-
promocja
k-punk. Tom 1. Książki, filmy i telewizja, muzyka - ebook
k-punk. Tom 1. Książki, filmy i telewizja, muzyka - ebook
Antykapitalizm. Apokalipsa. Arctic Monkeys. Margaret Atwood. J. G. Ballard. Batman. Big Brother. David Bowie. Breaking Bad. William Burroughs. Kate Bush. Nick Cave. CCRU. David Cronenberg. Cybererotyzm. Cyberpunk. Depresja. Destiny’s Child. Doctor Who. The Fall. Glam punk. Gwiezdne wojny. Hammer Film Productions. Paris Hilton. Igrzyska śmierci. Fredric Jameson. Joy Division. James Joyce. Lacan. Nick Land. Lost. Lovecraft. Lśnienie. Madonna. Marx. Masochizm. Steven Meisel. Kylie Minogue. MTV. New romantic. No future. Nowa lewica. Nowa prawica. Postpunk. Christopher Priest. Psychotropy. Pulpmodernizm. Rap. Rave. Reagan. Roxy Music. Terminator. Toy Story. Mike Tyson. Ultravox. Weird fiction.
k-punk podsumowuje działalność intelektualną i pisarską Marka Fishera w latach 2004–2016. Zostały tu zebrane jego najbardziej inspirujące teksty krytyczne, eseje i rozmowy. Większość z nich była publikowana na blogu, w czasopismach i książkach zbiorowych. Uwzględniono także niedokończone szkice, które nie ukazały się za życia autora.
Spis treści
Część pierwsza. Metody śnienia: książki
Przestrzeń, czas, światło, wszystko to, co niezbędne – uwagi o sezonie na J.G. Ballarda (BBC 4)
Dlaczego chcę zerżnąć Ronalda Reagana
Malowane huśtawki w wesołym miasteczku
Na czym polega polityka nudy? (Ballard 2003 remix)
Zestawy wyzwalające fantazje: State of Emergency według Stevena Meisela
Toy Stories: marionetki, lalki i opowieści grozy
Część druga. Ekrany, sny i widma: film
Portmeirion: idealne miejsce do życia
Te ruchome obrazki mnie nie ruszają
Strach i nędza w spektaklu Trzeciej Rzeszy
Gotycki Edyp: podmiotowość i kapitalizm w filmie Batman. Początek Christophera Nolana
Czy kiedy śnimy, to śni się nam, że jesteśmy Joeyem?
Notatki na temat eXistenZ Cronenberga
Sfilmowałem to, żeby nie musieć pamiętać
Widma Markera i rzeczywistość Trzeciej Drogi
„…zawsze byłeś dozorcą” – widmowe przestrzenie hotelu Panorama
„Zabili swoją matkę”: Avatar jako symptom ideologiczny
Powrót daru: The Box. Pułapka Richarda Kelly’ego
„Po prostu odpręż się i baw się dobrze”: Geworfenheit w BBC
Gwiezdne wojny to od samego początku była komercha
Poza dobrem i złem: Breaking Bad
Program ponad podziałami klasowymi: Benefits Street
Kibicując wrogowi: Zawód: Amerykanin
Jak pogodzić się ze stratą: Pozostawieni, Broadchurch i Zaginiony
Dziwna śmierć brytyjskiej satyry
Dom, który zbudowała sława: Celebrity Big Brother
Współczucie dla androidów: pokręcona moralność Westworld
Część trzecia. Wybierz broń: teksty o muzyce
Tradycyjna już tyrada na Glasto
Art pop? Panu już podziękujemy
K-punk albo glampunkowe dyskontinuum art popu
Noise jako antykapitał: As the Veneer of Democracy Starts to Fade
Lwy wybudzone ze snu albo czym jest dzisiaj sublimacja?
Zewnętrze wszystkiego, co jest teraz
Dla twojej (nie)przyjemności: hauter-couture gotyku
Nie ma znaczenia, czy wszyscy umrzemy: nieświęta trójca The Cure
Czy pop jest już żywym trupem?
Memorex dla krakenów: pulp-modernizm The Fall. Część pierwsza
Memorex dla krakenów: pulp-modernizm The Fall. Część druga
Memorex dla krakenów: pulp-modernizm The Fall. Część trzecia
Postmodernizm jako patologia. Część druga
You Remind Me of Gold. Rozmowa z Markiem Fisherem i Simonem Reynoldsem
Bojowe postawy napędzają muzykę
Tajemniczy smutek XXI wieku: Overgrown Jamesa Blake’a
Recenzja: The Next Day Davida Bowiego
Człowiek, który ma wszystko: Nothing Was the Same Drake’a
Rozbij to na części: Double Cup DJ-a Rashada
Jedziemy z tym nonsensem! O eMMplekz i Dolly Dolly
Recenzja Divide and Exit i Chubbed Up: The Singles Collection Sleaford Mods
Test Dept: gdzie lewicowy idealizm i popularny modernizm wchodzą ze sobą w kolizję
| Kategoria: | Felietony |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-8325-208-7 |
| Rozmiar pliku: | 3,9 MB |