Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Makroekonomia - ebook

Data wydania:
1 stycznia 2020
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
129,00

Makroekonomia - ebook

Nowe wydanie jednego z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych podręczników z zakresu makroekonomii zarówno na polskich, jak i światowych uczelniach.
Główny tok znakomicie prowadzonej narracji o skomplikowanych problemach makroekonomicznych został uzupełniony o bardzo ciekawe wstawki oraz narzędzia dydaktyczne, które wzbogacają proces wykładu i przybliżają złożone zagadnienia, a jednocześnie uatrakcyjniają przekazywaną treść.
"Choć do napisania tej książki zachęciło nas wiele małych, konkretnych wizji i poglądów na poszczególne aspekty ekonomii, mieliśmy też jedną dużą, całościową wizję: podręcznik ekonomii powinien być zbudowany wokół narracji, opowieści zaczerpniętych z prawdziwego życia – i nigdy nie powinien tracić z oczu faktu, że ekonomia jest w końcu zbiorem opowieści o tym, co robią ludzie.
Wiele z takich historii snutych przez ekonomistów staje się modelami – bo poza wszystkim innym modele ekonomiczne to właśnie opowieści o tym, jak działa świat. Jesteśmy jednak przekonani, że to, jak studenci rozumieją i doceniają te modele, zależy od tego, jak są one przedstawiane, na ile to możliwe, w kontekście opowieści o rzeczywistym świecie, które ilustrują ekonomiczne koncepcje, ale także dotykają problemów, przed którymi wszyscy stoimy w świecie ukształtowanym przez siły ekonomiczne."
Ze wstępu autorów

Kategoria: Ekonomia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-01-21440-1
Rozmiar pliku: 7,9 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

PRZEDMOWA DO POLSKIEGO WYDANIA

_Makroekonomia_ laureata Nagrody Nobla z ekonomii Paula Krugmana oraz Robin Wells jest znakomicie opracowanym i najlepiej sprzedającym się podręcznikiem klasyki akademickiej o niebywałych walorach przekazywania globalnej wiedzy ekonomicznej w sposób uproszczony i narracyjny. Sam fakt, iż Autorzy poddali się konstruktywnej krytyce 56 recenzentów niniejszego piątego wydania światowego (i drugiego w Polsce) oraz 289 recenzentów i konsultantów poprzednich wydań, budzi ogromny podziw i szacunek. Jest to podejście rzadko spotykane w świecie naukowym, zwłaszcza biorąc pod uwagę ekonomiczne dokonania Krugmana na polu naukowym czy szeroko rozpowszechnionej publicystyce ekonomicznej. Dzięki temu Autorzy w ośmiu częściach przystępnie wyjaśniają, czym jest ekonomia i makroekonomia, na czym polega podaż i popyt, jak jest kształtowany długookresowy wzrost gospodarczy. Dalej prezentują krótkookresowe wahania gospodarcze, politykę stabilizacyjną w praktyce, współczesne oblicze wydarzeń i idei kształtujących makroekonomię oraz ekonomię międzynarodową.

Niniejszy podręcznik z całą odpowiedzialnością polecam do przedmiotu makroekonomia na studiach licencjackich – zarówno jako lekturę podstawową, jak i uzupełniającą. Niemniej warto w tym miejscu zaznaczyć, że kunszt Autorów w zakresie przekazania w maksymalnie uproszczony sposób wiedzy ekonomicznej, zwłaszcza humanistom abstrahującym często od rzeczywistości ontologicznej i epistemologicznej, może nie wyjaśniać wystarczająco modeli oraz modelowania gospodarki realnej. Dlatego całościowe zrozumienie podejścia Krugmana i Wells w makroekonomii wymagałoby twórczej refleksji metodologicznej, osadzonej nie tyle w użytecznych abstrakcjach, co pragmatyzmie, konstrukcjach i procesach społecznych świata realnego – czyniąc niniejszą pozycję jeszcze bardziej użyteczną w przekazie wiedzy i jej odbiorze.

PROF. DR HAB. KONRAD RACZKOWSKI

INSTYTUT EKONOMICZNY, SPOŁECZNA AKADEMIA NAUKPRZEDMOWA

O autorach

PAUL KRUGMAN, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii z 2008 r., jest członkiem Graduate Center of the City University of New York, związanego z instytutem Luxembourg Income Study, zajmującym się analizą nierówności dochodów na całym świecie. Wcześniej przez 14 lat wykładał na Uniwersytecie Princeton, a przedtem na Uniwersytecie Yale, gdzie też studiował. Doktorat uzyskał na MIT. Wykładał także na uniwersytetach Stanford i MIT. W latach 1982–1983 był członkiem Rady Doradców Ekonomicznych (Council of Economic Advisers, CEA) – organu doradzającego prezydentowi USA w obszarze polityki gospodarczej. Jego praca obejmowała między innymi przełomowe badania dotyczące handlu międzynarodowego, geografii gospodarczej i kryzysów walutowych.

W 1991 r. Krugman otrzymał od Amerykańskiego Towarzystwa Ekonomicznego (American Economic Association, AEA) Medal Johna Batesa Clarka. Poza pracą dydaktyczną i naukową Krugman pisze teksty przeznaczone dla szerokiego odbiorcy – jest między innymi stałym felietonistą „New York Timesa”. Wśród jego najbardziej znanych książek znajdują się pozycje „Zakończcie ten kryzys!” – historia niedawnych problemów ekonomicznych i ich wpływu na politykę gospodarczą – oraz _Conscience of a Liberal_ („Sumienie liberała”) – analiza wpływu polityki gospodarczej na nierówności ekonomiczne i polaryzację polityczną od okresu amerykańskiego „wieku pozłacanego” do dziś. Jego wcześniejsze książki, _Peddling Prosperity_ („Handel dobrobytem”) i _The Age of Diminished Expectations_ („Epoka mniejszych nadziei”), to dziś klasyka literatury ekonomicznej.

ROBIN WELLS była wykładowczynią i badaczką w dziedzinie ekonomii na Uniwersytecie Princeton. Studiowała na University of Chicago, doktorat uzyskała na University of California, Berkeley, później pracowała na MIT i wykładała na University of Michigan, University of Southampton (Wielka Brytania) i MIT.Wizja i historia „Makroekonomii”

_Ta książka traktuje o ekonomii rozumianej jako analiza tego, co ludzie robią i jak wzajemnie na siebie oddziałują – analiza w dużym stopniu oparta na rzeczywistych doświadczeniach. Te słowa – i to podejście – były podstawową zasadą każdego kolejnego wydania._

Chociaż do napisania tej książki zachęciło nas wiele małych, konkretnych wizji i poglądów na poszczególne aspekty ekonomii, mieliśmy też jedną dużą, całościową wizję: podręcznik ekonomii powinien być zbudowany wokół narracji, opowieści zaczerpniętych z prawdziwego życia – i nigdy nie powinien tracić z oczu faktu, że ekonomia jest w końcu zbiorem opowieści o tym, co robią ludzie.

Wiele z takich historii snutych przez ekonomistów staje się modelami – bo poza wszystkim innym modele ekonomiczne to właśnie opowieści o tym, jak działa świat. Jesteśmy jednak przekonani, że to, jak studenci rozumieją i doceniają te modele, zależy od tego, jak są one przedstawiane, na ile to możliwe, w kontekście opowieści o rzeczywistym świecie, które ilustrują ekonomiczne koncepcje, ale także dotykają problemów, przed którymi wszyscy stoimy w świecie ukształtowanym przez siły ekonomiczne.

Dlatego znajdziecie szeroki wybór takich opowieści we wstępie do każdego rozdziału, a także w działach „Ekonomia w praktyce”, „Dla dociekliwych”, „Gdzie indziej na świecie” czy „Studium przypadku”. Jak zwykle umieszczamy w książce wiele nowych historii, a starsze aktualizujemy. Staramy się także – szerzej niż robiliśmy to wcześniej – uwzględniać perspektywę międzynarodową. Robimy to już we wprowadzeniu, opowiadając o Delcie Rzeki Perłowej – ogromnym megalopolis, które zwraca uwagę na stale rosnącą rolę Chin w światowej gospodarce.

Sięgamy także po narzędzia wspomagające naukę. Na przykład na końcu każdej głównej sekcji znajdują się trzy powiązane z nią elementy przygotowane z myślą o studentach: (1) „Ekonomia w praktyce”: realne zastosowania przekazanej wiedzy, pomagające studentom lepiej zrozumieć koncepcje, o których wcześniej czytali; (2) „Powtórka” kluczowych pojęć w formie listy; i wreszcie (3) „Sprawdź, czy rozumiesz” – krótki test z odpowiedziami umieszczonymi na końcu podręcznika. Mocną stroną książki są także nasze zmuszające do myślenia problemy i przykłady podane na końcu każdego rozdziału. Rozdział kończy się zestawieniem poruszanych w nim problemów i tekstem „Przemyśl i sprawdź”.

Mamy nadzieję, że spodoba się Wam nasz podręcznik i cieszymy się, że będziecie z niego korzystać w czasie zajęć.

Paul Krugman, Robin WellsZachęcenie studentów do studiowania makroekonomii

_Jesteśmy przekonani, że studenci uczą się najlepiej z kompletnego, podręcznikowego programu zbudowanego wokół narracji, osadzonego w realnym życiu i aktualnych wydarzeniach, z silnym naciskiem na sprawy globalne i ze sprawdzoną metodologią wspierającą efekty uczenia się._

Podejście narracyjne

Nasz podręcznik jest zbudowany wokół narracji i opowieści – w większości zaczerpniętych z prawdziwego życia. W każdym rozdziale historie te są wykorzystywane do przekazywania podstawowych pojęć i motywowania do nauki. Jesteśmy przekonani, że najlepszym sposobem wprowadzania nowych koncepcji i utrwalania ich są zapadające w pamięć, autentyczne historie, które ułatwiają zapamiętywanie treści.

Spojrzenie globalne

Ta książka jest bezkonkurencyjna, jeśli chodzi o zwracanie uwagi na kontekst globalny. Perspektywę międzynarodową zachowujemy w całym tekście: w praktycznych zastosowaniach przekazywanej wiedzy, w opisywanych przypadkach, opowiadanych historiach i – oczywiście – w opartych na międzynarodowych danych tekstach opatrzonych hasłem „Gdzie indziej na świecie”.

Metodologia u podstaw sukcesu

„Makroekonomia” nie jest zwykłym podręcznikiem. Książka stopniowo ewoluowała, aby stać się tym, czym jest teraz: całościowym programem z elementami interaktywnymi zaprojektowanymi w taki sposób, aby poszerzać wiedzę, której nośnikiem jest tekst. Program ten zachęca studentów do większego zaangażowania, dokładniejszego opanowania materiału i odniesienia sukcesu akademickiego.

Co nowego w drugim wydaniu?

Większe zaangażowanie w poszerzanie wiedzy studentów na temat globalnej gospodarki

Autorzy podręcznika z niezrównaną wnikliwością wykorzystują specyficzne, narracyjne podejście do przekazywania wiedzy, aby zabrać studentów poza salę wykładową i wprowadzić ich w nowoczesny, zglobalizowany świat. Służy temu między innymi Wprowadzenie, zawierające nową historię o Delcie Rzeki Perłowej w Chinach. Globalne spojrzenie na kolejne zagadnienia znajduje się we wprowadzeniu do każdego rozdziału, a także w działach „Ekonomia w praktyce”, „Studium przypadku” i „Gdzie indziej na świecie”. Książka zawiera więcej informacji na temat szybko rozwijającej się gospodarki Chin, a także autentyczne historie ukazujące między innymi sytuację gospodarczą Europy, Bangladeszu czy Japonii.

Większe zaangażowanie studentów dzięki podejściu narracyjnemu

- Aby głębiej zaangażować studentów w prezentowane treści, każdy rozdział zaczyna się od ciekawej historii. Punkty „CZEGO NAUCZYSZ SIĘ Z TEGO ROZDZIAŁU” pomogą skupić się na najważniejszych pojęciach i koncepcjach.
- Aby studenci mogli zobaczyć, jak koncepcje ekonomiczne realizują się w prawdziwym świecie, w każdym rozdziale pojawiają się bloki „EKONOMIA W PRAKTYCE”.
- Aby zapewnić studentom międzynarodową perspektywę, pod hasłem „GDZIE INDZIEJ NA ŚWIECIE” prezentujemy dane i wykresy ilustrujące przyczyny różnic gospodarczych pomiędzy krajami.
- Aby studenci mogli zobaczyć, jak podstawowe zasady ekonomii przekładają się na konkretne decyzje i wydarzenia biznesowe, w każdym rozdziale znajdzie się także blok „STUDIUM PRZYPADKU”.

Zapewnienie studentom skutecznych narzędzi wspomagających naukę

- Aby wspomóc proces uczenia się, poszczególne sekcje kolejnych rozdziałów podsumowane są trzema blokami: praktyczne zastosowanie kluczowych pojęć można znaleźć w „EKONOMII W DZIAŁANIU”; „POWTÓRKA” przypomni te kluczowe pojęcia; wreszcie pytania z działu „SPRAWDŹ, CZY ROZUMIESZ” pomogą upewnić się, że studenci dobrze rozumieją podane treści. Odpowiedzi na te pytania znajdują się na końcu książki.
- „PUŁAPKI” pomogą zauważać i unikać często spotykanych nieporozumień dotyczących koncepcji i pojęć ekonomicznych.
- Umieszczone na końcu każdego rozdziału problemy pod hasłem „PRZEMYŚL I SPRAWDŹ” ułatwią wykształcanie konkretnych umiejętności.

Nowe historie otwierające rozdziały

W tym wydaniu znajdują się 33 historie otwierające poszczególne rozdziały, a także działy, takie jak „Studium przypadku” i „Ekonomia w praktyce” – niemal jedna trzecia to zupełnie nowy materiał, dzięki któremu piąte wydanie w wersji angielskiej i drugie w Polsce jest aktualne i odnosi się do najnowszej wiedzy. Wiele historii wykorzystanych we wcześniejszych wydaniach zostało uaktualnionych.

9 nowych historii otwierających rozdziały

Dzień w megalopolis

Wielkie miasto, nie najlepsze pomysły

Start

Ukryte imperium

Ciężkie czasy w Helsinkach

Inne pokolenie, inna polityka

Wydatki drogą wyjścia z recesji

Forsa nie zawsze wprawia świat w ruch…

Stare książki, nowe idee

8 nowych „Studiów przypadku”

Jak Priceline zrewolucjonizowało branżę turystyczną?

Uber daje nam lekcję na temat podaży i popytu

Dlaczego firmy pożyczające pieniądze na licencje taksówkowe czują się jak ofiary wypadków?

TaskRabbit

Kody kreskowe dobre na wszystko

Ruch Toyoty

PayPal – zaparkuj swoje pieniądze

Buenos Aires: kuchnia i dolary

16 nowych przykładów „Ekonomii w praktyce”

Nowe prawo korków drogowych

Do czego są nam potrzebni ekonomiści?

Dlaczego kontrola cen w Wenezueli nic nie dała?

Dyskusje o energii słonecznej

Przełom gospodarczy w Bangladeszu

Paradoks produktywności: powstanie, upadek i powrót

Co się dzieje z Włochami?

Olej łupkowy w Dakocie Północnej

Lepkość płac w czasie wielkiego kryzysu

Opowieść o dwóch bodźcach

Jak zbilansować budżet w czasie recesji?

Redukcja ukrytych zobowiązań

Regulacje finansowe po kryzysie 2008 r.

Schodami pod prąd

Japonia: próba ucieczki

Przekleństwo silnego dolara

Podziękowania

Słowa głębokiego uznania i serdeczne podziękowania kierujemy do RYANA HERZOGA z Gonzaga University – za jego ciężką pracę i ogromny wkład na każdym etapie pracy nad tym wydaniem. Kreatywność i spostrzeżenia Ryana sprawiły, że piąte wydanie w ogóle stało się możliwe. Szczególne podziękowania należą się naszym trzem korektorom, którzy sprawdzali książkę po jej złamaniu, a którym jesteśmy bardzo wdzięczni. Są to: Barbara Alexander z Babson College, Dixie Dalton z South-side Virginia Community College oraz Thomas Dunn.

Musimy również podziękować wielu osobom z Worth Publishers za ich pracę nad tym wydaniem – są to: Chuck Linsmeier, Shani Fisher, Simon Glick, Sharon Balbos, Lukia Kliossis, Courtney Lindwall, Emily Schmid, Lindsay Neff, Kristyn Brown i Joshua Hill – za pracę redakcyjną. Dziękujemy Andrew Ziermanowi, Tomowi Digiano, Tomowi Acoxowi i Travisowi Longowi za ich entuzjastyczne i niestrudzone wsparcie naszej pracy. Wielkie podziękowania dla niesamowitych zespołów produkcyjnych, projektowych, fotograficznych i medialnych, a więc dla osób takich jak Tracey Kuehn, Lisa Kinne, Susan Wein, Martha Emry, Blake Logan, Deb Heimann, Cecilia Varas, Elyse Rieder, Chris Efstratiou, Andrew Vaccaro i Daniel Comstock.

Nasze głębokie uznanie i serdeczne podziękowania należą się następującym recenzentom, których wkład pomógł nam ukształtować to piąte wydanie:

Seemi Ahmad, Dutchess Community College

Barbara Alexander, Babson College

Osbourne Allen, Miami Dade College

Gabriel Azarlian, California State University, Northridge

David Barber, Quinnipiac University

Sandra Barone, Gonzaga University

Klaus Becker, Texas Tech University

Doris Bennett, Jacksonville State University

Syon Bhanot, Swarthmore College

Stacey Brook, University of Iowa

Kevin Brown, Asbury University

Basanta Chaudhuri, Rutgers University

Greg Colson, University of Georgia

Patrick Crowley, Texas A&M University, Corpus Christi

Dixie Dalton, Southside Virginia Community College

Joseph Dipoli, Salem State University

Thomas Dunn

Mohammadmahdi Farsiabi, Wayne State University

Irene Foster, George Washington University

John Gahagan, Shoreline Community College

Jason Gurtovoy, Cerritos College

Ian Haberman, Hunter College

Ryan Herzog, Gonzaga University

Grover Howard, Shoreline Community College

Mervin Jebaraj, University of Arkansas

Dennis Kaufman, University of Wisconsin, Parkside

Noreen Lephardt, Marquette University

An Li, Keene State College

Ross Mohr, Chapman University

Soloman Namala, Cerritos College

Alexandre Olbrecht, Ramapo College of New Jersey

Ram Orzach, Oakland University

Jennifer Pakula, Cerritos College

Tove Rasmussen, Southern Maine Community College

Jason Reed, Wayne State University

Jack Reynolds, Navarro College

Tim Reynolds, Alvin Community College

Luis Rosero, Framingham State

Elizabeth Sawyer-Kelly, University of Wisconsin, Madison

Jake Schild, Indiana University

Aschale Siyoum, Catholic University of America

Mark Sniderman, Case Western Reserve University

Ralph Sonenshine, American University

James Sterns, Oregon State University

Henry Terrell, George Washington University

Jill Trask, Tarrant County College—Southeast

Magda Tsaneva, Clark University

Phillip Tussing, Alvin Community College

Nathaniel Udall, Alvin Community College

Sujata Verma, Notre Dame de Namur University

Aimee Vlachos-Bullard, Southern Maine Community College

Xiao Wang, University of North Dakota

Michael Williams, Prairie View A&M University

Kelvin Wont, University of Minnesota

Hyun Woong Park, Allegheny College

Kristen Zaborski, The State College of Florida

Jesteśmy wdzięczni następującym recenzentom, testerom, uczestnikom grup fokusowych i innym konsultantom za ich sugestie i porady dotyczące poprzednich edycji:

Carlos Aguilar, El Paso Community College

Seemi Ahmad, Dutchess Community College

Terence Alexander, Iowa State University

Innocentus Alhamis, Southern New Hampshire University

Morris Altman, University of Saskatchewan

Farhad Ameen, State University of New York, Westchester Community College

Giuliana Campanelli Andreopoulos, William Patterson University

Becca Arnold, San Diego Mesa College

Dean Baim, Pepperdine University

Jeremy Baker, Owens Community College

Christopher P. Ball, Quinnipiac University

David Barber, Quinnipiac College

Jim Barbour, Elon University

Janis Barry-Figuero, Fordham University at Lincoln Center

Sue Bartlett, University of South Florida

Hamid Bastin, Shippensburg University

Scott Beaulier, Mercer University

Richard Beil, Auburn University

David Bernotas, University of Georgia

Joydeep Bhattacharya, Iowa State University

Marc Bilodeau, Indiana University and Purdue University, Indianapolis

Kelly Blanchard, Purdue University

Joanne Blankenship, State Fair Community College

Emma Bojinova, Canisius College

Michael Bonnal, University of Tennessee, Chattanooga

Milicia Bookman, Saint Joseph’s University

Ralph Bradburd, Williams College

Mark Brandly, Ferris State University

Anne Bresnock, California State Polytechnic University, Pomona

Douglas M. Brown, Georgetown University

Joseph Calhoun, Florida State University

Colleen Callahan, American University

Charles Campbell, Mississippi State University

Douglas Campbell, University of Memphis

Randall Campbell, Mississippi State University

Kevin Carlson, University of Massachusetts, Boston

Joel Carton, Florida International University

Andrew Cassey, Washington State University

Shirley Cassing, University of Pittsburgh

Semih Cekin, Texas Tech University

Sewin Chan, New York University

Mitchell M. Charkiewicz, Central Connecticut State University

Joni S. Charles, Texas State University, San Marcos

Adhip Chaudhuri, Georgetown University

Sanjukta Chaudhuri, University of Wisconsin, Eau Claire

Eric Chiang, Florida Atlantic University

Hayley H. Chouinard, Washington State University

Abdur Chowdhury, Marquette University

Kenny Christianson, Binghamton University

Lisa Citron, Cascadia Community College

Timothy Classen, Loyola University Chicago

Maryanne Clifford, Eastern Connecticut State University

Steven L. Cobb, University of North Texas

Barbara Z. Connolly, Westchester Community College

Stephen Conroy, University of San Diego

Thomas E. Cooper, Georgetown University

Cesar Corredor, Texas A&M University and University of Texas, Tyler

Chad Cotti, University of Wisconsin, Oshkosh

Jim F. Couch, University of Northern Alabama

Attila Cseh, Valdosta State University

Maria DaCosta, University of Wisconsin, Eau Claire

Daniel Daly, Regis University

H. Evren Damar, Pacific Lutheran University

James P. D’Angelo, University of Cincinnati

Antony Davies, Duquesne University

Greg Delemeester, Marietta College

Sean D’Evelyn, Loyola Marymount University

Ronald Dieter, Iowa State University

Patrick Dolenc, Keene State College

Christine Doyle-Burke, Framingham State College

Ding Du, South Dakota State University

Jerry Dunn, Southwestern Oklahoma State University

Robert R. Dunn, Washington and Jefferson College

Christina Edmundson, North Idaho College

Hossein Eftekari, University of Wisconsin, River Falls

Ann Eike, University of Kentucky

Harold Elder, University of Alabama

Tisha L. N. Emerson, Baylor University

Hadi Salehi Esfahani, University of Illinois

Mark Evans, California State University, Bakersfield

William Feipel, Illinois Central College

Rudy Fichtenbaum, Wright State University

David W. Findlay, Colby College

Mary Flannery, University of California, Santa Cruz

Sherman Folland, Oakland University

Cynthia Foreman, Clark College

Robert Francis, Shoreline Community College

Amanda Freeman, Kansas State University

Shelby Frost, Georgia State University

Frank Gallant, George Fox University

Robert Gazzale, Williams College

Bruce Gervais, California State University, Sacramento

Satyajit Ghosh, University of Scranton

Stuart Glosser, University of Wisconsin, Whitewater

Robert Godby, University of Wyoming

Fidel Gonzalez, Sam Houston State University

Julie Gonzalez, University of California, Santa Cruz

Michael G. Goode, Central Piedmont Community College

Douglas E. Goodman, University of Puget Sound

Marvin Gordon, University of Illinois at Chicago

Kathryn Graddy, Brandeis University

Alan Gummerson, Florida International University

Eran Guse, West Virginia University

Alan Day Haight, State University of New York, Cortland

Mehdi Haririan, Bloomsburg University

Robert Harris, Indiana University and Purdue University, Indianapolis

Hadley Hartman, Santa Fe College

Clyde A. Haulman, College of William and Mary

Richard R. Hawkins, University of West Florida

Mickey A. Hepner, University of Central Oklahoma

Ryan Herzog, Gonzaga University

Michael Hilmer, San Diego State University

Tia Hilmer, San Diego State University

Jane Himarios, University of Texas, Arlington

Jim Holcomb, University of Texas, El Paso

Don Holley, Boise State University

Alexander Holmes, University of Oklahoma

Julie Holzner, Los Angeles City College

Robert N. Horn, James Madison University

Scott Houser, Colorado School of Mines

Steven Husted, University of Pittsburgh

Hiro Ito, Portland State University

Ali Jalili, New England College

Mike Javanmard, Rio Hondo Community College

Jonatan Jelen, The City College of New York

Carl Jensen, Seton Hall University

Robert T. Jerome, James Madison University

Donn Johnson, Quinnipiac University

Shirley Johnson-Lans, Vassar College

David Kalist, Shippensburg University

Lillian Kamal, Northwestern University

Roger T. Kaufman, Smith College

Elizabeth Sawyer Kelly, University of Wisconsin, Madison

Herb Kessel, St. Michael’s College

Farida Khan, University of Wisconsin, Parkside

Ara Khanjian, Ventura College

Rehim Kilic, Georgia Institute of Technology

Grace Kim, University of Michigan, Dearborn

Miles Kimball, University of Michigan

Michael Kimmitt, University of Hawaii, Manoa

Robert Kling, Colorado State University

Colin Knapp, University of Florida

Janet Koscianski, Shippensburg University

Sherrie Kossoudji, University of Michigan

Stephan Kroll, Colorado State University

Charles Kroncke, College of Mount Saint Joseph

Reuben Kyle, Middle Tennessee State University (retired)

Katherine Lande-Schmeiser, University of Minnesota, Twin Cities

Vicky Langston, Columbus State University

Richard B. Le, Cosumnes River College

Yu-Feng Lee, New Mexico State University

David Lehr, Longwood College

Mary Jane Lenon, Providence College

Mary H. Lesser, Iona College

Liaoliao Li, Kutztown University

Solina Lindahl, California Polytechnic Institute, San Luis Obispo

Haiyong Liu, East Carolina University

Jane S. Lopus, California State University, East Bay

Fernando Lozano, Claremont McKenna College

María José Luengo-Prado, Northeastern University

Volodymyr Lugovskyy, Indiana University

Rotua Lumbantobing, North Carolina State University

Ed Lyell, Adams State College

Martin Ma, Washington State University

John Marangos, Colorado State University

Stephen Marks, Claremont McKenna College

Ralph D. May, Southwestern Oklahoma State University

Mark E. McBride, Miami University (Ohio)

Wayne McCaffery, University of Wisconsin, Madison

Larry McRae, Appalachian State University

Mary Ruth J. McRae, Appalachian State University

Ellen E. Meade, American University

Meghan Millea, Mississippi State University

Ashley Miller, Mount Holyoke College

Norman C. Miller, Miami University (Ohio)

Michael Mogavero, University of Notre Dame

Khan A. Mohabbat, Northern Illinois University

Myra L. Moore, University of Georgia

Jay Morris, Champlain College in Burlington

Akira Motomura, Stonehill College

Gary Murphy, Case Western Reserve University

Kevin J. Murphy, Oakland University

Robert Murphy, Boston College

Ranganath Murthy, Bucknell University

Anna Musatti, Columbia University

Christopher Mushrush, Illinois State University

Anthony Myatt, University of New Brunswick, Canada

Steven Nafziger, Williams College

Kathryn Nantz, Fairfield University

ABM Nasir, North Carolina Central University

Gerardo Nebbia, El Camino College

Pattabiraman Neelakantan, East Stroudsburg University

Randy A. Nelson, Colby College

Charles Newton, Houston Community College

Daniel X. Nguyen, Purdue University

Pamela Nickless, University of North Carolina, Asheville

Dmitri Nizovtsev, Washburn University

Nick Noble, Miami University (Ohio)

Gerald Nyambane, Davenport University

Fola Odebunmi, Cypress College

Thomas A. Odegaard, Baylor University

Constantin Oglobin, Georgia Southern University

Charles C. Okeke, College of Southern Nevada

Terry Olson, Truman State University

Una Okonkwo Osili, Indiana University and Purdue University, Indianapolis

Maxwell Oteng, University of California, Davis

Tomi Ovaska, Youngstown State University

P. Marcelo Oviedo, Iowa State University

Jeff Owen, Gustavus Adolphus College

Orgul Demet Ozturk, University of South Carolina

James Palmieri, Simpson College

Walter G. Park, American University

Elliott Parker, University of Nevada, Reno

Tim Payne, Shoreline College

Sonia Pereira, Barnard College, Columbia University

Michael Perelman, California State University, Chico

Nathan Perry, Utah State University

Brian Peterson, Central College

Dean Peterson, Seattle University

Ken Peterson, Furman University

David Pieper, City College of San Francisco

Paul Pieper, University of Illinois at Chicago

Dennis L. Placone, Clemson University

Michael Polcen, Northern Virginia Community College

Linnea Polgreen, University of Iowa

Raymond A. Polchow, Zane State College

Eileen Rabach, Santa Monica College

Matthew Rafferty, Quinnipiac University

Jaishankar Raman, Valparaiso University

Margaret Ray, Mary Washington College

Arthur Raymond, Muhlenberg College

Helen Roberts, University of Illinois at Chicago

Greg Rose, Sacramento City College

Jeffrey Rubin, Rutgers University, New Brunswick

Rose M. Rubin, University of Memphis

Lynda Rush, California State Polytechnic University, Pomona

Matt Rutledge, Boston College

Michael Ryan, Western Michigan University

Martin Sabo, Community College of Denver

Sara Saderion, Houston Community College

Djavad Salehi-Isfahani, Virginia Tech

Mikael Sandberg, University of Florida

Michael Sattinger, University at Albany

Duncan Sattler, Wilbur Wright College

Lucie Schmidt, Williams College

Jesse A. Schwartz, Kennesaw State University

Chad Settle, University of Tulsa

Steve Shapiro, University of North Florida

Robert L. Shoffner III, Central Piedmont Community College

Joseph Sicilian, University of Kansas

Zamira Simkins, University of Wisconsin, Superior

Judy Smrha, Baker University

John Solow, University of Iowa

John Somers, Portland Community College

Ralph Sonenshine, American University

Stephen Stageberg, University of Mary Washington

Monty Stanford, DeVry University

Rebecca Stein, University of Pennsylvania

William K. Tabb, Queens College, City University of New York (retired)

Sarinda Taengnoi, University of Wisconsin, Oshkosh

Daniel Talley, Dakota State University

Kerry Tan, Loyola University, Maryland

Henry Terrell, University of Maryland

Rebecca Achée Thornton, University of Houston

Michael Toma, Armstrong Atlantic State University

Julianne Treme, University of North Carolina at Wilmington

Brian Trinque, University of Texas, Austin

Boone A. Turchi, University of North Carolina, Chapel Hill

Nora Underwood, University of Central Florida

J. S. Uppal, State University of New York, Albany

John Vahaly, University of Louisville

Lee Van Scyoc, University of Wisconsin, Oshkosh

Jose J. Vazquez-Cognet, University of Illinois, Urbana–Champaign

Daniel Vazzana, Georgetown College

Roger H. von Haefen, North Carolina State University

Andreas Waldkirch, Colby College

Christopher Waller, University of Notre Dame

Gregory Wassall, Northeastern University

Robert Whaples, Wake Forest University

Thomas White, Assumption College

Jennifer P. Wissink, Cornell University

Mark Witte, Northwestern University

Kristen M. Wolfe, St. Johns River Community College

Larry Wolfenbarger, Macon State College

Louise B. Wolitz, University of Texas, Austin

Jadrian Wooten, Pennsylvania State University

Gavin Wright, Stanford University

Bill Yang, Georgia Southern University

Jason Zimmerman, South Dakota State University

Organizacja książki

_Aby pomóc wam zaplanować naukę, przedstawiamy listę rozdziałów, które uznaliśmy za podstawowe, i tych, które naszym zdaniem są opcjonalne – z krótkim opisem ich zawartości._

Opcjonalnie

.
WPROWADZENIE: SIŁA NAPĘDOWA WZROSTU GOSPODARCZEGO I ODKRYĆ
Ten rozdział wprowadza studentów w studia ekonomiczne przez opowieść o Delcie Rzeki Perłowej w Chinach. Zawiera podstawowe pojęcia i wyjaśnia różnicę między mikro- a makroekonomią.

Wiedza podstawowa

.
1. Zasady podstawowe
Przedstawienie 12 zasad leżących u podstaw badań nad ekonomią, m.in. zasady indywidualnego wyboru, interakcji między jednostkami oraz interakcji w skali całej gospodarki.

.
2. Modele ekonomiczne: wymiana i handel
Opis dwóch modeli ekonomicznych – krzywej możliwości produkcyjnych i przewagi komparatywnej – jako wprowadzenie do zysków z handlu i porównań międzynarodowych. Wprowadza również wykres ruchu okrężnego.

Opcjonalnie

.
2. Dodatek: wykresy w ekonomii
Przegląd podstawowych umiejętności matematycznych i dotyczących tworzenia wykresów dla studentów, którzy uznają to za pomocne.

Wiedza podstawowa

.
3. Podaż i popyt
Podstawowa wiedza na temat popytu i podaży, równowagi rynkowej, nadwyżki i niedoborów.

.
4. Kontrola cen i kwoty: ingerencje w rynek
Problematyka ingerencji w wolny rynek i konsekwencji takich działań: ceny i ich kontrola, nieefektywność i zbędna strata społeczna.

Opcjonalnie

.
5. Handel międzynarodowy
Analiza przewagi komparatywnej, taryf i cen, polityki ochrony handlu i międzynarodowych umów handlowych, kontrowersje dotyczące importu z krajów o niskich płacach. Nowy materiał na temat hiperglobalizacji, UE i Brexitu, outsourcingu i inshoringu.

.
5. Dodatek: Nadwyżki konsumenckie i nadwyżki producentów
Wprowadzenie w kwestie efektywności rynkowej, sposobów upadku rynków, roli cen jako sygnałów i praw własności.

Wiedza podstawowa

.
6. Makroekonomia: szerokie spojrzenie
Wprowadzenie najważniejszych idei makroekonomii, kwestii recesji i ekspansji, zatrudnienia i bezrobocia, długoterminowego wzrostu, inflacji i deflacji oraz gospodarki międzynarodowej.

.
7. PKB i CPI: analiza makroekonomii
Wyjaśnienie, jak i dlaczego oblicza się wartości stosowane w makroekonomii, łącznie z podstawami obliczania dochodu narodowego i indeksami cen. Przygotowanie do treści kolejnych rozdziałów z nową, uproszczoną prezentacją rozszerzonego wykresu ruchu okrężnego.

.
8. Bezrobocie i inflacja
Kwestie pomiaru stopnia bezrobocia z podkreśleniem, że ciągłe tworzenie i likwidowanie miejsc pracy to charakterystyczna cecha współczesnych gospodarek. Analiza inflacji i tego, jakie problemy stwarza ona dla polityków i gospodarki.

.
9. Długoterminowy wzrost gospodarczy
Podkreślenie perspektywy międzynarodowej – wzrost gospodarczy dotyczy świata jako całości – i wyjaśnienie, dlaczego niektóre kraje odniosły większy sukces niż inne. Zaktualizowana sekcja dotycząca zrównoważonego rozwoju.

.
10. Oszczędności, wydatki inwestycyjne i system finansowy
Wprowadzenie do rynków i instytucji finansowych, funduszy pożyczkowych i ustalania stóp procentowych. Obejmuje także temat wartości bieżącej.

Opcjonalnie

10. Dodatek: Lepsze zrozumienie tematu wartości bieżącej

Rozszerzenie wykorzystania obliczeń wartości bieżącej: jak przedsiębiorstwa podejmują decyzje o wydatkach inwestycyjnych, w jaki sposób inwestorzy wyceniają aktywa finansowe.

Wiedza podstawowa

11. Dochody i wydatki

Determinanty wydatków konsumpcyjnych i inwestycyjnych. Wprowadzenie wykresu „krzyża keynesowskiego” i wyjaśnienie logiki mnożnika.

Opcjonalnie

11. Dodatek: Algebraiczne wyprowadzenie mnożnika

Rygorystyczne, matematyczne podejście do wyprowadzenia mnożnika.

Wiedza podstawowa

.
12. Zagregowany popyt i zagregowana podaż
Tradycyjne podejście do idei zagregowanego poziomu cen z wykorzystaniem tradycyjnego podejścia do kwestii zagregowanego popytu/zagregowanej podaży. Dodatkowo poruszona jest sprawa zdolności gospodarki do odbudowy w perspektywie długoterminowej.

.
13. Polityka fiskalna
Analiza roli uznaniowej polityki fiskalnej, automatycznych mechanizmów stabilizacyjnych, długoterminowych kwestii dotyczących zadłużenia i wypłacalności oraz rozróżnienia między deficytem a zadłużeniem – na przykładach amerykańskich bodźców fiskalnych w odpowiedzi na kryzys finansowy z lat 2007–2008 i oszczędności budżetowych w Grecji.

Opcjonalnie

.
13. Dodatek: Podatki i mnożnik
Rygorystyczne określenie roli podatków w zmniejszaniu wielkości mnożnika jako mechanizmu stabilizującego.

Wiedza podstawowa

.
14. Pieniądz, bankowość i System Rezerwy Federalnej
Analiza roli pieniądza, tego, w jaki sposób banki „tworzą” pieniądze, a także struktury i roli Systemu Rezerwy Federalnej i innych banków centralnych. Ewolucja amerykańskiej bankowości wraz ze szczegółową analizą kryzysów bankowych. Rozdział został także wzbogacony o treści pochodzące z oddzielnego wcześniej rozdziału na temat kryzysów i ich konsekwencji.

.
15. Polityka pieniężna
Rola polityki Systemu Rezerwy Federalnej w kształtowaniu stóp procentowych i popytu zagregowanego. Połączenie perspektywy długo- i krótkoterminowej i ukazanie, w jaki sposób stopy procentowe ustalone w perspektywie krótkoterminowej odzwierciedlają podaż i popyt na oszczędności w perspektywie długoterminowej.

Opcjonalnie

.
15. Dodatek: Pogodzenie dwóch modeli stóp procentowych
Wyjaśnienie, dlaczego model funduszy pożyczkowych (perspektywa długoterminowa) i podejście oparte na preferencjach płynności (perspektywa krótkoterminowa) są równie istotne.

Wiedza podstawowa

.
16. Inflacja, dezinflacja, deflacja
Przyczyny i konsekwencje inflacji, wysoki koszt deflacji dla gospodarki. Dezinflacja jako zagrożenie dla gospodarki: pułapka płynności.

Opcjonalnie

.
17. Dodatek: Makroekonomia – wydarzenia i idee
Przegląd historii myśli makroekonomicznej, osadzonej w kontekście zmieniających się problemów politycznych oraz aktualnego stanu debat makroekonomicznych.

.
18. Makroekonomia międzynarodowa
Podstawowe tematy makroekonomii międzynarodowej, takie jak rachunki bilansu płatniczego, rynki walutowe i kursy walutowe.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: