-
promocja
Kadr (nie)doskonały. Poznaj sekrety mistrza kompozycji i fotografuj, przełamując schematy - ebook
Kadr (nie)doskonały. Poznaj sekrety mistrza kompozycji i fotografuj, przełamując schematy - ebook
Kompozycja obrazu jest dziedziną o bardzo długiej historii. Jeśli pasjonujesz się fotografią, takie pojęcia jak reguła trójpodziału, linie wiodące czy cykliczne wzory z pewnością nie są Ci obce. Zasady te są ważne, jednak ich opanowanie nie wystarczy, aby tworzyć mistrzowskie kadry. Sztuka komponowania obrazu musi się opierać na czymś więcej niż tylko te reguły, w przeciwnym razie każdy byłby mistrzem kompozycji, prawda? Po prostu o wielu tajnikach kompozycji zdjęć nie mówi się głośno. I właśnie o nich jest ta książka!
To unikalne opracowanie, które na nowo zdefiniuje Twoje postrzeganie fotografii. Na pierwszy rzut oka wygląda na połączenie wykładu i luźnej rozmowy przy kawie. W rzeczywistości podczas lektury będziesz stopniowo zmieniać sposób, w jaki patrzysz na scenę, kadrujesz i fotografujesz. Zrozumiesz, jak pracować ze sceną podczas fotografowania krajobrazów, w podróży i przy wykonywaniu portretów: od czego zacząć i jak komponować ujęcie krok po kroku. Dowiesz się, jak radzić sobie w sytuacjach, gdy klasyczne reguły kompozycji nie zdają egzaminu, jak zmiana ustawień wpływa na wygląd kompozycji, a także jak zwiększać głębię zdjęć i tworzyć zapadające w pamięć portrety. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione rzeczowo i zrozumiale, a przy tym w niezwykle praktyczny sposób.
Ta wyjątkowa książka nie tylko zmieni Twoją perspektywę i podejście do fotografii. Ona przede wszystkim pomoże Ci rozwinąć Twoje zmysły i robić naprawdę świetne zdjęcia!
Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie.
Ansel Adams
Spis treści
ROZDZIAŁ 01. PATRZEĆ INACZEJ
- CHODZI O TO, CO MASZ PRZED SOBĄ.
- ...I JAK TO WYKADRUJESZ
- BRZYDKIE ZDJĘCIA PIĘKNYCH RZECZY
- NIE SZUKAJ MAGICZNYCH USTAWIEŃ W MENU APARATU
- PYTANIE, KTÓRE SŁYSZĘ NAJCZĘŚCIEJ
- WIDZOWIE DOSTRZEGAJĄ SZUMY TYLKO NA ZŁYCH ZDJĘCIACH
- TECHNICZNE KONTRA EMOCJONALNE
- CZY STARE ZASADY WCIĄŻ OBOWIĄZUJĄ?
- JAKĄ ROLĘ ODGRYWA ŚWIATŁO?
- KADRUJ TAK, BY WYRAZIĆ TO, CO CHCESZ PRZEKAZAĆ
ROZDZIAŁ 02. PRACA ZE SCENĄ
- COŚ SPRAWIŁO, ŻE PRZYSTANĄŁEŚ
- JEST TAKA PERSPEKTYWA.
- POCZEKAJ Z ROZSTAWIANIEM STATYWU
- POZBĄDŹ SIĘ BAŁAGANU
- WYBIERZ, CO ZNAJDZIE SIĘ W KADRZE
- WYSTARCZY JEDNO
- PRZERWIJ I PRZEJRZYJ
- SPODZIEWAJ SIĘ NIEUDANYCH ZDJĘĆ
- WYBÓR OBIEKTYWU JEST DECYZJĄ KOMPOZYCYJNĄ
- ZASUGERUJ WIDZOWI WYGLĄD CAŁOŚCI
ROZDZIAŁ 03. ZMIANA PERSPEKTYWY
- PIONOWO W GÓRĘ
- UJĘCIA Z GÓRY
- UJĘCIA Z DOŁU
- ŻABIA PERSPEKTYWA
- PORTRET PRZEDSTAWIAJĄCY CAŁĄ POSTAĆ
- JEŚLI ONI SIEDZĄ, TO TY TEŻ
- DZIECI I KWIATY
- SZEROKO I ODDOLNIE
- PRACA Z OBIEKTYWEM
- RÓB ZDJĘCIA MAKRO!
ROZDZIAŁ 04. PRACA Z OSTROŚCIĄ
- CZY POWINIENEŚ UŻYĆ STATYWU?
- ALTERNATYWA DLA STATYWU
- ZNAJDŹ OPARCIE
- JAK SKUTECZNIE FOTOGRAFOWAĆ Z RĘKI W SŁABYM ŚWIETLE?
- KORZYSTAJ Z TEGO, CO JEST POD RĘKĄ
- UŻYWAJ WŁAŚCIWYCH TRYBÓW USTAWIANIA OSTROŚCI
- WYOSTRZANIE W POSTPRODUKCJI
- NIE DOTYKAJ SPUSTU MIGAWKI
- WYKORZYSTUJ WBUDOWANE FUNKCJE AI APARATU
- OSTROŚĆ NIE SPROWADZA SIĘ DO TYLKO JEDNEJ Z PODANYCH WSKAZÓWEK
ROZDZIAŁ 05. KONFIGUROWANIE USTAWIEŃ
- ROZMYCIE TŁA
- A GDYBY TAK UJĄĆ W GŁĘBI OSTROŚCI CAŁĄ SCENĘ?
- CZY SCENA JEST MATERIAŁEM NA ZDJĘCIE HDR?
- DLACZEGO JESZCZE WARTO NIEKIEDY UŻYĆ BRACKETINGU?
- CZY TO DOBRY MATERIAŁ NA PANORAMĘ?
- TRYPTYK NIEKIEDY ŚWIETNIE SIĘ SPRAWDZA
- JAK WYŚWIETLIĆ SCENĘ W CZERNI I BIELI?
- WYPRÓBUJ RÓŻNE USTAWIENIA BALANSU BIELI
- CZY UZYSKANIE IDEALNEGO WYGLĄDU ZDJĘCIA JUŻ W APARACIE MA DUŻE ZNACZENIE?
- UWIECZNIJ RUCH
ROZDZIAŁ 06. ZWIĘKSZANIE GŁĘBI KOMPOZYCJI
- TWÓRZ KOMPOZYCJE WIELOWARSTWOWE
- ZASTOSOWANIE OBIEKTYWU SZEROKOKĄTNEGO
- WAŻNA ROLA OBIEKTÓW PIERWSZOPLANOWYCH
- INNY PRZYKŁAD PIERWSZEGO PLANU
- PIERWSZY PLAN I OBIEKTYW ULTRASZEROKOKĄTNY
- AKCENTUJ KONTRASTY
- GŁÓWNY TEMAT TO PODSTAWA
- PODKREŚL PUNKT ZBIEGU LINII PERSPEKTYWY
- SKALA I RYTM
- NATURALNE EFEKTY ATMOSFERYCZNE
- DAJ GŁÓWNEMU TEMATOWI TROCHĘ ODDECHU
ROZDZIAŁ 07. POTĘGA PROSTOTY
- ZAAKCENTUJ GŁÓWNY TEMAT
- KADROWANIE
- POKAŻ SIŁĘ
- BĄDŹ WYBREDNY
- POMIJANIE
- PAPIEROWE TŁO
- WYDŁUŻ CZAS NAŚWIETLANIA
- WSTAWAJ WCZEŚNIE
- ŁĄCZ TECHNIKI
- IDŹ NA CAŁOŚĆ
- KIEDY KOLOR ROZPRASZA.
ROZDZIAŁ 08. KOMPOZYCJE PORTRETOWE
- FOTOGRAFUJ Z WYŻSZEJ PERSPEKTYWY
- PRZYTNIJ CZUBEK GŁOWY
- CZEGO NIE PRZYCINAĆ?
- W KTÓRYM MIEJSCU KADRU UMIEŚCIĆ OCZY?
- CO POWINNO WYJŚĆ OSTRO I WYRAŹNIE?
- KOMPOZYCJA PORTRETU PRZEDSTAWIAJĄCEGO CAŁĄ POSTAĆ
- UNIKAJ KADROWANIA W STAWACH
- NIE ZOSTAWIAJ ZA DUŻO MIEJSCA NAD GŁOWĄ
- PORTRETY W ŚWIETLE WPADAJĄCYM PRZEZ OKNO
- UŻYJ OBIEKTYWU, KTÓRY PODKREŚLI URODĘ
- POZOWANE CZY NATURALNE?
ROZDZIAŁ 09. JAK BYĆ KRYTYKIEM WŁASNYCH PRAC?
- DLACZEGO POTRZEBUJESZ PORTFOLIO?
- DLACZEGO WARTO ZOSTAĆ WŁASNYM FOTOEDYTOREM?
- WSPARCIE W OGRANICZANIU PULI ZDJĘĆ
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ KRAJOBRAZOWYCH
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ PORTRETOWYCH ZROBIONYCH Z LAMPĄ BŁYSKOWĄ
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ SPORTOWYCH
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ Z PODRÓŻY
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆPORTRETOWYCH ZROBIONYCH W NATURALNYM ŚWIETLE
- KRYTYCZNA OCENA ZDJĘĆ DZIKIEJ PRZYRODY
- POKAZUJ TYLKO NAJLEPSZE PRACE
ROZDZIAŁ 10. WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE KOMPOZYCJI
- TRIK ZE ZDJĘCIAMI SYLWETKOWYMI
- CZY W KADRZE WIDAĆ COŚ, CO ODWRACA UWAGĘ?
- FOTOGRAFOWANIE JEDZENIA
- UNIKAJ BARDZO JASNEGO TŁA
- DLACZEGO STARANNE WYŚRODKOWANIE KOMPOZYCJI JEST TAK WAŻNE?
- UJMIJ W KADRZE JEDNĄ OSOBĘ, ABY KOMPOZYCJA STAŁA SIĘ CIEKAWSZA
- POTRAKTUJ KOLOR JAKO TEMAT ZDJĘCIA
- UZYSKAJ PONADCZASOWY WYGLĄD
- TWÓRZ CZYSTE KOMPOZYCJE
- NIE KAŻDE ZDJĘCIE MUSI BYĆ HITEM
ROZDZIAŁ 11. KLASYCZNE REGUŁY KOMPOZYCJI
- REGUŁA TRÓJPODZIAŁU
- WYPEŁNIJ KADR
- KADR W KADRZE
- LINIE WIODĄCE
- SYMETRIA
- PRZESTRZEŃ NEGATYWNA
- REGUŁA NIEPARZYSTOŚCI
- SCHEMATY I ICH PRZEŁAMYWANIE
- ZŁOTY PODZIAŁ
- LINIE UKOŚNE
ROZDZIAŁ 12. LICZBY KRYJĄCE SIĘ ZA PIKSELAMI
| Kategoria: | Grafika komputerowa |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-289-2831-2 |
| Rozmiar pliku: | 69 MB |