Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Kurs pisania powieści dla bystrzaków - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
18 września 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
39,90

Kurs pisania powieści dla bystrzaków - ebook

W prostocie tkwi siła

Dowiedz się, jak:
  • znaleźć swoją grupę docelowych czytelników;
  • odkryć własny paradygmat twórczy;
  • powoływać do życia wiarygodne postacie literackie;
  • konstruować wielowarstwową fabułę.
Poznaj sekrety profesjonalnego pisania zwięzłych i fascynujących utworów literackich
Pisanie powieści bywa procesem żmudnym, by nie rzec — zniechęcającym. Jest to przedsięwzięcie, które stanie się dla Ciebie próbą, które zmusi Cię do nie lada wysiłku, które Cię odmieni. Bez względu na to, czy brak Ci doświadczenia, czy też pragniesz doskonalić warsztat i poznawać nowe techniki pisarskie, w Kursie pisania dla bystrzaków znajdziesz praktyczne rady, jak zarządzać procesem twórczym oraz jak przekuwać swoje pomysły na solidnie napisane i dobrze sprzedające się książki.
  • Stwórz idealne dla siebie miejsce do pisania: dowiedz się, jak zarezerwować dość czasu i zorganizować doskonałe miejsce, które przeznaczysz wyłącznie na działania twórcze.
  • Przygotuj się do pisania: określ swoje położenie na drodze do wydania książki oraz sformułuj strategiczne i logistyczne cele, które pomogą Ci opublikować utwór.
  • Odkryj zasady rządzące procesem tworzenia znakomitej beletrystyki: zbuduj wiarygodny świat, wyobraź sobie fascynujące i jedyne w swoim rodzaju postacie, umiejętnie ułóż kolejne warstwy fabuły i pozwól naturalnie rozwijać się wybranemu przez siebie tematowi.
  • Zredaguj i doszlifuj fabułę i sylwetki bohaterów: załóż na nos okulary redaktora i przeanalizuj swoje postacie, przyjrzyj się szczegółowo strukturze powieści oraz nadaj poszczególnym scenom taki kształt, aby stworzyły idealnie dopracowaną powieść.
  • Wydaj swoją powieść: naucz się pisać takie zapytania i oferty, które będą wzbudzać entuzjazm w agentach literackich i redaktorach oraz pomogą Ci sprzedać utwór właściwemu wydawcy.
Otwórz tę książkę i...
  • na strategicznej mapie wydawniczej odkryj własną drogę do publikacji książki;
  • wybierz odpowiedni dla siebie segment beletrystyki;
  • posłuchaj podpowiedzi dotyczących konstruowania wiarygodnej fabuły;
  • przeczytaj wskazówki, jak tworzyć pełnowymiarowych bohaterów literackich;
  • poznaj przykładowe fabuły, które uwypuklają przesłanie powieści;
  • przemyśl „za” i „przeciw” różnym ścieżkom wydawniczym;
  • przyjmij rady, jak znaleźć właściwego agenta literackiego i odpowiedniego wydawcę.

Randy Ingermanson jest utytułowanym autorem sześciu powieści i wydawcą największego na świecie internetowego magazynu poświęconego pisaniu beletrystyki.

Peter Economy jest szanowanym doradcą w środowiskach wydawców i pisarzy oraz autorem i współautorem ponad 50 książek, w tym bestsellera Writing Children’s Books For Dummies.

Spis treści

O autorach (15)

Podziękowania (17)

Wstęp (19)

  • O książce (19)
  • Konwencje zastosowane w książce (20)
  • Czego nie musisz czytać (20)
  • Naiwne założenia (20)
  • Jak podzielona jest książka (21)
    • Część I. Wielkie przygotowania do pisania powieści (21)
    • Część II. Proces tworzenia ekscytującej powieści (21)
    • Część III. Redakcja tekstu, polerowanie fabuły, szlifowanie postaci (22)
    • Część IV. Droga do publikacji (22)
    • Część V. Dekalogi (22)
  • Ikony użyte w książce (22)
  • Co dalej (23)

CZĘŚĆ I: WIELKIE PRZYGOTOWANIA DO PISANIA POWIEŚCI (25)

Rozdział 1: Podstawy pisania powieści (27)

  • Wyznaczenie najważniejszego celu pisarskiego (29)
  • Określenie własnego położenia jako pisarza (29)
    • Etap I: warsztat pisarski przede wszystkim (31)
    • Etap II: czas na zapytania i propozycje wydawnicze (31)
    • Etap III: doskonalenie pisarskiej dykcji (33)
    • Etap IV: o krok od wydania powieści (33)
  • Potęga doskonałej samoorganizacji (34)
  • Doskonalenie warsztatu: tworzenie postaci, układanie fabuły i inne umiejętności (35)
  • Redakcja własnego tekstu (36)

Rozdział 2: Z czego składa się ekscytująca historia? (37)

  • Co chcesz dać czytelnikowi (37)
    • Silne przeżycia emocjonalne, czyli jak zapewnić czytelnikowi to, czego pragnie najmocniej (38)
    • Edukowanie czytelnika (39)
    • Sztuka łagodnej perswazji (40)
  • Życie postaci nie może być łatwe: konflikt plus zmiana równa się historia (41)
  • Pięć filarów powieści (42)
    • Miejsce zdarzeń, czyli świat przedstawiony (42)
    • Tworzenie postaci (43)
    • Konstruowanie fabuły (44)
    • Formułowanie tematu (45)
    • Własny styl (45)
  • Siedem sposobów na osiągnięcie celu (46)
    • Tu i teraz: akcja (47)
    • Postacie mają głos: dialog (47)
    • Współodczuwanie z postacią: przeżycia wewnętrzne (48)
    • Ujawnianie myśli: monolog wewnętrzny (48)
    • Zobaczyć to, co widzi postać: opis (49)
    • Powrót do przeszłości: retrospekcja (49)
    • Tworzenie skrótu narracyjnego (49)

Rozdział 3: Jak znaleźć odbiorcę docelowego i wybrać właściwy gatunek (51)

  • Powieść idealna (52)
    • Twoje ulubione lektury (52)
    • Twoja wymarzona powieść (53)
  • Modelowy czytelnik Twojej powieści (54)
    • Światopogląd i zainteresowania czytelnika modelowego (55)
    • Znaczenie płci (56)
    • Czytelnik modelowy w określonym wieku (56)
    • Nisza dla siebie (57)
  • Rozumować gatunkami i kategoriami (57)
    • Gatunek literacki: podział oparty na właściwościach literackich (58)
    • Gatunki i kategorie bazujące na profilu grup odbiorców docelowych (63)
    • Wybór gatunku, kategorii i podkategorii (64)
  • Wymogi obowiązujące w gatunku bądź kategorii (65)
    • Szacowanie objętości w liczbie słów (66)
    • Sylwetki głównych bohaterów (66)
    • Natężenie akcji, poziom romantyzmu i tym podobne (67)
    • Emocjonalna dźwignia Twojej powieści (69)

Rozdział 4: Cztery sposoby na znakomitą powieść (71)

  • Pozwolić sobie na fatalny tekst (71)
  • Paradygmaty twórcze: przegląd strategii pisania powieści (73)
    • Bez początkowego planu i stopniowej redakcji (73)
    • Systematyczna redakcja (74)
    • Trochę poplanować, trochę popisać (75)
    • Najpierw staranny plan (76)
  • Paradygmat twórczy na Twoje potrzeby (77)
    • Znaczenie metody pracy (78)
    • Rozwijanie własnego paradygmatu twórczego (79)
  • Jak wykorzystać paradygmat twórczy, aby odnaleźć strukturę własnej historii (81)

Rozdział 5: Zarządzanie własnym czasem... i sobą (83)

  • Jak wygospodarować czas na pisanie (83)
    • Konsekwentne dążenie do zamierzonego celu pisarskiego w skali tygodnia i w skali roku (84)
    • Zarządzanie czasem (86)
  • Jak urządzić idealne miejsce do pisania (87)
    • Najlepsza powierzchnia do pisania (87)
    • Wybór odpowiedniego krzesła (88)
    • Komputer (o ile chcesz go używać) (88)
    • Wszystko na swoim miejscu (90)
  • Jak sobie radzić z rozproszeniem (91)
  • Ważne kwestie finansowe (92)
    • Środki na pisanie (92)
    • Życie z pisania: to się da zrobić (ale nie od razu) (93)

CZĘŚĆ II: PROCES TWORZENIA EKSCYTUJĄCEJ POWIEŚCI (95)

Rozdział 6: Świat przedstawiony, czyli sceneria Twojej historii (97)

  • Części składowe świata przedstawionego (98)
  • Wyobrażenie pewnego otoczenia fizycznego (99)
    • Podwójna funkcja opisu (99)
    • Odpowiednie miejsce dla opisu w historii (100)
    • Emocjonalna siła opisu (101)
  • Zmienne powodujące grupami kulturowymi (102)
    • Wyjaśnianie zmiennych kulturowych przy użyciu sceny dynamicznej (102)
    • Ekspozycja: wyjaśnianie zmiennych kulturowych przy użyciu skrótu narracyjnego (103)
    • Połączenie różnych elementów w celu ukazania zmiennych kulturowych (104)
  • Wybór tła konfliktu (104)
    • Szkicowanie tła (104)
    • Pytanie zasadnicze powieści (106)
  • Przykładowe światy przedstawione czterech popularnych powieści (107)
    • Duma i uprzedzenie (107)
    • Filary Ziemi (108)
    • Czas patriotów (108)
    • Gra Endera (109)
  • Merytoryczne podwaliny świata przedstawionego (110)
    • Co trzeba wiedzieć o budowanym przez siebie świecie przedstawionym (111)
    • Zakres przygotowania merytorycznego (112)
  • Jak przedstawić świat swojej powieści, aby ją sprzedać (114)

Rozdział 7: Wiarygodne postacie (115)

  • Rozpisywanie ról, czyli kto ma wystąpić w powieści (115)
  • Historia życia postaci (117)
    • Znaczenie historii życia postaci (117)
    • Jak stworzyć historię życia postaci (118)
    • Jak unikać stereotypów (119)
  • Motywacja i jej wpływ na przyszłość postaci (120)
    • Wartości: prawdy fundamentalne dla postaci (121)
    • Ambicja: aspiracje abstrakcyjne albo dlaczego Miss Stanów Zjednoczonych pragnie "pokoju na świecie" (122)
    • Cel zasadniczy powieści: siła napędowa fabuły (123)
    • Motywacja psychologiczna postaci (124)
  • Rzut oka na możliwe perspektywy narracyjne (128)
    • Narracja w pierwszej osobie (129)
    • Narracja w trzeciej osobie (131)
    • Obiektywna narracja w trzeciej osobie (132)
    • Narracja wieloosobowa (133)
    • Narracja wszechwiedząca (134)
    • Narracja w drugiej osobie (135)
  • Wybór między narracją w czasie przeszłym i w czasie teraźniejszym (136)
  • Zapoznanie czytelnika z postaciami (137)

Rozdział 8: Zarys historii i struktura trzech aktów: najwyższe warstwy fabuły (141)

  • Rzut oka na całość: zarys historii (141)
    • Wartość zarysu historii (142)
    • Jak napisać efektowny zarys historii (143)
    • Przykładowe zarysy historii 20 bestsellerów (146)
  • Struktura trzech aktów: wskazanie trzech katastrof (150)
    • Wartość struktury trzech aktów (151)
    • Rozplanowanie aktów i katastrof (153)
    • Mocny początek (153)
    • Koniec początku: pierwsza katastrofa i zaangażowanie bohatera (154)
    • Druga katastrofa jako filar środkowej części historii (155)
    • W stronę końca historii: trzecia katastrofa (156)
    • Podsumowanie: dlaczego zakończenie jest udane - albo nie (156)
  • Podsumowanie trzech aktów wpisanych w fabułę dla zainteresowanych stron (158)
    • Przykłady: streszczenia struktury trzech aktów Testamentu Matarese'a oraz Dumy i uprzedzenia (159)
    • Opis struktury trzech aktów własnej powieści (160)

Rozdział 9: Środkowe warstwy fabuły: streszczenie, lista scen i scena (163)

  • Porządek pracy (163)
  • Jak napisać streszczenie (164)
    • Od góry do dołu: rozbudowanie struktury trzech aktów (165)
    • Od dołu do góry: odchudzenie listy scen (166)
    • Kwestia poziomu szczegółowości (167)
    • Przykład: streszczenie powieści Gra Endera (167)
  • Opracowanie listy scen (168)
    • Z góry do dołu: rozbudowanie streszczenia (169)
    • Z dołu do góry: streszczenie rękopisu (169)
    • Przykład: lista scen z powieści Gra Endera (170)
    • Poszerzanie listy scen (172)
  • Budowanie struktury poszczególnych scen (172)
    • Scena proaktywna (173)
    • Scena reaktywna (175)
    • Strategia rozmieszczania scen proaktywnych i reaktywnych (177)
    • Struktura sceny w Przeminęło z wiatrem (178)
    • Struktura sceny w Czasie patriotów (179)

Rozdział 10: Akcja, dialog i tak dalej, czyli najniższe warstwy fabuły (181)

  • Siedem narzędzi, które służą do "pokazywania" i "opowiadania" (182)
    • Akcja (183)
    • Dialog (184)
    • Przeżycia wewnętrzne (187)
    • Monolog wewnętrzny (188)
    • Opis (189)
    • Retrospekcja (192)
    • Skrót narracyjny i inne narzędzia do opowiadania treści (195)
  • Tajniki sztuki pokazywania treści (197)
    • Czas na porządki (197)
    • Dwa rodzaje urywków (199)
    • Pisanie publicznych urywków (200)
    • Pisanie prywatnych urywków (200)
    • Najpierw przyczyna, potem skutek (202)

Rozdział 11: Refleksja nad tematem powieści (205)

  • Dlaczego temat powieści jest ważny (205)
    • Dlaczego pisarze wskazują temat swoich powieści (206)
    • Cechy charakterystyczne tematu powieści (207)
    • Przykłady tematów 20 powieści (207)
  • Kiedy wskazać temat swojej powieści (210)
  • Jak wskazać temat własnej powieści (212)
    • Ściemniać do skutku (212)
    • Pierwsza lektura własnej powieści (213)
    • Wsłuchiwanie się w postacie (213)
    • Czytelnicy próbni (214)
    • Czy powieść musi mieć temat (214)
  • Doskonalenie tematu powieści (214)

CZĘŚĆ III: REDAKCJA TEKSTU, POLEROWANIE FABUŁY, SZLIFOWANIE POSTACI (217)

Rozdział 12: Analiza sylwetek postaci (219)

  • Lektura powieści przez pryzmat jej ogólnej struktury, czyli jak przygotować się do redakcji tekstu (220)
  • Dossier dla każdej postaci (221)
    • Cechy fizyczne (223)
    • Życie emocjonalne i rodzinne (223)
    • Życie intelektualne i praca (224)
    • Historia życia postaci i jej motywacja (224)
  • Analiza psychologiczna postaci (224)
    • Czy pojawia się konflikt wartości (225)
    • Konflikt wartości a historia życia postaci (225)
    • Czy ambicja wyrasta z wyznawanych wartości (227)
    • Czy osiągnięcie celu zasadniczego powieści oznacza zaspokojenie ambicji głównego bohatera (228)
  • Narrator: dopracowanie perspektywy i głosu (229)
    • Weryfikacja wyboru modelu narracji (230)
    • Czy nośnikiem perspektywy narracyjnej jest właściwa postać (233)
    • Czy narracja jest konsekwentna (234)
    • Czy postać ma niepowtarzalny głos (234)
  • Przebudowa wadliwych postaci (235)
    • Nieciekawe postacie (235)
    • Płytkie postacie (236)
    • Niewiarygodne postacie (236)
    • Niesympatyczne postacie (237)

Rozdział 13: Weryfikacja struktury historii (239)

  • Redakcja zarysu historii (240)
    • Pozbywanie się zbędnych kilogramów (240)
    • Korzystna anonimowość postaci (241)
    • Pełna koncentracja (241)
    • Odchudzanie przykładowych zarysów powieści (241)
  • Weryfikacja struktury trzech aktów (244)
    • Na czym polegają trzy katastrofy w Twojej powieści (246)
    • Właściwe proporcje długości aktów (246)
    • Początek: czy historia nabiera tempa (247)
    • Pierwsza katastrofa: czy wezwanie do działania jest wyraźne (248)
    • Druga katastrofa: czy stanowi podporę długiego rozwinięcia (249)
    • Trzecia katastrofa: czy wymusza zakończenie (250)
    • Ocena trzeciej katastrofy we własnej powieści (251)
    • Zakończenie: czy odbiorca powieści chce opowiadać o niej innym (252)
  • Lista scen: analiza przepływu scen (253)
    • Zmiana kolejności scen (254)
    • Zwiastuny katastrofy (255)
    • Czas na drugi szkic powieści (255)

Rozdział 14: Redakcja scen pod kątem formy (257)

  • Selekcja: kiedy scenę poprawić, uśmiercić albo zostawić w spokoju (258)
    • Ocena możliwości poprawienia sceny (259)
  • Reperowanie scen proaktywnych (259)
    • Zmyślona scena proaktywna: Dzień Szakala (260)
    • Sprawdzenie sceny pod kątem zmiany (260)
    • Wybór wyrazistego celu (261)
    • Zwiększenie natężenia konfliktu (262)
    • Komplikacje pilnie poszukiwane (262)
    • Ocena ostatecznego efektu (263)
  • Reperowanie scen reaktywnych (264)
    • Zmyślona scena reaktywna: Obca (264)
    • Sprawdzenie sceny pod kątem zmiany (jeszcze raz) (265)
    • Reakcja dostosowana do komplikacji (265)
    • Praca nad rozterkami (266)
    • Czas na decyzję (267)
    • Ostateczny rezultat (267)
  • Uśmiercenie nieuleczalnej sceny (268)

Rozdział 15: Redakcja scen pod kątem treści (271)

  • Pokazywać treści czy je opowiadać (272)
    • Kiedy sięgnąć po urywek, retrospekcję albo techniki opowiadania treści (272)
    • Przykładowy proces decyzyjny (273)
  • Dobre przedstawienie: redakcja urywków (276)
    • Wskazówki do redakcji urywków (276)
    • Porządkowanie splątanych urywków (277)
    • Reperowanie przypadkowych zmian perspektywy narracyjnej (278)
    • Reperowanie usterek związanych z umiejscowieniem punktu widzenia (280)
    • Reperowanie usterek z zależnością przyczynowo-skutkową (281)
    • Reperowanie poplątanych skal czasowych (281)
  • Rozpoczynanie i kończenie retrospekcji (284)
  • Redakcja fragmentów opowiadających treści (285)
    • Skracanie tekstu i dodawanie kolorów (285)
    • Kiedy uśmiercić fragment opowiadający treści (287)

CZĘŚĆ IV: DROGA DO PUBLIKACJI (289)

Rozdział 16: Przygotowania do sprzedaży: oszlifowanie rękopisu i złożenie w wydawnictwie (291)

  • Polerowanie rękopisu (292)
    • Indywidualna krytyka koleżeńska (292)
    • Grupowa krytyka koleżeńska (293)
    • Współpraca z niezależnymi redaktorami (294)
    • Współpraca z niezależnymi korektorami (295)
  • Trzy częste zagwozdki prawne (295)
  • Publikacja powieści: z wydawnictwem czy samodzielnie (297)
    • Z wydawnictwem (297)
    • Samodzielnie (298)
    • Uwaga na vanity publishing! (299)
    • Naszym zdaniem (300)
  • Pierwszy kontakt: zapytanie (301)
  • Kompletowanie propozycji wydawniczej (303)
    • Co zawrzeć w propozycji wydawniczej (304)
    • List przewodni, czyli kim jesteś (304)
    • Strona tytułowa (305)
    • "Powieść w punktach" (305)
    • Analiza rynku, analiza konkurencji (306)
    • Biogram autora (306)
    • Szkice postaci (307)
    • Znienawidzone streszczenie (308)
    • Plan marketingowy (308)
    • Próbka tekstu, w tym przykładowe rozdziały (albo cały rękopis!) (309)

Rozdział 17: Kontakty z agentami literackimi, redaktorami i wydawnictwami (311)

  • Na czym polegają role agentów literackich i redaktorów inicjujących (311)
  • Najlepszy agent literacki dla Ciebie (312)
    • Współpraca z agentem literackim: za i przeciw (312)
    • Gruntowne przygotowanie (313)
    • Bezpośredni kontakt z agentem literackim (315)
  • Redaktorzy, czyli centrum Twojego pisarskiego wszechświata (317)
    • Namierzenie odpowiedniego wydawnictwa (319)
    • Wybór redaktora (319)
    • Bezpośredni kontakt z redaktorem (320)

CZĘŚĆ V: DEKALOGI (323)

Rozdział 18: Analiza własnej powieści w dziesięciu krokach (325)

  • Krok 1.: napisz zarys historii (326)
  • Krok 2.: napisz strukturę trzech aktów (326)
  • Krok 3.: wskaż postacie (327)
  • Krok 4.: napisz krótkie streszczenie (328)
  • Krok 5.: napisz szkice o każdej ważnej postaci (328)
  • Krok 6.: napisz długie streszczenie (328)
  • Krok 7.: stwórz dossier co ważniejszym postaciom (329)
  • Krok 8.: sporządź listę scen (329)
  • Krok 9.: dokonaj analizy scen (330)
  • Krok 10.: napisz i zredaguj powieść (331)

Rozdział 19: Dziesięć powodów, dla których powieści są odrzucane (333)

  • Wskazana kategoria jest nieodpowiednia (334)
  • Usterki techniczne i bezbarwny styl (335)
  • Nie został wskazany odbiorca docelowy (335)
  • Świat przedstawiony jest nudny (336)
  • Zarys historii jest mało efektowny (336)
  • Postacie nie są oryginalne ani ciekawe (337)
  • Autor nie ma dość wyrazistego głosu (337)
  • Fabuła jest przewidywalna (338)
  • Temat jest za ciężki (338)
  • Książka nie zapewnia silnych przeżyć emocjonalnych (339)

Skorowidz (341)

Kategoria: Psychologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2292-9
Rozmiar pliku: 4,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: