Lean UX dla zespołów Agile. Projektowane doskonałych wrażeń użytkownika. Wydanie II - ebook
Lean UX dla zespołów Agile. Projektowane doskonałych wrażeń użytkownika. Wydanie II - ebook
Zaprojektowanie doświadczeń użytkownika (UX) jest najłatwiejsze, jeśli do pracy i testów angażuje się... rzeczywistych userów i pozyskuje od nich informację zwrotną. Podejście lean UX łączy podstawy myślenia projektowego i programowania zwinnego. Myślenie projektowe rozszerza zakres pracy poza interfejsy i artefakty, opierając się na współpracy, iteracjach, budowaniu i empatii. Metodologie zwinne polegają na przeorientowaniu wytwarzania oprogramowania na krótsze cykle, regularnym dostarczaniu wartości i ciągłym uczeniu się. Ważne jest szybkie zapoznawanie klientów z pomysłami i ciągłe dostosowywanie się do nowo zdobytej wiedzy. W ten sposób lean UX znakomicie sprawdza się w projektowaniu wrażeń użytkownika w środowiskach zwinnych.
Ta książka jest drugim wydaniem znakomitego podręcznika, w którym opisano wartościowe zasady, taktyki i techniki polecane dla zespołów pracujących nad produktem, aby mogły one w zwinnym procesie ująć projektowanie, eksperymenty oraz nieustanne doskonalenie rozwiązań. W książce pokazano, jak ściśle współpracować oraz wcześnie i odpowiednio często pozyskiwać informacje zwrotne. Praktyczne wskazówki ułatwią wdrożenie zasad kierowania projektowaniem w krótkich, powtarzalnych cyklach, co pozwoli na ocenę, które działania są najlepsze dla firmy i użytkownika. To cenna pozycja zarówno dla projektantów UX, jak i dla programistów czy menedżerów, którzy znajdą w niej źródło pożytecznych wskazówek ułatwiających uzyskanie doskonałych wrażeń użytkownika.
W tej książce:
- zarys metodologii lean UX i zasady projektowania doświadczeń użytkownika
- etapy cyklu lean UX
- pozyskiwanie informacji zwrotnych i ich wykorzystywanie
- integracja praktyk lean UX w obrębie organizacji
- rola podejścia lean UX w typowym środowisku zwinnego wytwarzania oprogramowania
Lean UX: zwinne zespoły projektują najlepsze interakcje!
Spis treści
Przedmowa 9
Od autorów 13
Wstęp 17
CZĘŚĆ I. WPROWADZENIE I ZASADY 21
Rozdział 1. Podejście Lean UX: ważniejsze teraz niż kiedykolwiek wcześniej 23
Rozdział 2. Zasady 27
CZĘŚĆ II. PROCES 39
Rozdział 3. Wizja kierowana wynikami 41
Rozdział 4. Kolektywne projektowanie 67
Rozdział 5. Minimalnie satysfakcjonujące produkty i prototypy 95
Rozdział 6. Informacje zwrotne i badania 115
CZĘŚĆ III. LEAN UX W TWOJEJ ORGANIZACJI 133
Rozdział 7. Integracja podejść Lean UX i agile 137
Rozdział 8. Wprowadzanie zmian organizacyjnych 157
Rozdział 9. Studia przypadków 173
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5946-8 |
Rozmiar pliku: | 22 MB |