Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • nowość
  • Empik Go W empik go

Lou Reed. Król Nowego Jorku - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 listopada 2024
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Lou Reed. Król Nowego Jorku - ebook

Najlepsza książka muzyczna 2023 roku w rankingach „Rolling Stone’a”, „Variety”, „Kirkus Reviews” oraz Pitchforka.

Choć Lou Reed zmarł w 2013 roku, jego obecność w świecie popkultury jest coraz silniej odczuwalna. Był nie tylko wielkim rockowym poetą: to on połączył popowe brzmienie z europejską awangardą, co na zawsze odmieniło amerykańską kulturę.

Will Hermes wnikliwie opisuje błyskotliwy i kontrowersyjny dialog, jaki Reed przez długie lata prowadził z fanami, krytykami, innymi artystami, rozmaitymi postaciami nowojorskiego półświatka, a przede wszystkim z samym sobą. Dzięki książce poznajemy kulisy jego złożonych relacji z Davidem Bowiem, Andym Warholem, Johnem Cale’em i Laurie Anderson.

Spisując losy Lou Reeda – od dzieciństwa spędzonego na Long Island, przez pomieszkiwanie w nędznych klitkach bez ciepłej wody na Lower East Side, aż do osiągnięcia upragnionego statusu gwiazdy – autor równolegle opowiada o drugim, nie mniej ważnym bohaterze książki, Nowym Jorku drugiej połowy XX wieku.

Will Hermes, jako pierwszy biograf mający dostęp do słynnego archiwum Reeda w Nowojorskiej Bibliotece Publicznej, łączy znalezione wśród bogatych zbiorów materiały i świadectwa z dziesiątkami przeprowadzonych wywiadów z ludźmi, którzy osobiście znali „króla Nowego Jorku”. W rezultacie otrzymujemy pełen obraz prawdziwego Lou Reeda: pioniera w pisaniu o seksualności, również tej ukrytej, zaangażowanego artysty, który z równym zapałem eksplorował hałas, jak i dążył do subtelnego piękna, i w końcu – niespokojnego i pełnego emocji człowieka, który dzięki swojej wytrwałości i uporowi na zawsze zapisał się w historii popkultury.

Jedyna biografia Lou Reeda, którą trzeba przeczytać.

„The Washington Post”

Wiele już było biografii Lou Reeda, lecz Will Hermes spisał jego ostateczną historię [...]. Wnikliwość, błyskotliwość i przejrzystość stylu pozwoliły autorowi zrealizować swój cel – pozwolić Lou być Lou, bez osądzania.

Lucy Sante, „New York Review Of Books”

Biografia Lou Reeda skrywa o wiele więcej, niż do tej pory ujawniono. Ta książka ma w sobie groźbę i urok najlepszych dzieł Reeda: jest fascynującą, uzależniającą i oszałamiającą podróżą w nieznane.

Rob Sheffield, „Rolling Stone”

Kategoria: Biografie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8387-376-3
Rozmiar pliku: 5,4 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Z dedykacją dla mojej matki, ojca i siostry – oraz, jak zawsze, dla Anne i Gii. Rodzina czyni nas tym, kim jesteśmy.

Maciejowi Zembatemu (1944–2011)

za utwór „Murder Mystery”

puszczony wiele lat temu

w magazynie radiowym „Zgryz”

Ianowi Curtisowi (1956–1980)

za cover „Sister Ray” z płyty Still

(You should hear our version of „Louie Louie”!)

Jackowi Szymkiewiczowi (1974–2022)

za kawałek dwunasty z pierwszej płyty Pogodna

swój przekład z wdzięcznością dedykuje tłumacz------------------------------------------------------------------------

¹ Lou Reed w: Jonathan Cott, Back to a Shadow in the Night: Music Writings and Interviews 1968–2001, Hal Leonard, 2002, s. 184.

² Lou Reed, list do Davida Bowiego, 24 listopada 1992, Lou Reed Archive, New York Public Library for the Performing Arts.

³ Don Fleming w: Miss Rosen, A Guide to the Poetry of Lou Reed, „AnOther Man”, 17 kwietnia 2018.

⁴ Lou Reed w: Bill Flanagan, Written in My Soul: Conversations with Rock’s Great Songwriters, Contemporary, 1987, s. 329.

⁵ Brian Eno w: Kristine McKenna, Lots of Aura, No Airplay, „Los Angeles Times”, 23 maja 1982; Jeff Gold, Lou Reed & Exactly How Many Records the Velvet Underground Sold, recordmecca.com, 10 listopada 2013. Eno miał pewne podstawy, by tak sądzić, choć dane nie były ścisłe: od wydania w marcu 1967 roku do lutego 1969 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedano pięćdziesiąt osiem tysięcy czterysta siedemdziesiąt sześć sztuk płyty The Velvet Underground & Nico. Jednak do 1982 roku, kiedy ponowne zainteresowanie zespołem nabrało rozpędu, sprzedaż albumu była minimalna.

⁶ Lou Reed w: Stephen Demorest, Lou Reed & the Secret Life of Plants: Cross-Pollination at the YMCA, „Creem”, marzec 1979. Reed nie mówi w tym wywiadzie wszystkiego, ale podszyta irytacją szczerość Reeda czynią rozmowę ważnym punktem odniesienia.

⁷ Michael Stipe, Remembering Lou Reed, „Rolling Stone”, 21 listopada 2013.

⁸ Anne Waldman w: The Art of the Straight Line: My Tai Chi, red. Lou Reed, Laurie Anderson, Stephan Berwick, Bob Currie, Scott Richman, HarperOne, 2023, s. 183.

⁹ Sasha Geffen, Glitter Up the Dark: How Pop Music Broke the Binary, University of Texas Press, 2020, s. 9.------------------------------------------------------------------------

I Brill Building to podgatunek amerykańskiej muzyki pop tworzonej we wczesnych latach sześćdziesiątych, w okresie poprzedzającym brytyjską inwazję, przez profesjonalnych autorów dla zespołów, których grupą docelową były nastolatki. Uchodził za ambitniejszą odmianę ówczesnego popu, o bardziej wyrafinowanych aranżacjach i nieco poważniejszych tekstach. Jego nazwa pochodzi od Brill Building na nowojorskim Manhattanie, gdzie powstała większość utworów utrzymanych w tej stylistyce. .
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: