Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Logistyczne spojrzenie na Bydgoszcz - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
4 marca 2016
7,02
702 pkt
punktów Virtualo

Logistyczne spojrzenie na Bydgoszcz - ebook

Niniejsza książka stanowi spis koncepcji dotyczących rozwoju Bydgoszczy. Zaprezentowane treści mają charakter wyłącznie teoretyczny, nie należy ich w żaden sposób łączyć z rzeczywistymi inwestycjami miasta czy też planami jego rozwoju. Są to jedynie propozycje, które mogą zostać poddane dyskusji: analizom technicznym, ekonomicznym oraz konsultacjom społecznym.

Absolwent WSB. Do głównych zainteresowań autora należy projektowanie i optymalizacja procesów logistycznych przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego, a także ich analiza finansowa.

Kategoria: Inżynieria i technika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-65236-85-2
Rozmiar pliku: 6,4 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Wstęp

Niniejsze opracowanie stanowi spis koncepcji autora dotyczący rozwoju Bydgoszczy. Dokument zawiera ogólne zarysy pomysłów własnych autora, a także kilka zapożyczeń z innych krajów, które wpisują się w geograficzne cechy Bydgoszczy, pozwalają podkreślić jej walory oraz zmniejszyć istniejące problemy.

Autor ma nadzieje, że zaprezentowane treści pozwolą wprowadzić chociaż kilka praktycznych rozwiązań, dzięki którym miasto stanie się bardziej atrakcyjne oraz przyjazne.

Przedstawione w dokumencie informacje stanowią własne przemyślenia autora i nie należy ich w żaden sposób łączyć z rzeczywistymi inwestycjami miasta czy też planami jego rozwoju. Są to jedynie propozycje, które mogą zostać poddane dyskusji: analizom technicznym, ekonomicznym oraz konsultacjom społecznym.

Opracowanie składa się z czterech części. W pierwszej zostały opisane najważniejsze rozwiązania mające wpływ na przejezdność przez miasto.

W drugiej z kolei przedstawione zostały propozycje zmian w komunikacji miejskiej. Według autora specyfika Bydgoszczy pozwala na rozwój komunikacji tramwajowej. Odzyskany tabor autobusowy może tym samym zostać wykorzystany do skomunikowania międzyosiedlowego oraz rozwoju komunikacji podmiejskiej.

Trzecia część opracowania to zbiór pomysłów na zmiany w mieście, które mają za zadanie poprawę jego funkcjonalności, polepszenie życia mieszkańców oraz jego lepszą ocenę i wzrost popularności.

Ostatnia czwarta część to podejście logistyczne do miasta. Poruszone w nim zostały takie tematy jak rozwój systemu ITS, ocena możliwości stworzenia bydgoskiego centrum logistycznego, a także rola logistyki informacji.

Niniejsze opracowanie skupia się bezpośrednio na mieście Bydgoszczy. Pominięte zostały ważne tematy jak drogi krajowe S5 czy S10. Za każdym razem gdy w treści pojawia się słowo „obwodnica” autor ma na myśli rozwiązanie drogowe poprawiające komunikację, odciążające pewne ulice lub też umożliwiające szybszy i wygodniejszy dojazd.

Poniżej znajduje się lista wybranych zagadnień, które zostały zawarte w niniejszej pracy wraz z ich krótkim opisem. Poruszone zostały między innymi takie tematy jak:

— połączenie drogowe Fordonu z Miedzyniem — połączenie Alei Powstańców Wielkopolskich z ulicą Inwalidów + połączenie ulicy Zygmunta Augusta z ulicą Józefa Bronikowskiego (lub Plażową),

— obejście ulicy Nakielskiej dla górnego Miedzynia,

— zachodnia obwodnica miasta.

— północna obwodnica miasta,

— połączenie Smukały /Piasków /Jachcic z centrum miasta — przedłużenie ulicy Żeglarskiej do ulicy M. Focha,

— koncepcje tuneli pod rondami lub rond pod rondem,

— rozważania dotyczące węzła Kamienna — Sporna — Fordońska (m.in. zespół dwóch rond, ulica Kamienna i Sporna jako ciąg pod ulicą Fordońską )

— połączenie Placu Poznańskiego z Rondem Inowrocławskim,

— Rondo Jagiellonów bez tramwajów (alternatywne trasy tramwajowe łączące Śródmieście ze Starym Miastem, umieszczenie pomnika ze Starego Rynku na skwerze wewnątrz ronda, węzeł A-T na Placu Kościeleckim, muzeum/galeria w przejściu podziemnym pod rondem),

— Most Pomorski bez tramwajów (połączenie tramwajowe pomiędzy ulicą Chodkiewicza a Alejami Wojska Polskiego — dwa warianty),

— linia tramwajowa na Osową Górę przez Miedzyń, Prądy, Błonie, Osiedle Leśne, Szwederowo,

— nowa trasa dla linii A 81 — propozycja,

— przykładowe propozycje zastosowania systemu transportowego Mister,

— szybka kolej miejska — szczególnie propozycja Osowa Góra — BPPT

— schody ruchome jako rodzaj transportu osiedlowego (inspiracja projektem z Kolumbii),

— stacja kolejowa Bydgoszcz Zawisza (głównie zabezpieczenie meczy),

— Centrum sportów konnych w Myślęcinku,

— nowa lokalizacja dworca PKS oraz propozycje zagospodarowania terenów po nim/lub obligatoryjne kursy PKS przez dworzec PKP — perony PKS koło dworca,

Darmowy fragment
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij