Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Ludzkość i naród - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2011
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Ludzkość i naród - ebook

Klasyka na e-czytnik to kolekcja lektur szkolnych, klasyki literatury polskiej, europejskiej i amerykańskiej w formatach ePub i Mobi. Również miłośnicy filozofii, historii i literatury staropolskiej znajdą w niej wiele ciekawych tytułów.

Seria zawiera utwory najbardziej znanych pisarzy literatury polskiej i światowej, począwszy od Horacego, Balzaca, Dostojewskiego i Kafki, po Kiplinga, Jeffersona czy Prousta. Nie zabraknie w niej też pozycji mniej znanych, pióra pisarzy średniowiecznych oraz twórców z epoki renesansu i baroku.

Kategoria: Klasyka
Zabezpieczenie: brak
Rozmiar pliku: 135 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

War­tość swo­ją w ob­li­czu hi­sto­rii na­ród za­cho­wu­je i stwa­rza przez to tyl­ko, że prze­ży­wa w swo­im ło­nie i wy­pra­co­wu­je treść dla ży­cia ludz­ko­ści nie­zbęd­ną. Ży­cie ludz­ko­ści jest nie­ustan­ną i krwa­wą wal­ką, utrzy­mu­je się w niej tyl­ko ten, kto jest ko­niecz­ny i ko­niecz­ność swo­ją ży­ciem stwier­dza.

Hi­sto­ria po­ru­sza się na po­wło­ce nie­pa­mię­ci po­kry­wa­ją­cej ludy, któ­re za­trzy­ma­ły się w swym ży­ciu, któ­re nie zdo­ła­ły w cza­sie swo­im żyć jego tre­ścią. Ludz­kość nie jest w sta­nie za­trzy­mać się ani cof­nąć w swym bie­gu. Po­stęp, zmia­na, prze­kształ­ce­nie, wiecz­ny ruch – to pra­wo, to isto­ta ży­cia. Co nie uczest­ni­czy w ru­chu, co w so­bie się za­skle­pia, to już jest ska­za­ne na śmierć i za­nik. Wszyst­ko jed­no przez co zo­sta­ło uwa­run­ko­wa­ne po­wstrzy­ma­nie ży­cia.

Pra­wo ży­cia jest nie­ubła­ga­ne, nie­udol­ność ży­cio­wa gi­nie nie­za­leż­nie od tego, ja­kie siły i czyn­ni­ki ją spo­wo­do­wa­ły.

Nie­ustan­ne two­rze­nie form, z któ­rych każ­da po chwi­li już wą­ską się sta­je i krę­pu­ją­cą dla na­ra­sta­ją­cej, roz­wi­ja­ją­cej się tre­ści ży­cia, roz­sa­dza­nie tych form i two­rze­nie znów no­wych – nig­dy chy­ba jesz­cze to wiel­kie pra­wo nie dzia­ła­ło tak po­tęż­nie, jak dziś wła­śnie. Pod po­wierzch­nią za­sto­ju, na któ­rej dzień po­wsze­dni, ju­tro oszu­kać usi­łu­jąc, ce­dzi pur­pu­ro­wą krew przez brud­ne sito dnia wczo­raj­sze­go – z nie­sły­cha­nym na­tę­że­niem do­ko­nu­je się two­rze­nie no­we­go czło­wie­ka.

Bu­do­wa we­wnętrz­na ludz­ko­ści zmie­nia się w głę­bi współ­cze­sne­go nam ży­cia.

Łu­dzi­li­by­śmy się przy­wią­zu­jąc wzrok do po­wierzch­ni, na któ­rej do­ko­nu­ją się kom­pro­mi­sy ze­wnętrz­ne w po­li­ty­ce, we­wnętrz­ne w li­te­ra­tu­rze, że wszyst­ko trwa bez zmia­ny. Nie­praw­da! Nie­praw­da! Sta­re for­my żyją wpraw­dzie jak­by spo­koj­niej niż przed lat dzie­siąt­ka­mi, nikt ich nie zwal­cza na­mięt­nie z na­dzie­ją na­tych­mia­sto­we­go po­wo­dze­nia, ale za to two­rzy się na­oko­ło nich w du­szach ludz­kich pust­ka. Wal­ka prze­ciw Ko­ścio­ło­wi, prze­ciw ro­ja­li­stycz­nym for­mom nie roz­na­mięt­nia sama przez się umy­słów. Czło­wiek no­wo­cze­sny do­wia­du­je się z pew­nym zdzi­wie­niem: to jest jesz­cze pa­pież, są jesz­cze kró­lo­wie? I na­wet go to bawi. Zło­my śre­dnio­wie­cza łu­dzą się, że ta ci­sza to znów ich zwy­cię­stwo. To jest zaś tyl­ko in­stynk­tow­na przez ży­cie samo wy­twa­rza­na obo­jęt­ność. Wie­le in­sty­tu­cji żyje dziś przez to, że zbyt da­le­kie są od in­te­re­sów ży­cia: – nie my­śli się więc o nich. Przed laty stu wie­ki śred­nie, Ko­ściół i jego po­wa­ga żyły jesz­cze w twór­czo­ści Schel­lin­gów, Cha­te­au­brian­dów, No­va­li­sów. Dzi­siaj ga­łę­zią sztu­ki zaj­mu­ją­cą się tymi po­tę­ga­mi ży­cia jest nie­mal wy­łącz­nie ope­ret­ka.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: