Limity czasu pracy kierowców ciężarówek. Przejrzyste grafiki - ebook
Limity czasu pracy kierowców ciężarówek. Przejrzyste grafiki - ebook
Za przekroczenia norm czasu pracy Inspekcja Transportu Drogowego nakłada na kierowców najwięcej najwyższych kar. Za tego typu naruszenia przepisów popełnione przez kierowców karane są też przedsiębiorstwa, które ich zatrudniają, a także osoby zarządzające transportem. Każdy kierowca powinien więc te normy doskonale znać i wiedzieć, jak je stosować w praktyce. W e-booku prezentujemy w przejrzysty i zrozumiały sposób przykłady limitów czasu pracy, które obowiązują kierowców zawodowych.
Kategoria: | Transport i logistyka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8344-231-0 |
Rozmiar pliku: | 854 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Zdarza się, że kierowca nie rusza w trasę ciężarówką z bazy firmy położonej niedaleko domu, tylko musi dojechać do pojazdu, którym będzie wykonywał przewóz drogowy, innym pojazdem – osobówką, dostawczakiem, pociągiem, autokarem itd. Zobacz, jak wówczas należy rozliczyć czas takiego dojazdu.
1. Jeżeli kierowca dojeżdża do ciężarówki, której prowadzenie ma przejąć, innym pojazdem z tachografem, musi podczas dojazdu używać karty cyfrowej lub wykresówki.
2. Gdy kierowca jedzie do ciężarówki samochodem osobowym, który prowadzi, czas dojazdu zaliczany jest do tak zwanej innej pracy.
3. Gdy kierowca dojeżdża do ciężarówki promem, pociągiem lub autobusem jako pasażer, jego aktywność powinna być zarejestrowana jako dyspozycyjność, chyba że kierowca wykonywał w tym czasie pracę, wówczas jest to inna praca.
4. Gdy kierowca podczas dojazdu do ciężarówki pociągiem ma dostęp do kuszetki, a podczas pojazdu promem ma dostęp do koi, może czas dojazdu zaliczyć do odpoczynku.
Jak odbierać rekompensatę za dwa skrócenia odpoczynków tygodniowych?
Od wejścia w życie pakietu mobilności kierowca jeżdżący na trasach międzynarodowych może skorzystać z dodatkowego przywileju – zrobienia z rzędu dwóch skróconych odpoczynków tygodniowych. Sprawdź, jak potem odebrać rekompensatę za te skrócenia.
1. Kierowca przewożący towary na trasach międzynarodowych może w ciągu dwóch kolejnych tygodni zrobić skrócone odpoczynki tygodniowe.
Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji
Tematy publikacji w pełnej wersji
Dojazd do ciężarówki innym pojazdem – jak to zarejestrować na tachografie
Jak odbierać rekompensatę za dwa skrócenia odpoczynków tygodniowych?
Ile ma trwać druga część przerwy, jeśli wypada po odstępstwie?
Do którego tygodnia zaliczyć przedłużoną jazdę, gdy jedziesz nocą?
Jak można rozłożyć na części przerwę w pracy kierowcy
Po weekendzie kierowca znów ma prawo do dwóch wydłużeń odpoczynków
Kiedy po dojeździe do pojazdu można zrobić 9-godzinny odpoczynek, a kiedy trzeba 11-godzinny?
Pamiętaj, że tygodnie kierowcy liczy się inaczej niż dni!
Kierowca, który jedzie 10 godzin, też może przedłużyć jazdę o 2 godziny
Kiedy zgrać dane z tachografu pojazdu czekającego na sprzedaż?
Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71