Facebook - konwersja

Język C. Kompendium wiedzy. Wydanie IV - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 listopada 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
79,00

Język C. Kompendium wiedzy. Wydanie IV - ebook

„Zdecydowanie najlepsza książka dla każdego, kto chce nauczyć się programować w C. Jest to doskonały podręcznik, świetnie napisany i bogaty w przykłady...  Z tej książki uczyłem się języka C — jest naprawdę doskonała.”

— Vinit S. Carpenter, Learn C/C++ Today

Kompletny przewodnik po języku C!

Język programowania C stworzył Dennis Ritchie. Opracował go w laboratoriach AT & T Bell na początku lat 70. XX wieku. Musiała jednak upłynąć jeszcze niemal dekada, by język ten zyskał popularność i powszechne uznanie — dopiero w 1990 roku opublikowano pierwszą oficjalną wersję standardu ANSI C. Później przez długi czas był to język dominujący na rynku i do tej pory nie ma sobie równych w wielu dziedzinach programowania.

Kolejne wydanie kultowej książki o języku C zostało zaktualizowane i poprawione. Znajdziesz tu informacje na temat najnowszych dodatków, wprowadzonych w standardzie ANSI C11, a także sprawdzone, konkretne wiadomości na temat składni języka i najlepszych praktyk tworzenia programów z wykorzystaniem potencjału C. Pętle, instrukcje warunkowe, struktury, wskaźniki, operacje bitowe oraz polecenia preprocesora to klasyczne zagadnienia — bez ich znajomości żaden programista nie może sobie poradzić. Jeżeli szukasz kompletnego podręcznika zawierającego najbardziej aktualne informacje na temat języka C, trzymasz w rękach idealną książkę!

Dzięki tej książce:
  • napiszesz, skompilujesz i uruchomisz swój pierwszy program
  • poznasz typy danych oraz ich cechy charakterystyczne
  • opanujesz składnię oraz typowe konstrukcje języka C
  • zaznajomisz się z tablicami oraz strukturami
  • poskromisz wskaźniki oraz ulepszysz zarządzanie pamięcią
  • opanujesz język C

Wykorzystaj potencjał języka C!



Stephen G. Kochan — autor i współautor klasycznych książek o programowaniu oraz o systemie Unix. Były konsultant ds. oprogramowania w AT & T Bell Laboratories. Do jego obowiązków należało m.in. przygotowywanie i prowadzenie kursów z systemu Unix oraz języka C. Jest autorytetem w swojej specjalizacji.

Spis treści

O autorze (13)

Wprowadzenie (15)

Rozdział 1. Podstawy (19)

  • Programowanie (19)
  • Języki wysokiego poziomu (20)
  • Systemy operacyjne (20)
  • Kompilowanie programów (21)
  • Zintegrowane środowiska programistyczne (23)
  • Interpretery (24)

Rozdział 2. Kompilujemy i uruchamiamy pierwszy program (25)

  • Kompilujemy nasz program (26)
  • Uruchamianie programu (26)
  • Analiza naszego pierwszego programu (27)
  • Wyświetlanie wartości zmiennych (29)
  • Komentarze (31)
  • Ćwiczenia (32)

Rozdział 3. Zmienne, typy danych i wyrażenia arytmetyczne (35)

  • Typy danych i stałe (35)
    • Podstawowy typ danych int (36)
    • Typ zmiennoprzecinkowy float (37)
    • Rozszerzony typ double (37)
    • Pojedyncze znaki, typ char (38)
    • Logiczny typ danych, _Bool (38)
    • Określniki typu: long, long long, short, unsigned i signed (40)
  • Użycie zmiennych (42)
  • Wyrażenia arytmetyczne (44)
    • Arytmetyka liczb całkowitych i jednoargumentowy operator minus (46)
  • Łączenie działań z przypisaniem (51)
  • Typy _Complex i _Imaginary (52)
  • Ćwiczenia (53)

Rozdział 4. Pętle w programach (55)

  • Liczby trójkątne (55)
  • Instrukcja for (56)
    • Operatory porównania (58)
    • Wyrównywanie wyników (62)
    • Dane wejściowe dla programu (62)
    • Zagnieżdżone pętle for (64)
    • Odmiany pętli for (66)
  • Instrukcja while (67)
  • Instrukcja do (71)
    • Instrukcja break (72)
    • Instrukcja continue (72)
  • Ćwiczenia (73)

Rozdział 5. Podejmowanie decyzji (75)

  • Instrukcja if (75)
    • Konstrukcja if-else (79)
    • Złożone warunki porównania (81)
    • Zagnieżdżone instrukcje if (83)
    • Konstrukcja else if (85)
  • Instrukcja switch (91)
  • Zmienne logiczne (94)
  • Operator wyboru (98)
  • Ćwiczenia (99)

Rozdział 6. Tablice (101)

  • Definiowanie tablicy (102)
    • Użycie tablic jako liczników (106)
    • Generowanie ciągu Fibonacciego (108)
    • Zastosowanie tablic do generowania liczb pierwszych (109)
  • Inicjalizowanie tablic (111)
  • Tablice znakowe (112)
    • Użycie tablic do zamiany podstawy liczb (113)
    • Kwalifikator const (115)
  • Tablice wielowymiarowe (117)
  • Tablice o zmiennej wielkości (119)
  • Ćwiczenia (121)

Rozdział 7. Funkcje (123)

  • Definiowanie funkcji (123)
  • Parametry i zmienne lokalne (126)
    • Deklaracja prototypu funkcji (127)
    • Automatyczne zmienne lokalne (128)
  • Zwracanie wyników funkcji (129)
  • Nic, tylko wywoływanie i wywoływanie... (133)
    • Deklarowanie zwracanych typów, typy argumentów (136)
    • Sprawdzanie parametrów funkcji (138)
  • Programowanie z góry na dół (139)
  • Funkcje i tablice (140)
    • Operatory przypisania (143)
    • Sortowanie tablic (145)
    • Tablice wielowymiarowe (147)
  • Zmienne globalne (152)
  • Zmienne automatyczne i statyczne (155)
  • Funkcje rekurencyjne (158)
  • Ćwiczenia (160)

Rozdział 8. Struktury (163)

  • Podstawowe wiadomości o strukturach (163)
  • Struktura na daty (164)
    • Użycie struktur w wyrażeniach (166)
  • Funkcje i struktury (168)
    • Struktura na czas (173)
  • Inicjalizowanie struktur (176)
    • Literały złożone (177)
  • Tablice struktur (178)
  • Struktury zawierające inne struktury (181)
  • Struktury zawierające tablice (182)
  • Wersje struktur (185)
  • Ćwiczenia (186)

Rozdział 9. Łańcuchy znakowe (189)

  • Rozszerzenie wiadomości o łańcuchach (189)
  • Tablice znaków (190)
  • Łańcuchy znakowe zmiennej długości (192)
    • Inicjalizowanie i pokazywanie tablic znakowych (194)
    • Porównywanie dwóch łańcuchów znakowych (197)
    • Wprowadzanie łańcuchów znakowych (199)
    • Wczytanie pojedynczego znaku (201)
    • Łańcuch pusty (205)
  • Cytowanie znaków (208)
  • Jeszcze o stałych łańcuchach (210)
  • Łańcuchy znakowe, struktury i tablice (211)
    • Lepsza metoda szukania (214)
  • Operacje na znakach (218)
  • Ćwiczenia (221)

Rozdział 10. Wskaźniki (225)

  • Wskaźniki i przekierowania (225)
  • Definiowanie zmiennej wskaźnikowej (226)
  • Wskaźniki w wyrażeniach (229)
  • Wskaźniki i struktury (230)
    • Struktury zawierające wskaźniki (233)
    • Listy powiązane (234)
  • Słowo kluczowe const a wskaźniki (241)
  • Wskaźniki i funkcje (243)
  • Wskaźniki i tablice (247)
    • Parę słów o optymalizacji programu (251)
    • To tablica czy wskaźnik? (251)
    • Wskaźniki na łańcuchy znakowe (253)
    • Stałe łańcuchy znakowe a wskaźniki (254)
    • Jeszcze raz o inkrementacji i dekrementacji (256)
  • Operacje na wskaźnikach (258)
  • Wskaźniki na funkcje (260)
  • Wskaźniki a adresy w pamięci (261)
  • Ćwiczenia (262)

Rozdział 11. Operacje bitowe (265)

  • Podstawowe wiadomości o bitach (265)
  • Operatory bitowe (266)
    • Bitowy operator AND (267)
    • Bitowy operator OR (269)
    • Bitowy operator OR wyłączającego (270)
    • Operator negacji bitowej (271)
    • Operator przesunięcia w lewo (273)
    • Operator przesunięcia w prawo (273)
    • Funkcja przesuwająca (274)
    • Rotowanie bitów (275)
  • Pola bitowe (278)
  • Ćwiczenia (281)

Rozdział 12. Preprocesor (283)

  • Dyrektywa #define (283)
    • Rozszerzalność programu (287)
    • Przenośność programu (288)
    • Bardziej złożone definicje (289)
    • Operator # (294)
    • Operator ## (295)
  • Dyrektywa #include (296)
    • Systemowe pliki włączane (298)
  • Kompilacja warunkowa (298)
    • Dyrektywy #ifdef, #endif, #else i #ifndef (298)
    • Dyrektywy preprocesora #if i #elif (300)
    • Dyrektywa #undef (301)
  • Ćwiczenia (302)

Rozdział 13. Jeszcze o typach danych - wyliczenia, definicje typów oraz konwersje typów (303)

  • Wyliczeniowe typy danych (303)
  • Instrukcja typedef (306)
  • Konwersje typów danych (309)
    • Znak wartości (310)
    • Konwersja parametrów (311)
  • Ćwiczenia (312)

Rozdział 14. Praca z większymi programami (313)

  • Dzielenie programu na wiele plików (313)
    • Kompilowanie wielu plików z wiersza poleceń (314)
  • Komunikacja między modułami (316)
    • Zmienne zewnętrzne (316)
    • Static a extern: porównanie zmiennych i funkcji (319)
    • Wykorzystanie plików nagłówkowych (320)
  • Inne narzędzia służące do pracy z dużymi programami (322)
    • Narzędzie make (322)
    • Narzędzie cvs (324)
    • Narzędzia systemu Unix (324)

Rozdział 15. Operacje wejścia i wyjścia w języku C (327)

  • Wejście i wyjście znakowe: funkcje getchar i putchar (328)
  • Formatowanie wejścia i wyjścia: funkcje printf i scanf (328)
    • Funkcja printf (328)
    • Funkcja scanf (335)
  • Operacje wejścia i wyjścia na plikach (339)
    • Przekierowanie wejścia-wyjścia do pliku (339)
    • Koniec pliku (342)
  • Funkcje specjalne do obsługi plików (343)
    • Funkcja fopen (343)
    • Funkcje getc i putc (345)
    • Funkcja fclose (345)
    • Funkcja feof (347)
    • Funkcje fprintf i fscanf (347)
    • Funkcje fgets i fputs (348)
    • Wskaźniki stdin, stdout i stderr (348)
    • Funkcja exit (349)
    • Zmiana nazw i usuwanie plików (350)
  • Ćwiczenia (351)

Rozdział 16. Rozmaitości, techniki zaawansowane (353)

  • Pozostałe instrukcje języka (353)
    • Instrukcja goto (353)
    • Instrukcja pusta (354)
  • Użycie unii (355)
  • Przecinek jako operator (357)
  • Kwalifikatory typu (358)
    • Kwalifikator register (358)
    • Kwalifikator volatile (359)
    • Kwalifikator restrict (359)
  • Parametry wiersza poleceń (360)
  • Dynamiczna alokacja pamięci (363)
    • Funkcje calloc i malloc (364)
    • Operator sizeof (364)
    • Funkcja free (367)
  • Ćwiczenia (368)

Rozdział 17. Usuwanie błędów z programów (369)

  • Usuwanie błędów za pomocą preprocesora (369)
  • Usuwanie błędów przy użyciu programu gdb (375)
    • Użycie zmiennych (377)
    • Pokazywanie plików źródłowych (379)
    • Kontrola nad wykonywaniem programu (379)
    • Uzyskiwanie śladu stosu (383)
    • Wywoływanie funkcji, ustawianie tablic i zmiennych (384)
    • Uzyskiwanie informacji o poleceniach gdb (384)
    • Na koniec (386)

Rozdział 18. Programowanie obiektowe (389)

  • Czym zatem jest obiekt? (389)
  • Instancje i metody (390)
  • Program w C do obsługi ułamków (392)
  • Klasa Objective-C obsługująca ułamki (392)
  • Klasa C++ obsługująca ułamki (397)
  • Klasa C# obsługująca ułamki (399)

Dodatek A. Język C w skrócie (403)

  • 1.0. Dwuznaki i identyfikatory (403)
  • 2.0. Komentarze (404)
  • 3.0. Stałe (405)
  • 4.0. Typy danych i deklaracje (408)
  • 5.0. Wyrażenia (417)
  • 6.0. Klasy zmiennych i zakres (430)
  • 7.0. Funkcje (432)
  • 8.0. Instrukcje (434)
  • 9.0. Preprocesor (438)

Dodatek B. Standardowa biblioteka C (445)

  • Standardowe pliki nagłówkowe (445)
  • Funkcje obsługujące łańcuchy znakowe (448)
  • Obsługa pamięci (450)
  • Funkcje obsługi znaków (451)
  • Funkcje wejścia i wyjścia (452)
  • Funkcje formatujące dane w pamięci (457)
  • Konwersja łańcucha na liczbę (458)
  • Dynamiczna alokacja pamięci (459)
  • Funkcje matematyczne (460)
    • Arytmetyka zespolona (466)
  • Funkcje ogólnego przeznaczenia (468)

Dodatek C. Kompilator gcc (471)

  • Ogólna postać polecenia (471)
  • Opcje wiersza poleceń (471)

Dodatek D. Typowe błędy (475)

Dodatek E. Zasoby (481)

  • Język programowania C (481)
  • Kompilatory C i zintegrowane środowiska programistyczne (482)
  • Różne (483)

Skorowidz (485)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-1648-5
Rozmiar pliku: 3,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: