Facebook - konwersja

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów - ebook

Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Wydawnictwo:
ISBN:
978-83-283-3073-3
Język:
Polski
Data wydania:
23 września 2016
Rozmiar pliku:
41 MB
Zabezpieczenie:
Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
69,00
Cena w punktach Virtualo:
6900 pkt.

Lego Mindstorms EV3. Programowanie robotów - opis ebooka

  • Mózg robota i aplikacje do programowania, czyli od czego zacząć przygodę z robotami LEGO
  • Silniki i czujniki, czyli jak zapewnić odpowiednie działanie robota w świecie rzeczywistym
  • Mój własny robot, czyli jak zbudować i zaprogramować robota w zależności od potrzeb

Robotyka jest jedną z dziedzin szybko rozwijających się we współczesnym świecie. Roboty świetnie sprawdzają się w najróżniejszych warunkach, a umiejętność ich programowania jest coraz bardziej ceniona na rynku pracy. To wszystko prawda, ale nie można zapominać o tym, że programowanie robotów może także stanowić świetną zabawę. Zwłaszcza jeśli dotyczy to robotów LEGO MINDSTORMS! Nie trzeba być dzieckiem, by poczuć ekscytację związaną z samodzielnym zaprojektowaniem zachowań robota, który wykona wszystkie wymagane od niego czynności. A zatem — do dzieła!

W tej książce znajdziesz wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia pracy z LEGO MINDSTORMS. Jej autor pokaże Ci, jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji LEGO i sterującego nimi oprogramowania!

  • Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3
  • Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3
  • Podstawowe operacje na danych
  • Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3
  • Programowanie wybranych konstrukcji robotów
  • Budujemy własne roboty
  • Pliki graficzne i dźwiękowe w zasobach aplikacji
  • Edycja obrazów dla kostki EV3 i edycja dźwięków
  • Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego
  • Rysowanie figur geometrycznych i konstrukcje
  • Matematyczne podstawy sterowania pojazdem

Sprawdź, jak ożywić Twoje LEGO!

Spis treści

Od autora (7)

Wstęp (9)

Rozdział 1. Mózg robota LEGO MINDSTORMS EV3 (13)

  • 1.1. Programowalna kostka LEGO MINDSTORMS EV3 (14)
  • 1.2. Oprogramowanie wbudowane kostki EV3 (19)
  • 1.3. Analiza programu Demo (24)
  • 1.4. Programowanie w aplikacji Brick Program (29)
  • 1.5. Dźwięki i obsługa klawiatury w kostce EV3 (41)

Rozdział 2. Zaczynamy programowanie w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (49)

  • 2.1. Instalowanie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (50)
  • 2.2. Pierwsze uruchomienie aplikacji LEGO MINDSTORMS Home Edition (54)
  • 2.3. Połączenie kostki EV3 z aplikacją LEGO MINDSTORMS (60)
    • 2.3.1. Połączenie USB (60)
    • 2.3.2. Połączenie Bluetooth (62)
    • 2.3.3. Połączenie bezprzewodowe Wi-Fi (65)
  • 2.4. Zmiana oprogramowania firmowego kostki EV3 (69)
  • 2.5. Przeglądarka pamięci kostki EV3 (74)
  • 2.6. Importowanie programów z kostki EV3 do aplikacji LEGO MINDSTORMS (80)
  • 2.7. Edycja programów w aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 (83)
  • 2.8. Hello World, czyli klasyczne zadanie początkującego programisty (91)
  • 2.9. Komentarze i tworzenie dokumentacji programu (100)

Rozdział 3. Podstawowe operacje na danych (105)

  • 3.1. Typy danych w programach dla kostki EV3 (106)
  • 3.2. Przechowywanie i przesyłanie danych w programach (109)
    • 3.2.1. Zmienne (109)
    • 3.2.2. Stałe (117)
  • 3.3. Przetwarzanie danych i obliczenia matematyczne (120)
  • 3.4. Instrukcje sterujące przebiegiem programu (131)
  • 3.5. Porównywanie danych i operacje na wartościach logicznych (139)
  • 3.6. Operacje na tablicach (149)
  • 3.7. Operacje na plikach tekstowych (154)
  • 3.8. Podprogramy. Konstruowanie własnych bloków (161)
  • 3.9. Wielowątkowość w programach dla robota (168)

Rozdział 4. Silniki i czujniki LEGO MINDSTORMS EV3 (173)

  • 4.1. Silniki w zestawach LEGO MINDSTORMS EV3 (174)
  • 4.2. Silnik jako czujnik liczby obrotów (187)
  • 4.3. Sterowanie parą silników (197)
    • 4.3.1. Jazda po prostej (198)
    • 4.3.2. Obroty pojazdu w miejscu (204)
    • 4.3.3. Jazda po łuku okręgu (207)
  • 4.4. Czujnik dotyku (212)
  • 4.5. Zegary w kostce EV3 i pomiar czasu (220)
  • 4.6. Ultradźwiękowy czujnik odległości (227)
  • 4.7. Czujnik żyroskopowy (235)
  • 4.8. Pomiar natężenia światła i rozpoznawanie kolorów (240)
  • 4.9. Pilot i detektor promieniowania podczerwonego (251)

Rozdział 5. Programowanie wybranych konstrukcji robotów (267)

  • 5.1. Współpraca kostek EV3 połączonych w łańcuch (268)
  • 5.2. Komunikacja Bluetooth pomiędzy kostkami EV3 (271)
  • 5.3. Programowanie wybranych robotów (283)
    • 5.3.1. Robot Arm H25 (283)
    • 5.3.2. Robot Puppy (295)
    • 5.3.3. Robot Znap (306)

Rozdział 6. Budujemy własne roboty (321)

  • 6.1. Bee-Bot - robot do nauki programowania dla dzieci (322)
  • 6.2. Robot LEGO i grafika żółwia (334)
  • 6.3. Elmer and Elsie - konstrukcja inspirowana pierwszymi robotami (344)

Dodatek A Pliki graficzne w zasobach aplikacji LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition (353)

Dodatek B Edycja obrazów dla kostki EV3 (359)

Dodatek C Edytor dźwięków i pliki dźwiękowe w zasobach aplikacji (367)

Dodatek D Programowanie muzyki na podstawie zapisu nutowego (373)

Dodatek E Rysowanie figur geometrycznych (387)

Dodatek F Matematyczne podstawy sterowania pojazdem poruszającym się po torze w kształcie okręgu (393)

Dodatek G Konstrukcje (401)

  • G.1. Konstrukcja robota LEGO Bee-Bot (402)
  • G.2. Konstrukcja uchwytu pióra (404)
  • G.3. Mocowanie czujników (405)

Dodatek H Odpowiedzi do zadań (407)

BESTSELLERY