Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
29 października 2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
79,00

Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką - ebook

Chcesz osiągnąć fotograficzne mistrzostwo?
Bez tej książki może Ci się nie udać!

  • Poznaj czynniki mające wpływ na techniczną jakość zdjęć
  • Naucz się wykorzystywać w swoim warsztacie różne środki wyrazu
  • Połącz talent z wiedzą i doświadczeniem, aby uzyskać najlepsze wyniki

Duża dostępność zaawansowanego sprzętu fotograficznego i coraz większa łatwość wykonywania technicznie poprawnych zdjęć tworzą iluzję, że dosłownie każdy, kto dysponuje odpowiednimi środkami finansowymi i ma trochę wprawy, może stać się prawdziwym mistrzem fotografii. Jednak wcale tak nie jest - tysiące nudnych, niemal identycznych zdjęć zalegają na twardych dyskach i w albumach posiadaczy mniej lub bardziej wyszukanych aparatów cyfrowych. Jak zatem osiągnąć naprawdę dobre rezultaty? Jak wspiąć się na wyżyny? Jak sprawić, aby nasze zdjęcia były nie tylko dobre, lecz wyróżniały się na tle innych, a nawet zasługiwały na miano artystycznych?

Na te i wiele innych pytań odpowiada książka "Kalejdoskop fotografii. Między techniką a sztuką" . Jej autor, znany fotografik i doświadczony pedagog, postawił sobie za cel gruntowną i rzetelną prezentację wielu zagadnień związanych z warsztatem i technikami wykorzystywanymi w fotografii. Czytelnik znajdzie tu dokładny opis zjawisk fizycznych, na których opiera się fotografia, a także omówienie zasad działania współczesnych aparatów i innego sprzętu fotograficznego. Podręcznik zawiera ponadto informacje i porady, jak kontrolować parametry zdjęć i właściwie wykorzystywać oświetlenie, a także jakie środki wyrazu warto stosować dla otrzymania zamierzonego efektu. Autor nie koncentruje się jednak wyłącznie na zagadnieniach technicznych - dużo uwagi poświęca kwestiom dotyczącym estetyki i artystycznej strony zdjęć.

  • Budowa i elementy składowe aparatu fotograficznego
  • Dodatkowe wyposażenie i jego zastosowanie
  • Zjawiska fizyczne leżące u podstaw fotografii
  • Czynniki wpływające na jakość, formę i atrakcyjność obrazu
  • Sposoby wykorzystania światła naturalnego i sztucznego
  • Obszerne informacje na temat techniki fotografii barwnej i czarno-białej, tradycyjnej i cyfrowej
  • Perspektywa, kompozycja, głębia ostrości i inne czynniki kształtowania obrazu
  • Omówienie wielu zjawisk i faktów z dziedziny fotografii, jakich próżno szukać w innych książkach
  • Historia rozwoju technologii fotograficznej

Dowiedz się, jak najlepiej wykorzystywać dostępne techniki, aby fotografować naprawdę świadomie.


Leszek Jerzy Pękalski - z wykształcenia fizyk teoretyk. Do 1979 roku był pracownikiem naukowo-dydaktycznym na Uniwersytecie Gdańskim. Po odejściu z uczelni zawodowo zajął się fotografowaniem. W 1978 roku przyjęty do ZPAF. W swoim dorobku artystycznym ma wystawy indywidualne oraz ponad dwieście wystaw zbiorowych w kraju i za granicą. Jest też laureatem nagród i wyróżnień oraz autorem licznych publikacji prasowych i książkowych. Przez wiele lat wykładał w gdańskiej ASP oraz w kilku prywatnych szkołach fotografii w Trójmieście. Rzeczoznawca MKiDN ds. fotografii artystycznej.


 

 



Spis treści

I. Wstęp (6)

Podziękowania (8)

II. Aparat fotograficzny - Twoje narzędzie pracy (9)

  • 1. Typy aparatów - od telefonu komórkowego do kamery wielkoformatowej (9)
  • 2. Podstawy obsługi aparatu (16)
  • 3. Jak obchodzić się, a jak nie obchodzić ze sprzętem (17)
  • 4. Jak prawidłowo trzymać aparat (19)
  • 5. Zdjęcia poruszone - zmora fotografa; najdłuższy bezpieczny czas ekspozycji z ręki - jak go jeszcze wydłużyć (20)
  • 6. Jeśli nie statyw, to co? (21)

III. Sprzęt fotograficzny (23)

  • 1. Obiektywy (23)
  • 2. Osłona przeciwsłoneczna (23)
  • 3. Filtry (24)
  • 4. Światłomierze (32)
  • 5. Pierścienie pośrednie i osprzęt do zdjęć z bliska (32)
  • 6. Telekonwerter (33)
  • 7. Statyw i monopod (34)
  • 8. Wężyki spustowe (35)
  • 9. Lampy błyskowe i fotowyzwalacze (36)

IV. Podstawowe elementy kontroli obrazu (37)

  • 1. Migawka (37)
  • 2. Przysłona (42)

V. Elementy optyki fotograficznej - zarys (49)

  • 1. Natura światła (49)
  • 2. Optyka falowa (49)
  • 3. Optyka geometryczna (53)
  • 4. Wady odwzorowania optycznego (56)
  • 5. Obiektywy specjalne: tilt & shift, lustrzany, konstrukcje retrofokalne (68)
  • 6. Zoomy (73)
  • 7. Ogniskowa a perspektywa (74)
  • 8. Ostre-nieostre (80)
  • 9. Głębia ostrości, bokeh (81)
  • 10. Hiperfokalna (82)

VI. Pomiar światła i ekspozycja (85)

  • 1. Pomiar przez obiektyw (85)
  • 2. Światłomierz ręczny (87)
  • 3. Do czego służy światłomierz punktowy i jak się nim posługiwać (90)
  • 4. Elementy systemu strefowego (91)
  • 5. Główny wróg fotografa - nadmierny kontrast. Metody redukcji kontrastu (97)
  • 6. Jak naświetlać bez światłomierza (reguła t = 1/ISO) (104)
  • 7. Resumé (104)

VII. Rozumieć światło: oświetlenie (105)

  • 1. Światło zastane (105)
  • 2. Światło sztuczne (123)
  • 3. Światło mieszane (124)

VIII. Fotografia barwna - podstawy (135)

  • 1. Mechanizm widzenia barwnego (135)
  • 2. Kaprysy koloru: co to znaczy, że przedmiot jest kolorowy. Jakość oświetlenia. metameryzm (137)
  • 3. Trzy kolory to wszystkie kolory! Maxwella skrzynka kolorów. Mieszanie świateł (139)
  • 4. Dodawanie i odejmowanie świateł - arytmetyka barw. Metoda addytywna i subtraktywna (140)
  • 5. Klasyfikacja i przestrzenie barw (144)
  • 6. Tradycyjna fotografia barwna. Wywoływanie barwotwórcze (146)
  • 7. Negatyw i "odwrotka" (148)
  • 8. Temperatura barwy (150)

IX. Fotografia czarno-biała (155)

  • Negatyw (155)
  • Pozytyw (174)

X. Język fotografii - środki wyrazu i zasady kompozycji (191)

  • Wstęp (191)
  • Estetyka i etyka (191)
  • 1. Perspektywa (194)
  • 2. Głębia ostrości - wróg i przyjaciel (196)
  • 3. Faktury (197)
  • 4. Rysunek ostry czy miękki (198)
  • 5. Zdjęcie "ostre" czy tylko kontrastowe? Szczegóły tonalne kontra ich brak (199)
  • 6. Filtry: Jakie i kiedy? (209)
  • 7. Ziarno/szum (210)
  • 8. Poruszenie (211)
  • 9. Kolor (212)
  • 10. Kadrowanie (221)
  • 11. Podstawy kompozycji (225)
  • 12. Przetworzenia (235)
  • 13. Zakończenie (236)

XI. Rewolucja: fotografia cyfrowa (237)

  • 1. Krótki rys historyczny (237)
  • 2. Wady i zalety (237)
  • 3. Czujniki obrazowe - matryce (245)
  • 4. Ile megapikseli? (248)
  • 5. Na koniec jeszcze kilka uwag praktycznych (250)

XII. Fotografia hybrydowa - skanery i skanowanie (251)

XIII. Historia rozwoju technologii fotograficznych (255)

  • Kalendarz ważniejszych wydarzeń (255)
  • 1. Heliogram Niépce'a (257)
  • 2. Dagerotypia (258)
  • 3. Talbotypia (260)
  • 4. Papier solny (261)
  • 5. Hyppolyte Bayard i jego metoda (262)
  • 6. Papier albuminowy i kolodionowy (263)
  • 7. Negatyw z papieru woskowanego (264)
  • 8. Mokra klisza kolodionowa i ambrotypia (264)
  • 9. Sucha emulsja (266)
  • 10. Błona zwojowa (267)
  • 11. Papiery dzienne i gazowe (267)
  • 12. Błona małoobrazkowa - Leica (267)
  • 13. Początki fotografii barwnej: Young-Helmholtz, Maxwell, Ducos du Hauron (267)
  • 14. Autochrome (268)
  • 15. Wywoływanie barwotwórcze (270)
  • 16. Kodachrome (270)
  • 17. Metoda Kodaka a metoda Agfy (272)
  • 18. Negatyw maskowany (272)
  • 19. Cibachrome (273)
  • 20. Technologia T-grain (274)
  • 21. Komponenty DIR i DIAR (275)
  • 22. Emulsja czterowarstwowa (276)
  • 23. Materiały natychmiastowe (276)
  • 24. Fotografia cyfrowa - początki (278)

XIV. Słowniczek (279)

XV. Aneks (285)

  • A1. Ekspozycja. EV i zjawisko Schwarzschilda (285)
    • A1.1. EV (285)
    • A1.2. Zjawisko Schwarzschilda (Reciprocity Failure) (287)
  • A2. Prawa optyki i co z nich wynika dla fotografii (288)
    • A2.1. Przybliżenie optyki geometrycznej (288)
    • A2.2. Prawo odbicia (288)
    • A2.3. Załamanie światła - prawo Snelliusa; kąt graniczny, całkowite odbicie (289)
    • A2.4. Reguła Fermata - czy światło ma duszę? (291)
    • A2.5. Dziwne przypadki obrazu w soczewce wypukłej (292)
    • A2.6. Współczynnik makro (297)
    • A2.7. Głębia ostrości, odległość hiperfokalna (298)
    • A2.8. Zjawiska falowe: dyfrakcja i interferencja światła (299)
    • A2.9. Kamera otworkowa (302)
  • A3. Światło spolaryzowane, filtr polaryzacyjny (305)
    • A3.1. Polaryzacja światła (307)
  • A4. Procedura testowania obiektywu (319)
  • A5. Dlaczego w lustrzankach cyfrowych nadal stosuje się migawkę mechaniczną (323)
  • A6. Kamera wielkoformatowa. Ruchy kamery (324)
  • A7. Reguła Scheimpfluga (329)
    • Dowód (329)
  • A8. Fotografia srebrowa, uzupełnienia - obraz utajony, proces obróbki, składniki wywoływacza (331)
    • A8.1. Obraz utajony, proces wywoływania (331)
    • A8.2. Utrwalacz (333)
    • A8.3. Skład wywoływacza (334)
    • A8.4. Wywoływanie bezbromkowe (337)
  • A9. Fotografia srebrowa - specjalne rodzaje wywoływania (338)
    • A9.1. Wywoływanie przewlekłe (338)
    • A9.2. Wywoływanie dwukąpielowe (dwustopniowe) (339)
  • A10. Parę receptur (341)
    • Wywoływacze negatywowe (341)
    • Wywoływacze pozytywowe (do papierów) - ID-62, D-72, D-163 (344)
    • Przerywacz (344)
    • Utrwalacz (345)
    • Sepiowanie (tonowanie siarką) (345)
  • A11. Dlaczego emulsja niskoczuła jest bardziej kontrastowa niż wysokoczuła (346)
  • A12. Negatyw maskowany (348)
  • A13. Jednostki fotometryczne. Formuła Adamsa (351)
    • A13.1. Prawo Lamberta (351)
    • A13.2. Jednostki fotometryczne (352)
    • A13.3. Reflektancje, luminancje (353)
    • A13.4. Formuła Adamsa (353)
  • A14. Krótka historia światłomierza (355)
  • A15. Szara kartka: dlaczego akurat 18%? (357)
  • A16. Gęstość optyczna (358)
  • A17. Między nauką a sztuką:złoty podział i liczby Fibonacciego (359)
    • A17.1. Złoty podział odcinka (359)
    • A17.2. Liczby Fibonacciego (359)
    • A17.3. Przykład konstrukcji złotego podziału (360)
Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-6374-3
Rozmiar pliku: 45 MB

BESTSELLERY

Kategorie: