Facebook - konwersja

Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Format:
EPUB
Data wydania:
10 kwietnia 2016
79,00
7900 pkt
punktów Virtualo

Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie - ebook

Kluczowe wskaźniki efektywności (ang. Key Performance Indicators, KPI) to jedne z najważniejszych narzędzi zarządzania w organizacjach. Mają ułatwiać ocenę działania organizacji poprzez pomiar stopnia realizacji jej celów, a przez to przyczyniać się do podejmowania właściwych decyzji. Niestety, w wielu przypadkach przyjmuje się niewłaściwe KPI, co prowadzi do nieodpowiednich działań i spowalnia projekty. Konsekwencją jest niższa jakość współpracy z innymi jednostkami i ogólne pogorszenie pozycji organizacji. Tymczasem jednym z warunków sukcesu zarządzania jest właściwe rozumienie i stosowanie wskaźników efektywności, a początkiem tego rozumienia — ich podział na wskaźniki rezultatu i wskaźniki efektywności.

Celem niniejszej książki jest wsparcie organizacji w opracowywaniu, wdrażaniu i stosowaniu najskuteczniejszych, zwycięskich KPI — takich miar efektywności, które mogą bardzo wiele zmienić poprzez sukcesywne dostosowywanie codziennych działań do strategicznych celów organizacji. Autor pokazał, w jaki sposób kierownicy mogą uniknąć najgroźniejszych pułapek i stworzyć KPI, które staną się cennym narzędziem zarządczym. Zaprezentowana metodologia jest prosta, zrozumiała, a przede wszystkim praktyczna. Dla każdego, kto ma wdrożyć KPI w swojej organizacji, ta książka okaże się bezcenna.

  • Siedem cech KPI
  • Istotne różnice pomiędzy wskaźnikami rezultatu i efektywności
  • Nowy uproszczony sześcioetapowy proces ustalania i stosowania KPI
  • Mity związane ze sferą mierzenia efektywności, które utrudniają osiąganie postępów
  • Dlaczego KPI nie należy wykorzystywać w ramach systemów wynagrodzeń uzależnionych od wyników
  • Doniosłość poglądów reformatorów paradygmatu (np. kwestia rezygnacji w ujęciu Petera Druckera)
  • Znaczenie zrozumienia ciemnej strony miar efektywności
  • Ustalanie skutecznych miar efektywności
  • Zestaw narzędzi umożliwiających organizacji znalezienie krytycznych czynników sukcesu, źródła wszystkich istotnych miar
  • Potrzeba posiadania wewnętrznego eksperta ds. pomiarów
  • Sposób przewodzenia procesowi zmian i prowadzenia ich sprzedaży w sferze mierzenia efektywności
  • Ponad 200 miar efektywności

Klucz do stworzenia prawdziwie zwycięskich KPI leży w Twoich rękach!

Spis treści

 

O autorze 9

 

Przedmowa 11

Podziękowania 25

CZĘŚĆ I. OBRAZ SYTUACJI

Rozdział 1. Wielkie nieporozumienie związane z KPI 29

  • Kluczowe wskaźniki rezultatu 30
  • Wskaźniki rezultatu 31
  • Wskaźniki efektywności 32
  • Kluczowe wskaźniki efektywności 33
  • Siedem cech KPI 37
  • Różnice pomiędzy KRI, KPI, RI oraz PI 40
  • Problem z wyprzedzeniem i opóźnieniem 40
  • Liczba wymaganych miar - zasada 10/80/10 44
  • Znaczenie aktualnych pomiarów 46
  • Na jakim etapie jest Twoja podróż do krainy miar efektywności? 47
  • Przypisy 48

Rozdział 2. Mity dotyczące pomiaru efektywności 49

  • Mit 1: większość miar prowadzi do lepszej efektywności 50
  • Mit 2: wszystkie miary działają skutecznie w każdej organizacji i w każdym czasie 50
  • Mit 3: wszystkie miary efektywności to KPI 51
  • Mit 4: dzięki powiązaniu KPI z wynagrodzeniem zwiększymy efektywność 51
  • Mit 5: możemy wyznaczyć odpowiednie cele na koniec roku 52
  • Mit 6: mierzenie efektywności jest stosunkowo proste, a właściwe miary są oczywiste 53
  • Mit 7: KPI są wskaźnikami finansowymi i niefinansowymi 54
  • Mit 8: projekt pomiaru efektywności można przekazać firmie konsultingowej 55
  • Mity otaczające zrównoważoną kartę wyników 55
  • Przypisy 63

Rozdział 3. Niezamierzone skutki: ciemna strona miar 65

  • Przykład: kolej miejska 65
  • Przykład: szpitalny oddział ratunkowy 66
  • Przykłady z książki Deana Spitzera 67
  • Wynagrodzenie uzależnione od wyników 67
  • Lista kontrolna dysfunkcyjnych miar efektywności 69
  • Przypisy 69

Rozdział 4. Rewitalizacja efektywności 71

  • Pięć kamieni węgielnych 73
  • Wiele aspektów zarządzania efektywnością 87
  • Przypisy 97

Rozdział 5. Strategia i jej znaczenie dla miar efektywności 99

  • Określenie misji, wizji, wartości i zasad szczupłego zarządzania organizacji 100
  • Tworzenie strategii zrozumiałej dla pracowników 102
  • Upewnij się, że Twoja strategia jest zrównoważona 103
  • Monitorowanie wdrażania strategii 104
  • Budowanie przyszłości 107
  • Przypisy 107

CZĘŚĆ II. METODOLOGIA ZWYCIĘSKICH KPI

Rozdział 6. Tło metodologii zwycięskich KPI i jej migracja 111

  • Pierwotny proces 12 kroków 111
  • Nowy proces sześcioetapowy 113
  • Metodologia zwycięskich KPI i jej migracja 113
  • Przegląd sześciu etapów 115

Rozdział 7. Kamienie węgielne procesu wdrażania kluczowych wskaźników efektywności 117

  • Kamień węgielny "partnerstwo z pracownikami, związkami zawodowymi i podmiotami zewnętrznymi" 118
  • Kamień węgielny "transfer uprawnień na pierwszą linię" 119
  • Kamień węgielny "pomiar i raportowanie tylko tego, co jest istotne" 121
  • Kamień węgielny "wyodrębnianie KPI z krytycznych czynników sukcesu" 122
  • Kamień węgielny "rezygnacja z procesów, które nie przynoszą efektów" 123
  • Kamień węgielny "powołanie wywodzącego się z organizacji dyrektora ds. pomiarów" 124
  • Kamień węgielny "zrozumienie definicji zwycięskich KPI w całej organizacji" 126
  • Przypisy 126

Rozdział 8. Skłonienie prezesa i wyższej kadry kierowniczej do zaangażowania się w zmiany (etap 1) 127

  • Pozyskanie wyższej kadry kierowniczej 127
  • Uzgodnienie harmonogramu, zasobów oraz metody 132
  • Korzyści wynikające z tego etapu 135
  • Przypisy 136

Rozdział 9 . Podniesienie kwalifikacji zasobów wewnętrznych, aby umożliwić zarządzanie projektem KPI (etap 2) 137

  • Stworzenie zespołu zwycięskich KPI pracującego nad projektem w pełnym wymiarze czasu 138
  • Ustanowienie kultury i procesu "po prostu to zróbmy" 143
  • Korzyści wynikające z tego etapu 147
  • Przypisy 147

Rozdział 10. Przewodzenie procesowi zmian i ich sprzedaż (etap 3) 149

  • Jak przeprowadzić transformację firmy Johna Kottera 149
  • Nauka sprzedaży z wykorzystaniem emocjonalnych bodźców wpływających na kupującego 151
  • Triki sprzedażowe, którymi należy się posłużyć, aby otrzymać zielone światło 152
  • Sprzedaż zwycięskich KPI pracownikom organizacji 158
  • Korzyści wynikające z tego etapu 162
  • Przypisy 162

Rozdział 11 . Znajdowanie operacyjnych krytycznych czynników sukcesu organizacji (etap 4) 163

  • Operacyjne krytyczne czynniki sukcesu a skutki zewnętrzne 164
  • Operacyjne krytyczne czynniki sukcesu - brakujące ogniwo 166
  • Zasady ustalania operacyjnych krytycznych czynników sukcesu 166
  • Cechy krytycznych czynników sukcesu 170
  • Cztery zadania dla celów identyfikacji operacyjnych krytycznych czynników sukcesu 171
  • Metodologie alternatywne 183
  • Korzyści wynikające z tego etapu 185
  • Przypisy 185

Rozdział 12. Ustalenie miar, które będą skuteczne w naszej organizacji (etap 5) 187

  • Jak należy ustalać miary - przegląd 187
  • Ustalanie miar efektywności zespołów 188
  • Zapisywanie miar efektywności w bazie danych 196
  • Oddzielanie ziarna od plew 198
  • Znalezienie KRI, które należy raportować zarządowi 200
  • Znajdowanie zwycięskich KPI 201
  • Galeria miar 203
  • Korzyści wynikające z tego etapu 204
  • Przypisy 204

Rozdział 13. Pozyskiwanie miar napędzających efektywność (etap 6) 205

  • Opracowanie platformy sprawozdawczej dla wszystkich szczebli organizacji 205
  • Umożliwienie stosowania zwycięskich KPI 209
  • Dopracowywanie KPI, aby utrzymać ich znaczenie 212
  • Korzyści wynikające z tego etapu 214
  • Przypisy 214

Rozdział 14. Raportowanie miar efektywności 215

  • Prace Stephena Fewa w dziedzinie wizualizacji danych 215
  • Raportowanie KPI kierownictwu i pracownikom 216
  • Raportowanie miar efektywności kierownictwu 219
  • Raportowanie miar efektywności pracownikom 223
  • Raportowanie miar efektywności zarządowi 228
  • Raportowanie zespołowych miar efektywności 233
  • Wzajemne dopasowanie raportów miar efektywności 235
  • Projektowanie raportów dostosowanych do obecnych technologii 236
  • Przypisy 237

CZĘŚĆ III. NIEZBĘDNIK DYREKTORA DS. POMIARÓW

Rozdział 15. Zasoby dla dyrektora ds. pomiarów 241

  • CMO potrzebuje klastra mentorów 241
  • Wytyczne dla zewnętrznego facylitatora KPI 242
  • Pamiętaj o podstawach 245
  • Zasoby 245
  • Prowadzenie warsztatów 248
  • Wnioski z wdrożeń 250
  • Przypisy 260

Rozdział 16. Studia przypadków z warsztatów krytycznych czynników sukcesu 261

  • Pierwsze studium przypadku z sektora prywatnego: azjatycki koncern 261
  • Drugie studium przypadku z sektora prywatnego: firma medyczna 262
  • Trzecie studium przypadku z sektora prywatnego: zakład produkcji leśnej 264
  • Czwarte studium przypadku z sektora prywatnego: firma produkująca samochody 266
  • Piąte studium przypadku z sektora prywatnego: firma handlująca drewnem 266
  • Szóste studium przypadku z sektora prywatnego: bank inwestycyjny 266
  • Pierwsze studium przypadku organizacji non-profit: klub golfowy 268
  • Drugie studium przypadku organizacji non-profit: Surf Life Saving 270
  • Pierwsze studium przypadku organizacji sektora publicznego 274
  • Drugie studium przypadku organizacji sektora publicznego 275
  • Studium przypadku stowarzyszenia księgowych 276
  • Studium przypadku organizacji dobroczynnej 276

Rozdział 17. Popularne krytyczne czynniki sukcesu i odpowiadające im miary 279

Rozdział 18. Porównanie z innymi metodologiami 287

  • Główne różnice między metodologiami zrównoważonej karty wyników i zwycięskich KPI 287
  • PuMP Stacey Barr 289
  • Zrównoważona karta wyników Paula Nivena 293
  • Przypisy 294

Rozdział 19. Niezbędnik prezesa 297

  • List do Ciebie, prezesie 297
  • Przywództwo w zakresie mierzenia efektywności musi pochodzić od prezesa 300
  • Przypisy 302

Dodatek A. Fundamenty systemów wynagradzania opartych na wynikach 303

  • Miliardowe prezenty 303
  • Fundamenty 304
  • Przypisy 317

Dodatek B. Projekt zakresu obowiązków dyrektora ds. pomiarów 319

  • Zarys 319
  • Obowiązki dyrektora ds. pomiarów 320
  • Umiejętności i doświadczenie 321

Dodatek C. Prowadzenie skutecznych prezentacji 323

Dodatek D. Baza danych miar efektywności 329

Kategoria: Bankowość i Finanse
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8524-5
Rozmiar pliku: 11 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij