- promocja
Język C. Programowanie mikrokontrolerów i komputerów - ebook
Język C. Programowanie mikrokontrolerów i komputerów - ebook
Język C jest szybki, potężny i... zupełnie niepociągający. Zmusza do programowania na niskim poziomie, za to daje bezpośredni dostęp do sprzętu, między innymi do stosów i rejestrów procesora. Jest językiem wieloplatformowym, jednak przenoszenie kodu wykonywalnego między różnymi maszynami stanowi wyzwanie. C nie pozwala chodzić na skróty i zmusza do dogłębnego zrozumienia zagadnienia, nad którym się pracuje. To wszystko sprawia, że uzyskanie biegłości w języku C jest najlepszą drogą do poznania podstaw algorytmów oraz systemów operacyjnych, a dodatkowo procentuje podczas programowania w językach wyższego poziomu. Nauka C wymaga jednak sporo wysiłku!
Ta książka jest wyjątkowo zwięzłym podręcznikiem, dzięki któremu błyskawicznie zdobędziesz wiedzę potrzebną do zrozumienia działania języka C. Wystarczy, że oprócz tej książki dysponujesz komputerem z dostępem do internetu, płytką Raspberry Pi Zero lub Zero W, paroma diodami LED, opornikami, płytką prototypową i przewodami oraz choćby podstawową wiedzą o programowaniu, a w krótkim czasie poszerzysz horyzonty, zdobędziesz kilka nowych umiejętności i przyswoisz nowy język. Jeśli chcesz się nauczyć pracy z komponentami sprzętowymi, uzyskać pełną kontrolę nad wykonywaniem programu czy też wycisnąć ze swojego systemu maksimum wydajności - właśnie w tej książce znajdziesz wiedzę, dzięki której osiągniesz swoje cele.
Najważniejsze zagadnienia:
- przygotowanie środowiska i narzędzi potrzebnych do pracy
- składnia w C
- kod do obsługi przycisków i diod LED
- własny projekt: pisanie gry "Simon mówi"
Poprawny kod w C: działa dokładnie i szybko!
Spis treści
Wstęp 5
1. Instalowanie niezbędnych narzędzi 7
- Kompilator 8
- Zintegrowane środowisko programistyczne 10
2. Twoje pierwsze programy 13
- Witaj, świecie! 14
- Typy danych 16
- Witaj, wpisałeś... 17
- Instrukcje warunkowe if/then/else 18
- Pętle 20
- Kilka słów o składni 22
3. Twój pierwszy projekt 23
- Funkcje 23
- Błyskanie 26
- Odczyt przycisku 29
4. "Simon mówi" 33
- Tworzenie gry 33
- Pisanie kodu 34
- Wykonywanie programu 44
- Do wypróbowania 44
- Wnioski 45
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5264-3 |
Rozmiar pliku: | 4,9 MB |