1.3.2. Rady dla programistów C++ 53
    • 1.3.3. Rady dla programistów C 53
    • 1.3.4. Rady dla programistów języka Java 54
  • 1.4. Historia 55
    • 1.4.1. Oś czasu 56
    • 1.4.2. Pierwsze lata 57
    • 1.4.3. Standard z 1998 r. 59
    • 1.4.4. Standard z 2011 r. 62
    • 1.4.5. Do czego jest używany język C++ 65
  • 1.5. Rady 67
  • 1.6. Literatura 68

Rozdział 2. Kurs języka C++. Podstawy 73

  • 2.1. Wprowadzenie 73
  • 2.2. Podstawy 74
    • 2.2.1. Witaj, świecie! 75
    • 2.2.2. Typy, zmienne i arytmetyka 76
    • 2.2.3. Stałe 78
    • 2.2.4. Testy i pętle 79
    • 2.2.5. Wskaźniki, tablice i pętle 80
  • 2.3. Typy zdefiniowane przez użytkownika 82
    • 2.3.1. Struktury 83
    • 2.3.2. Klasy 84
    • 2.3.3. Wyliczenia 86
  • 2.4. Modułowość 87
    • 2.4.1. Osobna kompilacja 88
    • 2.4.2. Przestrzenie nazw 89
    • 2.4.3. Obsługa błędów 90
  • 2.5. Posłowie 93
  • 2.6. Rady 93

Rozdział 3. Kurs języka C++. Techniki abstrakcji 95

  • 3.1. Wprowadzenie 95
  • 3.2. Klasy 96
    • 3.2.1. Typy konkretne 96
    • 3.2.2. Typy abstrakcyjne 101
    • 3.2.3. Funkcje wirtualne 103
    • 3.2.4. Hierarchie klas 104
  • 3.3. Kopiowanie i przenoszenie 108
    • 3.3.1. Kopiowanie kontenerów 108
    • 3.3.2. Przenoszenie kontenerów 110
    • 3.3.3. Zarządzanie zasobami 112
    • 3.3.4. Tłumienie operacji 113
  • 3.4. Szablony 113
    • 3.4.1. Typy parametryzowane 114
    • 3.4.2. Szablony funkcji 115
    • 3.4.3. Obiekty funkcyjne 116
    • 3.4.4. Zmienne szablony 118
    • 3.4.5. Aliasy 119
  • 3.5. Rady 120

Rozdział 4. Kurs języka C++. Kontenery i algorytmy 121

  • 4.1. Biblioteki 121
    • 4.1.1. Przegląd biblioteki standardowej 122
    • 4.1.2. Nagłówki i przestrzeń nazw biblioteki standardowej 123
  • 4.2. Łańcuchy 124
  • 4.3. Strumienie wejścia i wyjścia 126
    • 4.3.1. Wyjście 126
    • 4.3.2. Wejście 127
    • 4.3.3. Wejście i wyjście typów zdefiniowanych przez użytkownika 128
  • 4.4. Kontenery 129
    • 4.4.1. vector 130
    • 4.4.2. list 133
    • 4.4.3. map 134
    • 4.4.4. unordered_map 135
    • 4.4.5. Przegląd kontenerów 135
  • 4.5. Algorytmy 137
    • 4.5.1. Używanie iteratorów 138
    • 4.5.2. Typy iteratorów 140
    • 4.5.3. Iteratory strumieni 140
    • 4.5.4. Predykaty 142
    • 4.3.3. Przegląd algorytmów 143
    • 4.5.6. Algorytmy kontenerowe 143
  • 4.6. Rady 144

Rozdział 5. Kurs języka C++. Współbieżność i narzędzia 145

  • 5.1. Wprowadzenie 145
  • 5.2. Zarządzanie zasobami 146
    • 5.2.1. unique_ptr i shared_ptr 146
  • 5.3. Współbieżność 148
    • 5.3.1. Zadania i wątki 149
    • 5.3.2. Przekazywanie argumentów 150
    • 5.3.3. Zwracanie wyników 150
    • 5.3.4. Wspólne używanie danych 151
    • 5.3.5. Komunikacja między zadaniami 154
  • 5.4. Drobne, ale przydatne narzędzia 157
    • 5.4.1. Czas 157
    • 5.4.2. Funkcje typowe 158
    • 5.4.3. pair i tuple 160
  • 5.5. Wyrażenia regularne 161
  • 5.6. Matematyka 162
    • 5.6.1. Funkcje i algorytmy matematyczne 162
    • 5.6.2. Liczby zespolone 163
    • 5.6.3. Liczby losowe 163
    • 5.6.4. Arytmetyka wektorów 165
    • 5.6.5. Limity liczbowe 165
  • 5.7. Rady 166

CZĘŚĆ II. PODSTAWOWE NARZĘDZIA 167

Rozdział 6. Typy i deklaracje 169

  • 6.1. Standard ISO języka C++ 169
    • 6.1.1. Implementacje 171
    • 6.1.2. Podstawowy źródłowy zestaw znaków 171
  • 6.2. Typy 172
    • 6.2.1. Typy podstawowe 172
    • 6.2.2. Typ logiczny 173
    • 6.2.3. Typy znakowe 174
    • 6.2.4. Typy całkowitoliczbowe 179
    • 6.2.5. Typy zmiennoprzecinkowe 181
    • 6.2.6. Przedrostki i przyrostki 182
    • 6.2.7. void 183
    • 6.2.8. Rozmiary 183
    • 6.2.9. Wyrównanie 185
  • 6.3. Deklaracje 186
    • 6.3.1. Struktura deklaracji 188
    • 6.3.2. Deklarowanie po kilka nazw 189
    • 6.3.3. Nazwy 189
    • 6.3.4. Zakres dostępności 191
    • 6.3.5. Inicjacja 194
    • 6.3.6. Dedukowanie typu: auto i decltype() 197
  • 6.4. Obiekty i wartości 200
    • 6.4.1. Wartości lewo- i prawostronne 200
    • 6.4.2. Cykl istnienia obiektów 201
  • 6.5. Aliasy typów 202
  • 6.6. Rady 203

Rozdział 7. Wskaźniki, tablice i referencje 205

  • 7.1. Wprowadzenie 205
  • 7.2. Wskaźniki 205
    • 7.2.1. void* 206
    • 7.2.2. nullptr 207
  • 7.3. Tablice 208
    • 7.3.1. Inicjatory tablic 209
    • 7.3.2. Literały łańcuchowe 210
  • 7.4. Wskaźniki do tablic 213
    • 7.4.1. Przeglądanie tablic 214
    • 7.4.2. Tablice wielowymiarowe 217
    • 7.4.3. Przekazywanie tablic 217
  • 7.5. Wskaźniki i const 220
  • 7.6. Wskaźniki i własność 221
  • 7.7. Referencje 222
    • 7.7.1. Referencje lewostronne 224
    • 7.7.2. Referencje prawostronne 227
    • 7.7.3. Referencje do referencji 229
    • 7.7.4. Wskaźniki i referencje 230
  • 7.8. Rady 232

Rozdział 8. Struktury, unie i wyliczenia 233

  • 8.1. Wprowadzenie 233
  • 8.2. Struktury 234
    • 8.2.1. Układ struktur 235
    • 8.2.2. Nazwy struktur 236
    • 8.2.3. Struktury a klasy 237
    • 8.2.4. Struktury a tablice 239
    • 8.2.5. Ekwiwalencja typów 241
    • 8.2.6. Stare zwykłe dane 241
    • 8.2.7. Pola 244
  • 8.3. Unie 244
    • 8.3.1. Unie a klasy 246
    • 8.3.2. Anonimowe unie 247
  • 8.4. Wyliczenia 249
    • 8.4.1. Klasy wyliczeniowe 250
    • 8.4.2. Zwykłe wyliczenia 253
    • 8.4.3. Wyliczenia anonimowe 254
  • 8.5. Rady 255

Rozdział 9. Instrukcje 257

  • 9.1. Wprowadzenie 257
  • 9.2. Zestawienie instrukcji 258
  • 9.3. Deklaracje jako instrukcje 259
  • 9.4. Instrukcje wyboru 260
    • 9.4.1. Instrukcje if 260
    • 9.4.2. Instrukcje switch 261
    • 9.4.3. Deklaracje w warunkach 264
  • 9.5. Instrukcje iteracyjne 264
    • 9.5.1. Zakresowe instrukcje for 265
    • 9.5.2. Instrukcje for 266
    • 9.5.3. Instrukcje while 267
    • 9.5.4. Instrukcje do 267
    • 9.5.5. Kończenie pętli 268
  • 9.6. Instrukcje goto 269
  • 9.7. Komentarze i wcięcia 269
  • 9.8. Rady 271

Rozdział 10. Wyrażenia 273

  • 10.1. Wprowadzenie 273
  • 10.2. Kalkulator 273
    • 10.2.1. Parser 274
    • 10.2.2. Wejście 278
    • 10.2.3. Wejście niskopoziomowe 282
    • 10.2.4. Obsługa błędów 283
    • 10.2.5. Sterownik 284
    • 10.2.6. Nagłówki 284
    • 10.2.7. Argumenty wiersza poleceń 285
    • 10.2.8. Uwaga na temat stylu 286
  • 10.3. Zestawienie operatorów 287
    • 10.3.1. Wyniki 291
    • 10.3.2. Kolejność wykonywania działań 292
    • 10.3.3. Priorytety operatorów 292
    • 10.3.4. Obiekty tymczasowe 293
  • 10.4. Wyrażenia stałe 295
    • 10.4.1. Stałe symboliczne 297
    • 10.4.2. const w wyrażeniach stałych 297
    • 10.4.3. Typy literałowe 297
    • 10.4.4. Argumenty referencyjne 298
    • 10.4.5. Wyrażenia stałe adresowe 299
  • 10.5. Niejawna konwersja typów 299
    • 10.5.1. Promocje 300
    • 10.5.2. Konwersje 300
    • 10.5.3. Typowe konwersje arytmetyczne 303
  • 10.6. Rady 304

Rozdział 11. Operacje wyboru 305

  • 11.1. Różne operatory 305
    • 11.1.1. Operatory logiczne 305
    • 11.1.2. Bitowe operatory logiczne 306
    • 11.1.3. Wyrażenia warunkowe 307
    • 11.1.4. Inkrementacja i dekrementacja 307
  • 11.2. Pamięć wolna 309
    • 11.2.1. Zarządzanie pamięcią 311
    • 11.2.2. Tablice 313
    • 11.2.3. Sprawdzanie dostępności miejsca w pamięci 314
    • 11.2.4. Przeciążanie operatora new 315
  • 11.3. Listy 318
    • 11.3.1. Model implementacji 318
    • 11.3.2. Listy kwalifikowane 319
    • 11.3.3. Listy niekwalifikowane 320
  • 11.4. Wyrażenia lambda 322
    • 11.4.1. Model implementacji 322
    • 11.4.2. Alternatywy dla lambd 323
    • 11.4.3. Lista zmiennych 325
    • 11.4.4. Wywoływanie i zwracanie wartości 329
    • 11.4.5. Typ lambdy 329
  • 11.5. Jawna konwersja typów 330
    • 11.5.1. Konstrukcja 331
    • 11.5.2. Rzutowania nazwane 333
    • 11.5.3. Rzutowanie w stylu języka C 334
    • 11.5.4. Rzutowanie w stylu funkcyjnym 335
  • 11.6. Rady 335

Rozdział 12. Funkcje 337

  • 12.1. Deklarowanie funkcji 337
    • 12.1.1. Dlaczego funkcje 338
    • 12.1.2. Składniki deklaracji funkcji 338
    • 12.1.3. Definiowanie funkcji 339
    • 12.1.4. Zwracanie wartości 340
    • 12.1.5. Funkcje inline 342
    • 12.1.6. Funkcje constexpr 343
    • 12.1.7. Funkcje [[noreturn\\ 346
    • 12.1.8. Zmienne lokalne 346
  • 12.2. Przekazywanie argumentów 347
    • 12.2.1. Argumenty referencyjne 348
    • 12.2.2. Argumenty tablicowe 350
    • 12.2.4. Nieokreślona liczba argumentów 353
    • 12.2.5. Argumenty domyślne 356
  • 12.3. Przeciążanie funkcji 358
    • 12.3.1. Automatyczne wybieranie przeciążonych funkcji 358
    • 12.3.2. Przeciążanie a typ zwrotny 360
    • 12.3.3. Przeciążanie a zakres 360
    • 12.3.4. Wybieranie przeciążonych funkcji z wieloma argumentami 361
    • 12.3.5. Ręczne wybieranie przeciążonej funkcji 362
  • 12.4. Warunki wstępne i końcowe 362
  • 12.5. Wskaźnik do funkcji 364
  • 12.6. Makra 368
    • 12.6.1. Kompilacja warunkowa 370
    • 12.6.2. Makra predefiniowane 371
    • 12.6.3. Pragmy 372
  • 12.7. Rady 372

Rozdział 13. Obsługa wyjątków 373

  • 13.1. Obsługa błędów 373
    • 13.1.1. Wyjątki 374
    • 13.1.2. Tradycyjna obsługa błędów 376
    • 13.1.3. Niedbała obsługa błędów 377
    • 13.1.4. Alternatywne spojrzenie na wyjątki 378
    • 13.1.5. Kiedy nie można używać wyjątków 379
    • 13.1.6. Hierarchiczna obsługa błędów 380
    • 13.1.7. Wyjątki a wydajność 381
  • 13.2. Gwarancje wyjątków 383
  • 13.3. Zarządzanie zasobami 385
    • 13.3.1. Finalizacja 388
  • 13.4. Egzekwowanie przestrzegania niezmienników 389
  • 13.5. Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków 394
    • 13.5.1. Zgłaszanie wyjątków 394
    • 13.5.2. Przechwytywanie wyjątków 397
    • 13.5.3. Wyjątki a wątki 404
  • 13.6. Implementacja wektora 405
    • 13.6.1. Prosty wektor 405
    • 13.6.2. Jawna reprezentacja pamięci 409
    • 13.6.3. Przypisywanie 411
    • 13.6.4. Zmienianie rozmiaru 414
  • 13.7. Rady 416

Rozdział 14. Przestrzenie nazw 419

  • 14.1. Kwestie dotyczące kompozycji 419
  • 14.2. Przestrzenie nazw 420
    • 14.2.1. Bezpośrednia kwalifikacja 422
    • 14.2.2. Deklaracje using 423
    • 14.2.3. Dyrektywy using 424
    • 14.2.4. Wyszukiwanie wg argumentów 425
    • 14.2.5. Przestrzenie nazw są otwarte 427
  • 14.3. Modularyzacja i interfejsy 428
    • 14.3.1. Przestrzenie nazw i moduły 430
    • 14.3.2. Implementacje 431
    • 14.3.3. Interfejsy i implementacje 433
  • 14.4. Składanie przy użyciu przestrzeni nazw 435
    • 14.4.1. Wygoda a bezpieczeństwo 435
    • 14.4.2. Aliasy przestrzeni nazw 436
    • 14.4.3. Składanie przestrzeni nazw 436
    • 14.4.4. Składanie i wybieranie 438
    • 14.4.5. Przestrzenie nazw a przeciążanie 439
    • 14.4.6. Wersjonowanie 441
    • 14.4.7. Zagnieżdżanie przestrzeni nazw 443
    • 14.4.8. Anonimowe przestrzenie nazw 444
    • 14.4.9. Nagłówki języka C 444
  • 14.5. Rady 445

Rozdział 15. Pliki źródłowe i programy 447

  • 15.1. Rozdzielna kompilacja 447
  • 15.2. Konsolidacja 448
    • 15.2.1. Nazwy lokalne w plikach 451
    • 15.2.2. Pliki nagłówkowe 451
    • 15.2.3. Reguła jednej definicji 453
    • 15.2.4. Nagłówki z biblioteki standardowej 455
    • 15.2.5. Konsolidacja z kodem w innym języku 456
    • 15.2.6. Konsolidacja a wskaźniki do funkcji 458
  • 15.3. Używanie plików nagłówkowych 459
    • 15.3.1. Organizacja z jednym nagłówkiem 459
    • 15.3.2. Organizacja z wieloma nagłówkami 463
    • 15.3.3. Strażnicy dołączania 467
  • 15.4. Programy 468
    • 15.4.1. Inicjacja zmiennych nielokalnych 469
    • 15.4.2. Inicjacja i współbieżność 470
    • 15.4.3. Zamykanie programu 470
  • 15.5. Rady 472

CZĘŚĆ III. TECHNIKI ABSTRAKCJI 473

Rozdział 16. Klasy 475

  • 16.1. Wprowadzenie 475
  • 16.2. Podstawowe wiadomości o klasach 476
    • 16.2.1. Funkcje składowe 477
    • 16.2.2. Kopiowanie domyślne 478
    • 16.2.3. Kontrola dostępu 479
    • 16.2.4. Klasy i struktury 480
    • 16.2.5. Konstruktory 481
    • 16.2.6. Konstruktory explicit 483
    • 16.2.7. Inicjatory wewnątrzklasowe 485
    • 16.2.8. Wewnątrzklasowe definicje funkcji 486
    • 16.2.9. Zmienność 487
    • 16.2.10. Słowo kluczowe this 490
    • 16.2.11. Dostęp do składowych 491
    • 16.2.12. Składowe statyczne 492
    • 16.2.13. Typy składowe 494
  • 16.3. Klasy konkretne 495
    • 16.3.1. Funkcje składowe 498
    • 16.3.2. Funkcje pomocnicze 500
    • 16.3.3. Przeciążanie operatorów 502
    • 16.3.4. Znaczenie klas konkretnych 503
  • 16.4. Rady 504

Rozdział 17. Tworzenie, kasowanie, kopiowanie i przenoszenie 505

  • 17.1. Wprowadzenie 505
  • 17.2. Konstruktory i destruktory 507
    • 17.2.1. Konstruktory i niezmienniki 508
    • 17.2.2. Destruktory i zasoby 509
    • 17.2.3. Destruktory klas bazowych i składowych klas 510
    • 17.2.4. Wywoływanie konstruktorów i destruktorów 511
    • 17.2.5. Destruktory wirtualne 512
  • 17.3. Inicjacja obiektów klas 513
    • 17.3.1. Inicjacja bez konstruktorów 513
    • 17.3.2. Inicjacja przy użyciu konstruktorów 515
    • 17.3.3. Konstruktory domyślne 517
    • 17.3.4. Konstruktory z listą inicjacyjną 519
  • 17.4. Inicjacja składowych i bazy 524
    • 17.4.1. Inicjacja składowych 524
    • 17.4.2. Inicjatory bazy 525
    • 17.4.3. Delegowanie konstruktorów 526
    • 17.4.4. Inicjatory wewnątrzklasowe 527
    • 17.4.5. Inicjacja składowych statycznych 529
  • 17.5. Kopiowanie i przenoszenie 530
    • 17.5.1. Kopiowanie 530
    • 17.5.2. Przenoszenie 537
  • 17.6. Generowanie domyślnych operacji 541
    • 17.6.1. Jawne operacje domyślne 541
    • 17.6.2. Operacje domyślne 542
    • 17.6.3. Używanie operacji domyślnych 543
    • 17.6.4. Usuwanie funkcji 547
  • 17.7. Rady 548

Rozdział 18. Przeciążanie operatorów 551

  • 18.1. Wprowadzenie 551
  • 18.2. Funkcje operatorowe 553
    • 18.2.1. Operatory dwu- i jednoargumentowe 554
    • 18.2.2. Predefiniowane znaczenie operatorów 555
    • 18.2.3. Operatory i typy zdefiniowane przez użytkownika 555
    • 18.2.4. Przekazywanie obiektów 556
    • 18.2.5. Operatory w przestrzeniach nazw 557
  • 18.3. Typ reprezentujący liczby zespolone 559
    • 18.3.1. Operatory składowe i zewnętrzne 559
    • 18.3.2. Arytmetyka mieszana 560
    • 18.3.3. Konwersje 561
    • 18.3.4. Literały 564
    • 18.3.5. Funkcje dostępowe 565
    • 18.3.6. Funkcje pomocnicze 565
  • 18.4. Konwersja typów 567
    • 18.4.1. Operatory konwersji 567
    • 18.4.2. Operatory konwersji explicit 569
    • 18.4.3. Niejednoznaczności 569
  • 18.5. Rady 571

Rozdział 19. Operatory specjalne 573

  • 19.1. Wprowadzenie 573
  • 19.2. Operatory specjalne 573
    • 19.2.1. Indeksowanie 573
    • 19.2.2. Wywoływanie funkcji 574
    • 19.2.3. Dereferencja 576
    • 19.2.4. Inkrementacja i dekrementacja 578
    • 19.2.5. Alokacja i dezalokacja 580
    • 19.2.6. Literały zdefiniowane przez użytkownika 581
  • 19.3. Klasa String 584
    • 19.3.1. Podstawowe operacje 585
    • 19.3.2. Dostęp do znaków 585
    • 19.3.3. Reprezentacja 586
    • 19.3.4. Funkcje składowe 589
    • 19.3.5. Funkcje pomocnicze 591
    • 19.3.6. Sposoby użycia 593
  • 19.4. Przyjaciele 594
    • 19.4.1. Znajdowanie przyjaciół 596
    • 19.4.2. Przyjaciele i składowe 597
  • 19.5. Rady 598

Rozdział 20. Derywacja klas 599

  • 20.1. Wprowadzenie 599
  • 20.2. Klasy pochodne 600
    • 20.2.1. Funkcje składowe 602
    • 20.2.2. Konstruktory i destruktory 604
  • 20.3. Hierarchie klas 604
    • 20.3.1. Pola typów 605
    • 20.3.2. Funkcje wirtualne 607
    • 20.3.3. Bezpośrednia kwalifikacja 610
    • 20.3.4. Kontrola przesłaniania 610
    • 20.3.5. Używanie składowych klasy bazowej 614
    • 20.3.6. Rozluźnienie zasady dotyczącej typów zwrotnych 617
  • 20.4. Klasy abstrakcyjne 619
  • 20.5. Kontrola dostępu 621
    • 20.5.1. Składowe chronione 624
    • 20.5.2. Dostęp do klas bazowych 625
    • 20.5.3. Deklaracje using i kontrola dostępu 627
  • 20.6. Wskaźniki do składowych 627
    • 20.6.1. Wskaźniki do funkcji składowych 628
    • 20.6.2. Wskaźniki do danych składowych 630
    • 20.6.3. Składowe bazy i klasy pochodnej 631
  • 20.7. Rady 631

Rozdział 21. Hierarchie klas 633

  • 21.1. Wprowadzenie 633
  • 21.2. Projektowanie hierarchii klas 633
    • 21.2.1. Dziedziczenie implementacji 634
    • 21.2.2. Dziedziczenie interfejsu 637
    • 21.2.3. Alternatywne implementacje 639
    • 21.2.4. Lokalizowanie tworzenia obiektu 642
  • 21.3. Wielodziedziczenie 644
    • 21.3.1. Wiele interfejsów 644
    • 21.3.2. Wiele klas implementacyjnych 644
    • 21.3.3. Rozstrzyganie niejednoznaczności 646
    • 21.3.4. Wielokrotne użycie klasy bazowej 649
    • 21.3.5. Wirtualne klasy bazowe 651
    • 21.3.6. Bazy wirtualne a replikowane 655
  • 21.4. Rady 658

Rozdział 22. Informacje o typach w czasie działania programu 659

  • 22.1. Wprowadzenie 659
  • 22.2. Poruszanie się w obrębie hierarchii klas 660
    • 22.2.1. Rzutowanie dynamiczne 661
    • 22.2.2. Wielodziedziczenie 664
    • 22.2.3. Rzutowanie statyczne i dynamiczne 665
    • 22.2.4. Odzyskiwanie interfejsu 667
  • 22.3. Podwójny polimorfizm i wizytatorzy 670
    • 22.3.1. Podwójny polimorfizm 671
    • 22.3.2. Wizytatorzy 673
  • 22.4. Konstrukcja i destrukcja 675
  • 22.5. Identyfikacja typów 675
    • 22.5.1. Rozszerzone informacje o typie 677
  • 22.6. Poprawne i niepoprawne używanie RTTI 678
  • 22.7. Rady 680

Rozdział 23. Szablony 681

  • 23.1. Wprowadzenie i przegląd 681
  • 23.2. Prosty szablon łańcucha 684
    • 23.2.1. Definiowanie szablonu 685
    • 23.2.2. Konkretyzacja szablonu 687
  • 23.3. Kontrola typów 688
    • 23.3.1. Ekwiwalencja typów 689
    • 23.3.2. Wykrywanie błędów 690
  • 23.4. Składowe szablonu klasy 691
    • 23.4.1. Dane składowe 691
    • 23.4.2. Funkcje składowe 692
    • 23.4.3. Aliasy typów składowych 692
    • 23.4.4. Składowe statyczne 692
    • 23.4.5. Typy składowe 693
    • 23.4.6. Szablony składowe 694
    • 23.4.7. Przyjaciele 698
  • 23.5. Szablony funkcji 699
    • 23.5.1. Argumenty szablonu funkcji 701
    • 23.5.2. Dedukcja argumentów szablonu funkcji 702
    • 23.5.3. Przeciążanie szablonów funkcji 704
  • 23.6. Aliasy szablonów 708
  • 23.7. Organizacja kodu źródłowego 709
    • 23.7.1. Konsolidacja 711
  • 23.8. Rady 712

Rozdział 24. Programowanie ogólne 713

  • 24.1. Wprowadzenie 713
  • 24.2. Algorytmy i uogólnianie 714
  • 24.3. Koncepcje 718
    • 24.3.1. Odkrywanie koncepcji 718
    • 24.3.2. Koncepcje i ograniczenia 722
  • 24.4. Konkretyzacja koncepcji 724
    • 24.4.1. Aksjomaty 727
    • 24.4.2. Koncepcje wieloargumentowe 728
    • 24.4.3. Koncepcje wartości 729
    • 24.4.4. Sprawdzanie ograniczeń 730
    • 24.4.5. Sprawdzanie definicji szablonu 731
  • 24.5. Rady 733

Rozdział 25. Specjalizacja 735

  • 25.1. Wprowadzenie 735
  • 25.2. Argumenty i parametry szablonu 736
    • 25.2.1. Typy jako argumenty 736
    • 25.2.2. Wartości jako argumenty 738
    • 25.2.3. Operacje jako argumenty 739
    • 25.2.4. Szablony jako argumenty 742
    • 25.2.5. Domyślne argumenty szablonów 742
  • 25.3. Specjalizacja 744
    • 25.3.1. Specjalizacja interfejsu 747
    • 25.3.2. Szablon podstawowy 748
    • 25.3.3. Porządek specjalizacji 750
    • 25.3.4. Specjalizacja szablonu funkcji 750
  • 25.4. Rady 753

Rozdział 26. Konkretyzacja 755

  • 26.1. Wprowadzenie 755
  • 26.2. Konkretyzacja szablonu 756
    • 26.2.1. Kiedy konkretyzacja jest potrzebna 757
    • 26.2.2. Ręczne sterowanie konkretyzacją 758
  • 26.3. Wiązanie nazw 759
    • 26.3.1. Nazwy zależne 761
    • 26.3.2. Wiązanie w miejscu definicji 762
    • 26.3.3. Wiązanie w miejscu konkretyzacji 763
    • 26.3.4. Wiele miejsc konkretyzacji 766
    • 26.3.5. Szablony i przestrzenie nazw 767
    • 26.3.6. Nadmiernie agresywne wyszukiwanie wg argumentów 768
    • 26.3.7. Nazwy z klas bazowych 770
  • 26.4. Rady...
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8330-2
Rozmiar pliku: 6,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: