Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Layers of Fear 2 - poradnik do gry - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2019
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
8,90

Layers of Fear 2 - poradnik do gry - ebook

Poradnik do gry Layers of Fear 2 oferuje kompletny i bardzo rozbudowany opis przejścia produkcji studia Bloober Team. W solucji opisaliśmy wszystkich pięć aktów, których przejście jest wymagane do ukończenia gry. Nasz opis przejścia informuje o rozwiązaniach zagadek środowiskowych, interaktywnych przedmiotach nadających się do podnoszenia, a także o wyborach, które prowadzą do kilku różnych zakończeń. Wszystkie trudne momenty gry posiadają bardzo dokładne opisy i dodatkowo wzbogacone zostały wysokiej jakości obrazkami.

Zagadki Layers of Fear 2 dokładniej opisaliśmy również w osobnym rozdziale naszego poradnika. Rozdział ten powinien być pomocny jeśli szukasz jedynie rozwiązania jakiejś konkretnej zagadki i nie chcesz psuć sobie zabawy czytając cały opis przejścia. Z opisu każdej dużej zagadki dowiesz się gdzie ona się znajduje i jakie czynności należy wykonać żeby ją zaliczyć. Nasz poradnik uzupełnia rozdział o osiągnięciach. Poradnik trofeowy zestawia wszystkie dostępne trofea i podpowiada jak można każde z nich odblokować.

Layers of Fear 2 jest kontynuacją popularnego horroru z 2016 roku. To przygodówka fpp z elementami gry akcji, w której zajmujemy się badaniem kolejnych lokacji, rozwiązywaniem zagadek, kolekcjonowaniem przedmiotów i unikaniem potencjalnych zagrożeń. Akcja drugiej części rozgrywa się na pokładzie płynącego statku, przy czym tak samo jak w "jedynce" w trakcie eksploracji okolicy jesteśmy świadkami wielu dezorientujących czy paranormalnych scen.

Layers of Fear 2 - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.

  • Wszystkie zakończenia gry (Akt 5 - Forever)
  • Prolog (Akt 1 - The Unmooring)
  • Makieta statku i dalsza eksploracja (Akt 1 - The Unmooring)
  • Drugi wybór (Akt 2 - The Hunt)
  • Pierwszy wybór (Akt 1 - The Unmooring)
  • Ucieczka i projektor (Akt 2 - The Hunt)
  • Sceny ucieczki i maszynownia (Akt 2 - The Hunt)
  • Końcowa część eksploracji i ucieczka (Akt 1 - The Unmooring)
  • Obszar z maszynami i zegarem (Akt 2 - The Hunt)
  • Zagadka z kłódką (Akt 1 - The Unmooring)

Spis treści

-Layers of Fear 2 - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Opis przejścia
-Akt 1 - The Unmooring
-Prolog i pierwsza wizyta w kajucie bohatera | Solucja Layers of Fear 2
-Początek eksploracji statku | Solucja Layers of Fear 2
-Makieta statku i dalsza eksploracja | Solucja Layers of Fear 2
-Pierwszy wybór | Solucja Layers of Fear 2
-Końcowa część eksploracji i ucieczka | Solucja Layers of Fear 2
-Akt 2 - The Hunt
-Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2
-Obszar z maszynami i zegarem | Solucja Layers of Fear 2
-Ucieczka i projektor | Solucja Layers of Fear 2
-Drugi wybór | Solucja Layers of Fear 2
-Druga taśma filmowa | Solucja Layers of Fear 2
-Akt 3 - Bloody Roots
-Kuchnia | Solucja Layers of Fear 2
-Sypialnia | Solucja Layers of Fear 2
-Piwnica | Solucja Layers of Fear 2
-Pokój dziecięcy - trzeci wybór | Solucja Layers of Fear 2
-Biuro | Solucja Layers of Fear 2
-Łazienka | Solucja Layers of Fear 2
-Ogrody | Solucja Layers of Fear 2
-Akt 4 - Breathe
-Obrócone pomieszczenia | Solucja Layers of Fear 2
-Czerwone lokacje | Solucja Layers of Fear 2
-Czwarty wybór | Solucja Layers of Fear 2
-Uwalnianie szczurów z klatek | Solucja Layers of Fear 2
-Obszar z armatami | Solucja Layers of Fear 2
-Akt 5 - Forever
-Eksploracja zatopionego statku | Solucja Layers of Fear 2
-Wrak statku i obszar z manekinami | Solucja Layers of Fear 2
-Wszystkie zakończenia gry | Solucja Layers of Fear 2
-Nowa Gra+ w Layers of Fear 2
-Rozwiązania zagadek
-Akt 1 - The Unmooring
-Zagadka z kłódką | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z wiszącym krzesłem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z sejfem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Akt 2 - The Hunt
-Zagadka z prądem w maszynowni | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Druga zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Druga zagadka z kłódką | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z trybikami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z zegarem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Trzecia zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z kablem i wanną | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Akt 3 - Bloody Roots
-Zagadka z kotłem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka w sypialni | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z rakietą | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z doniczką i cieniami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Akt 4 - Breathe
-Zagadka z owocami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Czwarta zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z kwiatami i wiszącymi sercami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Trzecia zagadka z kłódką | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z dwoma telewizorami i rentgenami | Zagadki w Layers of Fear 2
-Akt 5 - Forever
-Zagadka z dwustronną tablicą | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Zagadka z drzwiami skarbca | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2
-Trofea i osiągnięcia
-Lista trofeów gry Layers of Fear 2
-Prawda cię przerośnie | Trofeum w Layers of Fear 2
-Aneks
-Sterowanie w Layers of Fear 2
-Wymagania sprzętowe w Layers of Fear 2

Kategoria: Przygodowe
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8112-642-7
Rozmiar pliku: 17 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine S.A.

Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.

Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.

Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.

Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1977

[email protected] treści

Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Poradnik do gry

Opis przejścia

Akt 1 - The Unmooring

Prolog i pierwsza wizyta w kajucie bohatera | Solucja Layers of Fear 2

Początek eksploracji statku | Solucja Layers of Fear 2

Makieta statku i dalsza eksploracja | Solucja Layers of Fear 2

Pierwszy wybór | Solucja Layers of Fear 2

Końcowa część eksploracji i ucieczka | Solucja Layers of Fear 2

Akt 2 - The Hunt

Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2

Obszar z maszynami i zegarem | Solucja Layers of Fear 2

W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:

Ucieczka i projektor | Solucja Layers of Fear 2

Drugi wybór | Solucja Layers of Fear 2

Druga taśma filmowa | Solucja Layers of Fear 2

Akt 3 - Bloody Roots

Kuchnia | Solucja Layers of Fear 2

Sypialnia | Solucja Layers of Fear 2

Piwnica | Solucja Layers of Fear 2

Pokój dziecięcy - trzeci wybór | Solucja Layers of Fear 2

Biuro | Solucja Layers of Fear 2

Łazienka | Solucja Layers of Fear 2

Ogrody | Solucja Layers of Fear 2

Akt 4 - Breathe

Obrócone pomieszczenia | Solucja Layers of Fear 2

Czerwone lokacje | Solucja Layers of Fear 2

Czwarty wybór | Solucja Layers of Fear 2

Uwalnianie szczurów z klatek | Solucja Layers of Fear 2

Obszar z armatami | Solucja Layers of Fear 2

Akt 5 - Forever

Eksploracja zatopionego statku | Solucja Layers of Fear 2

Wrak statku i obszar z manekinami | Solucja Layers of Fear 2

Wszystkie zakończenia gry | Solucja Layers of Fear 2

Rozwiązania zagadek

Akt 1 - The Unmooring

Zagadka z kłódką | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z wiszącym krzesłem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z sejfem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Akt 2 - The Hunt

Zagadka z prądem w maszynowni | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Druga zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Druga zagadka z kłódką | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z trybikami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z zegarem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Trzecia zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z kablem i wanną | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Akt 3 - Bloody Roots

Zagadka z kotłem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka w sypialni | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z rakietą | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z doniczką i cieniami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Akt 4 - Breathe

Zagadka z owocami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Czwarta zagadka z projektorem | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z kwiatami i wiszącymi sercami | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Trzecia zagadka z kłódką | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z dwoma telewizorami i rentgenami | Zagadki w Layers of Fear 2

Akt 5 - Forever

Zagadka z dwustronną tablicą | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Zagadka z drzwiami skarbca | Rozwiązanie zagadki w Layers of Fear 2

Trofea i osiągnięcia

Lista trofeów gry Layers of Fear 2

Prawda cię przerośnie | Trofeum w Layers of Fear 2Layers of Fear 2 - poradnik do gry

Poradnik do gry Layers of Fear 2 oferuje kompletny i bardzo rozbudowany opis przejścia produkcji studia Bloober Team. W solucji opisaliśmy wszystkich pięć aktów, których przejście jest wymagane do ukończenia gry. Nasz opis przejścia informuje o rozwiązaniach zagadek środowiskowych, interaktywnych przedmiotach nadających się do podnoszenia, a także o wyborach, które prowadzą do kilku różnych zakończeń. Wszystkie trudne momenty gry posiadają bardzo dokładne opisy i dodatkowo wzbogacone zostały wysokiej jakości obrazkami.

Zagadki Layers of Fear 2 dokładniej opisaliśmy również w osobnym rozdziale naszego poradnika. Rozdział ten powinien być pomocny jeśli szukasz jedynie rozwiązania jakiejś konkretnej zagadki i nie chcesz psuć sobie zabawy czytając cały opis przejścia. Z opisu każdej dużej zagadki dowiesz się gdzie ona się znajduje i jakie czynności należy wykonać żeby ją zaliczyć. Nasz poradnik uzupełnia rozdział o osiągnięciach. Poradnik trofeowy zestawia wszystkie dostępne trofea i podpowiada jak można każde z nich odblokować.

Layers of Fear 2 jest kontynuacją popularnego horroru z 2016 roku. To przygodówka fpp z elementami gry akcji, w której zajmujemy się badaniem kolejnych lokacji, rozwiązywaniem zagadek, kolekcjonowaniem przedmiotów i unikaniem potencjalnych zagrożeń. Akcja drugiej części rozgrywa się na pokładzie płynącego statku, przy czym tak samo jak w "jedynce" w trakcie eksploracji okolicy jesteśmy świadkami wielu dezorientujących czy paranormalnych scen.

- Szukam rozwiązania zagadki
- Kilka porad na start
- Czy w Layers of Fear 2 można zginąć?
- Czy mogę zapisać stan gry?
- Czy mogę wyłączyć czarno-biały filtr?
- Jak otworzyć okno inwentarza?
- Najważniejsze klawisze sterowania PC w Layers of Fear 2
- Na jakim komputerze uruchomię Layers of Fear 2?
- Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

Szukam rozwiązania zagadki

Zapraszamy do rozdziału Zagadki w naszym poradniku do Layers of Fear 2. Został on podzielony według kolejno przechodzonych aktów. Każda trudna zagadka ma swoją osobną stronę. Dowiesz się krok po kroku jakie czynności należy wykonać żeby ją rozwiązać.

Ile zakończeń ma gra Layers of Fear 2?

Gra Layers of Fear 2 ma trzy zakończenia. Odblokowanie każdego z nich nagradzane jest osiągnięciem. Dodatkowo po obejrzeniu wszystkich trzech zakończeń otrzymasz osobne złote trofeum.

W celu obejrzenia wszystkich zakończeń musisz ukończyć grę co najmniej trzy razy za każdym razem podejmując decyzje zgodne z upatrzonym zakończeniem. W trakcie przechodzenia gry czekają cię cztery duże wybory.

Komplet informacji o dostępnych zakończeniach znajdziesz na stronie Zakończenia w naszym poradniku. Każdy ze wspomnianych czterech ważnych wyborów ma ponadto swoją osobną stronę w naszej solucji.

Kilka porad na start

1. Szepty oznaczają, że w pobliżu jest jakiś interaktywny przedmiot. Po tym jak usłyszysz szepty rozejrzyj się zawsze za interaktywnym obiektem, który można obejrzeć wysłuchując przy tym dodatkowo komentarza.
2. Możesz wyświetlić transkrypcję trudnego do odczytania tekstu. Możesz mieć problemy z odczytaniem tekstu np. gdy odnajdziesz list pozostawiony przez dziecko. Wystarczy wcisnąć klawisz transkrypcji żeby na ekranie pojawił się normalny tekst (przykład na powyższym obrazku).
3. Kajuta bohatera jest jego "bazą wypadową". Do kajuty powracasz po zaliczeniu każdego aktu gry. Warto wtedy ponownie się po niej rozejrzeć, albowiem możesz wykonać nowe czynności (np. obejrzeć znalezione slajdy) czy odnaleźć nowe interaktywne przedmioty.
4. Nie możesz powracać do poprzednich lokacji. Staraj się dokładnie badać każdą nową odwiedzaną miejscówkę. Zbyt szybkie przejście do kolejnego obszaru może doprowadzić do tego, że zamkną się za tobą drzwi i nie będziesz mógł powrócić np. po pominiętą znajdźkę.
5. Rekomendowane jest granie z założonymi słuchawkami. Autorzy gry rekomendują przechodzenie jej grając na słuchawkach. Warto wiedzieć, że Layers of Fear 2 zawiera tzw. jump scares, które mogą być przez to bardziej intensywne, choć tego typu "straszaków" jest mniej, niż w poprzedniej odsłonie serii.
6. Gra potrafi być dezorientująca. Musisz się do tego po prostu przyzwyczaić. Nie zdziw się jeśli nagle przeniesiony zostaniesz w jakieś nowe miejsce albo np. po ponownym otwarciu tych samych drzwi pojawią się zupełnie inne lokacje nadające się do zbadania. Pocieszeniem jest to, że zawsze do głównego celu podróży prowadzi tylko jedna ścieżka, a więc nie możesz się zgubić.

Czy w Layers of Fear 2 można zginąć?

Tak, w niektórych scenach życie sterowanej postaci znajdzie się w niebezpieczeństwie. Wszystkie tego typu trudne miejsca omówione zostały w naszym opisie przejścia. Zawalenie danej sceny doprowadzi do wyświetlenia ekranu informującego o śmierci bohatera (przykładowy na obrazku). Możesz wybrać opcję kontynuacji i powtórzyć daną scenę od ostatniego punktu kontrolnego.

Dodatkowa uwaga - Śmierć bohatera może zablokować ci dostęp do jakiegoś osiągnięcia. To samo tyczy się sytuacji, w której np. popełnisz jakiś błąd i nie rozwiążesz danej zagadki czy nie zaliczysz danej sceny za pierwszym podejściem.

Czy mogę zapisać stan gry?

Nie, gra Layers of Fear 2 nie pozwala na tworzenie manualnych zapisów. Po jej spauzowaniu możesz jedynie powrócić do menu głównego. Musisz polegać na autosejwach, które generowane są po dotarciu do każdej nowej lokacji (ikona zapisu pojawia się w lewym dolnym rogu ekranu).

Brak ręcznych sejwów może ci niestety utrudnić np. zdobywanie trofeów przyznawanych za wzajemnie wykluczające się czynności albo za zaliczanie zagadek bez popełniania błędów. Jeśli grasz na PC lub na PS4 możesz "oszukiwać" grę dzięki wykonywaniu kopii zapasowych sejwów. Po tym jak popełnisz jakiś błąd będziesz mógł wgrać stare sejwy i ponownie rozegrać daną scenę.

W wersji PC sejwy z Layers of Fear 2 domyślnie przechowywane są w następującym ukrytym katalogu:

C:\Users\nazwa_użytkownika\AppData\Local\LOF2

Czy mogę wyłączyć czarno-biały filtr?

Czarno-biały filtr automatycznie pojawia się w określonych scenach gry. Nie możesz go wyłączyć, gdyż jest to celowy zabieg artystyczny ze strony twórców gry. Czarno-biały filtr nie utrzymuje się przez całą grę. W wybranych scenach gra przywraca domyślne ustawienia obrazu lub załącza inne filtry.

Jak otworzyć okno inwentarza?

W Layers of Fear 2 nie jest dostępne okno inwentarza. Możesz jedynie wyświetlić ikony zebranych przedmioty poprzez przytrzymanie przycisku inwentarza (TAB w wersji PC). Przenoszone rzeczy wyświetlone zostaną w prawym dolnym rogu ekranu (przykład na obrazku).

Lista przedmiotów nie uwzględnia rzeczy, które jedynie obejrzałeś i których nie zabrałeś ze sobą. Przedmioty z inwentarza są ponadto usuwane z niego po zakończeniu każdego z pięciu aktów gry.

Najważniejsze klawisze sterowania PC w Layers of Fear 2

Sterowanie w Layers of Fear 2 nie jest bardzo skomplikowane. Poniżej zestawiliśmy najważniejsze klawisze sterowania dla wersji na komputery osobiste.

+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Poruszanie się postacią. |
+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Rozglądanie się. |
| | |
| | Poruszanie myszą może też być wymagane po wejściu w interakcję z jakimś przedmiotem (np. obracanie pokrętłem). |
+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Interakcja. Przy każdym interaktywnym przedmiocie pojawia się jakaś ikona (np. ręki) po tym jak się do niego dostatecznie zbliżysz. |
+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Przybliżenie obrazu. Możesz z tego korzystać np. gdy chcesz obejrzeć jakiś przedmiot z bliska. |
| | |
| | Podczas wykonywania innych czynności wciśnięcie PPM doprowadza do anulowania akcji. |
+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Kucanie. Jest ono pomocne np. gdy musisz schować się albo przejść przez szyb wentylacyjny. |
+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Bieg. Przydaje się on szczególnie w tych miejscach, w których należy przed kimś uciekać. |
+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | Transkrypcja. Korzystaj z niej, gdy masz problemy z przeczytaniem jakiegoś dokumentu. Pojawi się zwykły tekst i szybciej zapoznasz się z jego treścią. |
+----------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+

Na jakim komputerze uruchomię Layers of Fear 2?

Gra Layers of Fear 2 posiada niewielkie wymagania sprzętowe i z powodzeniem może zostać uruchomiona nawet na kilkuletnim sprzęcie. Poniżej zestawiliśmy minimalne wymagania sprzętowe PC dla gry Layers of Fear 2.

1. System operacyjny: Windows 7 64-bit lub Windows 10 64-bit
2. Procesor: Intel Core i3 3.4 GHz lub AMD A8-7600 3.1 GHz
3. Pamięć RAM: 8 GB
4. Wersja DirectX: 11
5. Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 660 lub AMD Radeon R9 270
6. Miejsce na dysku: 10 GB HDD

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

W naszym poradniku do Layers of Fear 2 zastosowaliśmy następujące oznaczenia kolorystyczne:

1. Zielonym kolorem oznaczyliśmy przedmioty nadające się do zabrania.
2. Pomarańczowym kolorem oznaczyliśmy przedmioty, które można jedynie obejrzeć lub których można użyć (np. różnego rodzaju dźwignie).
3. Pogrubiona czcionka pojawia się w ważnych miejscach w solucji. Może ona np. ostrzegać o lokacjach, w których bohater może zginąć.Poradnik do gry

Opis przejścia

Akt 1 - The Unmooring

Prolog i pierwsza wizyta w kajucie bohatera | Solucja Layers of Fear 2

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy sam początek przygody - prolog oraz pierwszą wizytę (spośród kilku na przestrzeni całej gry) w kajucie należącej do głównego bohatera. Nie rozwiązuje się tu jeszcze żadnych zagadek, ale możesz już obejrzeć wiele interaktywnych przedmiotów.

Prolog gry jest bardzo krótki. Podążaj kolejnymi korytarzami statku i otwieraj po drodze interaktywne drzwi (zamknięte drzwi oznaczane są ikoną kłódki). Dotrzesz do miejsca wyświetlenia krótkiej scenki. Zostaniesz wkrótce przeniesiony do kajuty bohatera.

Rozejrzyj się najpierw po całym dolnym poziomie kajuty. Możesz obrócić tablicę żeby odczytać obie wiadomości. Na biurku leży telegram (Daily Dispatch Telegram). Na walizce leży notatka. Obok fonografu leży taśma numer 1, którą możesz umieścić w urządzeniu i odsłuchać nagrania. W łazience nie odnajdziesz nic ciekawego poza kilkoma interaktywnymi zaworami.

Na górny poziom kajuty prowadzi wąska drabina. Możesz spojrzeć przez lunetę - gra pozwala rozglądać się na boki i przybliżać obraz. W kolejnych aktach będą pojawiały się dryfujące obiekty, które będzie można dostrzegać i "wyławiać". Z aktywnościami tymi powiązane są trofea Rybak i Król Rybak.

Przejdź do pomieszczenia z projektorem. Przeczytaj notatkę przyczepioną do lustra. Otwórz pojemnik z taśmą. Zabierz taśmę, zwróć się w stronę projektora i umieść ją w nim. Załącz następnie projektor żeby wyświetlić pierwszy film. Możesz już wyjść z pomieszczenia i rozpocząć eksplorację statku.Początek eksploracji statku | Solucja Layers of Fear 2

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy początkowy fragment eksploracji statku w ramach przechodzenia aktu 1. Po drodze natrafisz na wiele obiektów nadających się do zbadania lub zabrania ze sobą. Będziesz też musiał rozwiazać dwie pierwsze zagadki - z kłódką oraz z wiszącym krzesłem w kawiarni.

Obejrzyj wiadomość od Icarus Transatlantic pozostawioną na wózku obsługi hotelowej. Na stoliku pomiędzy białymi sofami leży rozbite lusterko. Wszystkie tego typu obiekty możesz dokładniej oglądać obracając je we wszystkie możliwe strony. W pomieszczeniu jadalni odszukaj stolik z zielonym obrusem i miniaturową marionetką nadającą się do zbadania.

Skorzystaj z bocznych drzwi żeby wyjść na zewnętrzny pokład. Po dotarciu do metalowych drzwi musisz przesunąć w dół obie dźwignie zanim będziesz mógł je otworzyć. W jednym z kolejnych obszarów zbadaj mały plakat Icarus Translantic leżący na okrągłym stoliku. Wciśnij przycisk windy, rozsuń roletę, wejdź do środka i ponownie przesuń roletę. Pociągnij za dźwignię żeby uruchomić windę. Winda zatrzyma się po wyłączeniu dostaw prądu. Ponownie użyj dźwigni żeby dokończyć podróż na nowe piętro.

Po lewej stronie natrafisz na gwizdek kapitański. W długim korytarzu zajrzyj do bocznej kajuty i obejrzyj wycinek z gazety. Kontynuuj eksplorację aż dotrzesz do niskiego stolika z obrusem i pozostawioną wiadomością od szefa ochrony. Dotrzyj do biurka z wentylatorem. Otwórz centralną szufladę i wyjmij z niej klucz (powyższy obrazek). Możesz go od razu użyć do otwarcia okolicznych zamkniętych drzwi.

W wąskim korytarzu musisz po raz pierwszy kucnąć. W nowej większej lokacji obejrzyj laskę pozostawioną w stojaku. Zejdź po schodach na niższy poziom.

Dotrzesz do pomieszczenia telegrafisty. Możesz wejść opcjonalnie w interakcję z telegrafem. Odblokujesz sekretne osiągnięcie Gniew oceanu, jeśli użyjesz kodu Morse'a żeby wysłać sygnał SOS - kropka, kropka, kropka, kreska, kreska, kreska, kropka, kropka, kropka (przytrzymaj dłużej przycisk żeby wprowadzić kreskę zamiast kropki).

Obejrzyj też słuchawki telegrafisty z przyczepionym do nich kodem.

Wyjdź z pomieszczenia i zajmij się badaniem nowej części statku. Po znalezieniu się w nowym długim korytarzu zbadaj na początek dwie kajuty przedzielone łazienką. Zacznij od zajrzenia właśnie do łazienki, w której znajdziesz fotografię. Zbadanie łazienki jako pierwszej jest ważne, bo później dostep do niej zablokują nowo utworzone ściany.

W pierwszej prawej kajucie wysuń szufladę szafki nocnej, a odnajdziesz slajd, który będziesz mógł obejrzeć na powiększeniu po ukończeniu pierwszego aktu (zdobędziesz też już teraz osiągnięcie Skrawek życia). W drugiej prawej kajucie otwórz szafę, w której znajdziesz wycinek z gazety (A Performance for the Ages).

W tym samym długim korytarzu same z siebie uchyliły się lewe drzwi. W środku czeka cię drobny easter egg - wystrój kajuty sugeruje, że mogła ona być zamieszkiwana przez malarza z pierwszej części Layers of Fear.

Kontynuuj eksplorację. Po znalezieniu się w pomieszczeniu z walizkami tarasującymi przejście obejrzyj dokument z zamazanymi zdjęciami. W to samo miejsce "powrócisz" jeszcze dwa razy. Po pierwszym powrocie obejrzyj kolejny dokument ze zdjęciami. Po drugim powrocie obejrzyj fragment maski.

Ruszaj dalej. Rozglądaj się za biurkiem - po otwarciu szuflady możesz obejrzeć notatkę do oficerów. Wejdź do nieoświetlonego pomieszczenia z globusem. Zakręć globusem, a podświetlą się drzwi. Spróbuj otworzyć je i powróć do globusa. Raz jeszcze wejdź z nim w interakcję. Załączy się scenka, w której stojak z globusem przewróci się.

Możesz dotrzeć do nowych drzwi. Po drodze obejrzyj notatkę leżącą na biurku oraz rysunek pozostawiony na siedzisku.

Wkrótce dotrzesz do pomieszczenia z klatką na ptaki. Do rozwiązania jest tu zagadka z kłódką. Obejrzyj klatkę, w której pozostawiono piracką opaskę. Po chwili zawali się część sufitu. Obejrzyj brakujący fragment sufitu żeby odnaleźć kombinację - 295.

Rozejrzyj się dokładniej po ciemnym pomieszczeniu żeby odnaleźć kolejny rysunek. Możesz już podejść do zamkniętej bramki i wejść w interakcję z kłódką. Ustaw poprawną kombinację 295 żeby odblokować przejście.

W kolejnym korytarzu natrafisz na ozdobną torbę, którą można obejrzeć.

W następnym pomieszczeniu do zaliczenia jest zagadka z wiszącym krzesłem. Zacznij od pociągnięcia za dźwignię, dzięki czemu zacznie obracać się centralny podest z kilkoma stolikami. Twoim zadaniem będzie opuszczenie zawieszonego krzesła na miejsce oznaczone białym kwadratem na podłodze - obszar ten zaznaczyliśmy na dołączonym obrazku.

Przejdź na drugi koniec pomieszczenia gdzie znajdziesz przycisk oraz dwie dźwignie. Dźwignie służą do kontrolowania obracającego się mechanizmu. Twoim zadaniem jest zatrzymanie centralnej płyty w momencie gdy biały kwadrat znajdzie się pod wiszącym krzesłem.

Wciśnięcie przycisku opuszcza krzesło. Jeśli poprawnie ustawiłeś podest to krzesło zjedzie na dół. W przeciwnym razie powróci do pozycji wiszącej. Dokonaj w takim razie drobnych poprawek. Warto przejść na chwilę do pomieszczenia ze stolikami żeby łatwiej ustalić miejsce gdzie zatrzymał się biały kwadrat.

Skorzystaj z nowego przejścia. W jednym z kolejnych pomieszczeń na ścianie będzie widział plakat filmowy (Remember Her) - to jedna z kategorii sekretów gry. Możesz zdjąć plakat i po powrocie do kajuty bohatera będzie wisiał na ścianie na górnym poziomie. Zdobędziesz też już teraz osiągnięcie Debiut.

Wyrusz dalej. Wkrótce zaczniesz wpadać na linie i strzałki narysowane kredą na podłodze. Warto badać wszystkie miejsca wskazywane przez strzałki, nawet jeśli prowadzą np. do krótkiego nieinteraktywnego "pokazu". Docelowo dotrzesz do opakowania kredek (Crayons). Obejrzyj je.

Kontynuuj eksplorację. W jednej z bocznych kajut zbadaj słabo oświetlony stolik obok łózka (powyższy obrazek). Znajdziesz taśmę numer 2 do fonografu, której będziesz mógł odsłuchać po zakończeniu pierwszego aktu.

W jednym z kolejnych pomieszczeń znajdziesz interaktywną lunetę. Dotrzyj do biura. Możesz podnieść kartkę z zapisem zajęć. W trakcie dalszego przemarszu zajrzyj przez okrągły otwór w ścianie żeby obejrzeć górę skarbów.Makieta statku i dalsza eksploracja | Solucja Layers of Fear 2

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy eksplorację makiety i dalszej części właściwego statku w ramach przechodzenia aktu 1. Ten fragment gry zakłada między innymi unikanie źródeł światła oraz rozwiązanie zagadek z sejfem i z projektorem.

Strzałki narysowane kredą doprowadzą cię do makiety statku, którą trzeba będzie dokładniej zbadać. Podejdź do koła sterowego i zakręć nim.

Zmieni się styl graficzny i będziesz mógł zejść pod pokład. W dalszym ciągu podążaj za liniami i strzałkami. Otwórz skrzynię na skarby i obejrzyj kapelusz z mieczem. Przejdź do wyrysowanego na podłodze znaku X i podnieś nowy klucz.

Użyj klucza żeby otworzyć właz i powrócić na pokład statku. Wyrusz w stronę Słońca i pociągnij za linkę żeby zadzwonił mały dzwon.

Gra przywróci domyślny styl graficzny. Nie musisz ponownie schodzić pod pokład. Możesz zejść z makiety i kontynuować eksplorację okolicy. Dotrzyj do wskazanych drzwi. Po otwarciu ich po raz pierwszy załączy się czarno-biały filtr. Przyzwyczaj się do niego, bo wiele lokacji w grze będziesz musiał odwiedzić podczas gdy filtr ten będzie aktywny.

Przesuń zasłonę i wkrocz do nowego pomieszczenia. Sprawdź leżący na stole fragment zamówienia. W pomieszczeniu jest nowa dwustronna tablica, którą możesz obrócić żeby odczytać obie wiadomości. Podażaj dalej za śladami narysowanymi kredą. Dotrzyj do dźwigni i pociągnij za nią żeby obejrzeć scenkę z sąsiedniego pomieszczenia. Wkrocz tam i dotrzyj do pobliskich metalowych drzwi.

W nowej lokacji musisz po raz pierwszy unikać przemieszczających się źródeł światła. Jeśli zatrzymasz się w oświetlonym miejscu to automatycznie przywrócony zostaniesz do ostatniego punktu kontrolnego. Pomagaj sobie biegiem żeby docierać w nowe miejsca i omijać dzięki temu źródła światła. Unikaj pomyłek, jeśli chcesz zdobyć osiągnięcie W jednym ujęciu.

Docelowo dotrzesz do nowego biura. Zdejmij ze ściany nowy plakat filmowy (Double Shadows) (powyższy obrazek). W kolejnej sekcji ponownie skup się na dobieganiu do nieoświetlonych miejsc.

Dotrzyj do małej dziury. Musisz kucnąć i zacząć się przeciskać. W okolicy do rozwiązania jest zagadka z sejfem. Po wyjściu z tunelu zacznij od udania się w prawo. W miejscu z obrazka odnajdziesz kartkę z kombinacją do sejfu.

Powróć w okolice wyjścia z tunelu. Użyj najpierw obrotowego mechanizmu żeby otworzyć ogromne drzwi skarbca. Dopiero po wejściu do niego możesz wejść w interakcję z sejfem.

Kod do sejfu to 10 w prawo, 80 w lewo, 40 w prawo. Bardzo ważne jest to żeby zatrzymywać pokrętło na każdej z tych wartości i na chwilę puszczać je. Powinieneś usłyszeć "kliknięcie" będące potwierdzeniem, że dana część kombinacji została poprawnie wprowadzona. Pociągnij za dźwignię i wyjmij z sejfu muszlę.

Rozpocznij eksplorację nowego obszaru. Tak samo jak wcześniej polegaj na wskazaniach linii i strzałek. W jednej z szafek znajdziesz trudną do odczytania notatkę. W szufladzie biurka ukryto natomiast kolejny slajd (powyższy obrazek).

W jednym z kolejnych pomieszczeń do rozwiązania jest zagadka z projektorem. Podejdź do projektora i wejdź w interakcję z nim. Zacznij przewijać film aż zatrzymasz się na klatce z widocznymi drzwiami - pokazuje to dołączony obrazek. Odejdź od projektora i podejdź do drzwi żeby się "zmaterializowały". Pozwoli ci to je otworzyć i przejść dalej.

W trakcie przemarszu możesz zajrzeć przez okrągły otwór. Ukryto tam kolejny easter egg, tym razem związany z Lśnieniem. Po wkroczeniu do słabo oświetlonego obszaru odszukaj leżące na podłodze zdjęcie. Możesz też zajrzeć w inny otwór i obejrzeć scenę przygniecenia manekina.

W kolejnej sekcji sprawdź nowy nieoświetlony obszar gdzie ukryto plakat filmowy (Twelfth O' Night). W pomieszczeniu z zawieszonym manekinem otwórz szufladę biurka i wyjmij z niej kolejne zdjęcie.

Dotrzyj do korytarza z dźwignią. Pociągnięcie za nią podpali widocznego w oddali manekina. Podejdź w to miejsce i zabierz klucz, który zjechał na linie. Użyj klucza do otwarcia okolicznych drzwi.

W kolejnym korytarzu podejdź do nowego manekina i zabierz leżącą przed nim kulę.Pierwszy wybór | Solucja Layers of Fear 2

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy wizytę w pomieszczeniu nagrań w akcie 1. W lokacji tej musisz podjąć pierwszą ważną decyzję będącą jedną z kilku wpływających na wygląd zakończenia gry.

Do podjęcia pierwszej decyzji zmuszony zostaniesz niedługo po dotarciu do pomieszczenia nagrań - rozpoznasz je po napisie Recording nad drzwiami.

Dotrzyj do miejsca, w którym reżyser pozostawił rewolwer.

Masz dwie opcje zachowania:

1. Zastrzelenie lewego (męskiego) manekina - Jest to czynność wbrew "scenariuszowi" i oczekiwaniom reżysera. Będzie on niepocieszony i pozwoli ci zmienić decyzję. Możesz wybrać jednak żeński manekin lub potwierdzić swój pierwotny wybór i oddać jeszcze dwa strzały w stronę lewego manekina.
2. Zastrzelenie prawego (żeńskiego) manekina - Jest to czynność zgodna ze "scenariuszem" i wolą reżysera.

Każdy z wymienionych wyborów nagradzany jest osiągnięciem (Improwizuj oraz Graj, jak ci każą). Jeśli chcesz zdobyć oba trofea to po potwierdzeniu pierwszego wyboru nie opuszczaj tego pomieszczenia. Powróć do menu głównego gry i wczytaj poprzedni punkt kontrolny. Pozwoli ci to od razu powrócić do miejsca podjęcia decyzji i inaczej się zachować.Końcowa część eksploracji i ucieczka | Solucja Layers of Fear 2

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy scenę ucieczki przed potworem, w trakcie której dochodzi w końcowej części aktu 1. Oprócz tego wymieniamy możliwe atrakcje po powrocie do kajuty bohatera.

Opuść pomieszczenie, w którym podjąłeś decyzję o tym kogo zastrzelić. Przemierzaj słabo oświetlone korytarze. Doprowadzą cię one do bardzo jasnego białego pomieszczenia. Podejdź do czarnego fragmentu ściany żeby załączyła się nowa scenka. Po jej obejrzeniu możesz skorzystać z nowego wyjścia.

Po znalezieniu się w nowym długim korytarzu statku obejrzyj mapę okrętu. Schodź na niższe poziomy. Po drodze zauważysz też dziecko przeciskające się przez kraty. W jednej z mijanych szuflad pozostawiono listę zakupów. Otwórz metalowe drzwi i idź dalej. Na ławce znajdziesz notatkę. Dotrzesz do ładowni gdzie możesz obejrzeć latarkę.

Kontynuuj badanie ładowni. Po drodze natrafisz na przesuwane drzwi. Warto "poćwiczyć" ich szybkie otwieranie i zamykanie, bo trening ten już wkrótce bardzo ci się przyda.

Po dotarciu do pomieszczenia z dużym wiszącym ładunkiem pociągnij za dźwignię żeby się go pozbyć. Otwórz kolejne drzwi. Po wkroczeniu do nowego korytarza rozważ wykonanie kopii bezpieczeństwa sejwów (o ile masz taką możliwość - więcej szczegółów o tym na pierwszej stronie poradnika), bo wkrótce rozpocznie się scena pościgu, w której łatwo będzie można zginąć.

Za rogiem zauważysz postać, która przemieni się w potwora. Musisz uciekać, bo gdy zostaniesz doścignięty bohater automatycznie zginie bez możliwości wybronienia się przed śmiercią. Jeśli dojdzie do zgonu, to zostaniesz przywrócony do ostatniego punktu kontrolnego i będziesz musiał spróbować ponownie.

Rozpocznij ucieczkę w stronę ładowni, z której przyszedłeś. Kluczem do przetrwania tej sceny ucieczki jest szybkie otwieranie rozsuwanych drzwi ORAZ zamykanie ich za sobą. Nie pomijaj tego drugiego kroku, bo w przeciwnym razie potwór z łatwością doścignie bohatera i pościg przedwcześnie zakończy się.

Po drodze natrafisz natrafisz na lokację, w której można zabrać młotek ze stołu. Kontynuuj ucieczkę i nie zapomnij o zamykaniu przesuwanych drzwi. W końcowej części ucieczki musisz też kucnąć (obrazek) żeby przecisnąć się pod deskami.

Pościg zakończy się w miejscu z obrazka. Musisz kucnąć i przecisnąć się do skrytki z dużym kufrem. Na kufrze leży taśma filmowa. Wkrótce zostaniesz "przeniesiony" w nowe miejsce i wyłączy się czarno-biały filtr. Otwórz metalowe drzwi i rozpocznij nowy liniowy przemarsz.

Powrócisz do kajuty bohatera, którą odwiedzałeś na samym początku gry. Możesz wykonać tu kilka nowych czynności:

1. Odczytać nowe wiadomości z dwustronnej tablicy.
2. Sprawdzić maszynę do slajdów i przejrzeć odnalezione slajdy.
3. Umieścić nową taśmę w fonografie i odsłuchać nagrania.
4. Przeczytać nową wiadomość pozostawioną na biurku.
5. Obejrzeć wiszące na piętrze plakaty filmowe.
6. Wejść w interakcję z lunetą. Odszukaj obiekt z obrazka (mały statek) i przybliż obraz żeby go "wyłowić". Za wykonanie tej czynności po raz pierwszy gra nagradza osiągnięciem Rybak.

Wszystkie wymienione czynności związane z przeglądaniem nowo zdobytych sekretów oraz korzystaniem z lunety możesz też wykonywać po tym jak zaliczysz kolejne akty gry. W szczególności polecamy pamiętać o lunecie. Wyłów nowy przedmiot za każdym razem gdy awansujesz do kolejnego aktu i powrócisz do kajuty. Skompletowanie całej kolekcji przedmiotów nagrodzone zostanie trofeum Król Rybak.

W celu do awansowania do aktu 2 przejdź do sali z projektorem. Przeczytaj nową notatkę pozostawioną na lustrze. Podnieś taśmę z filmem, którą zdobyłeś tuż po ucieknięciu potworowi. W znany już sposób zamontuj ją na projektorze i wyświetl nowy film. Po zakończeniu jego emisji otwórz drzwi żeby dotrzeć do nowej części statku.Akt 2 - The Hunt

Sceny ucieczki i maszynownia | Solucja Layers of Fear 2

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy początkową część aktu 2. Sterowana postać musi w określonych miejscach ponownie uciekać przed potworem. Oprócz tego czeka ją sporo eksploracji i rozwiązywania zagadek. Dotyczą one między innymi uruchomienia dostaw prądu w maszynowni i odblokowania przejścia przy projektorze.

Niedaleko miejsca startu jest mały stolik z podartym zdjęciem z autografem. Po dotarciu do gabinetu zbadaj leżący na biurku aparat fotograficzny. Powtórz następnie tę czynność (załączy się zniekształcony przekaz zamiast komentarza).

Przypilnuj się w miejscu z dołączonego obrazka. Pojawi się tu wkrótce potwór i to kolejne miejsce, w którym można łatwo zginąć.

Rozpocznij bieg bez oglądania się za siebie. Przemierzaj kolejne korytarze aż dotrzesz do windy (powyższy obrazek). Przesuń szybko zasłonę i wskocz do pustego szybu windy. Bezpiecznie wylądujesz w maszynowni i uciekniesz potworowi.

Podejdź do pokazanej na obrazku dźwigni do kontrolowania prędkości statku. Przesuń ją maksymalnie w lewo lub maksymalnie w prawo. Działanie to ma na celu wyłącznie przywrócenie dostaw prądu do okolicy, dzięki czemu łatwiej będzie ci się przemieszczać.

W maszynowni do rozwiązania jest zagadka z kablem. Podejdź do kontaktu z obrazka 1 i wyciągnij z niego kabel elektryczny. Przejdź z kablem w prawo i umieść go w kontakcie z obrazka 2. Możesz już pociągnąć za dźwignię zlokalizowaną obok lampki. Pozwoli ci to kontynuować podróż przez maszynownię.

Podczas badania maszynowni zainteresuj się mijaną drabiną. Wyjdź po niej na górę i otwórz małą skrzynkę, w której pozostawiono fragment dziennika. Dopiero po odnalezieniu dokumentu zejdź na dół i dotrzyj do kolejnych metalowych drzwi.

Podążaj przez maszynownię ignorując manekiny. Po drodze skorzystaj z drabiny. Po wkroczeniu na metalowy balkonik przejście dalej uniemożliwi gorąca para. Wejdź w interakcję z zaworem żeby zakręcić dopływ wody.

Po dotarciu do rozwidlenia skręć najpierw w prawo. Przejdź na koniec metalowych balkoników (powyższy obrazek) i podnieś slajd (znajdźkę). Dopiero teraz zainteresuj się lewym rozwidleniem, które prowadzi do nowych metalowych drzwi.

Kontynuuj przemarsz i zignoruj zniekształcenia obrazu. Po znalezieniu się z powrotem w jednym z korytarzy statku zbadaj zamkniętą bramkę. Zawieszono na niej ozdobę.

Dotrzyj do miejsca z powyższego obrazka. W korytarzu tym za chwilę ponownie pojawi się potwór.

Nie czekaj na pojawienie się potwora, tylko szybko wbiegnij do pierwszej kajuty po prawej stronie. Obróć się, zamknij drzwi i dodatkowo przekręć obrotowy mechanizm żeby uniemożliwić potworowi wbicie się do środka. Cierpliwie odczekaj w tym miejscu aż potwór straci zainteresowanie się i oddali się. Dopiero wtedy odblokuj drzwi i powróć do głównego korytarza.

Dotrzyj do nowej sali z projektorem, w której do rozwiązania jest kolejna zagadka. Jest ona bardziej rozbudowana od tej z pierwszego aktu. Wejdź w interakcję z projektorem. Zacznij od zlokalizowania klatki z dużą liczbą kluczy. Podejdź do ekranu, dzięki czemu "zmaterializuje się" mały stolik z kluczem. Zabierz klucz i powróć do projektora.

Druga część zagadki dotyczy doprowadzenia do pojawienia się na ekranie drzwi. Musisz zatrzymywać film kolejno na następujących klatkach:

1. Klatka z framugą drzwi
2. Klatka z właściwymi drzwiami
3. Klatka z klamkami do drzwi

Po każdym użyciu projektora puść przycisk żeby obiekt na stałe pojawił się na ekranie. Podejdź po wszystkim do "świecącej się" gałki i otwórz drzwi żeby przejść przez ekran.

Podejdź do okiennicy i wejdź w interakcję z dzwonem. Wyrusz dalej. W pomieszczeniu z manekinem leżącym na łóżku interaktywnym obiektem jest telewizor. Zajrzyj do kolejnej kajuty i otwórz szufladę, a znajdziesz notatkę od szefa ochrony.

W okolicy tej do rozwiązania jest nowa zagadka z kłódką. Dotrzyj do kajuty z tablicą. Popchnij ją żeby uzyskać obrócony o 180 stopni kod - 482. Powróć do kłódki i wprowadź go.

W nowym korytarzu wejdź w interakcję z zaworem żeby ponownie pozbyć się gorącej pary. Dokładnie zbadaj nowo odblokowany obszar, bo w zaciemnionym miejscu do zerwania ze ściany jest nowy plakat filmowy (Hamlet).

Wyrusz dalej. W jednym z pomieszczeń na szafie będzie siedziało dziecko, ale opcje interakcji nie są dostępne. Zbadaj natomiast interaktywny kompas. Dotrzyj do studni, do której musisz wskoczyć.Obszar z maszynami i zegarem | Solucja Layers of Fear 2

Na tej stronie poradnika do gry Layers of Fear 2 opisujemy lokacje z pracującą maszynerią, trybikami i zegarem odwiedzane w akcie 2. Sterowana postać oprócz rozwiązania kilku większych zagadek musi także przejść przez wiele nowych pomieszczeń z interaktywnymi przedmiotami.

Eksplorację tego obszaru rozpoczynasz po wskoczeniu do studni. Na wprost od bohatera znajdują się pracujące manekiny i niedostępne schody. Po prawej stronie znajduje się natomiast duży zegar i chwilowo też nie możesz wykonać tu żadnych czynności.

Zainteresuj się przejściem po lewej stronie, które prowadzi do drzwi, drabiny i docelowo do sali z zagadką z trybikami.

1. Twoim zadaniem jest poprawne dopasowanie trybików.
2. Lewa dźwignia (powyższy obrazek) może znaleźć się w lewej, środkowej oraz prawej pozycji. W zależności od ustawienia będziesz manipulował zewnętrzną, środkową lub wewnętrzną częścią mechanizmu.
3. Prawe dźwignie używane są do obracania trybików po to żeby je dopasować.

Proponujemy rozpocząć od zewnętrznych trybików i skończyć na wewnętrznych. Rozwiązanie zagadki pokazuje obrazek. Usłyszysz charakterystyczne dźwięki komunikujące o tym, że udało ci się ją poprawnie zaliczyć.

Powróć do głównej sali, w której od razu będziesz musiał przystąpić do rozwiązywania zagadki z zegarem zlokalizowanym po prawej stronie (wcześniej nie był on interaktywny).

Twoje zadanie polega na zatrzymywaniu ręki manekina przy kolejnych godzinach, które są do siebie dodawane. Rozwiązanie zagadki polega na uzyskaniu wyświetlanej wartości. Jeśli się pomylisz (tzn. przekroczysz w trakcie dodawania wyświetlaną wartość) to zagadka się zresetuje i będziesz musiał rozpocząć od nowa.

1. W pierwszej części zagadki musisz osiągnąć wartość 8. Zatrzymuj rękę np. na 3 i 5.
2. W drugiej części zagadki rozpoczynasz z wartością 12 i musisz osiągnąć wartość 38. Zatrzymuj rękę np. na 4, 5, 7 i 10.
3. W trzeciej części zagadki rozpoczynasz z wartością 24 i musisz osiągnąć wartość 70. Zatrzymuj rękę np. na 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9 i 10.

Zaliczenie tej zagadki bez pomyłek nagradzane jest trofeum Piękny umysł.

W nagrodę za rozwiązanie zagadki przy niedostępnych do tej pory schodach pojawi się kwiat. Po obejrzeniu go odwróć się i wejdź do windy. Wpraw ją w ruch i zignoruj manekiny, które również się w niej pojawią.

Po zakończonej przejażdżce wyrusz w stronę widocznych w oddali schodów. Wyjdź po schodach na poddasze. Podejdź do siedzącego na łóżku manekina, który stanie w płomieniach. Po obejrzeniu tej sceny powróć do windy i raz jeszcze wpraw ją w ruch.

Winda przewiezie Cię do sali gdzie rozwiązywałeś zagadkę z zegarem. Zauważ, że odblokowane zostały schody i możesz dotrzeć do mocno oświetlonego przejścia w kształcie paszczy. Rozpocznij liniową podróż po korytarzach i balkonikach.

Przypilnuj się w miejscu z obrazka. Nie podchodź do widocznego w oddali manekina i nie chwytaj za rękę, która się tam pojawi. Doprowadziłoby to do nowego ataku potwora. Zamiast tego możesz od razu skręcić w lewo i kontynuować (bezpieczną) eksplorację okolicy.

Docelowo dotrzesz do wejścia do szybu wentylacyjnego. Kucnij i zacznij przeciskać się przez tunel wentylacyjny. Szyb rozwidla się. Staraj się trzymać lewych ścian żeby dotrzeć do zamkniętego pomieszczenia. Możesz tu odnaleźć pozostawione na łóżku notatki - to jeden z tajemniczych przedmiotów (Mysterious Items), czyli jedna ze znajdziek gry.

Odblokuj wyjście z pomieszczenia docierając do drugiego możliwego wyjścia z szybu. Podążaj dalej niezbadanymi korytarzami. W trakcie podróży gra na przemian będzie załączała kolorowy i biało-czarny filtr. Na jednym z mijanych krzeseł odnajdziesz zgniłe jabłko. W jednym z kolejnych słabo oświetlonych pomieszczeń również znajdziesz zgniłą żywność.

Kucnij żeby przejść dalej i dotrzyj do interaktywnej notatki. Zbadaj słabo oświetlone miejsce z obrazka. Znajdziesz tam taśmę numer 3 do fonografu.

Skorzystaj z małych schodów i z drabiny. Znajdziesz się w obszarze z klatkami. W jednej z nich do zabrania jest rachunek. Skorzystaj z nowej drabiny i z nowych schodów. Znajdziesz się obok wiszących manekinów. Wciśnij przycisk i wyrusz dalej otwierając po drodze nowe drzwi.

Przypilnuj się w lokacji z obrazka, bo na wprost od bohatera pojawi się potwór. Pobiegnij szybko w lewo. Tutejsze balkoniki są wąskie i słabo oświetlone, ale nie musisz obawiać się spadnięcia w przepaść.

Dotrzyj do interaktywnej dźwigni i po pociągnięciu za nią wyrusz dalej. Znajdziesz się chwilowo w lokacji przypominającej przystań. Podążaj liniową ścieżką w drodze do pucharka. Po powrocie do "rzeczywistości" obiektem tym okaże się butelka. Obejrzyj ją.

Kontynuuj podróż po balkonikach. Dotrzyj do dźwigni i do drabiny. Na górze musisz zlokalizować przejście, który wyłania się z cienia tylko na określony czas - pokazuje to dołączony obrazek. Dochodzi do tego pomiędzy wolnymi obrotami wentylatora. Zaczekaj na pojawienie się przejścia i szybko z niego skorzystaj.

W kolejnej lokacji znajdziesz fragment listu. Po przeczytaniu go wznów długą liniową podróż "urozmaicaną" zjawiskami paranormalnymi.

Dotrzyj do nowej dźwigni do regulowania prędkości statku. Tak jak w przypadku wizyty w maszynowni przesuń ją do końca w lewo lub w prawo po to żeby rozświetlić trochę okolicę. W sąsiednim obszarze jest notatka od szefa ochrony.

Otwórz metalowe drzwi i zejdź po kilku drabinach. W nowej lokacji obejrzyj leżącą na stole pustą konserwę. Przesuń dwie dźwignie żeby odblokować nowe metalowe drzwi.Poradniki do gier dla ciebie.

Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp

------------------------------------------------------------------------

Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.

Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp

TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/

Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp

Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp

Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/

www.gry-online.pl
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: