WPROWADZENIE
Łukasz Sułkowski
1.ZNACZENIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ W SZPITALU
Czesław Sikorski
1.1. Kultura jako sposób postrzegania organizacji przez jej członków
1.2. Składniki kultury organizacyjnej
1.3. Siła kultury organizacyjnej
1.4. Problem siły kultury organizacyjnej w szpitalu
1.5. Podsumowanie
Bibliografia
2.KULTURA ORGANIZACYJNA W ZARZĄDZANIU PUBLICZNYM
Barbara Kożuch
2.1. Specyfika kultury organizacji publicznych
2.2. Typologie kultur organizacji publicznych
2.3. Kultura organizacji publicznych zorientowanych na współpracę
2.4. Uwagi końcowe
Bibliografia
3.METODYKA ZARZĄDZANIA ZMIANAMI ORGANIZACYJNYMI
Czesław Zając
3.1. Podejścia do zmian organizacyjnych
3.2. Organizacja procesu zarządzania zmianami organizacyjnymi
3.3. Zmiany a rozwój przedsiębiorstwa jako organizacji
Bibliografia
4.KULTURA ORGANIZACYJNA W PROCESIE ZARZĄDZANIA ZMIANĄ
Czesław Sikorski
4.1. Kulturowe uwarunkowania oporu przeciwko zmianom
4.1.1. Adaptacja kulturowa w procesie zmian
4.1.2. Psychologiczne determinanty stosunku do zmian
4.1.2.1. Umiejscowienie kontroli nad własnym działaniem
4.1.2.2. Stopień tolerancji niepewności
4.1.3. Kultury aktywne i pasywne
4.2. Sposoby pozyskiwania ludzi do akceptacji zmian
4.3. Kształtowanie kultury proinnowacyjnej
4.3.1. Cechy i uwarunkowania motywacji osiągnięć
4.3.2. Czynniki kulturotwórcze
Bibliografia
5.KULTUROWE BARIERY ZMIAN W POLSKICH SZPITALACH. REZULTATY BADAŃ
Łukasz Sułkowski, Robert Seliga, Andrzej Woźniak
5.1. Wstęp
5.2. Cele, hipotezy i metodyka badań własnych
5.3. Charakterystyka kulturowa polskich szpitali
5.4. Dualizm kultury i tożsamości organizacyjnej szpitali w Polsce
5.5. Kulturowe bariery przedsiębiorczości w szpitalach
5.6. Nieelastyczny system zarządzania zasobami ludzkimi
5.7. Wnioski
Bibliografia
6.ROLA LIDERA W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ W PUBLICZNYM PODMIOCIE DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
Sabina Ostrowska, Katarzyna Burda-Świerz
6.1. Model lidera w publicznym podmiocie działalności leczniczej
6.1.1. Rola lidera zmiany
6.1.2. Zarządzanie publicznym podmiotem działalności leczniczej i zespołem w trakcie zmiany
6.2. Badanie kultury organizacyjnej w praktyce publicznego podmiotu leczniczego w kontekście wdrożenia zmiany
6.2.1 Badanie kultury organizacyjnej przez pryzmat zmiany w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach w świetle badań empirycznych
6.2.1.1. Identyfikacja profilów kultury w Okręgowym Szpitalu Kolejowym w Katowicach
6.3. Kultura organizacyjna jako czynnik zmiany w publicznym podmiocie leczniczym
6.4. Podsumowanie
Bibliografia
7. KONTROLA W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ
Roman Andrzej Lewandowski
7.1. Podstawowe definicje i koncepcje kontroli
7.2. Zawody medyczne (medical professions)
7.3. Szpital jako podmiot kontroli
7.4. Kontrola zarządcza w szpitalach jako jednostkach sektora finansów publicznych
7.5. Metodyka badań
7.5.1. Studium przypadku ‒ kontrola zarządcza i zarządzanie zmianą w Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym dla Dzieci w Ameryce
7.6. Podsumowanie
Bibliografia
8. MODELOWANIE KULTURY INNOWACJI W ZAKŁADACH OPIEKI ZDROWOTNEJ
Janina Jończyk
8.1. Wprowadzenie
8.2. Specyfika kultury organizacyjnej w szpitalach
8.3. Pojęcie i kategorie innowacji w opiece zdrowotnej
8.4. Kultura innowacji w szpitalu . próba określenia modelu
8.5. Podsumowanie
Bibliografia
9.MODEL INTERESARIUSZY W ZARZĄDZANIU ZMIANĄ W SZPITALACH
Aldona Frączkiewicz-Wronka, Karolina Szymaniec
9.1. Wstęp
9.2. Otoczenie działania podmiotów leczniczych i znaczenie jego diagnozowania dla efektywnego wprowadzania zmiany w szpitalu
9.3. Interesariusze . rozwój koncepcji w odniesieniu do organizacji publicznych
9.4. Znaczenie interesariuszy dla procesu podejmowania decyzji
9.5. Identyfikacja kluczowych interesariuszy . omówienie wybranych wyników badań
9.6. Podsumowanie ‒ zarządzanie relacjami z interesariuszami
Bibliografia