Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Kultura rywalizacji i współpracy w szkole - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 czerwca 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
50,00

Kultura rywalizacji i współpracy w szkole - ebook

Ico_Gray_17.gif [486 B] Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji.

Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach.

Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.

Ico_Gray_6.gif [752 B] Książka jest przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców palcówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa, psychologii, socjologii.

Spis treści

WSTĘP  | str. 9

I

WSPÓŁZAWODNICTWO – RYWALIZACJA – KONKUROWANIE – WALKA – WOJNA – AGONISTYKA – GRA – ROZGRYWKA – WYŚCIG  | str. 21

 1. Rywalizacja  | str. 23

 2. Współzawodnictwo  | str. 25

 3. Konkurencja  | str. 27

 4. Rodzaje współzawodnictwa  | str. 32

4.1. Współzawodnictwo antagonistyczne (gra o sumie zerowej)  | str. 32

4.2. Współzawodnictwo twórcze (gra o sumie niezerowej)  | str. 35

 5. Strategie współzawodnictwa  | str. 39

 6. Walka  | str. 51

 7. Współzawodnictwo – rywalizacja w pedagogice  | str. 56

 8. Rywalizacja a współpraca  | str. 62

 9. Ekonomiczny i polityczny charakter współzawodnictwa/rywalizacji  | str. 64

10. Wojna jako szczególny rodzaj rywalizacji  | str. 72

 

II

MAKROSPOŁECZNE I MAKROPOLITYCZNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI W EDUKACJI  | str. 79

 1. Rankingoza i konkursomania, czyli wielka gonitwa w edukacji  | str. 81

 2. Rywalizacja na progu  | str. 85

 3. Rankingi szkolne jako czynnik rywalizacji  | str. 103

 4. Międzynarodowa presja rankingowa  | str. 115

 5. Konkursomania  | str. 117

 6. Koopetycja – współzależność rywalizacji i współpracy  | str. 120

 

III

WEWNĄTRZSZKOLNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI  | str. 128

 1. Szkoły grywalizacji  | str. 128

 2. Konflikty wewnątrzszkolne  | str. 134

 3. Lojalność w horyzoncie wartości  | str. 142

 4. Wyniki rywalizacji jako wskaźnik wychowania  | str. 151

 5. Wykroczenia jako brak wychowania  | str. 152

 6. Ocenianie jako środek represji  | str. 152

 7. Nauczyciele przeciwko ocenianiu zachowania  | str. 155

 8. Szkolne taktyki stratyfikacyjne  | str. 164

 9. Szkoła miejscem bicia rekordów Guinnessa  | str. 179

10. Gra w szachy transparentną rywalizacją  | str. 181

11. Korzyści i niebezpieczeństwa współzawodnictwa  | str. 187

12. Typowe błędy organizatorów współzawodnictwa  | str. 197

12.1. Obowiązkowe uczestnictwo  | str. 198

12.2. Wszystkoizm celów i treści  | str. 199

12.3. Permanencja  | str. 202

12.4. Nierówność współzawodniczących  | str. 203

13. (Nie-)właściwy styl kierowania zespołem  | str. 205

14. Ściąganie jako nieuczciwa rywalizacja  | str. 207

15. Sublimacja instynktu walki  | str. 213

16. Rywalizacja szkolna w opinii Nauczyciela Roku  | str. 220

17. Nauczyciele w wypalonej przestrzeni zawodowej  | str. 230

 

IV

INTRASUBIEKTYWNE WYMIARY RYWALIZACJI  | str. 240

 1. Uczniowskie i nauczycielskie poczucie zobowiązania wobec elitarności szkoły  | str. 240

 2. Wewnętrzny świat odporności na porażki  | str. 243

 3. Rywalizacja z samym sobą jako środek wychowawczy  | str. 252

 

V

KU WEWNĄTRZSZKOLNEJ WSPÓŁPRACY  | str. 260

 1. Szkoła współpracy  | str. 260

 2. Źródła solidarnościowej walki o demokratyzację szkolnictwa  | str. 264

 3. Początki ustrojowych zmian w polskiej edukacji  | str. 266

 4. Edukacja po trzydziestu trzech latach polskiej transformacji  | str. 273

 5. Diagnoza społeczna  | str. 285

 6. Współdziałanie nauczycieli i rodziców  | str. 296

 7. Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli  | str. 304

 8. Strategiczne planowanie rozwoju szkoły  | str. 315

 9. Przesłanki edukacji kooperacyjnej i wychowującej  | str. 319

10. Konstruktywistyczny model nauczania  | str. 322

11. Cechy konstruktywnej edukacji  | str. 322

12. Montessoriańska pedagogia współpracy  | str. 328

13. Nie zabijajcie coacha  | str. 342

ZAKOŃCZENIE  | str. 347

BIBLIOGRAFIA  | str. 353

 

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-677-3
Rozmiar pliku: 3,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: