LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity - ebook
LEGO Microgame. Podstawy programowania gier w Unity - ebook
- Lubisz klocki LEGO?
- Kochasz gry komputerowe?
- Chcesz połączyć te dwie pasje?
Naucz się tworzyć porywające gry w środowisku LEGO(R) Microgame!
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO(R) projektowi LEGO(R) Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.
Jeśli lubisz dobrą zabawę i nie boisz się wyzwań, jeszcze dziś zainstaluj Unity i moduł LEGO(R) Microgame. Korzystając z nich - i z tej książki! - szybko opanujesz podstawy tworzenia gier, poznasz narzędzia programistyczne i rozwiniesz swoją kreatywność.
Nie trać czasu - świat gier stoi przed Tobą otworem!
- Instalacja niezbędnego oprogramowania
- Podstawy obsługi Unity i LEGO(R) Microgame
- Tworzenie scen i zarządzanie obiektami
- Zastosowanie klocków specjalnych
- Publikacja gry w serwisie Unity Play
Nieważne, ile masz lat - ważne, czy chcesz się dobrze bawić!
Spis treści
- O czym jest ta książka
- Dla kogo jest ta książka
- Jak czytać książkę?
- 1. Instalacja Unity oraz modułu LEGO Microgame
- Krok 1.1. Instalacja programu Unity Hub
- Krok 1.2. Uruchomienie programu Unity Hub i wybór wersji Unity do instalacji
- Krok 1.3. Instalacja projektu LEGO Microgame
- Krok 1.4. Pierwsze uruchomienie programu Unity
- 2. Podstawy obsługi Unity oraz modułu LEGO Microgame
- Krok 2.1. Otwieranie projektu Unity
- Krok 2.2. Uruchomienie gry
- Krok 2.3. Obiekty na scenie
- Krok 2.4. Konfiguracja obiektu gry i panel inspektora
- Krok 2.5. Dodawanie nowych obiektów na scenę i ich usuwanie
- Krok 2.6. Przesuwanie i obracanie obiektów gry na scenie
- 3. Użycie klocków specjalnych z projektu LEGO Microgame
- Krok 3.1. Klocki akcji winda
- Krok 3.2. Klocki wyzwalania wyzwalanie dotknięciem
- Krok 3.3. Budujemy lepszą windę
- Krok 3.4. Klocki, które można zbierać, oraz warunki wygranej
- Krok 3.5. Dodajemy wroga
- Krok 3.6. Robimy wybuchy
- 4. Poznajemy pozostałe klocki specjalne LEGO Microgame
- Krok 4.1. Klocki akcji
- Audio
- Control
- Hazard
- Hover
- Look At
- Lose
- Move
- Platform
- Speak
- Counter
- Krok 4.2. Klocki wyzwalania
- Input Trigger
- Nearby Trigger
- Random Trigger
- Timer Trigger
- Counter Trigger
- Krok 4.1. Klocki akcji
- 5. Dodatki (mody), publikacja gry
- Krok 5.1. Dodatki (mody)
- Krok 5.2. Publikacja gry w serwisie Unity Play
- Zakończenie
- Jak rozwijać swoje umiejętności?
Kategoria: | Gry |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8812-3 |
Rozmiar pliku: | 9,0 MB |