Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika - ebook
Komputer IoT Onion Omega2. Podręcznik użytkownika - ebook
Internet rzeczy z minikomputerem Omega2
- Poznaj budowę i zasadę działania popularnego sterownika IoT
- Odkryj niesamowite możliwości oferowane przez Omegę
- Naucz się realizować praktyczne projekty urządzeń IoT
Internet rzeczy to hasło, które codziennie przewija się nie tylko w specjalistycznej prasie, ale też w mediach głównego nurtu. Nie mamy tu do czynienia z techniczną ciekawostką czy fantastyką naukową. IoT otacza nas już właściwie z każdej strony, i to w dosłownym sensie ... "sprytnych" sprzętów jest wokół nas coraz więcej. Lodówki zamawiające żywność, inteligentne domy dbające o nasz komfort i bezpieczeństwo, samochody, które w razie wypadku drogowego alarmują służby ratunkowe, aby te mogły szybko udzielić pomocy ... działanie tych urządzeń zawdzięczamy rozwojowi technologii związanych z internetem rzeczy.
Wszystkie też mają pewną wspólną cechę: aby spełniać swoje funkcje, muszą być odpowiednio sterowane i skomunikowane ze światem zewnętrznym. Realizuje się to za pomocą zintegrowanych minikomputerów, których przedstawicielem jest Omega2 ... główny bohater tej książki. Jej lektura pozwoli poznać podstawowe informacje na temat tego minikomputera, odkryć możliwości, które oferuje, oraz nauczyć się praktycznie wykorzystywać je do swoich celów. Nie musisz być inżynierem, żeby zacząć przygodę z Omegą ... wystarczy podstawowa znajomość zagadnień informatycznych, ciekawość i chęć do nauki. Dzięki tej książce fascynujący świat IoT stanie przed Tobą otworem!
- Parametry techniczne minikomputera Omega2
- Sposób uruchomienia i konfiguracji urządzenia
- Rozszerzanie pamięci i aktualizacja oprogramowania
- Wyświetlanie danych tekstowych i graficznych
- Odczyt analogowych sygnałów wejściowych
- Sterowanie obwodami i urządzeniami zewnętrznymi
- Odczyt danych GPS, komunikacja sieciowa i Bluetooth
- Praktyczne zastosowania w komunikacji i monitoringu
- Tworzenie projektów IoT i generowanie kodu dla Omegi
IoT od podstaw ... tylko z tą książką!
Spis treści
Przedmowa 9
Rozdział 1. Parametry techniczne 15
- Moduły rozszerzające typu Dock 17
- Moduły rozszerzające typu Expansion 23
- Ceny 31
Rozdział 2. Uruchomienie i konfiguracja 33
- Przygotowanie sprzętu 33
- Nawiązanie komunikacji 34
- Konfiguracja w przeglądarce internetowej 36
- Konfiguracja w konsoli systemowej 38
- Terminal SSH 41
- Edytor kodu 42
- Reset i restart 42
- Przywrócenie do ustawień fabrycznych 44
Rozdział 3. GPIO 45
- Interfejsy komunikacyjne 47
- Zarządzanie pinami GPIO 47
- Grupy i funkcje pinów 51
- Dioda Omega2 LED 52
- GPIO Tool 53
- GPIO w języku Python 56
Rozdział 4. Rozszerzenie pamięci masowej 59
- Karta microSD 60
- Pamięć USB (pendrive) 63
- microSD/USB i partycja swap 65
Rozdział 5. Oprogramowanie 73
- Firmware 73
- Git 76
- Python 77
- Node.js 79
- PHP 7 80
- C i C++ 85
- JamVM - wirtualna maszyna Javy 88
- Perl 90
- Erlang 92
- Ruby 93
Rozdział 6. OLED, wyświetlanie tekstu i grafiki 95
- OLED w konsoli graficznej 95
- OLED w konsoli systemowej 96
- OLED w języku C, Python i PHP 100
Rozdział 7. ADC, przetwornik analogowo-cyfrowy 103
- ADC w konsoli graficznej 104
- ADC w konsoli systemowej 104
- ADC w praktyce 106
- ADC w języku Python 108
Rozdział 8. RELAY, przełączanie napięcia 111
- RELAY w konsoli graficznej 112
- RELAY w konsoli systemowej 113
- RELAY w praktyce 114
- RELAY w językach C, Python i PHP 116
Rozdział 9. PWM, zasilanie i kontrola pracy urządzeń 121
- PWM w konsoli graficznej 122
- PWM w konsoli systemowej 123
- PWM w praktyce 124
- PWM w języku C, Python i PHP 125
Rozdział 10. GPS, system nawigacji satelitarnej 131
- GPS w konsoli systemowej 131
- GPS i OLED w języku PHP 133
Rozdział 11. Ethernet, sieć przewodowa, ruter i most 137
- Funkcje sieciowe 138
Rozdział 12. RFID/NFC, identyfikacja bezprzewodowa 147
- RFID/NFC w konsoli graficznej 147
- RFID/NFC w konsoli systemowej 148
- RFID/NFC, OLED i RELAY w języku Python 153
Rozdział 13. BLE, komunikacja Bluetooth 157
- Parowanie urządzeń 157
- Test połączenia 160
- Problemy z połączeniem 160
Rozdział 14. Arduino, czyli AVR na pokładzie 161
- Instalacja i konfiguracja oprogramowania 162
- Pierwszy program dla Arduino 164
- Wgrywanie programu do mikrokontrolera 165
- Praca w konsoli systemowej 166
- Problemy z komunikacją 167
Rozdział 15. SAMBA, serwer plików 169
- Instalacja 169
- Konfiguracja 169
Rozdział 16. SSL, szyfrowanie połączenia WWW 173
- Instalacja OpenSSL 173
- Generowanie certyfikatów SSL 173
Rozdział 17. Blynk, zdalne zarządzanie IoT 177
- Smartfon lub tablet 177
- Minikomputer Omega2 178
Rozdział 18. WEBCAM, zdalny monitoring 181
- WEBCAM w konsoli graficznej 181
- WEBCAM w konsoli systemowej 182
- WEBCAM w praktyce 183
Rozdział 19. XMPP, serwer komunikacyjny Jabber 187
- Instalacja Erlang 187
- Instalacja serwera XMPP ejabberd 188
- Instalacja klienta XMPP mcabber 188
Rozdział 20. Technika Cross-Compiling 191
- Przygotowanie i kompilacja systemu 191
- Kompilacja kodu dla minikomputera 192
- Cross-Compiling w praktyce 194
- Serwer Minecraft na minikomputerze Omega2 194
Zakończenie 197
Kategoria: | Hardware |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6974-0 |
Rozmiar pliku: | 9,3 MB |