- promocja
Kanban - ebook
Kanban - ebook
Zwinne metodyki zarządzania projektami biją kolejne rekordy popularności. Scrum jest najbardziej rozpoznawalną spośród nich, jednak nie sprawdza się w każdym przypadku. Dlatego warto poznać inne sposoby radzenia sobie z projektami. Ta książka została poświęcona metodyce kanban - specyficznej metodzie sterowania produkcją, opracowanej w latach pięćdziesiątych XX wieku w Japonii. Zaadaptowana do świata projektów IT, sprawdza się doskonale.
Jeżeli chcesz poznać założenia metodyki kanban, trafiłeś na doskonałą książkę. Sięgnij po nią i przekonaj się, dlaczego kanban przydaje się w tak wielu przypadkach. W trakcie lektury poznasz historię tej metodyki, podstawowe założenia oraz sposoby wdrażania. Na kolejnych stronach zobaczysz, jak mapować przepływ zadania, jak ustalać limity WIP (ang. Work In Progress) oraz jak zarządzać przepływem. Ponadto zapoznasz się z zaawansowanymi zagadnieniami szacowania, planowania oraz wskaźników. Na sam koniec zobaczysz, jak uczyć metodyki kanban poprzez granie. Ta metodyka na pewno zyska wielu zwolenników! A książka o niej jest doskonałym podręcznikiem i może zmienić niejeden projekt!
Dzięki tej książce:
- poznasz filozofię kanban,
- zwizualizujesz swoją pracę,
- przygotujesz kartę zadania,
- skutecznie ustalisz limity WIP,
- poznasz pułapki metodyki kanban,
- doprowadzisz projekt do szczęśliwego finału.
Encyklopedia wiedzy o metodyce kanban!
Spis treści
- Przedmowa
- Patrzeć i rozumieć
- Wiedza to połowa bitwy
- Zbyt duży poziom WIP niszczy przepływ
- Wstęp
- Podróż Marcusa
- Podróż Joakima
- Wspólna podróż
- O książce
- Struktura książki
- Jak czytać tę książkę
- O autorach
- O ilustracji na okładce
- Podziękowania
- Marcus
- Joakim
- Część I Nauka kanban
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- 1.1. Zapoznanie
- 1.2. Tablica
- 1.3. Mapowanie przepływu pracy
- 1.4. Zadania
- 1.5. Przekaż grosiki
- 1.6. Praca cząstkowa
- 1.7. Pilne prace
- 1.8. Wskaźniki
- 1.9. Odprawa
- 1.10. Podsumowanie
- Rozdział 1. Początek drużyny Kanbaneros
- Część II Zrozumieć kanban
- Rozdział 2. Zasady kanban
- 2.1. Zasady kanban
- 2.2. Zacznij natychmiast
- 2.3. Podsumowanie
- Rozdział 3. Wizualizacja pracy
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- Nie chowaj informacji w zamrażalniku
- Kolokacja? Luksus!
- Błąd przetwarzania
- Ma być duża
- Korzystaj lub zlikwiduj
- 1+1 równa się 3
- 3.1.1. Grzejnik informacyjny
- 3.2. Tablica kanban
- 3.2.1. Tablica
- 3.2.2. Mapowanie przepływu pracy na tablicy
- 3.3. Kolejki
- Kryteria wejścia i wyjścia
- 3.4. Podsumowanie
- 3.1. Ustalanie jasnych zasad
- Rozdział 4. Pozycje zadań
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- 4.1.1. Ułatwienie podejmowania decyzji
- 4.1.2. Pomoc członkom zespołu w optymalizacji wyników
- 4.2. Karty zadań
- 4.2.1. Opis zadania
- Historyjka użytkownika
- Tytuł
- Ten, w którym
- 4.2.2. Awatary
- 4.2.3. Terminy
- 4.2.4. Identyfikatory referencyjne
- 4.2.5. Blokady
- Zablokowane zadania
- Postępy blokady
- 4.2.1. Opis zadania
- 4.3. Typy pracy
- 4.4. Wskaźniki postępu
- Odliczanie w dół
- 4.5. Rozmiar zadania
- 4.6. Zbieranie danych o przepływie
- 4.6.1. Zbieranie wskaźników przepływu
- 4.6.2. Zbieranie emocji
- 4.7. Tworzenie swoich własnych kart zadań
- 4.8. Podsumowanie
- 4.1. Zasady projektowe tworzenia kart
- Rozdział 5. Praca cząstkowa
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- 5.1.1. Czym jest praca cząstkowa?
- Praca cząstkowa i czas dostarczenia
- Prawo Littlea
- 5.1.2. Czym jest praca cząstkowa w branży tworzenia oprogramowania?
- Jeszcze niezaimplementowane specyfikacje
- Kod, który nie został zintegrowany
- Nieprzetestowany kod
- Kod niewdrożony
- 5.1.1. Czym jest praca cząstkowa?
- 5.2. Efekty zbyt dużej ilości WIP
- 5.2.1. Przełączanie kontekstu
- 5.2.2. Opóźnienia powodują dodatkową pracę
- 5.2.3. Zwiększone ryzyko
- 5.2.4. Więcej narzutu
- 5.2.5. Niższa jakość
- 5.2.6. Obniżona motywacja
- 5.3. Podsumowanie
- 5.1. Zrozumieć pracę cząstkową
- Rozdział 6. Ograniczanie pracy cząstkowej
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- 6.1.1. Niższy jest lepszy niż wyższy
- 6.1.2. Ludzie bez zajęcia albo zajęcia bez ludzi
- 6.1.3. Brak limitu nie jest odpowiedzią
- 6.2. Zasady ustalania limitów
- 6.2.1. Przestań zaczynać, zacznij kończyć
- 6.2.2. Jeden nie jest odpowiedzią
- 6.3. Podejście cała tablica, cały zespół
- 6.3.1. Weź jeden! Weź dwa!
- 6.3.2. Zbierzcie się razem
- 6.3.3. Na ziemię i 20 pompek
- 6.3.4. Wybierz numer i tańcz
- 6.4. Ograniczanie WIP dla kolumn
- 6.4.1. Zacznij od wąskiego gardła
- 6.4.2. Wybierz kolumnę, która pomoże Ci ulepszyć proces
- 6.4.3. Ograniczenie historyjek, proszę
- 6.4.4. Jak wizualizować limity WIP
- 6.5. Ograniczanie WIP na podstawie osób
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- Ta tablica jest za mała dla wszystkich awatarów
- Proszę, płyń własnym torem
- 6.5.1. Powszechne sposoby ograniczania WIP dla osoby
- 6.6. Często zadawane pytania
- 6.6.1. Zadania czy czynności co ograniczasz?
- 6.6.2. Czy powinieneś do limitu WIP wliczać kolejki?
- 6.7. Ćwiczenie: ustalaj limity
- 6.8. Podsumowanie
- 6.1. Poszukiwanie limitów WIP
- Rozdział 7. Zarządzanie przepływem
- 7.1. Dlaczego przepływ
- 7.1.1. Eliminowanie odpadów
- 7.1.2. Siedem odpadów wytwarzania oprogramowania
- 7.2. Pomóż pracy płynąć
- 7.2.1. Ograniczanie pracy cząstkowej
- 7.2.2. Skrócenie czasu oczekiwania
- Upewnienie się, że praca jest gotowa
- Tworzenie zadań o mniejszych, zbliżonych do siebie rozmiarach
- 7.2.3. Usuwanie blokad
- Śledzenie blokad
- Praca w roju
- 7.2.4. Unikanie powtórnej pracy
- Popyt na wartość i popyt klęski
- 7.2.5. Zespół wielofunkcyjny
- Zespoły funkcjonalności kontra zespoły kompetencji
- 7.2.6. Docelowe SLA lub czas dostarczenia
- 7.3. Codzienne spotkania
- 7.3.1. Dobre praktyki związane z codziennymi spotkaniami
- Codzienne spotkanie jest krótkie
- Spotkanie zaczyna się (i kończy) o czasie
- Spotkanie jest na temat
- Spotkanie jest cykliczne
- 7.3.2. Praktyki kanban związane z codziennymi spotkaniami
- Skup się na pałeczce, nie na biegaczu
- Obchód tablicy
- Skupianie się na zapachach
- 7.3.3. Wyciągnij jak najwięcej ze spotkania
- Kwestia sumienia
- Praca nad niewłaściwym zadaniem
- Brak zrozumienia zadania
- Spontaniczne kaizen
- 7.3.4. Skalowanie spotkań
- Dlaczego?
- Wskazówki, jak zorganizować dobre wielozespołowe spotkanie
- Z dołu do góry czy z góry na dół
- 7.3.1. Dobre praktyki związane z codziennymi spotkaniami
- 7.4. Czym powinienem się zająć teraz?
- Podsumowanie: czym powinienem się zająć teraz?
- 7.5. Zarządzanie wąskimi gardłami
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- Odkrywanie wąskich gardeł
- Wykorzystanie wąskiego gardła: tester
- Przykłady
- 7.5.1. Teoria ograniczeń: krótkie wprowadzenie
- 7.6. Podsumowanie
- 7.1. Dlaczego przepływ
- Rozdział 2. Zasady kanban
- Część III Zaawansowany kanban
- Rozdział 8. Klasy usług
- 8.1. Pilny przypadek
- 8.2. Czym jest klasa usług?
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- Wizualizacja
- Wpływ na WIP
- Priorytetyzacja
- Odrębny przepływ
- 8.2.2. Powszechne klasy usług
- Z ustaloną datą dostarczenia
- Zwyczajne zadania
- Zadania nienamacalne
- Defekty
- 8.2.3. Wykorzystanie klas usług
- 8.2.1. Aspekty, które należy brać pod uwagę podczas tworzenia klasy usług
- 8.3. Zarządzanie klasami usług
- Dziel i ponownie klasyfikuj
- Rozmiar ma znaczenie
- Niektórzy klienci są równiejsi od innych
- Definitywne cięcie
- Przybliż, eksperymentuj i uprość
- 8.4. Ćwiczenie: sklasyfikuj to!
- 8.5. Podsumowanie
- Rozdział 9. Planowanie i szacowanie
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- 9.1.1. Planowanie dokładnie na czas
- 9.1.2. Punkt zamówienia
- 9.1.3. Filtr priorytetów: wizualizuj to, co jest ważne
- 9.1.4. Czasy oczekiwania Disneylandu
- 9.2. Szacowanie prac (mówiąc oględnie)
- 9.2.1. Punkty
- W jaki sposób to ma być użyteczne?
- Problemy związane z punktami
- 9.2.2. Rozmiary koszulek
- 9.2.1. Punkty
- 9.3. Techniki szacowania
- 9.3.1. Linia kart
- 9.3.2. Planning Poker
- Z jakich kart powinniśmy korzystać?
- 9.3.3. Złotowłosa
- 9.4. Kadencja
- Iteracje i kanban
- Odejście od procesów opartych na iteracjach
- Podejście do kadencji w kanban
- Nie bądź leniwy
- 9.5. Planowanie w stylu kanban: mniej bólu, więcej korzyści
- 9.5.1. Potrzeba słabnie
- 9.5.2. Logiczna dyskusja: apel do klienta
- 9.5.3. #NoEstimates poradzisz sobie bez szacunków?
- Czym jest #NoEstimates?
- Dlaczego #NoEstimates
- Lektury związane z #NoEstimates
- 9.6. Podsumowanie
- 9.1. Harmonogramowanie planowania: kiedy powinieneś planować?
- Rozdział 10. Ulepszanie procesu
- 10.1. Retrospektywy
- 10.1.1. Co to jest retrospektywa?
- 10.1.2. Jak to działa?
- Przygotowanie sceny
- Generowanie wniosków
- Kiedy powinieneś organizować retrospektywy?
- 10.2. Analiza źródła
- 10.2.1. Jak to działa?
- Co musimy zrobić, aby to naprawić?
- Znalezienie prawdziwej przyczyny problemu
- 10.2.1. Jak to działa?
- 10.3. Kanban kata
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- Codzienne kata
- Kata ulepszające i trenerskie
- 10.3.2. Co się stało?
- 10.3.3. Dlaczego to działa?
- 10.3.1. Czym jest kanban kata?
- 10.4. Podsumowanie
- 10.1. Retrospektywy
- Rozdział 11. Wykorzystanie wskaźników do sprawdzania ulepszeń
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- 11.1.2. Przepustowość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.3. Problemy i zablokowane zadania
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.4. Dotrzymywanie terminów
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.5. Jakość
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.6. Popyt na wartość i popyt klęski
- Pomiar wskaźnika
- Wizualizowanie wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.7. Porzucone i zaniechane pomysły
- Pomiar wskaźnika
- Analizowanie wskaźnika
- 11.1.1. Czasy cyklu i dostarczenia
- 11.2. Dwie rozbudowane wizualizacje
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- Teoria zmienności
- Zasada nr 1: musisz zakładać, że wszystko będzie się zmieniać zawsze tak jest
- Zasada nr 2: zrozumienie zmienności powie Ci, czego oczekiwać
- Zasada nr 3: pracuj nad przyczynami zmienności, które zawsze można znaleźć w systemie
- Zasada nr 4: zrozumienie zmienności pozwoli Ci wykryć, kiedy coś się stanie
- Wykres SPC
- Czego potrzebujesz, aby narysować wykres?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- Teoria zmienności
- 11.2.2. Kumulacyjny diagram przepływu
- Jakie dane są potrzebne do stworzenia wykresu?
- Jak narysować wykres?
- Jak czytać wykres?
- 11.2.1. Kontrola statystyczna procesu
- 11.3. Wskaźniki jako przewodnicy po ulepszeniach
- Niech będą widoczne
- Czy wywierasz wpływ na biznes?
- Dostajesz to, co mierzysz
- Równoważ wskaźniki
- Niech będą łatwe do przechwycenia
- Wybieraj rzeczywiste dane zamiast danych szacowanych
- Korzystaj ze wskaźników w celu usprawniania, nie karania
- 11.4. Ćwiczenie: zmierz to!
- 11.5. Podsumowanie
- 11.1. Powszechne wskaźniki
- Rozdział 12. Pułapki kanban
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- Karta stałego klienta
- Wypełnienie limitu ciastkowego
- 12.1.1. Tworzenie kadencji dla świętowania
- 12.2. Ramy czasowe są dla Ciebie dobre
- 12.3. Niezbędna rewolucja
- 12.4. Nie pozwól, aby kanban był wymówką do bycia leniwym
- 12.5. Podsumowanie
- 12.1. Nie samą pracą żyje człowiek
- Rozdział 8. Klasy usług
- Część IV Nauczanie kanban
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- 13.1. Przekaż grosiki
- 13.1.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.1.2. Jak grać
- 13.1.3. Pytania do dyskusji
- 13.1.4. Główne wnioski
- 13.1.5. Wskazówki i warianty
- 13.2. Wielozadaniowa gra liczb
- 13.2.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.2.2. Jak grać
- 13.2.3. Pytania do dyskusji
- 13.2.4. Główne wnioski
- 13.3. Gra kropek
- 13.3.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.3.2. Jak grać
- 13.3.3. Pierwsza iteracja
- 13.3.4. Druga iteracja
- 13.3.5. Trzecia (i ostatnia) iteracja
- 13.3.6. Główne wnioski
- 13.3.7. Wskazówki i warianty
- 13.4. Gra w wąskie gardło
- 13.4.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.4.2. Jak grać
- 13.4.3. Pytania do dyskusji
- 13.4.4. Główne wnioski
- 13.5. getKanban
- 13.5.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.5.2. Jak grać
- 13.5.3. Pytania do dyskusji
- 13.5.4. Wskazówki i warianty
- 13.5.5. Najważniejsze wnioski
- 13.6. Kanban Pizza
- 13.6.1. Czego potrzebujesz do gry
- 13.6.2. Jak grać
- 13.6.3. Pytania do dyskusji
- 13.6.4. Najważniejsze wnioski
- 13.7. Podsumowanie
- 13.1. Przekaż grosiki
- Rozdział 13. Nauka kanban poprzez gry
- Dodatki
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
- A.1. Książki na temat lean i kanban
- A.2. Książki na temat agile
- A.3. Książki na temat tworzenia oprogramowania
- A.4. Książki o biznesie i zmianach w zarządzaniu
- A.5. Inne zasoby
- A.5.1. Interesujące blogi
- A.5.2. Interesujące konta Twittera
- Dodatek B Narzędzia kanban
- B.1. Samodzielne narzędzia
- B.1.1. LeanKit Kanban
- B.1.2. AgileZen
- B.1.3. Trello
- B.1.4. KanbanFlow
- B.1.5. Kanbanize
- B.1.6. Kanbanery
- B.2. Narzędzia w narzędziach
- B.2.1. JIRA Agile
- B.2.2. Kanban w Team Foundation Service
- B.2.3. HuBoard
- B.1. Samodzielne narzędzia
- Dodatek A Rekomendowane lektury i inne zasoby
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6967-2 |
Rozmiar pliku: | 27 MB |