- promocja
Język TypeScript. Tajniki kodu. Wydanie II - ebook
Język TypeScript. Tajniki kodu. Wydanie II - ebook
Język TypeScript, który wraz z kompilatorem i zestawem narzędzi jest udostępniany na zasadach open source, zyskuje ogromne uznanie tysięcy projektantów aplikacji. TypeScript pozwala na pracę w zgodzie ze standardami języka JavaScript (ES5, ES6 i ES7), co pozwala programistom na używanie klas, interfejsów, typów ogólnych itd. Okazuje się, że TypeScript umożliwia tworzenie solidnych aplikacji przy wykorzystaniu technik obiektowych — i są to nie tylko aplikacje WWW, lecz także aplikacje serwerowe, aplikacje dla urządzeń mobilnych, a nawet oprogramowanie do sterowania urządzeniami w internecie rzeczy (IoT).
Niniejsza książka jest przewodnikiem po TypeScript dla programistów. Przedstawiono tu zarówno podstawy, jak i zaawansowane możliwości języka, takie jak typy ogólne i techniki programowania asynchronicznego. Sporo miejsca poświęcono prezentacji najpopularniejszych frameworków JavaScript. Opisano sposoby korzystania z mechanizmów ścisłej kontroli typów i omówiono techniki programowania obiektowego w języku TypeScript. Nie zabrakło również wskazówek dotyczących najlepszych praktyk projektowania aplikacji. Dzięki lekturze tej książki osiągnięcie profesjonalnego poziomu pisania aplikacji w TypeScript stanie się o wiele łatwiejsze!
Najważniejsze zagadnienia:
- składnia języka TypeScript: podstawy i zagadnienia zaawansowane
- środowisko pracy: kompilator, narzędzia, frameworki
- tworzenie plików deklaracji i korzystanie z bibliotek
- programowanie oparte na testach
- modularyzacja i programowanie zorientowane obiektowo w TypeScript
- podstawowe elementy konstrukcyjne aplikacji internetowych
TypeScript: poznaj język najlepszych projektantów!
Nathan Rozentals — może pochwalić się imponującym doświadczeniem w kodowaniu: tworzył programy do analizy statystycznej na komputerach mainframe na długo przed erą internetu. Brał również udział w rozwiązywaniu tzw. problemu roku 2000. Perfekcyjnie poznał wiele obiektowych języków programowania, takich jak C++, Java czy C#. Ostatnio skoncentrował się na nowoczesnym programowaniu aplikacji internetowych, a język TypeScript okazał się jego ulubionym narzędziem. W chwilach wolnych od programowania zajmuje się windsurfingiem lub piłką nożną.
Spis treści
O autorze (15)
O recenzentach (17)
Wstęp (19)
Rozdział 1. TypeScript - dostępne narzędzia i frameworki (25)
- Przedstawienie języka TypeScript (27)
- Standard EcmaScript (27)
- Zalety języka TypeScript (28)
- Zintegrowane środowiska programistyczne obsługujące język TypeScript (36)
- Kompilacja w środowisku Node (36)
- Visual Studio 2017 (38)
- WebStorm (44)
- Visual Studio Code (48)
- Inne edytory (55)
- Podsumowanie (57)
Rozdział 2. Typy, zmienne oraz funkcje (59)
- Typy podstawowe (60)
- Typy w języku JavaScript (60)
- Określanie typów w języku TypeScript (61)
- Składnia określania typów (62)
- Wnioskowanie typów (64)
- Kacze typowanie (65)
- Łańcuchy szablonów (66)
- Tablice (67)
- Pętle for...in oraz for...of (68)
- Typ any (69)
- Jawne rzutowanie (70)
- Typy wyliczeniowe (71)
- Ustalone typy wyliczeniowe (73)
- Stałe (74)
- Słowo kluczowe let (75)
- Funkcje (77)
- Typy wartości zwracanych przez funkcje (77)
- Funkcje anonimowe (78)
- Parametry opcjonalne (78)
- Parametry domyślne (80)
- Parametr reszty (80)
- Funkcje zwrotne (82)
- Sygnatury funkcji (84)
- Przeciążanie funkcji (86)
- Zaawansowane typy (87)
- Typ unii (88)
- Strażniki typów (88)
- Nazwy zastępcze typów (90)
- Wartość null i undefined (91)
- Reszta obiektu i rozproszenie (93)
- Podsumowanie (94)
Rozdział 3. Interfejsy, klasy i dziedziczenie (95)
- Interfejsy (96)
- Właściwości opcjonalne (97)
- Kompilacja interfejsów (98)
- Klasy (98)
- Właściwości klas (99)
- Implementacja interfejsów (100)
- Konstruktory klas (101)
- Funkcje klas (102)
- Definicje funkcji interfejsów (105)
- Modyfikatory klas (106)
- Modyfikatory dostępu w konstruktorach (108)
- Właściwości tylko do odczytu (109)
- Akcesory właściwości klas (109)
- Funkcje statyczne (111)
- Właściwości statyczne (111)
- Przestrzenie nazw (112)
- Dziedziczenie (113)
- Dziedziczenie interfejsów (114)
- Dziedziczenie klas (114)
- Słowo kluczowe super (115)
- Przeciążanie funkcji (116)
- Składowe chronione (117)
- Klasy abstrakcyjne (118)
- Domknięcia JavaScript (121)
- Stosowanie interfejsów, klas i dziedziczenia - wzorzec projektowy Fabryka (123)
- Wymagania biznesowe (123)
- Co robi wzorzec Fabryka? (123)
- Stosowanie klasy fabrykującej (127)
- Podsumowanie (128)
Rozdział 4. Dekoratory, typy ogólne i asynchroniczność (129)
- Dekoratory (130)
- Składnia dekoratorów (131)
- Stosowanie wielu dekoratorów (132)
- Fabryki dekoratorów (132)
- Parametry dekoratorów klas (133)
- Dekoratory właściwości (135)
- Dekoratory właściwości statycznych (136)
- Dekoratory metod (137)
- Stosowanie dekoratorów metod (138)
- Dekoratory parametrów (139)
- Metadane dekoratorów (140)
- Stosowanie metadanych dekoratorów (142)
- Typy ogólne (143)
- Składnia typów ogólnych (144)
- Tworzenie instancji klas ogólnych (145)
- Stosowanie typu T (146)
- Ograniczenia typu T (148)
- Interfejsy ogólne (150)
- Tworzenie nowych obiektów w klasach ogólnych (151)
- Mechanizmy programowania asynchronicznego (153)
- Obietnice (153)
- Składnia obietnic (155)
- Stosowanie obietnic (156)
- Składnia funkcji zwrotnych a składnia obietnic (158)
- Zwracanie wartości z obietnic (158)
- Słowa kluczowe async i await (160)
- Słowo kluczowe await a obsługa błędów (161)
- Obietnice a składnia słowa kluczowego await (162)
- Komunikaty a słowo kluczowe await (163)
- Podsumowanie (165)
Rozdział 5. Pisanie i stosowanie plików deklaracji (167)
- Zmienne globalne (168)
- Stosowanie bloków kodu JavaScript w kodzie HTML (170)
- Dane strukturalne (171)
- Pisanie własnych plików deklaracji (173)
- Słowo kluczowe module (175)
- Interfejsy (177)
- Typy unii (179)
- Scalanie modułów (180)
- Składnia plików deklaracji (180)
- Przesłanianie funkcji (181)
- Zagnieżdżone przestrzenie nazw (181)
- Klasy (182)
- Przestrzenie nazw klas (182)
- Przeciążanie konstruktora klas (182)
- Właściwości klas (183)
- Funkcje klas (183)
- Właściwości i funkcje statyczne (183)
- Funkcje globalne (184)
- Sygnatury funkcji (184)
- Właściwości opcjonalne (184)
- Scalanie funkcji i modułów (185)
- Podsumowanie (185)
Rozdział 6. Biblioteki innych twórców (187)
- Pobieranie plików definicji (188)
- Stosowanie NuGet (190)
- Stosowanie menedżera pakietów (190)
- Instalowanie plików deklaracji (191)
- Stosowanie konsoli menedżera pakietów (191)
- Stosowanie narzędzia Typings (192)
- Poszukiwanie pakietów (193)
- Inicjalizacja Typings (194)
- Instalowanie plików definicji (194)
- Instalowanie konkretnej wersji pliku (195)
- Ponowna instalacja plików definicji (195)
- Stosowanie programu Bower (196)
- Stosowanie npm i @types (196)
- Stosowanie bibliotek innych twórców (197)
- Wybór frameworka JavaScript (197)
- Backbone (198)
- Stosowanie dziedziczenia we frameworku Backbone (199)
- Stosowanie interfejsów (201)
- Stosowanie składni typów ogólnych (201)
- Stosowanie języka ECMAScript 5 (202)
- Zgodność frameworka Backbone z językiem TypeScript (203)
- Angular (203)
- Klasy Angular i zmienna $scope (205)
- Zgodność frameworka AngularJS z językiem TypeScript (207)
- Dziedziczenie - Angular kontra Backbone (207)
- ExtJS (208)
- Tworzenie klas w ExtJS (208)
- Stosowanie rzutowania typów (210)
- Kompilator TypeScript dla ExtJS (211)
- Podsumowanie (211)
Rozdział 7. Frameworki zgodne z językiem TypeScript (213)
- Czym jest MVC? (214)
- Model (215)
- Widok (215)
- Kontroler (216)
- Podsumowanie wzorca MVC (217)
- Zalety stosowania wzorca MVC (218)
- Szkic przykładowej aplikacji (219)
- Stosowanie frameworka Backbone (220)
- Wydajność wyświetlania (221)
- Konfiguracja frameworka Backbone (222)
- Modele Backbone (223)
- Widok ItemView (224)
- Widok CollectionView (225)
- Aplikacja Backbone (227)
- Stosowanie frameworka Aurelia (228)
- Konfiguracja frameworka Aurelia (228)
- Zagadnienia do rozważenia (229)
- Wydajność frameworka Aurelia (230)
- Modele frameworka Aurelia (230)
- Widoki frameworka Aurelia (231)
- Wczytywanie aplikacji Aurelia (232)
- Zdarzenia frameworka Aurelia (233)
- Framework Angular 2 (234)
- Konfiguracja frameworka Angular 2 (234)
- Modele frameworka Angular 2 (235)
- Widoki Angular 2 (235)
- Wydajność frameworka Angular 2 (237)
- Zdarzenia Angular 2 (237)
- Stosowanie frameworka React (238)
- Konfiguracja frameworka React (238)
- Widoki React (240)
- Wczytywanie aplikacji React (243)
- Zdarzenia React (245)
- Podsumowanie (246)
Rozdział 8. Programowanie w oparciu o testy (247)
- Programowanie w oparciu o testy (248)
- Testy jednostkowe, integracyjne oraz akceptacyjne (249)
- Testy jednostkowe (250)
- Testy integracyjne (250)
- Testy akceptacyjne (250)
- Frameworki testów jednostkowych (251)
- Jasmine (251)
- Prosty test Jasmine (252)
- Plik SpecRunner (252)
- Obiekty dopasowujące (254)
- Uruchamianie i kończenie testów (256)
- Testy bazujące na danych (256)
- Stosowanie szpiegów (258)
- Szpiegowanie funkcji zwrotnych (259)
- Stosowanie szpiegów jako imitacji (261)
- Testy asynchroniczne (261)
- Stosowanie funkcji done() (263)
- Modyfikacje DOM w Jasmine (264)
- Zdarzenia DOM (265)
- Mechanizmy wykonawcze Jasmine (266)
- Testem (267)
- Karma (268)
- Protractor (270)
- Stosowanie ciągłej integracji (272)
- Zalety ciągłej integracji (273)
- Wybór serwera budowy (274)
- Raportowanie testów integracyjnych (275)
- Podsumowanie (276)
Rozdział 9. Testowanie frameworków zgodnych z językiem TypeScript (277)
- Testowanie naszej aplikacji przykładowej (278)
- Modyfikacja aplikacji przykładowej w celu umożliwienia testowania (279)
- Testowanie frameworka Backbone (280)
- Złożone modele (280)
- Aktualizacje widoków (283)
- Modyfikacje obsługi zdarzeń DOM (283)
- Testy modeli (285)
- Testy modelu złożonego (287)
- Testy wyświetlania (288)
- Testy zdarzeń DOM (289)
- Podsumowanie testów Backbone (291)
- Testowanie frameworka Aurelia (291)
- Komponenty frameworka Aurelia (291)
- Model widoku komponentów Aurelia (292)
- Komponent widoku frameworka Aurelia (293)
- Wyświetlanie komponentu (293)
- Konwencje nazewnicze frameworka Aurelia (294)
- Konfiguracja testów we frameworku Aurelia (295)
- Testy jednostkowe we frameworku Aurelia (296)
- Testy wyświetlania (297)
- Testy przekrojowe we frameworku Aurelia (299)
- Podsumowanie testów frameworka Aurelia (303)
- Testowanie frameworka Angular 2 (303)
- Aktualizacja aplikacji (303)
- Konfiguracja testów we frameworku Angular 2 (305)
- Testy modelu w Angular 2 (305)
- Testy wyświetlania w Angular 2 (306)
- Testowanie DOM w Angular 2 (307)
- Podsumowanie testów Angular 2 (308)
- Testowanie frameworka React (308)
- Wiele punktów wejścia (309)
- Modyfikacje w aplikacji React (309)
- Testy jednostkowe komponentów React (312)
- Testy modelu i widoków React (313)
- Testy zdarzeń we frameworku React (315)
- Podsumowanie (316)
Rozdział 10. Modularyzacja (317)
- Podstawowe informacje o modułach (318)
- Eksportowanie modułów (320)
- Importowanie modułów (320)
- Zmiana nazwy modułu (321)
- Eksporty domyślne (322)
- Eksportowanie zmiennych (323)
- Wczytywanie modułów AMD (324)
- Kompilacja modułów AMD (324)
- Konfiguracja modułów AMD (326)
- Konfiguracja Require (326)
- Konfiguracja przeglądarki dla modułów AMD (327)
- Zależności w modułach AMD (328)
- Wczytywanie frameworka Require (331)
- Poprawianie błędów konfiguracji Require (333)
- Wyczytywanie modułów przy użyciu SystemJS (334)
- Instalacja SystemJS (335)
- Konfiguracja SystemJS do użycia w przeglądarce (335)
- SystemJS i zależności modułów (337)
- Wczytywanie Jasmine (340)
- Stosowanie Express i Node (340)
- Konfiguracja Express (341)
- Stosowanie modułów w aplikacjach Express (342)
- Określanie i obsługa tras w aplikacjach Express (344)
- Stosowanie szablonów w Express (346)
- Stosowanie Handlebars (347)
- Zdarzenia POST we frameworku Express (350)
- Przekierowywanie żądań HTTP (353)
- Podsumowanie informacji o Node i Express (355)
- Podsumowanie (355)
Rozdział 11. Programowanie obiektowe (357)
- Zasady programowania obiektowego (358)
- Programowanie w oparciu o interfejsy (358)
- Zasady SOLID (359)
- Projektowanie interfejsu użytkownika (360)
- Projekt koncepcyjny (361)
- Konfiguracja aplikacji Angular 2 (363)
- Stosowanie frameworka Bootstrap (364)
- Tworzenie panelu bocznego (365)
- Tworzenie nakładki (369)
- Koordynacja efektów przejść (371)
- Wzorzec Stan (372)
- Interfejs stanu (372)
- Konkretne stany (373)
- Wzorzec Mediator (374)
- Modularny kod (375)
- Komponent Navbar (376)
- Komponent SideNav (377)
- Komponent RightScreen (378)
- Komponenty podrzędne (380)
- Implementacja interfejsu mediatora (381)
- Klasa Mediator (382)
- Stosowanie klasy Mediator (385)
- Reagowanie na zdarzenia DOM (386)
- Podsumowanie (387)
Rozdział 12. Wstrzykiwanie zależności (389)
- Wysyłanie poczty elektronicznej (390)
- Wykorzystanie pakietu nodemailer (390)
- Ustawienia konfiguracyjne (393)
- Stosowanie lokalnego serwera SMTP (395)
- Wstrzykiwanie zależności (396)
- Wzorzec Lokalizacja usługi (396)
- Lokalizacja usługi - antywzorzec (398)
- Wstrzykiwanie zależności (399)
- Implementacja wstrzykiwania zależności (399)
- Wyznaczanie interfejsów (399)
- Wyznaczanie z użyciem typów wyliczeniowych (400)
- Wyznaczanie nazwy klasy (401)
- Wstrzykiwanie przy użyciu konstruktora (402)
- Wstrzykiwanie przy użyciu dekoratora (403)
- Stosowanie definicji klasy (404)
- Analiza parametrów konstruktora (405)
- Określanie typów parametrów (406)
- Wstrzykiwanie właściwości (407)
- Stosowanie wstrzykiwania zależności (408)
- Wstrzykiwanie rekurencyjne (409)
- Podsumowanie (410)
Rozdział 13. Tworzenie aplikacji (411)
- Interfejs użytkownika (412)
- Stosowanie edytora Brackets (413)
- Stosowanie rozszerzenia Emmet (415)
- Tworzenie panelu logowania (417)
- Witryna korzystająca z frameworka Aurelia (419)
- Kompilacja Node i frameworka Aurelia (420)
- Udostępnianie aplikacji Aurelia (421)
- Strony frameworka Aurelia w aplikacji Express (422)
- Komponenty aplikacji Aurelia (424)
- Przetwarzanie danych JSON (425)
- Formularze we frameworku Aurelia (427)
- Przesyłanie danych (430)
- Stosowanie komunikatów we frameworku Aurelia (431)
- Witryna Angular 2 (434)
- Konfiguracja Angular 2 (434)
- Udostępnianie stron aplikacji Angular 2 (434)
- Komponenty aplikacji Angular 2 (437)
- Przetwarzanie danych JSON (440)
- Przesyłanie danych do aplikacji (442)
- Witryna Express i React (443)
- Express i React (443)
- Udostępnianie aplikacji React (445)
- Większa liczba plików package.json (447)
- Komponenty React (448)
- Korzystanie z punktów końcowych REST (451)
- Komponent panelu logowania (452)
- Wiązanie danych w aplikacji React (454)
- Przesyłanie danych JSON w żądaniach POST (456)
- Podsumowanie (457)
Rozdział 14. Czas zakasać rękawy! (459)
- Aplikacja SurfDechy (460)
- Wyjściowa aplikacja Angular 2 (461)
- Testy jednostkowe (463)
- Testy implementacji wzorców projektowych (464)
- Stan panelu logowania (468)
- Integracja paneli (471)
- Struktura danych JSON (474)
- Komponent BoardList (476)
- Testy jednostkowe żądań HTTP (477)
- Wyświetlanie listy desek (483)
- Testowanie zdarzeń interfejsu użytkownika (484)
- Widok szczegółów deski (487)
- Stosowanie filtra (489)
- Panel logowania (492)
- Architektura aplikacji (496)
- Podsumowanie (497)
Skorowidz (499)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3642-1 |
Rozmiar pliku: | 8,7 MB |