Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

Kontrola Inspekcji Transportu Drogowego 2023 - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2022
94,90
9490 pkt
punktów Virtualo

Kontrola Inspekcji Transportu Drogowego 2023 - ebook

Sprawdź, jak przebiega kontrola Inspekcji Transportu Drogowego. Dowiedz się, jak przygotować się do tej procedury. Upewnij się, czy, kiedy oraz jakie kary może nałożyć inspektor oraz czy  można odwołać się od decyzji wojewódzkiego inspektoratu transportu drogowego w sprawie nałożenia kary. Porady ekspertów zawarte w książce „Kontrola Inspekcji Transportu Drogowego 2023” pozwolą Ci przygotować się do kontroli, poznać przysługujące Ci prawa i zyskać pewność, że postępujesz z najnowszymi przepisami.

Kategoria: Transport i logistyka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8276-714-8
Rozmiar pliku: 1,1 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Rozdział 1. Przebieg kontroli ITD

1. Jakie kwalifikacje kierowcy sprawdzi inspektor ITD

Kierowca zawodowy musi spełniać wymagania przewidziane w ustawie o transporcie drogowym. Wśród nich są wymogi związane nie tylko z wiekiem i prawem jazdy określonej kategorii, ale też szkoleniami oraz badaniami lekarskimi. Zobacz, na co zwróci uwagę inspektor.

Według ustawy o transporcie drogowym kierowcą pojazdu o DMC powyżej 3,5 t może być tylko osoba, która:

•jest w odpowiednim wieku,

•posiada prawo jazdy odpowiedniej kategorii,

•nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,

•nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy,

•uzyskała kwalifikację wstępną lub kwalifikację wstępną przyspieszoną,

•ukończyła szkolenie okresowe.

Jaki wiek jest wymagany

Kierowca zawodowy musi mieć:

•18 lat – jeśli będzie prowadzić pojazd, dla którego wymagane jest prawo jazdy kategorii:

–C lub C + E – gdy kierowca ma kwalifikację wstępną,

–C1 lub C1 + E – gdy kierowca ma kwalifikację wstępną przyspieszoną.

•21 lat – jeśli będzie prowadzić pojazd, dla którego wymagane jest prawo jazdy kategorii:

–C lub C+E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyspieszoną,

–D lub D+E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną,

–D lub D+E, o ile przewóz jest wykonywany na liniach regularnych, których trasa nie przekracza 50 km i o ile kierowca uzyskał odpowiednią kwalifikację wstępną przyspieszoną,

–D1 lub D1+E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyspieszoną.

•23 lata – w przypadku kierowcy prowadzącego pojazd samochodowy, dla którego wymagane jest posiadanie prawa jazdy kategorii D lub D+E, o ile uzyskał on odpowiednią kwalifikację wstępną przyspieszoną.

Szkolenia kierowców

Szkolenie okresowe bądź kwalifikacja wstępna nie są wymagane do prowadzenia pojazdu:

1) którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

2) wykorzystywanego przez siły zbrojne lub pozostającego w ich dyspozycji, gdy przewóz jest wykonywany w związku z zadaniami powierzonymi siłom zbrojnym;

3) wykorzystywanego przez formacje obrony cywilnej, jednostki ochrony przeciwpożarowej lub jednostki odpowiedzialne za utrzymanie bezpieczeństwa lub porządku publicznego lub pozostającego w ich dyspozycji, gdy przewóz jest wykonywany w związku z zadaniami powierzonymi tym służbom;

4) poddawanego testom drogowym do celów rozwoju technicznego przez producentów, instytuty badawcze, uczelnie lub Sieć Badawczą Łukasiewicz oraz testom drogowym do celów naprawy lub konserwacji, lub pojazdu nowego albo odremontowanego, który nie został jeszcze wprowadzony do użytku;

5) do kierowania którym jest wymagane prawo jazdy kategorii D lub D1 i który jest prowadzony bez pasażerów przez personel obsługi technicznej do lub z centrum obsługi technicznej, znajdującego się w pobliżu najbliższej bazy eksploatacyjnej, z której korzysta przewoźnik, pod warunkiem że prowadzenie pojazdu nie jest głównym zajęciem kierowcy;

Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji

Tematy publikacji w pełnej wersji

Rozdział 1. Przebieg kontroli ITD

Rozdział 2. Uprawnienia Inspekcji Transportu Drogowego

Rozdział 3. Kary

Rozdział 4. Odwołania od decyzji inspekcji

Podstawa prawna

Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij