Korporacja niczym startup. Innowacyjność w firmach o ugruntowanej pozycji na rynku - ebook
Korporacja niczym startup. Innowacyjność w firmach o ugruntowanej pozycji na rynku - ebook
Wbrew pozorom ugruntowana pozycja na rynku może stać się pułapką. Odnoszenie sukcesów nie sprzyja czujności wobec zmian w trendach, a może wręcz przeszkadzać w poszukiwaniu i we wdrażaniu innowacji. Niektórzy liderzy żyją w przekonaniu, że innowacyjność to cecha startupów, a nie dużych korporacji. Tymczasem współczesne turbulentne otoczenie wymaga dynamicznych przemian od każdej organizacji. Jednakże aby wdrożenie innowacji nie zakończyło się spektakularną katastrofą, należy starannie zaplanować i przeprowadzić zmianę. Problematyka ta jest szczególnie ważna dla średnich i dużych przedsiębiorstw, w których cały proces związany z innowacją musi zostać zrealizowany inaczej niż w startupie.
Ta książka jest lekturą obowiązkową dla liderów odpowiedzialnych za strategię innowacji w średniej lub dużej firmie. Prezentuje zasady i praktyki, które nadają się do natychmiastowego wdrożenia. Zawiera zbiór schematów, wizualizacji, szablonów, narzędzi i metod, które można z łatwością wykorzystać do tworzenia nowych produktów i modeli biznesowych, a także do wykreowania w organizacji ekosystemu generującego innowacyjność na każdym jej poziomie. Przykłady, ćwiczenia i analizy przypadków pomagają zrozumieć, w jaki sposób należy łączyć zasady i praktyki opisane w książce.
Znajdziesz tutaj między innymi:
- zasady kształtowania korporacyjnego ekosystemu innowacyjności
- skuteczne techniki zarządzania strategią innowacyjności
- mierniki właściwe do pomiaru innowacji, w tym KPI
- wdrażanie w dużych firmach takich metod jak lean startup i customer development
- błyskawiczny start systemu innowacyjnego w korporacji
Innowacje: znajdź, przemyśl, wdrażaj!
Spis treści
- Wprowadzenie: Paradoks innowacyjności (11)
CZĘŚĆ I EKOSYSTEM
- Rozdział 1. Ekosystem innowacyjności (23)
- Rozdział 2. Teza innowacyjności (39)
- Rozdział 3. Portfel innowacyjności (57)
- Rozdział 4. Schemat innowacyjności (77)
- Rozdział 5. Rachunkowość innowacyjności (99)
- Epilog: Połączenie elementów w całość (118)
CZĘŚĆ II PRAKTYKA
- Rozdział 6. Tworzenie pomysłów (125)
- Rozdział 7. Testowanie pomysłów (157)
- Rozdział 8. Skalowanie pomysłów (199)
- Rozdział 9. Odświeżanie pomysłów (227)
- Rozdział 10. Zacząć należy już dziś! (247)
- O autorach (283)
- Wcześni ewangeliści (284)
- Przypisy końcowe (286)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5155-4 |
Rozmiar pliku: | 21 MB |