Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Kamoens Fryderyka Halm'a: drammat w jednej odsłonie, przedstawiony w wiedeńskim dworskim teatrze dnia 30 marca 1837 roku - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2011
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Kamoens Fryderyka Halm'a: drammat w jednej odsłonie, przedstawiony w wiedeńskim dworskim teatrze dnia 30 marca 1837 roku - ebook

Klasyka na e-czytnik to kolekcja lektur szkolnych, klasyki literatury polskiej, europejskiej i amerykańskiej w formatach ePub i Mobi. Również miłośnicy filozofii, historii i literatury staropolskiej znajdą w niej wiele ciekawych tytułów.

Seria zawiera utwory najbardziej znanych pisarzy literatury polskiej i światowej, począwszy od Horacego, Balzaca, Dostojewskiego i Kafki, po Kiplinga, Jeffersona czy Prousta. Nie zabraknie w niej też pozycji mniej znanych, pióra pisarzy średniowiecznych oraz twórców z epoki renesansu i baroku.

Kategoria: Klasyka
Zabezpieczenie: brak
Rozmiar pliku: 256 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Dra­mat w jed­nej Od­sło­nie, przed­sta­wio­ny w Wie­deń­skim Dwor­skim Te­atrze dnia 30 Mar­ca 1837 roku.

Wol­ny prze­kład

T. No­wo­siel­skie­go.

El bron­ce mu­ere yse

de­sha­re el mar­mol;

Mas el can­to di­vi­no

Nose rin­de al im­pe­rio del de­sti­no

Don Alb. Li­sia

War­sza­wa, w dru­kar­ni Jana Ja­wor­skie­go przy uli­cy

Kra­kow­skie Przed­mie­ście Nr 369.

1845.

OSO­BY.

KA­MO­ENS

DON JOSE QU­EBE­DO CA­STEL BRAN­CO, bo­ga­ty ku­piec

PE­REZ, syn jego

DO­ZOR­CA Szpi­ta­lu Li­zboń­skie­go

Rzecz dzie­je się roku 1579.

Przy­pi­sek Au­to­ra.

–-

Va­sco Mon­sin­cho, tu Pe­rez de Qu­ebe­do Ca­stel Bran­co, utwo­ra­mi swo­je­mi, z po­mię­dzy wszyst­kich po­etów por­tu­gal­skich, naj­bli­żej sta­nął obok sław­ne­go Ka­mo­en­sa (Bar­bo­sa Ma­cha­do. Bi­blioth. Le­vit.De­nis. Re­su­me de l'hist… li­ter. du Por­tu­gal. Chap. 19). Wiel­ki jego bo­ha­ter­ski po­emat… t. Al­fons Afry­kań­czyk ogło­szo­ny był roku 1611. W tym po­ema­cie au­tor skre­ślił po mi­strzow­sku mę­czeń­stwo Fer­dy­nan­da z przy­dom­kiem sta­ły i bi­twę pod Al­ca­zar.

(Te­atr przed­sta­wia izbę w szpi­ta­lu li­zboń­skim: brud­ne i odra­pa­ne ścia­ny – tu i owdzie wap­no po­od­pa­da­ło; na przo­dzie sce­ny, po pra­wej stro­nie wi­dzów, stoi stół, na któ­rym roz­ma­ite książ­ki i re­ko­pi­sma leżą w nie­ła­dzie: obok nie­go parę krze­seł, po le­wej stro­nie krze­sło z po­rę­cza­mi, nie­co da­lej ubo­gie po­sia­nie na któ­rem śpi Ka­mo­ens, przy nim opar­ły oręż, nad gło­wą śpią­ce­go wisi na ścia­nie lut­nia za­ku­rzo­na, w głę­bi, od stro­ny pra­wej, drzwi).

Sce­na I.

(Po ukoń­cze­niu sym­fo­nii, drzwi się otwie­ra­ją: w pro­gu uka­zu­je się Don Jose Qu­ebe­do, któ­re­go pro­wa­dzi do­zor­ca szpi­tal­ny: ten ostat­ni ma u pasa pęk klu­czy i nie­sie dużą księ­gę).

Do­zor­ca i Qu­ebe­do.QU­EBE­DO.

Masz słusz­ność, przy­ja­cie­lu, jak wi­dzę, twe księ­gi

Utrzy­mu­jesz w po­rząd­ku – więc on tu: Ka­mo­ens!

W cia­snej i ciem­nej izbie, za kra­ta­mi w oknach –

Tu pod brud­nem skle­pie­niem, wśród ścian ob­szar­pa­nych!

DO­ZOR­CA .

Bo też tu wa­nad daw­niej prze­by­wa­li–

A on do spo­koj­no­ści wzdy­chał bez ustan­ku.

Pra­gnął żyć w sa­mot­no­ści: kąt ten stał pust­ka­mi,

Jemu więc od­da­li­śmy to skrom­ne miesz­ka­nie…..
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: