jQuery. Niezbędnik programisty gier - ebook
jQuery. Niezbędnik programisty gier - ebook
Tworzenie gier nie musi być trudne!
JavaScript jeszcze nigdy w historii nie był tak popularny. Jego możliwości w połączeniu ze współczesnymi przeglądarkami są oszałamiające. Nikogo nie dziwią już aplikacje, które swoją użytecznością przewyższają tradycyjne desktopowe odpowiedniki. Teraz przyszła kolej na gry. Czy wkrótce i one podbiją rynek?
Dzięki bibliotece jQuery korzystanie z potencjału JavaScriptu stało się zdecydowanie łatwiejsze. Fakt ten sprawił, że zyskała ona ogromną popularność i jest ceniona w środowisku programistów. W trakcie lektury tej książki odkryjesz, jak dzięki jQuery sprawnie stworzyć wciągającą grę.
Naucz się tworzyć gry oparte na sprite\'ach, wspierające tryb multiplayer oraz zintegrowane z sieciami społecznościowymi. Dowiedz się, jak wykrywać kolizje, tworzyć rzuty izometryczne oraz projektować gry mobilne. Już za chwilę będziesz w stanie stworzyć swoją własną platformówkę, a może nawet prostą grę RPG. Sięgnij po tę książkę i przekonaj się, że to nie takie trudne!
Dzięki tej książce:
- poznasz zaawansowane możliwości języka JavaScript i biblioteki jQuery
- nauczysz się opierać animację na sprite\'ach
- poradzisz sobie z ograniczeniami urządzeń mobilnych
- stworzysz wciągającą grę
Masz pomysł na grę$1 Zrealizuj go z jQuery!
Spis treści
O autorze (9)
O recenzencie (10)
Wstęp (11)
- Co znajdziesz w książce (11)
- Co będzie Ci potrzebne (12)
- Dla kogo jest ta książka (12)
- Przyjęte konwencje (13)
- Kod przykładów (14)
Rozdział 1. jQuery w grach (15)
- Jak używać biblioteki jQuery (15)
- Przesuwanie elementów (17)
- Obsługa zdarzeń (19)
- Wiązanie danych z elementami DOM (21)
- Manipulowanie strukturą DOM (21)
- Ciekawość to pierwszy stopień do... (23)
- Podsumowanie (23)
Rozdział 2. Tworzymy pierwszą grę (25)
- Jak pracować z książką (26)
- Przejdźmy do konkretów - gra (26)
- Zaczynamy od podstaw (27)
- Inicjalizowanie gry (37)
- Główna pętla gry (39)
- Wykrywanie kolizji (42)
- Podsumowanie (45)
Rozdział 3. Lepiej i szybciej, ale niekoniecznie trudniej (47)
- Interwały i odmierzanie czasu (48)
- Odpytywanie klawiatury (53)
- Fragmenty HTML (55)
- Unikanie przebudowywania struktury DOM (56)
- Przemieszczanie sprite'ów za pomocą przekształceń CSS (57)
- Zastosowanie requestAnimationFrame zamiast interwałów (58)
- Podsumowanie (59)
Rozdział 4. Wskakujemy na głębszą wodę (61)
- Odłączane elementy div (61)
- Grupy (63)
- Przekształcenia sprite'ów (64)
- Mapy kafelków (68)
- Wykrywanie kolizji (71)
- Piszemy kod gry (75)
- Podsumowanie (85)
Rozdział 5. Zmieniamy perspektywę (87)
- Optymalizowanie mapy kafelków dla gier z perspektywą mapy (88)
- Sortowanie przesłaniania (94)
- Wykrywanie kolizji (96)
- Kompletna gra (103)
- Izometryczne kafelki (104)
- Podsumowanie (105)
Rozdział 6. Dodajemy kolejne poziomy (107)
- Implementowanie gry złożonej z wielu plików (108)
- Modyfikujemy grę platformową (117)
- Podsumowanie (121)
Rozdział 7. Tworzymy grę typu multiplayer (123)
- World of Ar'PiGi (124)
- Zarządzanie kontem gracza (124)
- Synchronizacja graczy (132)
- Sterowanie przeciwnikami (137)
- Podsumowanie (141)
Rozdział 8. Wkraczamy w sieci społecznościowe (143)
- Tworzenie prostej tablicy wyników (144)
- Mechanizmy utrudniające oszukiwanie (149)
- Integracja z Twitterem (156)
- Integracja z Facebookiem (164)
- Podsumowanie (171)
Rozdział 9. Tworzymy grę mobilną (173)
- Jak sprawić, by gra dobrze działała na urządzeniach mobilnych$2 (174)
- Sterowanie dotykiem (180)
- Integracja gry z ekranem domowym (188)
- Korzystanie z informacji o orientacji urządzenia (191)
- Korzystanie z trybu offline (192)
- Lokalne składowanie danych (193)
- Podsumowanie (193)
Rozdział 10. Ujarzmiamy dźwięk (195)
- Abstrakcyjna biblioteka obsługi dźwięku (196)
- Osadzanie dźwięku (198)
- Element audio (200)
- Web Audio API (204)
- Zastosowanie Flasha (211)
- Generowanie efektów dźwiękowych (214)
- Podsumowanie (214)
Skorowidz (215)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8609-4 |
Rozmiar pliku: | 3,8 MB |