Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów - ebook
Kreatywność językowa w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów - ebook
Publikacja to podręcznik z zakresu kreatywności językowej w reklamie. Autorzy w przystępny, syntetyczny sposób prezentują techniki językowe wykorzystywane w reklamie w celu osiągnięcia lepszego efektu sprzedażowego. Przy każdej omawianej technice Czytelnik znajdzie liczne przykłady twórczego wykorzystania środków językowych, w tym również przykłady wizualne. Po kolejnych rozdziałach umieszczono zestawy ćwiczeń służące kształtowaniu umiejętności twórczego stosowania języka w reklamie.
Podręcznik zawierający bogaty materiał ilustracyjny oraz niebanalne, rozwijające ćwiczenia z pewnością będzie przydatny w pracy ze studentami kierunków humanistycznych (językoznawstwa, dziennikarstwa, komunikacji społecznej, kulturoznawstwa) oraz marketingu i zarządzania. Zainteresuje też praktyków związanych ze światem reklamy: copywriterów, pracowników firm reklamowych i wszystkich zajmujących się kreatywnym tworzeniem reklam oraz przemysłem z tym związanym.
Spis treści
SŁOWO WSTĘPNE
CZĘŚĆ I. KREATYWNE WYZYSKIWANIE ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH
Rozdział 1. WYRAZY I POŁĄCZENIA WYRAZOWE
W końcu roku kupiłem w końcu mercedesa, czyli o wyrazach wieloznacznych
Czy Bul może pokonać ból, czyli o homonimach
Zostań ecoistą, czyli o neologizmach
Gdy gorąco… kawa na zimno, czyli o antonimach
Adam Kubełek kupuje telefon, czyli o nazwach własnych
O choinka! Ale numer, czyli o eufemizmach
Cenowe hardkory, czyli o zapożyczeniach
Czy temperówka może strugać wariata, czyli o frazeologizmach i ich modyfikacjach
Jak przytulić rabat, czyli o naruszaniu łączliwości leksykalnej wyrazów
Wiosną ceny rosną, czyli o rymach
Rarka Plusa a „Lalka” Prusa, czyli o kalamburach
Ćwiczenia
Rozdział 2. WYPOWIEDZENIA
Piwo inne niż inne, czyli o powtórzeniach
Negocjujesz, tankujesz, księgujesz, czyli o wyliczeniach
Bo zupa była za słona, czyli o elipsie
Ćwiczenia
Rozdział 3. RELACJE MIĘDZY TEKSTAMI
Smacznego, miłego życia, czyli o nawiązaniach do konkretnych wypowiedzi
Dziennik dobrych wiadomości Tesco, czyli o nawiązaniach do gatunków tekstu
Czy wicie, co wam trza, czyli o nawiązaniach do stylów językowych
Ćwiczenia
Rozdział 4. ŚRODKI GRAFICZNE
Czy macie świet(l)ne pomysły, czyli o nawiasie
O 100 wSPAniałych zabiegach, czyli o wielkich i małych literach
Poserfuj u n@s, czyli o symbolach
W net taniej, czyli o dekompozycji
Jak wyglądają topniejące latem ceny, czyli o zestawieniach tekstu z obrazem
Ćwiczenia
CZĘŚĆ II. ANTY-DECORUM, CZYLI O NIESTOSOWNOŚCI W REKLAMIE
Gładź, gładź, gładź, czyli ewokowanie zjawisk ze sfery seksu
Masarnia „Stolec”, czyli operowanie niesmacznym quasi-żartem
BIBLIOGRAFIA
Kategoria: | Polonistyka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8088-244-7 |
Rozmiar pliku: | 10 MB |