Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela. Jak zmotywować ucznia do nauki - ebook
Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela. Jak zmotywować ucznia do nauki - ebook
Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela. Jak zmotywować ucznia do nauki
W książce omówiono zagadnienie kompetencji trenerskich, dając nauczycielowi narzędzie do efektywnej pracy nad motywowaniem uczniów do przyjmowania i przetwarzania informacji.
Autorki dokładnie wskazują, jak stopniowo nabywać i doskonalić kompetencje trenerskie. Przedstawione innowacyjne rozwiązania są przygotowane do bezpośredniego wykorzystania w pracy z uczniami na różnych szczeblach edukacji.
W książce omówiono zagadnienie kompetencji trenerskich, dając nauczycielowi narzędzie do efektywnej pracy nad motywowaniem uczniów do przyjmowania i przetwarzania informacji.
Autorki dokładnie wskazują, jak stopniowo nabywać i doskonalić kompetencje trenerskie. Przedstawione innowacyjne rozwiązania są przygotowane do bezpośredniego wykorzystania w pracy z uczniami na różnych szczeblach edukacji.
Spis treści
Podziękowania 9
Wstęp 11
1. MOTYWACJA JAKO PROCES 13
1.1. Motywacja jako proces wewnętrzny i zewnętrzny 14
1.2. Motywacja jako proces myślowy 38
1.3. Zjawisko emergencji a motywacja do nauki 43
2. KOMPETENCJE TRENERSKIE NAUCZYCIELA 51
2.1. Neuroplastyczność mózgu 52
2.2. Podział kompetencji 55
3. KOMPETENCJA PIERWSZA: UMIEJĘTNOŚĆ AUTOPREZENTACJI, CZYLI PIERWSZE PIĘĆ MINUT WRAŻENIA, JAKIE WYWIERASZ NA INNYCH 59
4. KOMPETENCJA DRUGA: UMIEJĘTNOŚĆ BUDOWANIA RELACJI Z POJEDYNCZYM UCZNIEM I Z CAŁĄ KLASĄ 68
5. KOMPETENCJA TRZECIA: UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE - NIEOCENIANIE, ZAANGAŻOWANIE, AKTYWNE SŁUCHANIE I ZADAWANIE PYTAŃ 74
6. KOMPETENCJA CZWARTA: UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA "OPROGRAMOWANIA" UMYSŁU UCZNIA 84
7. KOMPETENCJA PIĄTA: UMIEJĘTNOŚĆ EFEKTYWNEGO PREZENTOWANIA MATERIAŁU, CZYLI JAK DOBRZE ZAPREZENTOWAĆ TO, CO CHCESZ 99
8. KOMPETENCJA SZÓSTA: UMIEJĘTNOŚĆ ZARZĄDZANIA PROCESEM GRUPOWYM 105
9. KOMPETENCJA SIÓDMA: UMIEJĘTNOŚĆ ZARZĄDZANIA STRESEM 129
10. KOMPETENCJA ÓSMA: UMIEJĘTNOŚĆ WYDOBYWANIA GŁOSU I POSŁUGIWANIA SIĘ NIM 139
11. KOMPETENCJA DZIEWIĄTA: UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA I WDRAŻANIA NOWYCH TECHNOLOGII PODCZAS LEKCJI 145
12. MODEL PROWADZENIA LEKCJI 4MAT WEDŁUG BERNICE MCCARTHY 152
13. MOTYWUJĄCY SPOSÓB OCENIANIA 167
Zakończenie 209
Bibliografia 211
Wstęp 11
1. MOTYWACJA JAKO PROCES 13
1.1. Motywacja jako proces wewnętrzny i zewnętrzny 14
1.2. Motywacja jako proces myślowy 38
1.3. Zjawisko emergencji a motywacja do nauki 43
2. KOMPETENCJE TRENERSKIE NAUCZYCIELA 51
2.1. Neuroplastyczność mózgu 52
2.2. Podział kompetencji 55
3. KOMPETENCJA PIERWSZA: UMIEJĘTNOŚĆ AUTOPREZENTACJI, CZYLI PIERWSZE PIĘĆ MINUT WRAŻENIA, JAKIE WYWIERASZ NA INNYCH 59
4. KOMPETENCJA DRUGA: UMIEJĘTNOŚĆ BUDOWANIA RELACJI Z POJEDYNCZYM UCZNIEM I Z CAŁĄ KLASĄ 68
5. KOMPETENCJA TRZECIA: UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE - NIEOCENIANIE, ZAANGAŻOWANIE, AKTYWNE SŁUCHANIE I ZADAWANIE PYTAŃ 74
6. KOMPETENCJA CZWARTA: UMIEJĘTNOŚĆ ROZPOZNAWANIA "OPROGRAMOWANIA" UMYSŁU UCZNIA 84
7. KOMPETENCJA PIĄTA: UMIEJĘTNOŚĆ EFEKTYWNEGO PREZENTOWANIA MATERIAŁU, CZYLI JAK DOBRZE ZAPREZENTOWAĆ TO, CO CHCESZ 99
8. KOMPETENCJA SZÓSTA: UMIEJĘTNOŚĆ ZARZĄDZANIA PROCESEM GRUPOWYM 105
9. KOMPETENCJA SIÓDMA: UMIEJĘTNOŚĆ ZARZĄDZANIA STRESEM 129
10. KOMPETENCJA ÓSMA: UMIEJĘTNOŚĆ WYDOBYWANIA GŁOSU I POSŁUGIWANIA SIĘ NIM 139
11. KOMPETENCJA DZIEWIĄTA: UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA I WDRAŻANIA NOWYCH TECHNOLOGII PODCZAS LEKCJI 145
12. MODEL PROWADZENIA LEKCJI 4MAT WEDŁUG BERNICE MCCARTHY 152
13. MOTYWUJĄCY SPOSÓB OCENIANIA 167
Zakończenie 209
Bibliografia 211
| Kategoria: | Oświatowe |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-264-8350-9 |
| Rozmiar pliku: | 1,2 MB |