Kompetencje komunikacji międzykulturowej. Rozwój kompetencji przyszłych ekonomistów i menedżerów - ebook
Kompetencje komunikacji międzykulturowej. Rozwój kompetencji przyszłych ekonomistów i menedżerów - ebook
Publikacja pozwoli zrozumieć, dlaczego inni ludzie przeżywają rzeczywistość odmiennie oraz:
omawia najważniejsze koncepcje, teorie i modele kompetencji międzykulturowych spotykanych w polskiej i światowej literaturze dotyczącej zarządzania międzynarodowego, komunikacji międzynarodowej i kształcenia języków obcych na potrzeby rynku pracy; przedstawia nowe autorskie narzędzie (KKM) umożliwiające skuteczną i stosowną komunikację w globalnych, międzynarodowych zespołach projektowych; wychodzi naprzeciw potrzebom praktyki zarządzania globalnymi, wielokulturowymi przedsiębiorstwami, rozwoju kadr menedżerskich, dydaktyki akademickiej zarówno w obszarze zarządzania, jak i kształcenia języków obcych oraz dalszych badań naukowych w dziedzinie kształcenia języków obcych – w szczególności na potrzeby rynku pracy, oraz zarządzania międzynarodowego.
Tematyka, którą podjęła Autorka w monografii, ma charakter interdyscyplinarny, gdyż łączy w sobie zagadnienia ekonomiczne (np. rozwój kompetencji w świetle Zarządzania Zasobami Ludzkimi), a także zarządzania, socjologii czy antropologii kulturowej (np. komunikacja międzykulturowa). Ponadto omawiane zagadnienia osadzone są w kontekście ekonomicznych jednostek uniwersyteckich kształcących przyszłych ekonomistów i menedżerów. Problem kompetencji międzykulturowych stanowi ciągle aktualny temat, z jednej strony, ze względu na procesy internacjonalizacji oraz nieustanne „stykanie się" kultur, a z drugiej strony, ze względu na zauważalny niedosyt umiejętności komunikowania się z przedstawicielami odmiennych grup kulturowych. Recenzowana monografia z pewnością dobrze wpisuje się w lukę istniejącą na rynku wydawniczym odnoszącą się do, po pierwsze, szczegółowego i teoretycznego ujęcia problemu kompetencji komunikacji międzykulturowej, po drugie, prezentacji wyników badań własnych w omawianym temacie, które mogą stanowić implikacje zarówno dla praktyków biznesu, jak i naukowców.
Prof. dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8158-619-9 |
Rozmiar pliku: | 1,2 MB |