Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Kino swoimi słowami - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
25,00

Kino swoimi słowami - ebook

„Swoimi słowami”   –  tak  nazwałem  felietony,  które  piszę   dla miesięcznika  „Kino”   od  lat  dziewięćdziesiątych.  One  właśnie  – choć   nie  tylko,  także  teksty  z  „Gazety  Wyborczej”   –  składają   się na  tę   książkę.  Nie  są   to  klasyczne  recenzje  ani filmoznawcze analizy,  choć   znajdują   się   wśród  nich  portrety  wybitnych reżyserów  i  interpretacje  znaczących  filmów.  Uprzedzam: w  tych  tekstach  pełno  jest  mnie.  Są   też   ludzie,  którzy  byli mi  bliscy,  książki,  które  czytałem  oraz  miejsca,  które  mnie fascynowały,  od  Nowego  Jorku  po  Indie.  Dużo  jest  tam  Polski, historii,  polityki,  religii  i  herezji  –  tego, czym  żyliśmy  w  ostatnim dwudziestoleciu.  I  coś   jeszcze,  bardzo  własnego.  A  wszystko  to w  związku  z  filmami,  choć   czasem  tylko  pod  pretekstem  filmu.

 

Fragment  rozdziału Krytyka  filmowa  –  racjonalizacja  przeżycia

Tadeusz  Sobolewski (ur.  1947  w   Warszawie),  krytyk  i  prozaik. Po  ukończeniu  w  1970  polonistyki  na  Uniwersytecie  Warszawskim krótko  pracował   w  Filmotece,  potem  –  od  początku  lat  70.  – w  tygodniku  „Film”   i  odtąd  jego  twórczość   krytyczna  jest  stale obecna  w  polskiej  kulturze  filmowej.  Od  lat  80.  związany z  miesięcznikiem „Kino”,  którego  był   redaktorem  naczelnym w  latach  1990-1994,  od  1994  w  „Gazecie  Wyborczej”;  ponadto współ pracował   między  innymi  z  „Kulturą”,  „Literaturą”,  „Odrą”, „Tygodnikiem  Powszechnym”,  z  telewizyjnym  magazynem  „Kocham Kino”   (za  co dostał   nagrodę   PISF).  Opublikował   książki:  Dziennik dziennikarza:  stare  grzechy (1988),  Dziecko  Peerelu.  Esej  dziennik (2000),  Malowanie  na  Targowej (2003),  Za  duży  blask.  O  kinie współczesnym (2003),  Człowiek  Miron (2012).

Spis treści

Krytyka filmowa – racjonalizacja przeżycia 9

 

Zmyślona Polska 17

 

Pożegnanie z Polską 19

Krzyczcie, bo już kamery ustawili! 24

Kotlet jako chorągiew, lata 90. 27

Interesujący kraj 29

Prowincja 32

Ja i ci młodzi, lata 90. 35

Rozmowy w Lubomierzu 39

Już nikt nie będzie Kuroniem 45

Napij się arizony 49

Arkadia Mikołowska 52

Mickiewicz i zmyślona Polska 56

Świt jak u Wajdy 60

Archiwum Spielberga 63

Prymas 67

Przedwiośnie 70

Dusza blokersa 73

Masłowska pod flagą biało-czerwoną 76

Nasz stan wojenny 79

Tyrmand. Zorro w Warszawie 83

Indie i lista Wildsteina 86

Parę osób, mały czas 89

Szkolni koledzy 92

Dworzec Gdański 95

Trefne tematy 98

Raport tajnych służb 100

Polska Cybulskiego 103

Anarchiczne przedszkole 107

 

Spotkanie z mistrzem 111

 

Powrót z Cannes 113

Éric Rohmer. Happy end 116

Jasełka Bergmana 119

Antonioni – prorok nowoczesności 123

Ozu. Cisza po odjeździe pociągu 127

Tarkowski. Walec drogowy i skrzypce 131

Peter Weir. Surprise 134

Has – piewca nieistnienia 137

Mike Leigh. Wszystko albo nic 144

Męstwo Czechów 147

Polański 152

Fellini 161

 

 

 

 

Herezje 165

 

Wieczna młodość Pasoliniego 167

Paradżanow – kapłan kina 170

Bellocchio. Koniec ideologii 178

Buñuel. Głos instynktu 181

Jezus ukryty w ludziach 185

Oddajcie mi mojego Jezusa 189

Pani Bovary to ja 192

Nie wierzę pianiście 195

Film z XIII wieku 199

Turysta Hiroshi 203

Titanic niedoceniony 206

Ostatni film Bergmana 209

Koterski. Krzyżowanie 212

 

Nowy świat 215

 

Godard. Zobaczyć własne spojrzenie 217

Haneke – pułapka na widza 221

Tarantino: nie wychodzę z kina 229

Diabełmediów 239

Bal „Koniec wieku” 242

Portret podwójny 246

Dyżur w gazecie 249

Docu -soap 253

Parada i procesja 257

Żywioł telewizyjny 260

Globtroter 263

Pożegnanie melodramatu 266

Bawić się jak najdłużej 269

Bohater, który nie zabił 272

Szulkin w Berlinie 276

Nowy Świat. Katastrofa 280

Tsunami informacyjne 285

 

My, nienormalni 289

 

Szczęście downa 291

Tristan i Izolda 295

„Pornografia” André Téchiné 299

Not for children 302

My, idioci 306

Koszałka 309

 

 

 

 

Życie i gra. Pogranicze sztuk 313

 

Fioletowy notes 315

Wiszący most 319

Psy na trawniku 322

Kino, czyli bezruch 325

Linklater. Czy oni się jeszcze spotkają? 327

Sąsiad pisarza 330

Koszenie trawy 333

Nie kocham kina 337

Deszczowy wieczór w teatrze 339

Komorowska gra Becketta 342

Chwila samotności. Znowu Kieślowski 345

W pracowni Mierzejewskiego 348

Krowy Urszuli Flis 351

Dylewska. Kamera, która oddycha 354

 

Filmy z podróży 359

 

Indie. Cukier na dłoni 361

Ameryka po raz pierwszy 364

Nowy Jork w trzy dni 367

Laibach 370

Smutek Jerozolimy 373

Hollywood. Polski bankiet 377

Teheran 381

Samiland 385

Planeta Rosja 389

 

Indeks nazwisk 393

Nota bibliograficzna 405

Kategoria: Kino i Teatr
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-242-3336-6
Rozmiar pliku: 4,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: