Komunikacja naprawdę skuteczna. Niezawodny sposób dotarcia do klientów, pracowników i znajomych - ebook
Komunikacja naprawdę skuteczna. Niezawodny sposób dotarcia do klientów, pracowników i znajomych - ebook
- Naturalna komunikacja, daleka od sztuczności i nieumiejętnej perswazji
- Łatwe odnajdowanie się w otoczeniu społecznym
- Kształtowanie relacji, w których się znajdujemy
- Dopasowanie stylu komunikacyjnego do rozmówcy
- Praktyczne klucze do obiecującego świata networkingu
Od chwili swych narodzin człowiek staje się częścią społeczeństwa - i to nie tylko w sensie formalnym. Jesteśmy istotami stadnymi, potrzebujemy kontaktu z przedstawicielami naszego gatunku. Możemy normalnie funkcjonować głównie dzięki pozytywnym relacjom i współpracy z innymi ludźmi.
Pewnie także Twoja babcia od małego mówiła Ci, że kto z kim przestaje, takim się staje. Miała rację. A chodziło jej o umiejętności społeczne, komunikacyjne i wzajemny wpływ, jaki ludzie wywierają na siebie. Myślała o tych umiejętnościach, które możesz teraz szlifować dzięki metodzie DSR, czyli Dynamic Social Relations (Dynamiczne Relacje Społeczne). Jest to autorski model, zapewniający naturalny sposób prowadzenia rozmowy oraz charakteryzujący się elastycznością w zmienianiu stylów komunikacyjnych i rozwojem inteligencji społecznej w oparciu o większą świadomość działania sieci społecznych.
Przekonaj się, że praktyczne zastosowanie wiedzy zawartej w tej książce przełoży się na Twoje lepsze wyniki w:
- sprzedaży,
- promowaniu marki, produktu lub firmy,
- relacjach towarzyskich,
- relacjach rodzinnych,
- coachingu, doradztwie czy terapii,
- wychowywaniu oraz socjalizacji.
Maciej Czekaj - nim osiągnął wiek trzydziestu lat, pracował na kontrakcie menedżerskim, był członkiem rady nadzorczej oraz założył własną firmę szkoleniową. Kolejne lata przyniosły dalsze sukcesy: dwie książki, własny model komunikacyjny i jeszcze więcej zadowolonych klientów, zarówno prywatnych, jak i biznesowych. DSR powstało jako efekt współpracy z klientami w ciągu pięciu lat. Sytuacje życiowe wymagają sprawnego reagowania i skutecznego rozwiązywania problemów komunikacyjnych. Klienci z jednej strony potrzebują szybkiego udzielenia pomocy, a z drugiej wyposażenia ich w narzędzia zapobiegające przyszłym konfliktom w relacjach. Sama nauka zaś ma przebiegać jak najbardziej naturalnie odnosić się do tego, co klienci już potrafią i czego używają. Lata eksperymentów i stosowania pozornie sprzecznych systemów komunikacji zaowocowały syntezą - spójnym i skutecznym modelem komunikacji oraz doskonałą metodą jego przekazu.
Książka napisana niezwykle potocznym i luźnym językiem. Maciek nie tylko zadbał o fenomenalny przekaz merytoryczny, a także daje nam proste wyjaśnienia rzeczy, które wydają się trudne. Jestem pod wrażeniem i dziękuję za wiele nowości - nie miałem pojęcia, że istnieją!Mariusz Szuba, mówca motywacyjny i trener NLP
W jaki sposób zrobić korzystne pierwsze wrażenie? O czym i jak rozmawiać z dopiero co poznaną osobą? Jak przekształcić przygodną znajomość w głęboką więź emocjonalną? Jak odnaleźć się w grupie ludzi i sprawić, by wszyscy cię lubili oraz cenili? Książka Maćka nie tylko udziela odpowiedzi na te pytania, ale daje gotowe rozwiązania, które można od razu stosować wszędzie tam, gdzie kontaktujesz się z innymi ludźmi. Korzystając z odkryć NLP, prowokatywnych stylów komunikacji, metaforycznych metod porozumiewania, behawioralnych sposobów modyfikacji zachowań, a nawet zasad pracy agentów wywiadu, Maciej stworzył całościowy model skutecznej komunikacji. Całościowy - czyli opisujący wszystko, zaczynając od pierwszego uśmiechu, a kończąc na czterech stylach komunikacji, a także obejmujący zarówno drobne szczegóły techniczne, jak i ogólne strategie komunikacyjne. I, co dla mnie najważniejsze, od razu dający się zastosować w praktyce. Niezależnie od tego, czy jesteś pewnym siebie ekstrawertykiem, czy zupełnie nie radzisz sobie w kontaktach społecznych, książka Maćka otworzy przed Tobą nowe możliwości. Przede mną otworzyła.Lech Dębski, lekarz medycyny i trener NLP
Spis treści
Podziękowania (11)
Przedmowa (15)
Wstęp (17)
Część I. DSR - dynamiczne relacje społeczne (21)
Rozdział 1. Dynamika rozmowy (23)
- Komunikacja (23)
- Poziomy komunikacji (26)
- Pierwsze, drugie i trzecie wrażenie (31)
- Pierwsze wrażenie - Twój wygląd i Twoje zachowania (33)
- Drugie wrażenie - dynamika rozmowy (37)
- Wymiana historii (41)
- Trzecie wrażenie - utrzymanie więzi i konsekwencja (43)
- Podsumowanie rozdziału pierwszego (44)
Rozdział 2. Sieci społeczne - rozwiń inteligencję społeczną (45)
- Krąg społeczny - grupa (46)
- Krąg kręgów - wejście do istniejącej i zorganizowanej sieci społecznej (48)
- Krąg kręgów - tworzenie zorganizowanej sieci społecznej (58)
- Podsumowanie rozdziału drugiego (60)
Rozdział 3. Rodzaje relacji (63)
- Jak zbudować pożądaną relację niezależnie od kontekstu? (66)
- Cele a grupy tematów (67)
- Podsumowanie rozdziału trzeciego (68)
Podsumowanie części I (71)
Część II. Style komunikacyjne (73)
Rozdział 4. Elastyczna zmiana stylu komunikacji (75)
- Główne parametry (77)
- Preferencje pracy półkul mózgowych - styl pytaniowy a styl metaforyczny (81)
- Preferencje energii relacji - styl prowokatywny a styl zjednujący (84)
- Elastyczność w przechodzeniu między stylami w czasie rozmowy (87)
- Podsumowanie rozdziału czwartego (91)
Rozdział 5. Styl zjednujący (93)
- Hipotezy stylu zjednującego (93)
- Cele komunikacji zjednującej (94)
- Założenia stylu zjednującego (94)
- Spostrzeżenia (95)
- Metody (97)
- Kilka myśli podsumowujących metody stylu zjednującego (112)
Rozdział 6. Styl prowokatywny (115)
- Dwie najważniejsze hipotezy stylu prowokatywnego (117)
- Cele terapii prowokatywnej (122)
- Dziesięć założeń stylu prowokatywnego (125)
- Humor (131)
- Wybrane metody prowokatywne (131)
- Kilka powodów, dla których ludzie lubią, kiedy stosujesz wobec nich dobrą prowokację (135)
- Parę słów podsumowania (136)
Rozdział 7. Styl metaforyczny (141)
- Historia zamiast wstępu (141)
- Co to jest metafora? (142)
- Zastosowania metafor (145)
- Użyteczność metafory (150)
- Cel stylu metaforycznego (154)
- Tworzenie metafory w kilku prostych krokach (156)
Rozdział 8. Styl pytaniowy (163)
- Sztuka zadawania pytań (163)
- Rodzaje pytań (164)
- Pytania o fakty (167)
- Pytania osobiste (167)
- Pytania oddziałujące i myślenie pytaniami (171)
Podsumowanie części II (181)
Część III. Trochę inne zastosowania stylów komunikacyjnych (185)
Rozdział 9. Zarządzanie konfrontacją (187)
- Konfrontacja a zarządzanie konfliktem (187)
- Etapy konfrontacji (188)
Rozdział 10. Więź a ekscytująca więź (197)
Rozdział 11. Mity - jeszcze mocniej oddziałujące na nas metafory (203)
Rozdział 12. Wywiad (213)
- Krok 1. Burza mózgów (214)
- Krok 2. Grupowanie pytań (215)
- Krok 3. Strategia wywiadu (216)
- Krok 4. Spotkania i zadawanie pytań (216)
Podsumowanie części III (223)
Dodatki (225)
Dodatek A. Moja przygoda z komunikacją (227)
Dodatek B. Rytuały, gry i zabawy - praktyczne korzyści i okazje do ćwiczenia (233)
- Łańcuchy (235)
- Herald (237)
- Szeherezada (239)
- Bratnia dusza (241)
- Trening improwizacji (242)
- Burza mózgów z pytaniami (244)
Dodatek C. Materiały źródłowe (247)
- Książki, które szczególnie polecam (247)
- Pozostałe materiały, które stanowiły dla mnie inspirację (248)
- Strony internetowe, na które możesz zajrzeć (251)
Dodatek D. Formularz osobowy stosowany przez wywiad wojskowy Armii Stanów Zjednoczonych (253)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-3528-3 |
Rozmiar pliku: | 1,7 MB |