- promocja
Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane - ebook
Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej. Wydanie II zaktualizowane - ebook
Rozliczenia dla niewtajemniczonych
Księga Przychodów i Rozchodów jest jednym z dostępnych sposobów, w jaki firma może rozliczać się z fiskusem. Ta forma rachunkowego podejścia do działalności gospodarczej ma dużo zalet — jest prosta, dostępna dla wielu rodzajów firm, tania. Tak, prowadzenie Księgi Przychodów i Rozchodów może być naprawdę niedrogie — po krótkim wprowadzeniu w temat większość przedsiębiorców jest w stanie obsługiwać ją osobiście, bez pomocy zewnętrznego biura księgowego.
Dzięki tej książce poznasz kilka prostych, podstawowych zasad, które pozwolą Ci podjąć się zadania prowadzenia takiej księgi. Dowiesz się m.in., kto może skorzystać z takiej formy rozliczeń, jak księgować wydatki i rozliczać dochody, co zrobić, gdy popełnisz błąd w rachunkach. Odkryjesz kwestie związane z inwentaryzacją, wynagrodzeniami pracowników, dokumentami księgowymi. Przekonasz się, jak to wszystko działa, na przykładach: właściwie uzupełnionych rubryk księgi, poprawnie skonstruowanych pismach do organów podatkowych i wypełnionych formularzach PIT.
Katarzyna Heinze — autorka bloga podatkowego kredyty-biznes.pl; właścicielka biura rachunkowego. Absolwentka zarządzania i marketingu w przedsiębiorstwach łączności Uniwersytetu Szczecińskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości. Od 1996 roku zawodowo zajmuje się księgowością.
Spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Kto może się rozliczać na księdze przychodów i rozchodów (7)
Rozdział 2. Jak rzetelnie rozliczać swoje przychody (13)
Rozdział 3. Korzystny sposób księgowania wydatków (27)
Rozdział 4. Jak rozliczyć wydatki poniesione przed rozpoczęciem działalności gospodarczej (39)
Rozdział 5. Jak prawidłowo poprawić błędne zapisy w księdze przychodów i rozchodów (51)
Rozdział 6. Dowody księgowe a postępowanie podatkowe (65)
Rozdział 7. Okres i miejsce przechowywania księgi przychodów i rozchodów (69)
Rozdział 8. Pozostałe ewidencje towarzyszące prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów (77)
Rozdział 9. Co to są dowody księgowe i jak je prawidłowo księgować (91)
Rozdział 10. Jak dokumentować transakcje składników majątku firmowego (119)
Rozdział 11. Poprawne ewidencjonowanie pozostałych wydatków (135)
Rozdział 12. Obowiązek dokonania korekty kosztów podatkowych w przypadku braku uregulowania zobowiązań wobec innych przedsiębiorców (149)
Rozdział 13. Koszty towarzyszące wydatkom ponoszonym na zakup towarów i materiałów (159)
Rozdział 14. Kiedy księgujemy koszty związane z wynagrodzeniami pracowników oraz zleceniobiorców (163)
Rozdział 15. Inwentaryzacja i jej wpływ na rozliczenie dochodu (169)
Rozdział 16. Zamykanie księgi przychodów i rozchodów (181)
Rozdział 17. Przykładowe wpisy do księgi przychodów i rozchodów (197)
Rozdział 18. Pisma ułatwiające kontakt z organami podatkowymi (201)
Dodatek A. Przykładowe zeznanie podatkowe - PIT-36 (209)
Dodatek B. Przykładowe zeznanie podatkowe - PIT-36L (221)
Dodatek C. Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (227)
Dodatek D. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (245)
Kategoria: | Bankowość i Finanse |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-1036-0 |
Rozmiar pliku: | 5,9 MB |