- promocja
Lego Mindstorms EV3. Niesamowite projekty - ebook
Lego Mindstorms EV3. Niesamowite projekty - ebook
181 prostych maszyn i sprytnych ustrojstw
Czy Lego Mindstorms to jeszcze zabawka? Jeśli tak, to najbardziej pożądana przez pasjonatów branży IT na całym świecie! Dzięki jednemu kompletnemu zestawowi będziesz mógł zbudować robota działającego z wykorzystaniem licznych czujników i napędów. Robota, którego możesz zaprogramować zgodnie z własną wizją!
Jeżeli potrzebujesz wsparcia w wymyślaniu niesamowitych mechanizmów, to świetnie się składa. Właśnie trafiłeś na książkę, która doskonale sprawdzi się w tej roli. Sięgnij po nią i zapoznaj się z pomysłami na ponad 180 konstrukcji różnego typu. Na samym początku dowiesz się, jakie podstawowe mechanizmy masz do dyspozycji oraz jakie funkcje mogą one pełnić. W kolejnych rozdziałach zobaczysz, jak budować pojazdy, ramiona oraz skrzydła. Sprawdzisz też, jak można zastosować czujniki dotyku oraz koloru. Ta książka jest doskonałym źródłem inspiracji dla wszystkich posiadaczy zestawu Lego Mindstorms!
Dzięki tej książce:
- poznasz mechanizmy dostępne w Lego Mindstorms
- wykorzystasz przyciski inteligentnego klocka EV3
- poznasz konstrukcje maszyn kroczących
- zbudujesz dziesiątki niesamowitych mechanizmów
Zbuduj robota swoich marzeń! Wymyślaj. Twórz. Doskonal.
Spis treści
- Wprowadzenie (1)
CZĘŚĆ I Podstawowe mechanizmy
- Przełożenia (4)
- Przekładnie złożone (18)
- Zmiana kąta obrotu (22)
- Wykorzystanie przekładni ślimakowych (30)
- Mechanizmy wahadłowe (36)
- Ruch posuwisto-zwrotny (42)
- Mechanizmy krzywkowe (48)
- Ruch przerywany (52)
- Przekazywanie momentu obrotowego za pomocą gumek (56)
- Przekazywanie momentu obrotowego za pomocą gąsienic (60)
- Przekazywanie momentu obrotowego na większą odległość (62)
- Mechanizmy mimośrodowe (64)
- Mechanizmy przejściowe wykorzystujące kierunek obrotowy (68)
- Złącza uniwersalne (74)
CZĘŚĆ II Pojazdy
- Koła napędowe z silnikiem (78)
- Koła napędowe z dwoma silnikami (82)
- Kółka nastawne (90)
- Pojazdy gąsienicowe (94)
- Zawieszenie kołowe (100)
- Sterowanie (104)
CZĘŚĆ III Poruszanie się bez opon
- Maszyny chodzące (110)
- Poruszanie się jak gąsienica miernikowca (122)
- Poruszanie się poprzez wibracje (126)
CZĘŚĆ IV Ramiona, skrzydła i inne elementy aparatu ruchu
- Machające skrzydła (130)
- Chwytające palce (140)
- Unoszenie rzeczy (152)
- Wystrzeliwanie rzeczy (158)
- Drzwi automatyczne (168)
- Odgrzebywanie (176)
- Wywoływanie powiewu (180)
- Kołysanie wahadła (184)
- Wykorzystywanie dodatków do zmiany ruchu (188)
- Zazębianie kół ukośnie (194)
- Swobodna zmiana kąta obrotu (198)
CZĘŚĆ V Czujniki
- Pomysły na wykorzystanie czujnika dotyku (206)
- Pomysły na wykorzystanie przycisków inteligentnego klocka EV3 (214)
- Pomysły na wykorzystanie czujnika koloru (216)
CZĘŚĆ VI Coś ekstra
- Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa (220)
- Spróbuj zbudować coś przydatnego! (222)
Kategoria: | Hardware |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-1249-4 |
Rozmiar pliku: | 16 MB |