- promocja
Język C# w 7 dni. Solidne podstawy programowania obiektowego - ebook
Język C# w 7 dni. Solidne podstawy programowania obiektowego - ebook
Język C# to nowoczesne narzędzie programowania obiektowego stworzone przez Microsoft. Wyjątkowo przydatne, wielofunkcyjne i powszechnie używane. Także ze względu na wieloplatformowość i otwartą specyfikację. Jednak najważniejsze, że wystarczy gruntownie opanować podstawy języka C# i już możesz tworzyć solidne i wydajne aplikacje zarówno do zastosowań desktopowych, jak i na urządzenia mobilne! To świetna wiadomość i dla początkujących programistów, i dla tych, którzy postanowili poznać nowy język.
Ten podręcznik ułatwi Ci szybkie opanowanie podstaw języka C#. Autor, doświadczony guru IT, Gaurav Aroraa, proponuje 7-dniowy plan działania, którego realizacja da Ci pełne spektrum umiejętności programistycznych. Zacznij już teraz kurs języka C#! Językowa biegłość przyniesie Ci satysfakcję i pewność siebie, poprawi Twoją pozycję w zespole czy na rynku pracy.
Podstawy języka C# w 7 dni!
W 7 dni przejdziesz intensywny kurs:
- Architektury i konfiguracji środowiska .NET
- Pisania programów C# w zintegrowanym środowisku Visual Studio 2017
- Definiowania zmiennych, składni, instrukcji, tablic, sterowania przepływem
- Pojęć programowania obiektowego
- Wiedzy o atrybutach, kolekcjach, typach ogólnych oraz LINQ
- Tworzenia i stosowania składowych klas, takich jak modyfikatory, metody, właściwości, indeksery
- Operacji wejścia-wyjścia na plikach, obsługi błędów oraz stosowania wyrażeń regularnych
- Pisania praktycznych aplikacji w języku C#
Gaurav Aroraa w ciągu prawie 20-letniej kariery był mentorem tysięcy studentów informatyki i branżowych specjalistów. Jest Microsoft MVP jako trener Scrum, XEN w zastosowaniach ITIL-F. Ma certyfikaty PRINCE-P i PRINCE-F APMG. Tworzy treści w TechNet Wiki. Jest jednym z założycieli firmy Innatus Curo Software LLC.
Spis treści
O autorach (9)
O recenzencie (10)
Wstęp (13)
Rozdział 1. Dzień 1. - Przegląd platformy .NET (15)
- Czym jest programowanie? (15)
- Czym jest .NET? (17)
- Czym jest .NET Core? (18)
- Cechy .NET Core (18)
- Z czego składa się .NET Core? (19)
- Czym jest .NET Standard? (19)
- Dostępne środowiska programistyczne i edytory do pisania kodu w C# (20)
- Przygotowywanie środowiska (21)
- Ćwiczenia praktyczne (23)
- Podsumowanie dnia 1. (23)
Rozdział 2. Dzień 2. - Zaczynamy poznawać C# (25)
- Przedstawienie języka C# (26)
- Historia języka C# (27)
- Przedstawienie typowego programu C# (27)
- 1 (System) (29)
- 2 (Dzien02) (30)
- 3 (Program) (31)
- 4 (Main) (31)
- 5 (Dzien02) (31)
- 6 (Dzien02) (32)
- 7 (Zależności) (33)
- 8 (Program.cs) (34)
- Dokładniejsze poznanie aplikacji z użyciem Visual Studio (34)
- Analiza kodu (36)
- Przegląd słów kluczowych, typów i operatorów języka C# (38)
- Identyfikatory (39)
- Kontekstowe słowa kluczowe (51)
- Typy (53)
- Operatory (57)
- Przegląd informacji o konwersji typów (64)
- Konwersja niejawna (65)
- Konwersja jawna (65)
- Prezentacja instrukcji (66)
- Instrukcja deklaracji (67)
- Instrukcja wyrażenia (68)
- Instrukcje wyboru (68)
- Instrukcja obsługi wyjątków (76)
- Operacje na tablicach i łańcuchach znaków (76)
- Tablice (76)
- Typy tablic (78)
- Łańcuchy znaków (81)
- Struktury a klasy (82)
- Ćwiczenia praktyczne (85)
- Podsumowanie dnia 2. (87)
Rozdział 3. Dzień 3. - Co nowego w C#? (89)
- Krotki i dekonstrukcja (89)
- Krotki (90)
- Dekonstrukcja (94)
- Krotki - ważne zagadnienia do zapamiętania (95)
- Dopasowywanie wzorców (96)
- Wyrażenie is (97)
- Instrukcja switch (99)
- Funkcje lokalne (102)
- Usprawnienia literałów (103)
- Literały dwójkowe (103)
- Separatory cyfr (104)
- Asynchroniczna metoda Main (105)
- Ograniczenia związane z nowymi sygnaturami (106)
- Wyrażenia domyślne (106)
- Zmienne składowe (107)
- Wnioskowanie nazw krotek (108)
- Inne planowane możliwości (110)
- Dopasowywanie wzorców z typami ogólnymi (110)
- Zestawy referencyjne (111)
- Ćwiczenia praktyczne (111)
- Podsumowanie dnia 3. (112)
Rozdział 4. Dzień 4. - Prezentacja składowych klas w języku C# (113)
- Modyfikatory (115)
- Modyfikatory oraz poziomy dostępu (115)
- Reguły związane ze stosowaniem modyfikatorów dostępu (122)
- Modyfikator abstract (123)
- Modyfikator async (127)
- Modyfikator const (127)
- Modyfikator event (128)
- Modyfikator extern (128)
- new (128)
- Modyfikator override (129)
- Modyfikator partial (129)
- Modyfikator readonly (130)
- Modyfikator sealed (131)
- Modyfikator static (133)
- Modyfikator unsafe (134)
- Modyfikator virtual (134)
- Metody (135)
- Jak należy używać metod? (135)
- Właściwości (138)
- Rodzaje właściwości (139)
- Indeksery (143)
- Operacje wejścia-wyjścia na plikach (144)
- Klasa FileStream (144)
- Obsługa wyjątków (145)
- Blok try (147)
- Blok catch (147)
- Blok finally (147)
- Wyjątki definiowane przez użytkownika (149)
- Wyrażenia regularne oraz ich znaczenie (151)
- Znaczenie wyrażeń regularnych (151)
- Ćwiczenia praktyczne (154)
- Podsumowanie dnia 4. (155)
Rozdział 5. Dzień 5. - Przegląd informacji o odzwierciedlaniu i kolekcjach (157)
- Czym jest odzwierciedlanie? (157)
- Praktyczne stosowanie odzwierciedlania (161)
- Przegląd informacji o delegacjach i zdarzeniach (166)
- Delegacje (166)
- Zdarzenia (169)
- Kolekcje i typy nieogólne (170)
- ArrayList (171)
- Hashtable (173)
- SortedList (176)
- Stack (179)
- Queue (181)
- BitArray (185)
- Ćwiczenia praktyczne (185)
- Podsumowanie dnia 5. (186)
Rozdział 6. Dzień 6. - Dokładniejszy przegląd zagadnień zaawansowanych (187)
- Stosowanie kolekcji i typów ogólnych (188)
- Prezentacja klas kolekcji oraz sposobów ich stosowania (188)
- Wydajność - BitArray a tablica typu bool (189)
- Prezentacja typów ogólnych oraz ich zastosowania (191)
- Upiększanie kodu przy użyciu atrybutów (203)
- Typy atrybutów (203)
- Tworzenie i stosowanie niestandardowych atrybutów (207)
- Stosowanie dyrektyw preprocesora (209)
- Ważne zagadnienia (209)
- Prezentacja LINQ (214)
- Pisanie niebezpiecznego kodu (215)
- Pisanie asynchronicznego kodu (217)
- Ćwiczenia praktyczne (218)
- Podsumowanie dnia 6. (219)
Rozdział 7. Dzień 7. - Podstawy programowania obiektowego w C# (221)
- Wprowadzenie do programowania obiektowego (222)
- Związki pomiędzy obiektami (223)
- Dziedziczenie (224)
- Wyjaśnienie dziedziczenia (224)
- Stosowanie dziedziczenia (233)
- Abstrakcja (238)
- Stosowanie abstrakcji (238)
- Hermetyzacja (242)
- Czym są modyfikatory dostępu w języku C#? (242)
- Stosowanie hermetyzacji (243)
- Polimorfizm (244)
- Typy polimorfizmu (245)
- Stosowanie polimorfizmu (249)
- Ćwiczenia praktyczne (251)
- Podsumowanie dnia 7. (252)
- Co dalej? (252)
Skorowidz (255)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-4357-3 |
Rozmiar pliku: | 7,0 MB |