Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w Polsce. Perspektywa mikro-, mezo- i makroekonomiczna - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2012
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
58,00

Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w Polsce. Perspektywa mikro-, mezo- i makroekonomiczna - ebook

Praca porusza bardzo ważny i aktualny problem badawczy. Rosnąca rola usług w tworzeniu produktu narodowego brutto oraz ich rosnący udział w za­trudnieniu, czynią poruszany przez autorkę temat niezwykle istotnym. (...) W części analitycznej autorka bardzo szczegółowo skupia uwagę na meto­dach pomiaru konkurencyjności na płaszczyźnie mikro, mezo, makro oraz mega, a także zwraca uwagę na skomplikowane zależności, które zachodzą między nimi. Badania przygotowane przez autorkę są bardzo szczegółowe i odzwierciedlają wieloaspektowość prezentowanego przez nią podejścia. W ostatniej części pracy autorka pogłębia rozważania na temat podsektora usług biznesowych oraz rozważa różne rodzaje strategii, które mogą być stosowane przez przedsiębiorstwa podsektora usług biznesowych. Dodatkowo autorka rozszerzyła analizę o perspektywę rozwoju gospodarczego, czyniąc tym samym wnioski z pracy bardziej uniwersalnymi.
Z recenzji Prof. Wojciecha Bieńkowskiego

Publikacja jest pierwszą w ostatnich latach pracą naukową podejmującą w sposób kompleksowy zagadnienie konkurencyjności przedsiębiorstw podsek­tora usług biznesowych w Polsce. Badania nad konkurencyjnością przedsiębiorstw, a w szczególności przedsiębiorstw podsektora usług bizneso­wych są skomplikowane, muszą być ze swej istoty wielopłaszczyznowe i wymagają stosowania różnych metod analizy oraz wykorzystania różnych teorii ekonomicznych. W tym miejscu wypada podkreślić, że autorka pracy wykazała się dużą odwagą badacza podejmując się tych badań. Czy zatem to trudne przedsięwzięcie badawcze jest udane, czy dało satysfakcjonujące i nowe wyniki? Odpowiedź recenzenta na to pytanie jest twierdząca. To ważna publikacja naukowa, z uwagi na liczne walory merytoryczne, takie jak wielopłaszczyznowość i kompleksowość ujęcia, solidne fundamenty teore­tyczne, nowe i oryginalne ujęcie problematyki usług biznesowych i znaczenia rozwoju tych usług w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego.
Z recenzji Prof. Sławomira Bukowskiego

Spis treści

Wprowadzenie 7

Rozdział 1

Podsektor usług biznesowych jako przedmiot badań ekonomii 11
1.1. Usługi w teorii ekonomii 11
1.1.1. Usługi w ujęciu historycznym 11
1.1.2. Teoria trzech sektorów gospodarki i jej ewolucja 17
1.1.3. Interpretacje usług w teorii ekonomii 24
1.1.4. Tendencje rozwoju sektora usług 29
1.2. Dylematy definicyjne i formy usług biznesowych 31
1.2.1. Miejsce usług biznesowych w systemach klasyfikacji i podziałach usług 31
1.2.2. Pojęcie i zakres przedmiotowy usług biznesowych 40
1.2.3. Outsourcing i offshoring jako nowoczesne formy świadczenia usług biznesowych 46
1.2.4. Obszary zastosowań oraz zalety i wady outsourcingu i offshoringu usług biznesowych 49
1.3. Rola i funkcje usług biznesowych w gospodarce narodowej 54
1.3.1. Rola usług biznesowych w procesie produkcji w Polsce 54
1.3.2. Funkcje gospodarcze usług biznesowych 57
1.3.3. Perspektywy zmian dynamiki rozwoju podsektora usług biznesowych w Polsce 60

Rozdział 2
Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych - ujęcie teoretyczne 63
2.1. Pojęcie i rodzaje konkurencyjności 63
2.1.1. Wybrane ujęcia konkurencyjności 63
2.1.2. Rodzaje konkurencyjności 70
2.1.3. Definicja konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 72
2.2. Kierunki rozwoju badań nad konkurencyjnością i ich znaczenie dla podsektora usług biznesowych 73
2.2.1. Konkurencyjność a wybrane teorie handlu międzynarodowego 73
2.2.2. Modelowe ujęcia problematyki konkurencyjności 83
2.2.3. Dziewięcioczynnikowy model konkurencyjności i jego zastosowanie do analizy konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 86
2.3. Przewaga konkurencyjna i jej źródła. Implikacje dla przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 93
2.3.1. Klasyczne koncepcje przewagi konkurencyjnej 93
2.3.2. Współczesne koncepcje przewagi konkurencyjnej 97
2.3.3. Próba integracji różnych koncepcji przewagi konkurencyjnej i jej zastosowanie w analizie przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 101

Rozdział 3
Studium analityczno-badawcze stanu konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w wybranych województwach w Polsce 107
3.1. Płaszczyzny pomiaru konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 107
3.1.1. Konkurencyjność gospodarki jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 107
3.1.2. Konkurencyjność podsektora usług biznesowych 113
3.1.3. Konkurencyjność przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 116
3.2. Metodyczne aspekty oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 122
3.2.1. Dylematy oceny konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 122
3.2.2. Przedmiot badań 123
3.2.3. Metoda badawcza 125
3.3. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 130
3.3.1. Charakterystyka próby badawczej 130
3.3.2. Czynniki mikroekonomiczne 134
3.3.3. Czynniki mezoekonomiczne 149
3.3.4. Czynniki makroekonomiczne 167

Rozdział 4
Services-led-development - propozycja nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego 171
4.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych i możliwe strategie konkurowania 171
4.1.1. Specyfika przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w aspekcie badań własnych 171
4.1.2. Możliwe strategie konkurowania ze względu na relacje z konkurentami 174
4.1.3. Możliwe strategie konkurowania ze względu na rodzaj przewagi konkurencyjnej 177
4.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych w otoczeniu globalnym 182
4.2.1. Założenia brzegowe przyjęte do budowy modelu konkurowania przedsiębiorstwa podsektora usług biznesowych 182
4.2.2. Modele konkurowania przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych 184
4.2.3. Uwarunkowania wdrożenia proponowanych modeli konkurowania i ich efekty 188
4.3. Poszukiwanie nowej koncepcji rozwoju społeczno-gospodarczego 190
4.3.1. Interpretacja wzrostu i rozwoju gospodarczego 190
4.3.2. Wybrane koncepcje wzrostu i rozwoju gospodarczego 193
4.3.3. Wstęp do koncepcji services-led-development 200

Podsumowanie 213
Bibliografia 217

Załączniki 227
Załącznik 1. Sekcje PKD 2007, których wybrane działy stanowią podsektor usług biznesowych 227
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety 331
Załącznik 3. Liczba przedsiębiorstw ogółem i podsektora usług biznesowych według województw zarejestrowanych w rejestrze REGON 243
Załącznik 4. Liczba przedsiębiorstw wybranych działów przedsiębiorstw podsektora usług biznesowych zarejestrowanych w rejestrze REGON 244

Spis rysunków 245
Spis tabel 247

Kategoria: Biznesowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7941-386-7
Rozmiar pliku: 8,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: