Kierowca w firmie nr 61. Numer specjalny - ebook
Kierowca w firmie nr 61. Numer specjalny - ebook
1) Jeśli szukasz informacji, jakie zmiany musisz stosować w ADR od 1 lipca 2023 roku, mamy coś dla Ciebie. W numerze specjalnym magazynu „Kierowca w firmie” ekspert od ADR, doradca DGSA, opisuje, co się zmieniło jeśli chodzi o sprawozdanie ADR, opakowania ADR, list przewozowy ADR, zaświadczenia kierowców ADR od 2023 roku. Dowiesz się również, co trzeba sprawdzić przed przewozem ADR, za jakie dokumenty ADR jest odpowiedzialny przewoźnik i za jakie naruszenia związane z ADR służby kontrolne najczęściej karzą firmy transportowe.
Kategoria: | Transport i logistyka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
Rozmiar pliku: | 2,4 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
e-mail: [email protected]
Redaktor prowadząca:
Aldona Kapica
Wydawca:
Monika Doroś
Segment manager:
Alina Sulgostowska
Koordynator produkcji:
Magdalena Huta
Korekta: Zespół
Projekt graficzny i ilustracje: Magdalena Huta
Skład i łamanie: IGAWA Ireneusz Gawliński
Drukarnia: KRM Druk
ISSN 2450–3681
Nakład: 1000 egz.
Nr rejestrowy BDO: 000008579
Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
03-918 Warszawa, ul. Łotewska 9a
Centrum Obsługi Klienta czynne pon.–pt. w godzinach 8.00–16.00, poza godzinami pracy można pozostawić wiadomość na skrzynce głosowej,
tel. 22 518 29 29 lub www.formularze.wip.pl
NIP: 526–19–92–256
Numer KRS: 0000098264
– Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
Sąd Gospodarczy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy
Wysokość kapitału zakładowego: 200.000 zł
Publikacja „Kierowca w firmie” chroniona jest prawem autorskim. Przedruk materiałów opublikowanych w publikacji ,,Kierowca w firmie” – bez zgody wydawcy – jest zabroniony. Zakaz nie dotyczy cytowania publikacji z powołaniem się na źródło. Niniejsza publikacja została przygotowana z zachowaniem najwyższej staranności i wykorzystaniem wysokich kwalifikacji, wiedzy i doświadczenia autorów oraz konsultantów. Zaproponowane w publikacji ,,Kierowca w firmie” wskazówki, porady i interpretacje dotyczą sytuacji typowych. Ich zastosowanie w konkretnym przypadku może wymagać dodatkowych, pogłębionych konsultacji. Publikowane rozwiązania nie mogą być traktowane jako oficjalne stanowisko organów i urzędów państwowych. W związku z tym redakcja nie może ponosić odpowiedzialności prawnej za zastosowanie zawartych w publikacji ,,Kierowca w firmie” wskazówek, przykładów, informacji itp. do konkretnych przypadków.Od redakcji
Szanowni Czytelnicy!
Tym razem numer specjalny poświęcamy przewozom towarów niebezpiecznych. 28 lutego przypada bowiem termin na oddanie rocznego sprawozdania z przewozów ADR. W tym roku po raz pierwszy sprawozdanie trzeba przygotować na nowym formularzu, który został zmieniony prawie rok temu. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie dokładny opis nowego formularza. Oprócz tego w tym numerze przeczytasz także, jakie wymagania musi spełniać kierowca przewożący towary niebezpieczne, a także jakich wymogów, dotyczących bezpieczeństwa, bezwzględnie trzeba przestrzegać podczas przewozów ADR.
A w prezencie razem z tym numerem mamy dla Ciebie:
Szkolenie wideo: Wydruki z tachografów – kiedy sporządzać i jak opisywać
Na szkoleniu prezentujemy zasady dotyczące sporządzania wydruków przez kierowców w sytuacji przekroczenia dopuszczalnych norm czasu pracy kierowców. Wyjaśniamy również wątpliwości wynikające z przepisów pakietu mobilności. Dodatkowo na szkoleniu mówimy o:
• rodzajach wydruków oraz opisach wykroczeń,
• sporządzaniu wydruków w sytuacji jazdy bez karty kierowcy lub z uszkodzonym tachografem,
• najczęstszych błędach, które popełniają kierowcy i przez które płacą wysokie kary,
• jak długo trzeba przechowywać wydruki.
Prowadzący szkolenia:
Adam Gorgol – prawnik, pracownik służb kontrolnych transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem.
Życzę miłej lektury
Aldona Kapica
redaktor prowadząca
magazynu „Kierowca w firmie”Sprawozdanie ADR za 2022 rok trzeba sporządzić na nowym formularzu
Jeśli Twoja firma w 2022 roku transportowała towary niebezpieczne (ADR), macie obowiązek przygotować roczne sprawozdanie z tych przewozów. W tym roku trzeba je sporządzić na nowym formularzu, który wprowadziły przepisy uchwalone kilka miesięcy temu. Co się zmieniło w formularzu sprawozdania?
Sprawozdanie za ubiegły rok należy złożyć do 28 lutego 2023 r. – termin się nie zmienił. Zmienił się za to formularz, na którym należy spisać sprawozdanie. Przede wszystkim ma inny układ graficzny – formę tabeli.
Kilku zmian dokonano też w samym formularzu. Poprawki mają zmniejszyć problemy z wypełnianiem sprawozdania oraz wątpliwości, jak je wypełnić. Sprawozdania za rok 2022 (tworzone na początku 2023 roku) muszą być sporządzone już na nowym formularzu. Zmieniło się też to, że nadawcy przewozu towarów niebezpiecznych również mają obowiązek wyznaczenia doradcy DGSA, który z kolei ma obowiązek w ich imieniu sporządzić sprawozdanie.
Nowy formularz znajdziesz na naszej stronie www.kierowcawfirmie.wip.pl w zakładce Wzory dokumentów.
Zmiany w danych
Doprecyzowano dane osobowe uczestnika przewozu, podawane na pierwszej stronie formularza. Teraz trzeba podać imię i nazwisko każdego uczestnika przewozu albo nazwę zgodną z KRS lub CEIDG. Nie jest już wymagane przybijanie pieczątki firmowej, która jest coraz rzadziej stosowana, zamiast tego należy podać NIP.
Nie ma doradcy – nie ma sprawozdania
W pierwszej części wzoru formularza, w wierszu 2, punkcie 1 „Sprawozdanie dotyczy działalności w zakresie”, dodano odnośnik **) o następującej treści: „Nie dotyczy przedsiębiorców, którzy nie mają obowiązku wyznaczenia doradcy do spraw bezpieczeństwa przewozu towarów niebezpiecznych”. Z tego wynika, że przygotowanie rocznego sprawozdania wiąże się z potrzebą wyznaczenia doradcy ADR przez przedsiębiorcę.
Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji
Tematy publikacji w pełnej wersji
Sprawozdanie ADR za 2022 rok trzeba sporządzić na nowym formularzu
Obowiązki przewoźników wykonujących przewozy ADR w zakresie bezpieczeństwa
Jakie masz obowiązki związane z rocznym sprawozdaniem ADR w 2023 roku
Jakie warunki musi spełniać kierowca, który ma przewieźć ADR-y?
W liście przewozowym do ADR musi być dokładny adres odbiorcy
Jakie naruszenia związane z przewozami ADR najczęściej znajduje ITD?
Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71