Konflikt, szacunek, zgoda. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej - ebook
Konflikt, szacunek, zgoda. Porozumienie bez Przemocy w praktyce biznesowej - ebook
Bez przemocy - czyli jak?
By zrozumieć założenia Porozumienia bez Przemocy, trzeba po pierwsze wyjaśnić, na czym ono bazuje i jak rozumie dwa kluczowe dla siebie pojęcia. Są to empatia, definiowana jako pełna skupienia obecność, i konflikt, który jest tu po prostu spotkaniem odmiennych strategii radzenia sobie z życiem. Praktycy Porozumienia bez Przemocy nie traktują konfliktu jako zagrożenia, raczej widzą go jako moment ważny dla budowania dobrego, jakościowego kontaktu. Z uwzględnieniem tego, co ważne dla każdej ze stron. Przyznaj - to brzmi dobrze. Zarówno w odniesieniu do relacji prywatnych, jak i zawodowych.
Autorki książki napisały ją po to, by podzielić się z czytelnikami wiedzą, jak w duchu Porozumienia bez Przemocy pracuje się z konfliktami. Bazując na swoich doświadczeniach coachingowych i mediacyjnych, starają się odczarować stereotypowe przekonania na temat konfliktów i zaprosić do współtworzenia świata dialogu we wszelkich obszarach życia osobistego i zawodowego. Za pośrednictwem tego poradnika dostarczają narzędzi niezbędnych do przejścia z fazy problemów do fazy rozwiązań. I oczywiście - porozumień wolnych od przemocy.
Zapraszamy do wzięcia udziału w niezwykłej podróży: do siebie samego i do zwierciadła, w którym będzie można przyjrzeć się sobie w różnych aspektach konfliktu.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Punkt wyjścia. Jakie są Twoje nawyki w konflikcie?
Rozdział 2. Bilans konfliktu. Jaką drogę wybrać?
Rozdział 3. Mózg w konflikcie. Jak zapanować nad emocjami?
Rozdział 4. Na tropie potrzeb. O czym nie mówimy, a warto by było?
Rozdział 5. Droga do rozwiązania. Co robić krok po kroku?
Rozdział 6. Ja w konflikcie. Co zrobić, żeby być zrozumianym?
Rozdział 7. Ty w konflikcie. O co Ci chodzi?!
Rozdział 8. My w konflikcie. Jak mówić, żeby się nie pokłócić?
Rozdział 9. W końcu rozwiązanie. Co to znaczy, że pojawia się samo?
Rozdział 10. Jak o tym pamiętać i praktykować?
Lista potrzeb
Lista Uczuć
O autorkach
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8322-518-0 |
Rozmiar pliku: | 3,3 MB |