Marketing - ebook
Marketing - ebook
JAK SKUTECZNIE DOCIERAĆ DO KLIENTÓW I PRZEKONAĆ ICH DO ZAKUPU?
Sukces twojego biznesu zależy od sukcesu twoich działań marketingowych. Jeśli uda ci się ustalić, czego twoi klienci pragną, potrzebują, i na co mogą sobie pozwolić — a potem zdołasz im to dać — osiągniesz imponujące wyniki.
Ten niezastąpiony przewodnik zawiera 21 znakomitych wskazówek marketingowych do zastosowania od zaraz. Z właściwą sobie przenikliwością, Brian Tracy nauczy cię, jak:
• Budować bazę klientów
• Wyróżnić się na tle konkurencji
• Odpowiedzieć na trzy kluczowe pytania dotyczące każdego nowego produktu bądź usługi
• Wykorzystać badania rynku i dane z grup fokusowych, by podejmować lepsze decyzje
• Odpowiadać na podstawowe potrzeby emocjonalne kupujących
• Wyznaczać optymalne punkty cenowe dla swoich ofert
• Naprawdę skoncentrować się na kliencie
• W pełni wykorzystać dostępne kanały dystrybucji
• Rozwiązać inne problemy marketingowe
Wypełniona po brzegi praktycznymi strategiami, ta książka, pomoże ci odkryć, jak w wielkim stylu zdominować silnie konkurencyjny rynek.
***
Brian Tracy jest jednym z najlepszych profesjonalnych mówców na świecie. Otworzył, zbudował, zarządzał i kierował 22 biznesami z różnych branż. Co roku prowadzi konsultacje dla ponad 250 000 osób w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie i Azji. Jego prezentacje, przemowy i seminaria są specjalnie przygotowane i dostosowane do różnych grup odbiorców. Opisuje się je jako „inspirujące, zabawne, informujące i motywujące”. Tracy pracował z ponad 500 korporacjami, wygłosił ponad 2000 wykładów i przemawiał dla ponad 2 000 000 ludzi.
Spis treści
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
Spis treści
Wprowadzenie
1. Prawdziwy cel biznesu
2. Skuteczny marketing w czterech odsłonach
3. Trzy niezbędne pytania w marketingu
4. Wywiad rynkowy
5. Marketing zorientowany na klienta
6. Dlaczego ludzie kupują
7. Analiza konkurencji
8. Osiąganie przewagi konkurencyjnej
9. Marketing mix
10. Strategie pozycjonowania marki
11. Cztery filary strategii marketingowej
12. Wybór pola bitwy
13. Zasady sztuki wojennej w strategii marketingowej
14. Marketingowe taktyki zniechęcania i dywersji
15. Kto pierwszy i liczniejszy, ten lepszy
16. Strategia białych przestrzeni, czyli uderz tam, gdzie ich nie ma
17. Zdominuj niszę rynkową
18. Kreatywne strategie rozwoju rynku
19. Wykorzystaj inne formy sprzedaży
20. Koncepcja wiązki zasobów
21. Cztery drogi do zmian w twoim biznesie
Podsumowanie
O autorze
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-806-8 |
Rozmiar pliku: | 1,2 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Podstawowym czynnikiem, który odpowiada za sukces lub porażkę w biznesie, jest odpowiednio sukces lub porażka działań marketingowych. Według Dun & Bradstreet, globalnego dostawcy informacji gospodarczych, 48 procent niepowodzeń w biznesie można przypisać stagnacji lub niewydolności w sferze marketingu i sprzedaży. Przy tak dynamicznej i wysoce konkurencyjnej gospodarce, jaka obecnie występuje, to właśnie marketing jest filarem i najważniejszym zadaniem każdego odnoszącego sukcesy przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego, jaką prowadzisz działalność, działasz de facto w branży marketingowej.
W tym niezastąpionym, praktycznym przewodniku po świecie marketingu przedstawiono 21 głównych koncepcji oraz wiele pomniejszych rozwiązań, dzięki którym możesz podnieść efektywność swojej strategii marketingowej – i to od zaraz.
Marketing strategiczny to nauka i zarazem sztuka precyzyjnego określania, czego pragną, potrzebują i na co mogą sobie pozwolić twoi obecni i przyszli klienci, a potem zapewniania im tego za pomocą produktów i usług, które będą zaspokajać te konkretne potrzeby.
Umiejętnie poprowadzony marketing strategiczny pozwoli ci sprzedawać więcej, za wyższą cenę i na większym obszarze geograficznym oraz osiągnąć stabilność, siłę i pozycję lidera na rynku.
Zasada numer jeden
Punktem wyjścia skutecznego marketingu jest uświadomienie sobie, że klienci zawsze mają rację. Za ich decyzjami zakupowymi kryją się nie twoje, lecz ich własne powody. Są samolubni, wymagający, bezwzględni, nielojalni i niestali. Ale zawsze mają rację, a wypływa ona z ich potrzeb, zachcianek, pragnień i sposobu myślenia. Są gotowi wielokrotnie zmieniać dostawcę, jeśli tylko uznają, że gdzie indziej zostaną lepiej obsłużeni.
Sukces przedsiębiorcy w znacznym stopniu zależy od jego umiejętności oddziaływania na rzeczywiste pragnienia klientów oraz zaspokajania ich subiektywnych potrzeb i zachcianek.
Marketing jest zbiorem kompetencji, których można i trzeba się nauczyć – nieustannie praktykując pewne koncepcje i regularnie zadając sobie właściwe pytania. Jeśli zechcesz podjąć wysiłek i poszukasz odpowiedzi na pytania postawione w tej książce, twoje umiejętności marketingowe zdecydowanie się rozwiną.
Najważniejszym aspektem tej lektury jest to, co zrobisz po jej zakończeniu. O tym, czy okaże się dla ciebie wartościowa, zdecydują twoje konkretne działania i to, jak szybko je podejmiesz.
Kiedy twoją uwagę przykuwa jakaś obiecująca koncepcja albo przychodzi ci do głowy pomysł na usprawnienie działań marketingowych, nie zwlekaj z ich realizacją. Pielęgnuj w sobie pilność i daj się ponieść obsesji działania.1 Prawdziwy cel biznesu
Ludziom często się wydaje, że w biznesie chodzi po prostu o zysk. Tymczasem, jak wyjaśnia Peter Drucker, prawdziwym celem, który powinien przyświecać przedsiębiorcom, jest „stworzenie i utrzymanie klienta”. Wszelkie działania wyróżniających się firm są skoncentrowane na pozyskiwaniu i zatrzymywaniu klientów (ang. create and keep customer). Im mniejszym nakładem finansowym (w dłuższej perspektywie) udaje się to osiągnąć, tym większe odnotowuje się zyski.
Koszty związane z pozyskiwaniem klientów są początkowo bardzo wysokie. Znacznie niższy jest natomiast koszt ich utrzymania. Jeśli przyjrzeć się działaniom firm uznawanych za wyjątkowo sprawne marketingowo, widać wyraźnie, że ich strategie są bez wyjątku skierowane na pozyskiwanie i zatrzymywanie klientów.
Jakość jako strategia marketingowa
Prawdopodobnie najbardziej opłacalną strategią marketingową jest dbałość o zapewnienie najwyższej jakości produktów i usług. Jakość to najpotężniejsza i najskuteczniejsza ze wszystkich strategii marketingowych. Powodzenie twojej działalności aż w 90 procentach zależy od jakości tego, co sprzedajesz. Ludzie zawsze będą kupować u wysokiej klasy dostawców, płacić więcej i okazywać lojalność firmom, które oferują produkty i usługi wysokiej jakości.
Czym jest jakość? Odpowiedź na to pytanie od lat pozostaje przedmiotem zażartych sporów i dyskusji. Philip Crosby, założyciel Crosby’s Quality College, twierdził na przykład, że „jakość to stopień, w jakim produkt spełnia składane przez ciebie obietnice w chwili sprzedaży i później”.
Bodaj najlepsza definicja marki rozumianej jako reputacja twojej firmy na rynku mówi, że marka to „obietnice, które składasz, i obietnice, których dotrzymujesz”. Ocena jakości twoich produktów lub usług zależy od tego, jak konsekwentnie spełniasz obietnice, które składasz, by przyciągnąć klientów i skłonić ich do zakupu.
Kolejną fundamentalną strategią decydującą o sukcesie marketingu jest wysoka jakość obsługi. Według PIMS (Profit Impact for Marketing Strategy), badania przeprowadzonego lata temu przez Uniwersytet Harvarda, o jakości produktu stanowią dwa czynniki: sam produkt oraz sposób, w jaki jest on sprzedawany i jak później wygląda obsługa.
Produkt to nie wszystko. Liczy się też to, jak traktowani są klienci od chwili pierwszego kontaktu ze sprzedawcą przez cały czas użytkowania twojego produktu bądź korzystania z twojej usługi. Ludzie zawsze będą wracać do dostawcy towarów i usług wysokiej jakości, bez względu na cenę.