Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • nowość
  • promocja

Lean UX dla zespołów Agile. Projektowane doskonałych wrażeń użytkownika - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
25 marca 2025
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Lean UX dla zespołów Agile. Projektowane doskonałych wrażeń użytkownika - ebook

Książka uhonorowana nagrodą Jolt Award

Lean UX jest synonimem projektowania i programowania nowoczesnych produktów. Metodyka ta, łącząca w sobie projektowanie skoncentrowane na człowieku, zwinne sposoby pracy i silny zmysł biznesowy jest obecnie uznawana przez projektantów, menedżerów produktów, programistów i "mistrzów młyna" za wiodące podejście dla zespołów zajmujących się dzisiaj produktami cyfrowymi.

W trzecim wydaniu tej wyróżnionej nagrodą książki jej autorzy Jeff Gothelf i Josh Seiden pomagają skupić się w projektowaniu na wrażeniach związanych z użytkowaniem produktu, a nie materiałach, które mają być dostarczone. Poznasz metody integrujące projektowanie wrażeń użytkownika, odkrywanie produktu, metody zwinne i zarządzanie produktami. Nauczysz się kierować projektowaniem w krótkich, powtarzalnych cyklach, pozwalających ocenić, jakie działania są najlepsze dla firmy i użytkownika. Lean UX dla zespołów Agile pokazuje, jak dokonać tej zmiany na lepsze.

  • Facylituj proces Lean UX ze swoim zespołem za pomocą szablonu Lean UX Canvas.
  • Dopilnuj, by każdy projekt rozpoczynał się od sformułowania jasnych kryteriów sukcesu, który mają odnieść użytkownicy.
  • Poznaj rolę projektanta w zespole zwinnym.
  • Pisz i dodawaj do rejestru historyjki dotyczące projektowania i eksperymentów.
  • Dopilnuj, by prace projektowe odbywały się w każdym sprincie.
  • Włącz do rytmu pracy swojego zespołu odkrywanie produktu.

Wkrocz na właściwe tory z serią Lean

Seria książek, firmowana przez wynalazcę metody Lean Startup, Erica Riesa, jest poświęcona kluczowym aspektom tej metodologii i zawiera praktyczne przykłady dla programistów, menedżerów i innych pracowników startupów. Poznasz narzędzia i przyjmiesz sposób myślenia potrzebny do podejmowania na każdym kroku szybkich i mądrych decyzji.

Opinie o serii Lean

"Gothelf i Seiden, niczym Siskel i Ebert procesów tworzenia produktów cyfrowych, zjadliwie i precyzyjnie wskazują dużym firmom, jak przeprowadzać transformacje cyfrowe. Z doświadczeń obu autorów w tej dziedzinie, obejmującego zarówno najbardziej dynamiczne nowopowstałe firmy informatyczne jak i działające od stu lat dojrzałe przedsiębiorstwa, płyną ożywcze wskazówki, które przypominają raczej działające jak środki przeciwbólowe porady prawdziwych praktyków w stylu >>naprawmy to teraz<<, niż najnowsze homeopatyczne panacea fotelowych teoretyków metodyk zwinnych."

JOHN MAEDA, starszy wiceprezes i CXO, Everbridge

"Lean UX dla zespołów Agile to książka, która na zawsze zmieniła sposób tworzenia oprogramowania... na lepsze. Podejście Lean UX, które wskazuje firmom, jak projektować produkty wspólnie z klientami i jak je nieustannie poprawiać w miarę dojrzewania użytkowników i zachodzących wśród nich zmian, przyczyniło się do powstania nowej generacji produktów, które nie tylko dobrze wyglądają, ale są takimi w istocie."

CHRISTINA WODTKE, wykładowczyni na wydziale informatyki Uniwersytetu Stanforda i autorka książki Radical Focus

"Przez ostatnich osiem lat stale rekomendowałam książkę Lean UX dla zespołów Agile zespołom uczącym się współpracować w celu projektowania doskonałych wrażeń produktowych. Jej autorzy nie spoczęli na laurach i w najnowszym wydaniu ugruntowują wiedzę w łatwym do prześledzenia formacie, podając przykłady praktycznych działań. Jest to obowiązkowa lektura dla każdego zespołu tworzącego nowoczesne produkty."

MELISSA PERRI, prezeska firmy Produx Labs i starsza wykładowczyni Harvard Business School

"W najnowszym wydaniu Lean UX dla zespołów Agile Jeff i Josh pokazali po raz kolejny, dlaczego od przeszło dekady są liderami opinii w dziedzinie projektowania. Ta książka to stale aktualna, klasyczna pozycja, która powinna znaleźć się na półce każdego projektanta."

TERESA TORRES, autorka książki Continuous Discovery Habits

Spis treści

Przedmowy

Od autor&oacute;w

Wstęp

Część I. Wprowadzenie i zasady

  • 1. Podejście Lean UX - ważniejsze teraz niż kiedykolwiek wcześniej
    • Projektowanie ciągle się zmienia
  • 2. Zasady
    • Podstawy podejścia Lean UX
    • Jaka jest więc definicja podejścia Lean UX?
    • Zasady
      • Zasady kierujące organizacją zespoł&oacute;w
      • Zasady dotyczące kultury
      • Zasady kierujące procesem
    • Podsumowanie
  • 3. Wyniki
    • O co chodzi w naszym biznesie?
      • Opowieść na temat wynik&oacute;w
      • Analiza znaczenia tej opowieści: produkt, wyniki, oddziaływanie
    • Wyniki, iteracja i weryfikacja

Część II. Proces

  • 4. Szablon Lean UX Canvas
    • Zamiast wymagań - założenia
    • Lean UX Canvas
    • Korzystanie z szablonu
      • Kiedy więc powinniśmy korzystać z szablonu Lean UX Canvas?
      • Czy szablon Lean UX Canvas nadaje się bardziej doformułowania pomysł&oacute;w na wczesnym etapie, czy do podtrzymywaniainnowacji?
      • Kto powinien pracować z użyciem szablonu?
      • Ile czasu może zająć wypełnianie szablonu Lean UX Canvas?
      • Czy w metodyce Lean UX musimy korzystać z szablonu?
      • Koordynowanie prac nad częściami szablonu
    • Podsumowanie
  • 5. Pole 1. - problem biznesowy
    • Facylitacja zadania
    • Kilka przykład&oacute;w sformułowań problem&oacute;w
    • Na co należy uważać?
  • 6. Pole 2. - wyniki biznesowe
    • Korzystanie z podr&oacute;ży użytkownika
      • Typ podr&oacute;ży użytkownika: wskaźniki pirackie
      • Typ podr&oacute;ży użytkownika: g&oacute;ra wskaźnik&oacute;w
      • Facylitacja dyskusji na temat wynik&oacute;w biznesowych przy użyciu g&oacute;ry wskaźnik&oacute;w
      • Typ podr&oacute;ży użytkownika - mapy podr&oacute;ży i historyjek użytkownika
    • Mapowanie wynik&oacute;w na oddziaływanie
    • Na co należy uważać?
  • 7. Pole 3. - użytkownicy
    • Szablon protopersony
    • Facylitacja zadania
      • Wczesna weryfikacja
    • Na co należy uważać?
  • 8. Pole 4. - wyniki i korzyści osiągane przez użytkownik&oacute;w
    • Facylitacja zadania
    • Na co należy uważać?
  • 9. Pole 5. - rozwiązania
    • Facylitacja zadania
      • Mapy powiązań
      • Wsp&oacute;łprojektowanie: podejście bardziej zorganizowane
    • Prowadzenie sesji Design Studio
      • Czas i miejsce
      • Zesp&oacute;ł
      • Proces
      • Materiały eksploatacyjne
      • Definicja problemu i jego ograniczenia (15 minut)
      • Indywidualne generowanie pomysł&oacute;w (10 minut)
      • Prezentacja i krytyka (3 minuty na osobę)
      • Dob&oacute;r w pary w celu iteracji i udoskonalenia pomysł&oacute;w (10 minut)
      • Zespołowe generowanie pomysł&oacute;w (45 minut)
      • Wykorzystanie efekt&oacute;w końcowych
    • Na co należy uważać?
  • 10. Pole 6. - hipotezy
    • Facylitacja zadania
      • Jaka jest r&oacute;żnica między hipotezami a historyjkami użytkownika z metodyki zwinnej?
    • Określanie priorytet&oacute;w hipotez
    • Na co należy uważać?
  • 11. Pole 7. - o jakiej najważniejszej sprawie musimy dowiedzieć się w pierwszej kolejności?
    • Facylitacja zadania
    • Na co należy uważać?
  • 12. Pole 8. - minimalnie satysfakcjonujące produkty i eksperymenty
    • Czym w końcu jest MVP?
      • Przykład: czy powinniśmy wprowadzić newsletter?
    • Tworzenie MVP
      • Tworzenie MVP w celu rozpoznania wartości
      • Tworzenie MVP w celu rozpracowania implementacji
      • Kilka ostatnich wskazań pomocnych przy tworzeniu MVP
      • Krzywa prawdziwości
    • Przykłady test&oacute;w MVP
      • Test strony docelowej
      • Podr&oacute;bka funkcji (albo przycisk prowadzący donikąd)
      • Czarnoksiężnik z krainy Oz
      • Przykład: MVP typu "czarnoksiężnik z krainy Oz" dla rozwiązania Taproot Plus
    • Prototypowanie
      • Prototypy papierowe
      • Makiety cyfrowe o niskiej wierności
      • Prototypy cyfrowe o średniej i wysokiej wierności
      • MVP w modelu bezkodowym
      • Prototypy generowane za pomocą kodu i z danymi na żywo
      • Co powinno trafić do prototypu?
      • Dema i wersje zapoznawcze
      • Przykład: użycie prototypu MVP
  • 13. Jak to wszystko razem połączyć?
    • Szablon Lean UX Canvas w korporacji
    • Validately - weryfikowanie produktu za pomocą wywiad&oacute;w z klientami i zrobionego w ciągu dw&oacute;ch dni prototypu
    • Kaplan Test Prep - korzystanie z Lean UX podczas rozpoczynania nowego przedsięwzięcia

Część III. Wsp&oacute;łpraca

  • 14. Wsp&oacute;łprojektowanie
    • Wsp&oacute;łprojektowanie
      • Wsp&oacute;łprojektowanie: podejście nieformalne
      • Lean UX i sprinty projektowe
      • Stosowanie sprint&oacute;w projektowych w procesie Lean UX
    • Systemy projektowe
      • Systemy projektowe: co kryje się za tą nazwą?
      • Wartość system&oacute;w projektowych
      • Zespoły ds. system&oacute;w projektowych są zespołami produktowymi
      • Nie rezygnuj z grubych marker&oacute;w
    • Wsp&oacute;łpraca z zespołami rozproszonymi geograficznie
      • Wsp&oacute;łpraca z rozproszonymi zespołami
      • Doprowadzenie do skutecznej wsp&oacute;łpracy
    • Podsumowanie
  • 15. Informacje zwrotne i badania
    • Ciągłe i kolektywne badania
      • Kolektywne odkrywanie
      • Ciągłe uczenie się
      • Zrozumienie badań - ćwiczenie zespołowe
      • Identyfikacja schemat&oacute;w na przestrzeni czasu
      • Techniki monitorowania ciągłego i kolektywnego odkrywania
    • Podsumowanie
  • 16. Integracja podejść Lean UX i agile
    • Uczyń proces zwinny swoim własnym
      • Przedefiniowanie "ukończenia"
      • Wciąż stosujemy rozłożone sprinty. Dlaczego?
      • Dwutorowe podejście zwinne
    • Wykorzystanie w podejściu Lean UX rytmu metodyki Scrum
      • Cele sprintu, cele produktu i zagadnienia zakrojone na wiele sprint&oacute;w
      • Projektanci muszą uczestniczyć w planowaniu
    • Interesariusze i tablica czynnik&oacute;w ryzyka
    • Mapy drogowe oparte na wynikach
      • Częstość przegląd&oacute;w
      • Mierzenie postęp&oacute;w
    • Metodyka Lean UX i agile w korporacjach
    • Podsumowanie

Część IV. Lean UX w Twojej organizacji

  • 17. Wprowadzanie zmian organizacyjnych
    • Zmiany
      • Zmiana kultury
      • Zmiana organizacji zespoł&oacute;w
      • Zmiana proces&oacute;w
  • 18. Lean UX w agencji interaktywnej
    • Jakiego typu działalność chcecie prowadzić?
    • W sprzedaży rozwiązań Lean UX kluczowe są oczekiwania klient&oacute;w
    • Nikt nie chce kupować eksperyment&oacute;w
    • Sprzedane! Teraz radź sobie z działem zakup&oacute;w
    • Nie jesteście już podwykonawcami
    • Kr&oacute;tka uwaga o partnerach programistycznych i dostawcach zewnętrznych
    • Podsumowanie
  • 19. Słowo na koniec
    • Produkt, kt&oacute;ry tworzy produkt

O autorach

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1561-9
Rozmiar pliku: 97 MB

BESTSELLERY

Kategorie: