- promocja
Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny - ebook
Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny - ebook
Mapowanie historyjek użytkownika. Jak zaprojektować produkt idealny
Podczas projektowania wielu procesów produkcyjnych, łącznie z budową oprogramowania, za kluczowe kryteria uznaje się szybkość wykonywania zadań, wydajność czy niskie koszty. Tymczasem opracowanie produktu o wyjątkowej wartości rynkowej wymaga nieco innego podejścia. Celem produkcji nie jest przecież produkcja sama w sobie. Aby kiedyś osiągnąć wysokie zyski, planowanie procesów produkcji musi opierać się na wymaganiach użytkowników, bez zatracania się w szczegółach produktu. To jest właśnie myśl przewodnia metody mapowania historyjek użytkownika tworzonych na potrzeby procesów agile.
Ta odkrywcza książka, kierowana przede wszystkim do product managerów, analityków biznesowych i osób zajmujących się wrażeniami użytkownika, ma na celu pokazanie, w jaki sposób można w pełni wykorzystać zalety procesów agile i lean poprzez mapowanie historyjek. Technika ta umożliwia nakreślenie obrazu całości, który niekiedy trudno zrekonstruować na podstawie wielkiego zbioru osobnych historii. Modyfikowalne mapy historyjek umożliwiają zespołowi prowadzenie bardziej wnikliwych dyskusji o projekcie w ramach procesu produkcyjnego. W efekcie zespół sprawnie buduje wspólną wizję tego, co chce stworzyć, co przybliża produkt do osiągnięcia sukcesu.
W tej książce znajdziesz:
- ogólne zasady mapowania historyjek,
- wyjaśnienie sposobu mapowania historyjek,
- opis wykorzystania mapowania historyjek w projektach agile oraz lean,
- omówienie cyklu rozwojowego historyjek, począwszy od wskazania okazji do rozwoju i odkrywania możliwości,
- liczne ćwiczenia i przykłady tworzenia map historyjek i ich modyfikowania,
- przedstawienie procesu prowadzącego od mapowania historyjek do powstania sprawnego oprogramowania.
Mapowanie to prawdziwe źródło inspiracji!
Spis treści
Słowo wstępne od Martina Fowlera 11
Słowo wstępne od Alana Coopera 13
Słowo wstępne od Marty'ego Cagana 15
Wprowadzenie 19
- Dlaczego akurat ja? 20
- Jeśli masz problemy z historyjkami, ta książka jest dla Ciebie 20
- Kto powinien przeczytać tę książkę? 21
- Konwencje formatowania przyjęte w książce 22
- Struktura książki 23
Przeczytaj to najpierw 25
- Głuchy telefon 25
- Wspólne porozumienie można osiągnąć bezproblemowo 28
- Nie staraj się pisać idealnych dokumentów 29
- Dobre dokumenty są jak zdjęcia z wakacji 30
- Dokumenty są jak ściągi 31
- Mów o tym, co ważne 32
- Dziś i jutro 32
- Oprogramowanie nie jest najważniejsze 33
- No dobra, nie chodzi o samych ludzi 34
- Wytwarzaj mniej 35
- Brzydkie słowo na "w" 36
- To właściwie tyle 37
1. Obraz całości 39
- Słowo na "a" 39
- Historie są do opowiadania, nie do czytania 40
- Opowiadanie historii w całości 41
- Gary i tragedia płaskiego rejestru 42
- Mów i zapisuj 43
- Naszkicuj zarysy pomysłu 44
- Opisz klientów i użytkowników 45
- Opowiedz historie użytkowników 46
- Zapoznaj się ze szczegółami i możliwościami 49
2. Produkuj mniej 55
- Mapowanie pomaga dużym grupom uzyskać wzajemne zrozumienie 56
- Mapowanie ułatwia znajdowanie luk w opowieści 59
- Do zrobienia zawsze jest za dużo 59
- Wydziel minimalne, działające wydanie produktu 60
- Wydziel harmonogram produkcji 61
- Nie priorytetyzuj funkcji, tylko rezultaty 62
- To czysta magia - naprawdę 62
- Dlaczego MVP jest takie ważne 65
- Nowe MVP wcale nie jest produktem! 66
3. Ucz się szybciej 69
- Zacznij od omówienia korzyści 70
- Zweryfikuj problem 70
- Ucz się z prototypów 71
- Ludzie mogą chcieć nie tego, czego potrzebują 72
- Twórz, aby się uczyć 72
- Powtarzaj aż do uzyskania funkcjonalności 75
- Jak tego nie robić 75
- Zdobywanie weryfikowanej wiedzy 76
- Minimalizuj swoje eksperymenty 77
- Podsumowanie 78
4. Kończ na czas 79
- Opowiedz zespołowi o wszystkim 80
- Jak skutecznie szacować czas 81
- Budowanie kawałek po kawałku 82
- Nie wypuszczaj pojedynczych plastrów 83
- Jak skutecznie szacować czas - sekret drugi 83
- Zarządzaj swoim budżetem 84
- Iteratywnie i przyrostowo 88
- Otwarcie, gra środkowa i gra końcowa 88
- Podziel strategię produkcyjną na mapie 89
- Wszystko sprowadza się do ryzyka 90
- Co teraz? 90
5. Już wiesz, jak to robić 91
- 1. Wypisz swoją opowieść krok po kroku 91
- 2. Ułóż swoją opowieść 94
- 3. Zastanów się nad innymi wariantami historii 95
- 4. Opracuj rdzeń mapy 97
- 5. Wydziel działania umożliwiające osiągnięcie konkretnego rezultatu 98
- I już! Wiesz już wszystko, co trzeba 99
- Wypróbuj to w domu i w pracy 100
- Mapa opowiada o tym, co jest dziś, nie o jutrze 101
- Wypróbuj to w praktyce 102
- Programistom trudniej 103
- Mapa to dopiero początek 104
6. Cała prawda o historyjkach 109
- Absurdalnie prosty pomysł Kenta 109
- Proste nie znaczy łatwe 110
- Ron Jeffries i trzy C 111
- Hasła i obrazy 113
- To tyle 114
7. Opowiadanie lepszych historii 115
- Szablon Connextra 115
- Szablonowi zombie i jazda pługiem 118
- Lista dobrych tematów do omówienia 120
- Rób zdjęcia z wakacji 123
- To rzeczywiście dużo zachodu 124
8. Karteczka to nie wszystko 125
- Różni ludzie, różne dyskusje 125
- Potrzebujemy większej kartki 126
- Grzejniki i lodówki 128
- Piła to nie młotek 130
9. Karteczka to dopiero początek 135
- Miej w głowie jasną wizję 136
- Stwórz tradycję przekazu opowieści 136
- Sprawdzaj wyniki swojej pracy 137
- To nie jest Twoja zabawka 138
- Twórz, aby się uczyć 139
- Nie chodzi tylko o oprogramowanie 140
- Planuj naukę, ucz się planować 140
10. Opowieści są jak tort 141
- Stwórz przepis 141
- Pieczenie tortu w kawałkach 143
11. Łupanie kamieni 147
- Rozmiar zawsze ma znaczenie 147
- Opowieści są jak kamienie 148
- Eposy to wielkie kamienie, którymi się rzuca w ludzi 150
- Organizuj grupy historyjek tematycznie 151
- Nie przejmuj się terminologią, tylko snuj opowieści 151
- Zacznij od okazji 152
- Odkryj MVS 153
- Przyjrzyj się szczegółom historyjki w trakcie produkcji 154
- Dyskutuj podczas produkcji 155
- Przeprowadź ewaluację każdego elementu 156
- Przeprowadź ewaluację z użytkownikami i klientami 158
- Przeprowadź ewaluację z interesariuszami 159
- Wydaj produkt i ucz się 159
12. Praca w kamieniołomie 161
- Wartościowe - Użyteczne - Wykonalne 162
- Zespół badawczy potrzebuje cudzej pomocy 163
- Trzej amigos 164
- Właściciel produktu jako producent 167
- To nie takie proste 168
13. Zacznij od okazji 169
- Prowadź dyskusje o okazjach 169
- Zbadaj, zrezygnuj lub zastanów się 170
- O okazjach trzeba mówić 174
- Okazje a mapowanie historyjek 174
- Bądź wybredny 179
14. Tworzenie wzajemnego zrozumienia poprzez odkrywanie 181
- W odkrywaniu nie chodzi o oprogramowanie 181
- Cztery kroki do odkrycia 182
- Czynności, dyskusje, efekty 194
- Odkrywanie jest tworzeniem wzajemnego zrozumienia 195
15. Odkrywaj, aby weryfikować wiedzę 197
- Przeważnie się mylimy 197
- Stare, niezbyt dobre czasy 198
- Design thinking 199
- Jak zepsuć coś dobrego 202
- Krótkie pętle weryfikujące 203
- Jak koncepcja Lean Startup zmienia metodę projektowania produktu 204
- A historyjki i mapy? 208
16. Udoskonalaj, definiuj i buduj 211
- Kartki, konwersacje, więcej kartek, więcej konwersacji... 211
- Przycinanie i szlifowanie 211
- Warsztaty historyjek 212
- Planowanie sprintu lub iteracji 214
- Tłumy nie współpracują 217
- Dziel i redukuj 218
- Wykorzystuj mapę historyjek podczas produkcji 222
- Używaj mapy do odnotowywania postępów 223
- Używaj prostych map podczas warsztatów historyjek 223
17. Historyjki są jak asteroidy 227
- Składanie rozbitych kamieni 228
- Nie przesadzaj z mapowaniem 230
- Nie przejmuj się pominiętymi szczegółami 230
18. Ucz się z wszystkiego, co tworzysz 233
- Przeglądy zespołowe 233
- Prowadź przeglądy z innymi członkami organizacji 236
- Wystarczy 237
- Ucz się od użytkowników 238
- Ucz się z wydań 239
- Terminowe uzyskiwanie wyników 239
- Wykorzystaj mapę do ocenienia gotowości wydania 240
Czy to koniec? 243
Podziękowania 245
Bibliografia 249
Skorowidz 251
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-7919-0 |
Rozmiar pliku: | 14 MB |