Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Kultura popularna w społeczeństwie współczesnym - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 kwietnia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Kultura popularna w społeczeństwie współczesnym - ebook

 

Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności.

 

Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki sposób wpływają oni na stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania. W trzeciej części autorzy wskazują na problem literatury popularnej, a w kolejnej omawiają problematykę muzyki popularnej i dziennikarstwa muzycznego. W ostatniej części wskazano na tradycyjne wątki, motywy oraz instytucje oraz ich nowe popkulturowe ujęcie.

 

Problem naukowej dyskusji nad zjawiskiem kultury popularnej wiąże się nierozerwalnie z kłopotliwą potrzebą stworzenia względnie jednolitej definicji tego specyficznego typu kultury oraz określenia płaszczyzn, na których się przejawia. Przedsięwzięcie to wydaje się jednak skazane z góry na porażkę z tej przyczyny, iż o ile wszyscy zgadzamy się, że kultura popularna kształtuje w istotny sposób nasze życie codzienne, to trudno nam jasno wskazać klarowną granicę określającą pole jej bezpośredniego oddziaływania. Kultura popularna stała się tym samym immanentną częścią życia w społeczeństwach współczesnych, przy jednoczesnym rozmyciu jej konceptualnej jednoznaczności. Wydaje się dziś przenikać społeczną praktykę oraz zbiorowe światopoglądy tak silnie, że tracimy z oczu wyraźnie odrębną specyfikę jej charakteru. Charakter ten określany jest zarówno przez dające się wyróżnić mechanizmy jej działania, jak i nowe formy kulturowej ekspresji.

 

Książka stanowi próbę ukazania fenomenu kultury popularnej w kontekście jej społecznego funkcjonowania. Zawarte w niej artykuły odzwierciedlają ważniejsze punkty odniesienia w dyskusji na temat zasięgu fenomenu kultury popularnej poprzez zaznaczenie najważniejszych pól przedmiotowych, w których się ona przejawia. Autorzy zawartych w książce tekstów starają się ukazać problem przenikania poszczególnych sfer kultury przez elementy kultury popularnej oraz ich społeczny wydźwięk. Zawarte w tomie artykuły dotykają takich obszarów jak media, literatura, czy też edukacja. Ich różnorodność ma wskazywać na niejednoznaczność zjawiska kultury popularnej i jej jednoczesną wszechobecność we współczesnym świecie. Niniejszy tom tym samym wpisuje się w ramy popularnych dziś studiów kulturowych, które jako perspektywa badawcza z konieczności muszą posiadać charakter interdyscyplinarny.

Spis treści

 

Wprowadzenie

Część I

Zachowania popularne we współczesnym społeczeństwie

Konstanty Strzyczkowski

Moda i demokratyczny indywidualizm. Wprowadzenie do myśli Gillesa Lipovetsky’ego

Magdalena Grenda

W rytmie pop-porwania. Teatr Porywacze Ciał

Janusz Miąso

Personalizm systemowy szansą kulturową dla młodych

Zbyszko Melosik

Tożsamość all inclusive – konteksty społeczno-kulturowe

Eryk Pieszak

Konsumpcja jako nowe wymiary tożsamości?

Mateusz Marciniak

Syndrom konsumpcyjny – rzecz o kanibalizmie?

 

Część II

Kino – współcześni bohaterowie, stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania

Marcin Darmas

Tożsamość w drodze. Tendencje eskapistyczne w kinie polskim okresu transformacji

Beata Lisowska

Czasoprzestrzeń utopii. Konstrukcje społeczne w filmie nurtu kina popularnego – Osada Manoja Nighta Shyamalana

Marek Sokołowski

Seriale telewizyjne jako instrument medialny w budowaniu wizerunku polskich policjantów

Olga Grabowska

Popkulturowa tolerancja Holendrów

Katarzyna Bagińska

Kultura popularna jako wyraz demokratyzacji kultury.

Rozważania w kontekście ewolucji medium telewizyjnego

Anna Woźniak

„Dzisiaj wieś telewizją stoi!” – mediatyzacja życia współczesnej wsi polskiej Perspektywa antropologiczna

 

Część III

Literatura popularna, czyli popczasopisma, popopowieści oraz pop nauka

Jarema Drozdowicz

Lęk i odraza O pop-kulturowej obecności Huntera S. Thompsona

Maciej Bernasiewicz

Młodzież – aktywny czy pasywny odbiorca popkultury?

Marek Budajczak

Społeczny impakt humanistyki „popularnej”

Sławomir Krzyśka

Modelowanie matematyczne tekstów literackich w kontekstach bezpieczeństwa ontologicznego

Anna Szemberska

Medializacja języka prasy codziennejna przykładzie włoskiej i polskiej kroniki piłkarskiej: zgubny wpływ innych mediów czy wymóg kultury popularnej? Postęp czy uproszczenie?

 

Część IV

Muzyka popularna i dziennikarstwo muzyczne

Jakub Kasperski

Tożsamość muzykologii w perspektywie badań nad muzyką popularną

Ryszard Gloger

Preferencje muzyczne dorosłych słuchaczy radia w dobie polskiej transformacji

Wojciech Skrzydlewski

Kulturotwórcza rola dziennikarstwa muzycznego

Rafał Ciesielski

Dlaczego (nie) lubimy Rubika?

Izabella Starzec

Telewizyjne dziennikarstwo muzyczne na przykładzie wrocławskiego ośrodka TVP

 

Część V

Tradycyjne wątki, motywy, instytucje w nowym, popkulturowym ujęciu

Grażyna Teusz

Tożsamość narracyjna rodziny wobec multiinformacyjnej kultury współczesności

Marek Kaźmierczak

Płeć śmierci w nowych mediach

Jacek Pyżalski

Agresja w materiałach publikowanych w Internecie przez użytkowników –flirt tradycyjnych i nowych mediów

Joanna Cukras-Stelągowska, Jakub Stelągowski

Wędrowcy i turyści w przestrzeni pop-alternatywnej

Karina Wolarczyk

Tatuaż jako narzędzie ekspresji tożsamości w relacjach ludzi wytatuowanych

Izabela Kiwak

Homo communicativus. O kształtowaniu i nawiązywaniu relacji osobowych – wybrane obszary interpretacji

Victoria Dunaeva

Rola instytucji kultury w rozwoju społeczności lokalnej po przełomie ustrojowym. Polska i Rosja – analiza porównawcza

Barbara Toroń

Kultura czy podkultura? Rzecz o skuteczności oddziaływania penitencjarnego (na podstawie elementów analizy przypadku)

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7587-578-2
Rozmiar pliku: 1,4 MB

BESTSELLERY

Kategorie: