Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Kompozycja obrazu fotograficznego - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
24 kwietnia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
69,00

Kompozycja obrazu fotograficznego - ebook

Opanuj sztukę mistrzowskiej kompozycji - twórz zachwycające, artystyczne fotografie!

  • Jak świadomie dobierać i układać elementy w kadrze, aby tworzyć przyciągające uwagę obrazy?
  • Jak efektownie grać symetrią, perspektywą, tłem, kształtem i kolorem?
  • Jak komponować obrazy w makrofotografii, zdjęcia ludzi, krajobrazów czy architektury?

Podobnie jak harmonijne ułożenie dźwięków tworzy poruszającą zmysły muzykę, tak umiejętne dobranie poszczególnych elementów obrazu - kolorów, kształtów i obiektów - składa się na zachwycające, pełne ekspresji zdjęcie. Piękno fotografii budzi się do życia zarówno dzięki idealnemu ułożeniu w kadrze współgrających ze sobą elementów, jak i kontrastowemu zestawieniu składników. Jednak niezależnie od użytych środków najważniejsze jest świadome ich wykorzystanie. Nawet najpiękniejszy temat zdjęcia, najciekawsze ujęcie może zostać zaprzepaszczone, jeśli elementy obrazu zostaną nieprawidłowo rozmieszczone lub znajdzie się na nim coś, co - jak fałszywy dźwięk w melodii - w rażący sposób zaburzy atmosferę lub odwróci uwagę odbiorców od głównego motywu. To właśnie kompozycja obrazu fotograficznego w dużej mierze decyduje o tym, czy zdjęcie nosi znamiona artyzmu, czy nie.

Oto doskonały podręcznik dla fotografów, w którym zawarto popartą wieloma ciekawymi przykładami wiedzę na temat teorii kompozycji obrazu, teorii widzenia, zasad analizy i syntezy otoczenia. Dzięki niemu poznasz wszystkie najważniejsze zasady kadrowania zdjęcia, nauczysz się zręcznie grać kolorem, fakturą, perspektywą, bryłą czy deseniem. Zrozumiesz, jak ludzie patrzą i postrzegają otoczenie - to pozwoli Ci tworzyć przyciągające ich uwagę, zachwycające obrazy. Dowiesz się także, w jaki sposób analizować fotografie i komponowaną scenę, zachowywać spójność formy i treści zdjęcia oraz wykształcić w sobie cenną umiejętność naciskania spustu migawki zawsze w odpowiednim, niepowtarzalnym momencie. Każdy rozdział tej niezwykłej książki kończy się praktycznymi ćwiczeniami, których wykonanie pomoże Ci pogłębić i utrwalić zdobytą wiedzę.

Dzięki tej książce:

  • dowiesz się, jak wzrok i mózg odbierają kształty, formę, przestrzeń, światło, kolor, ruch, dynamikę czy ekspresję
  • nauczysz się patrzeć na fotografowaną scenę tak, jak aparat fotograficzny, i świadomie dobierać fragmenty otoczenia do kompozycji sceny
  • poznasz wszystkie zasady komponowania obrazu fotograficznego - począwszy od słynnego "złotego podziału" i trójpodziału, po grę w symetrię lub asymetrię, operowanie kolorem, fakturą, tłem, perspektywą, deseniem czy bryłą
  • odkryjesz, jak zachować jedność formy i treści oraz jak świadomie używać symboli w fotografii
  • zrozumiesz wymagania dynamiki kompozycji obrazu oraz zasady podobieństw i przeciwieństw
  • opanujesz sposoby artystycznego komponowania zdjęć krajobrazu i architektury, portretów oraz zbliżeń i makrofotografii

Zdobądź całą niezbędną wiedzę i zacznij świadomie kreować magię obrazu fotograficznego!


Książkę poleca redakcja Digital Foto Video:


Spis treści

Wstęp (7)

Rozdział 1. Widzenie człowieka (11)

Rozdział 2. Analiza i synteza obrazu fotograficznego (25)

  • 2.1. Zasada analizy (25)
  • 2.2. Prawo syntezy (30)

Rozdział 3. Kompozycja formalna (35)

  • 3.1. Ramka (36)
  • 3.2. Pole obrazu (38)
  • 3.3. Złoty podział i konstrukcja elementarna (42)
  • 3.4. Motyw i treść w obrazie fotograficznym (46)
  • 3.5. Trójpodział i mocne punkty (48)
  • 3.6. Linia (50)
  • 3.7. Plama (55)
  • 3.8. Zasada stałych stosunków (58)
  • 3.9. Forma albo bryła (61)
  • 3.10. Faktura (64)
  • 3.11. Rytm (68)
  • 3.12. Deseń albo wzór (72)
  • 3.13. Symetria i asymetria (75)
  • 3.14. Kompozycja skośna (78)
  • 3.15. Kompozycja centralna (81)
  • 3.16. Równowaga (86)
  • 3.17. Punkty węzłowe kompozycji (91)
  • 3.18. Zasada kierunku (95)
  • 3.19. Linie wiążące (99)
  • 3.20. Figury geometryczne (102)
  • 3.21. Perspektywa zbieżna (105)
  • 3.22. Perspektywa ptasia (110)
  • 3.23. Perspektywa żabia (113)
  • 3.24. Perspektywa powietrzna (116)
  • 3.25. Emfaza (119)
  • 3.26. Plany i tło (122)
  • 3.27. Kontrast (124)
  • 3.28. Grafizm (127)
  • 3.29. Kolor (130)
  • 3.30. Ostrość (135)
  • 3.31. Złudzenie głębi (140)
  • 3.32. Harmonia i dysonans (144)
  • 3.33. Poza konwencją (146)
    • 3.33.1. High key (147)
    • 3.33.2. Low key (151)
    • 3.33.3. Motion blur (154)
    • 3.33.4. Konwersja koloru (157)
    • 3.33.5. Tilt-shift (160)
    • 3.33.6. Izohelia (162)
    • 3.33.7. Freelensing (165)
    • 3.33.8. Time lapse stopping (tls) (168)
    • 3.33.9. Zooming (170)
    • 3.33.10. Slow sync flash (172)
    • 3.33.11. Fotomontaż (177)
    • 3.33.12. Panorama (182)
    • 3.33.13. Panoraming (186)

Rozdział 4. Kompozycja właściwa albo konstrukcja obrazu fotograficznego (189)

  • 4.1. Proces fotografowania (189)
  • 4.2. Jedność formy i treści (194)
  • 4.3. Symbole w fotografii (197)
  • 4.4. Wyrażanie uczuć (201)
  • 4.5. Zasada podobieństw i przeciwieństw (205)
  • 4.6. Fotografia opowiadająca albo sceny uliczne (207)
  • 4.7. Fotografia socjologiczna (211)
  • 4.8. Dynamika kompozycji obrazu fotograficznego (215)
  • 4.9. Konwencje w kompozycji fotografii (219)
  • 4.10. Niedopowiedzenie (222)
  • 4.11. Obramowanie (224)
  • 4.12. Multiplikacje (226)
  • 4.13. Kompozycja relatywna (228)
  • 4.14. Zmienność kompozycji (231)
  • 4.15. Opis i podpis (234)

Rozdział 5. Komponowanie fotografii krajobrazowej (239)

Rozdział 6. Komponowanie fotografii portretowej (259)

Rozdział 7. Kompozycja fotografii architektury (275)

Rozdział 8. Komponowanie fotografii zbliżeniowej i makrofotografii (297)

Słowniczek (315)

Bibliografia (325)

Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7850-1
Rozmiar pliku: 32 MB

BESTSELLERY

Kategorie: