Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna - ebook
Marketing 6.0. Przyszłość jest immersyjna - ebook
Jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona zmienią krajobraz biznesowy
Metamarketing to nowa forma marketingu, która wykracza poza proste połączenie tradycyjnych i cyfrowych technik marketingowych. Oferuje prawdziwe zespolenie świata fizycznego i cyfrowego, przybierając formę interaktywnego i immersyjnego doświadczenia konsumenckiego.
Philip Kotler, słynny propagator „czterech P marketingu”, oraz jego współpracownicy – Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan tłumaczą, jak wykorzystać technologię, aby zaspokoić potrzeby klientów oraz mieć wpływ na zmieniającą się branżę. Przygotowują marketerów na nową erę metamarketingu. Pokazują sposoby pozwalające dostosować rozwijające się technologie i modele biznesowe do znaczących zmian w zachowaniach konsumenckich zachodzących w ostatniej dekadzie.
Autorzy przedstawiają:
• elementy składowe metamarketingu
• technologie i platformy, z których na co dzień korzystają pokolenia Z i Alfa
• sposoby na wykorzystanie metaświatów i rzeczywistości rozszerzonej
• najczęstsze przeszkody i pułapki napotykane przez marketerów próbujących swych sił w interaktywnym i immersyjnym środowisku oraz popełniane przez nich błędy
• tradycyjne i cyfrowe techniki marketingu pozwalające na pełne wykorzystanie niesłabnącej konsumenckiej potrzeby utrzymywania interakcji międzyludzkich.
Marketing 6.0 wnikliwie rozwija tematykę zrównoważonego rozwoju i nowatorskich technologii, które współczesne firmy muszą poznać i zrozumieć, aby odnaleźć się w tej dynamicznej i ekscytującej erze handlu.
To książka dla menedżerów, dyrektorów, członków zarządu i innych leaderów biznesu, którzy chcą być kilka kroków przed resztą – szczególnie teraz, gdy krajobraz marketingowy zmienia się na ich oczach. To również lektura obowiązkowa dla nowej generacji marketerów, reklamodawców i twórców treści.
Philip Kotler, ojciec nowoczesnego marketingu, ma wyjątkową umiejętność dostrzegania pojawiających się trendów marketingowych i przewidywania, jak zmienią one krajobraz biznesowy. Marketing 6.0 nie jest wyjątkiem. Kotler opisuje, jak upowszechnienie się rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej wpłynie na sposób, w jaki firmy wchodzą w interakcje z klientami, i wyjaśnia, dlaczego przyszłość marketingu leży w tworzeniu immersyjnych doświadczeń konsumenckich.
— ALEXANDER CHERNEV, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern University
Marketing immersyjny ma na celu przeniesienie klienta do świata opowieści, aby ten uwierzył, że faktycznie się tam znajduje. W tym procesie bodźce rzeczywiste i iluzoryczne mieszają się, tworząc nowy rodzaj postrzeganej rzeczywistości. Niniejsza książka wprowadza nas w ten futurystyczny świat marketingu. Prawdziwie pouczająca i dająca do myślenia.
— HERMANN SIMON, założyciel i prezes Simon-Kucher
PHILIP KOTLER ̶ profesor emeritus w Kellogg School of Management na Northwestern University, gdzie przez wiele lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal” jest jednym z najbardziej wpływowych myślicieli biznesowych. Autor bestsellerów przetłumaczonych na ponad dwadzieścia pięć języków.
HERMAWAN KARTAJAYA – założyciel i prezes M Corp, wiodącej firmy świadczącej profesjonalne usługi marketingowe w Azji Południowo-Wschodniej.
IWAN SETIAWAN – dyrektor generalny platformy Marketeers, wiodącego indonezyjskiego wydawcy mediów marketingowych. Jest konsultantem marketingowym z dwudziestoletnim doświadczeniem, współpracującym z ponad setką klientów z różnych branż.
Spis treści
Część I
Wprowadzenie do marketingu 6.0 13
WSTĘP
Marketing 6.0: Przyszłość jest immersyjna 15
1. Nadejście ery marketingu 6.0
Od marketingu wielokanałowego przez omnikanałowy do metamarketingu 21
2. Pojawienie się tubylców cyfrowo-fizycznych
Młode pokolenie Z i pokolenie Alfa wkraczają w dorosłość 43
3. Nieuchronność marketingu immersyjnego
Pięć mikrotrendów prowadzących do metamarketingu 61
4. Przyszłość tworzenia doświadczeń konsumenckich
Fuzja elementów fizycznych i cyfrowych dla uzyskania pełnej immersji 81
Część II
Czynniki technologiczne i środowiskowe 105
5. Zrozumienie czynników technologicznych
Pięć podstawowych technologii napędzających metamarketing 107
6. Budowanie rzeczywistości poszerzonej (XR)
Immersyjne doświadczenie w prawdziwym życiu 131
7. Wykorzystanie metaświatów
Przyszła forma platform mediów
Społecznościowych 155
Część III
Doświadczenie w marketingu 6.0 181
8. Marketing przestrzenny
Naturalne interakcje człowieka z maszyną 183
9. Marketing multisensoryczny
Immersyjne doświadczenia zaspokajające pięć zmysłów 209
10. Marketing w metaświecie
Jak rozbudzić zainteresowanie nowej generacji 233
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-499-1 |
Rozmiar pliku: | 21 MB |