Lider wystarczająco dobry. 12 lekcji autentycznego przywództwa na czasy niepewności - ebook
Lider wystarczająco dobry. 12 lekcji autentycznego przywództwa na czasy niepewności - ebook
Pewny (siebie) menedżer w niepewnych (czegokolwiek) czasach
Oto przewodnik przeznaczony dla liderów i menedżerów, którzy szukają recept na to, jak budować autentyczne relacje w swojej organizacji w czasach nacechowanych niepewnością, płynnością i rezygnacją z bezpośrednich kontaktów na rzecz spotkań online. Lider wystarczająco dobry łączy perspektywę naukową i praktyczną, oferuje szereg narzędzi i rozwiązań gotowych do tego, by od razu wdrożyć je we własnej firmie.
W książce znajdziesz relacje z placu boju, doświadczenia organizacji, które zostały zmuszone do działania w sytuacji kryzysu i sobie z nim poradziły - dzięki konkretnym zachowaniom, odpowiednim sposobom komunikacji i skierowanemu we właściwą stronę myśleniu liderów. Autorzy, psycholog i socjolog organizacji oraz lider i dyrektor zarządzający, odsłonią przed Tobą kluczowe paradoksy biznesowego przywództwa i wskażą, jak się od nich uwolnić, by stać się liderem skutecznym. Wystarczająco dobrym w złych czasach niepewności. A to bardzo dużo.
Uwaga! Wskazówki zawarte w poradniku można zastosować zarówno w małym biznesie, jak i w start-upach i międzynarodowych korporacjach!
Zajrzyj na stronę książki!
Posłuchaj audiobooka:
Spis treści
Rok, w którym zatrzymała się Ziemia 13
Świat w ogniu 21
Trzy źródła ratunku w kryzysie 23
- Kultura: co robią i mówią inni? 24
- Instytucje: co robiliśmy i mówiliśmy wcześniej? 25
- Przywództwo: jak komunikują się i zachowują liderzy? 27
- Przewidywalna nieprzewidywalność 30
Sprzeczności przywództwa w czasie niepewności 33
- Ubóstwo myślenia czarno-białego 33
- Nowa strategia równowagi 34
Podążaj drogą środka 37
- Oburęczność 38
- Zwinność 40
Przywództwo wystarczająco dobre 43
W stronę przywództwa wystarczająco dobrego 47
- Czarna skrzynka umysłu 48
- Nie musisz być samotny 49
- Skąd przyszliśmy? Kim jesteśmy? Dokąd idziemy? 50
Autentyczność w czasach niepewności 55
- Autentyczność i profesjonalizm 56
- Role społeczne, scena i kulisy 58
- Spójność - najpełniejsza forma autentyczności 60
Samoświadomość w przywództwie 65
- Osobowość lidera 65
- Silne strony lidera 70
- Wartości lidera 72
Mosty między "ja" i "inni" 77
- Przede wszystkim słuchaj 79
- Pokaż kontekst, ale nie za szeroki 84
- Twórz przekaz prosto, ale nie prostacko 86
- Mów z charyzmą 88
- Komunikuj z nadmiarem 91
W poszukiwaniu informacji zwrotnej 93
- Pułapki informacji zwrotnej 94
Zrozumienie różnorodności 101
- Różnorodność wiekowa 106
- Różnorodność kompetencji i doświadczeń zawodowych 110
- Różnorodność kulturowa 112
Rozwiązywanie problemów wspólnie z innymi 117
- Budowanie relacji z interesariuszami 119
Przewodzić w służbie innym 125
- Czy jesteś gotów podzielić się władzą? 130
- Przywództwo smakuje najlepiej, gdy dzieli się je z innymi 134
Epilog: odkładana rewolucja 137
- Niepewna przyszłość przywództwa 138
- Nowy, jeszcze bardziej płynny świat? 140
- Przywództwo wystarczająco dobre jest oparte na zaufaniu 143
- Odkładana rewolucja przywództwa wystarczająco dobrego 149
12 lekcji autentycznego przywództwa 153
Coda 156
Podziękowania 158
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-8783-6 |
Rozmiar pliku: | 3,3 MB |