Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Manipulation techniques - Techniki manipulacji - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Manipulation techniques - Techniki manipulacji - ebook

Seria kieszonkowych poradników językowo-biznesowych pomoże Ci poszerzyć słownictwo i wiedzę w różnych dziedzinach. Książeczki zawierają tematycznie zgromadzone pojęcia i zagadnienia, a także ich tłumaczenia. Bądź specjalistą w swojej dziedzinie, również w kręgach obcojęzycznych!

Kategoria: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-64340-08-6
Rozmiar pliku: 1,2 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Business English

kieszonkowy poradnik

biznesowo-językowy

Business English

Language Guide

Manipulation Techniques

Dear Readers,

+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------+
| Welcome to BEM’s next portable business language guide. This time we become entangled in the slippery area of manipulation. | become entangled | wplątywać się, wkręcać się |
| | |
| Nowadays, wherever you turn, you are assaulted by attempts to force something you don’t really want onto you. Unlike in Arthur Miller’s famed play, the Salesman is not dead just yet. Whether you turn the telly on, pick up the phone or go online, he’s always there. You can’t rest easy around colleagues, business partners or your dear old in-laws if there is something they really want you to do. Fortunately, you don’t need to grasp at straws to avoid the golden-tongued sly foxes. In this edition, we delve into the tricks of influence and manipulation. We’re certain that, with this booklet in hand, you will successfully wriggle out of the pushy persuaders’ clutches. | slippery | śliski |
| | |
| Let’s get to it. | to be assaulted | być |
| | |
| | atakowanym |
| | |
| | in-laws | teściowie |
| | |
| | force sth onto somebody |
| | |
| | | wmusić coś komuś |
| | |
| | to grasp at straws | chwytać się |
| | |
| | brzytwy |
| | |
| | golden-tongued | złotousty |
| | |
| | sly | przebiegły, chytry |
| | |
| | bore into | wwiercać się w coś squiggle out of | wywinąć się |
| | |
| | z czegoś |
| | |
| | pushy | bezczelny |
| | |
| | clutches | szpony |
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+--------------------------------------------------------------+

+-----------------------------------------------------------------------+
| Kieszonkowy poradnik biznesowo-językowy |
| |
| Opracowanie: Daria Frączek |
| |
| Colorful Media ul. Lednicka 23, 60-413 Poznań |
| |
| tel. 61 833 63 28, [email protected] |
| |
| Zdjęcie na okładce: Sergey Nivens |
+-----------------------------------------------------------------------+Rules of Social Conduct

In the course of our upbringing we acquire certain principles to conduct our behaviour in order to make us successful members of a society. There are plenty of influencing techniques based on the rules of social life. We explain some of these below.

Social Exchange

People tend to reciprocate friendliness and return favours. We are usually much nicer and more cooperative in response to friendly actions than to hostile ones. Therefore, when provided with something rewarding - a present or a compliment, regardless of its size, we, in return, feel pressure to comply, when approached with a request from the gifting party.

------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------
TECHNIQUE EXPLANATION TRANSLATION
reciprocity Being catered to in a friendly fashion makes you more willing to tip. People also tend to buy more from friendly shop-assistants. wzajemność, odwzajemnianie
free samples As a consequence of receiving a sample of a product, a prospective customer will become motivated to say ‘yes’ when prompted to buy the product itself. darmowe próbki
favors An associate or colleague could bring up the time they did you a favour you in the past, to use that as leverage when they need something. przysługi
the good cop-bad cop strategy The “bad cop” assumes an aggressive, threatening stance towards the subject, making blatant accusations, deprecating comments and giving off the air of hostility. At that moment the “good cop” enters the stage, showing sympathy, understanding and providing defence. The subject finds himself trusting “the good cop” and, in return, provides the information the interrogators seek. strategia dobry glina – zły glina
------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------

Commitment and Consistency

People show an inherent unwillingness to appear inconsistent, whether in their own eyes or in someone else’s. Therefore, those who commit to an idea or goal (in speech or writ-ing) are likely to uphold that commitment. To make the job easier, we tend to look at the thing we had committed to as congruent with our beliefs, no matter the reason we got involved in doing it in the first place.

----------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------
TECHNIQUE EXPLANATION TRANSLATION
the rule of expectations People fulfil expectations, whether positive or negative. When we know someone expects something from us, we will try to satisfy them in order to gain respect and liking. Your best pal at work knows you won’t fail to step in for them, so how can you not? prawo oczekiwań
a presentation/chat without obligations The customer commits their time to take part in a meeting, implicitly deciding that it may be worth the effort. They may not actually receive any value from it, but it is still harder to keep from committing further, usually by buying the presented goods. niezobowiązująca prezentacja, rozmowa
auction People may increase their bids above what they are comfortable with and well above the value of the auctioned item. They become so immersed that they will do anything just to win. aukcja
hidden costs A salesperson might entice you into buying something and then, on the point of purchase, start revealing additional costs and conditions. The more you have committed in time, money or effort, the harder it is to give it up. ukryte koszty
bait-and-switch An offer of low-priced items may lure customers to visit the store, wherein they discover that the advertised goods are not available. The customers, already enjoying the prospect of owning the item in their minds, are then pressured to consider similar but more expensive products. kij i marchewka
affirmation of choice Hawing purchased an expensive or hard- to-get item and consequently discovering its apparent flaws, we strive to reaffirm ourselves of its high value. As part of doing so, we may recommend the product to others. potwierdzenie decyzji
consulting Engaging people by asking questions about a problem or a solution gets them involved. A telemarketer may ask your opinion on the offer they have just presented. Isn’t it attractive? If you think so, you’re obviously ready to take it, right? konsultacja
----------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------

Conformity and Social Proof

People will do things that they see other people doing. It’s hard to resist peer pressure, and most of us do not want to appear awkward or having strayed too far from the flock.

--------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------
TECHNIQUE EXPLANATION TRANSLATION
best seller The books and films that attract the most attention are bound to attract even more. Automatically we assume that since so many people have read/seen it, it must be good. bestseler
majority 80% of clients have already switched to X. Since such a majority have already jumped the wagon in their cooking/cleaning/hair care, you don’t want to remain amongst the minority that still clings to the obsolete. większość
endorsement and testimony Most online sellers enable you to leave your comment after purchasing as well as access the comments left by others. Since “real” people have found the service adequate, it must be so. We tend to believe the opinions of those like us much more than any other. poparcie i świadectwo
social media People tend to evaluate the worth of an online profile based on the number of its subscribers. Small wonder that bloggers squabble for the most “likes” and online followers. media społecznościowe
--------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: