- promocja
Kobiecy styl zarzadzania - ebook
Kobiecy styl zarzadzania - ebook
Talent kobiet jest naszą wspaniałą szansą. Okazją pukającą do drzwi
Tom Peters, amerykański specjalista biznesowy
- Precyzyjne dane, oparte na raportach i literaturze dotyczącej sytuacji kobiet w biznesie
- Męski i kobiecy sposób zarządzania
- Zalety zarządzania opartego na partnerstwie
- Kształtowanie świadomości społecznej w zakresie dyskryminacji kobiet
Kobiecość jest trendy!
Kobiety stanowią ponad połowę naszego społeczeństwa. Są świetnie wykształcone, odporne na frustrację i stres. Doskonale wiedzą, czym jest empatia, i potrafią używać jej na co dzień. W pracy sumienne i dokładne, działają równie kreatywnie, a mniej autokratycznie od swoich kolegów. Ich sposób zarządzania, różny od męskiego, jest kwintesencją stylu demokratycznego -- efektywnego, holistycznego, opartego na komunikacji i partnerstwie oraz płaskich strukturach. Dlaczego więc tak niewiele kobiet zajmuje kierownicze stanowiska najwyższego szczebla?
Kobiety tylko w jednym przegrywają z mężczyznami -- brakuje im pewności siebie i wiary we własny sukces. Te cechy, z lubością podsycane w zdominowanych przez mężczyzn organizacjach, wypływają ze stosunkowo krótkiego doświadczenia kobiet w sferze publicznej. W szczególny sposób dotyczy to stanowisk menedżerskich. Jednak we współczesnym biznesie potrzebne są inne wartości niż te, które wytworzyła męska kultura pracy. Dzisiejszy rynek opiera się przede wszystkim na gospodarce wiedzy i usług, struktury organizacyjne ulegają spłaszczeniu, a menedżerowie dostrzegają korzyści płynące z różnorodności. Koniec z zarządzaniem przez strach. Przyszedł czas na zarządzanie przez partnerstwo!
Co daje kobiecy styl zarządzania? Pozwala firmie sprawniej wpisać się w potrzeby nowoczesnej gospodarki i osiągać lepsze wyniki finansowe. A wszystko to z wrodzonym wdziękiem i klasą!
- Interaktywny styl kierowania, zgodny z życiowym doświadczeniem kobiet-menedżerów.
- Nastawienie na współpracę i komunikację międzyludzką.
- Kobiece myślenie kontekstowe i postrzeganie firmy jako całości.
- Sposoby walki ze szklanym sufitem.
Dla kogo i dlaczego napisałam tę książkę? >>
Spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Kobiety w zarządzaniu: jak jest (9)
- Im wyższy szczebel, tym mniej kobiet (9)
- Dyskryminacja kobiet ma charakter systemowy (23)
- Kobiety wciąż zarabiają mniej, także na stanowiskach kierowniczych (28)
- Własna firma jako ucieczka przed dyskryminacją i szklanym sufitem (42)
Rozdział 2. Geneza sytuacji: dlaczego tak jest (61)
- Wielowiekowy brak dostępu do edukacji (61)
- Stereotypy i uprzedzenia dotyczące płci (70)
- Stereotypy a stanowiska kierownicze (78)
- Brak wiary we własne możliwości i umiejętności (87)
- Obowiązki rodzinne (91)
- Brak solidarności kobiet (96)
Rozdział 3. Współczesne zarządzanie potrzebuje kobiet: może być lepiej (101)
- Zasady nowoczesnego zarządzania (101)
- Style męskie i kobiece (109)
- Menedżerki a właścicielki firm (127)
- Rozwój usług i społeczeństwa obywatelskiego (133)
- Różnorodność zasobów pracy (137)
Rozdział 4. Więcej kobiet w zarządzaniu - to się opłaca, więc co można zrobić? (145)
- Ustawodawstwo wyrównujące szanse (145)
- Dobre praktyki firm (151)
- Kształtowanie świadomości kobiet (159)
- Przekonanie mężczyzn, że warto zatrudniać kobiety (168)
Zakończenie (171)
Bibliografia (177)
Skorowidz (189)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3652-5 |
Rozmiar pliku: | 1,6 MB |