Facebook - konwersja
  • promocja

Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
11 stycznia 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów - ebook

Merytorycznie, praktycznie i konkretnie

Pamiętasz czasy, gdy w branży reklamowej obowiązywał podział na ATL i BTL, o uwagę klienta walczono za pomocą wtykanych w drzwi ulotek, plakatów na drzewach i słupach, a wszyscy ekscytowali się spotami w telewizji i radiu? W ciągu ostatnich kilkunastu lat sytuacja kompletnie się zmieniła. Centrum reklamowego i marketingowego świata przeniosło się na komputery i urządzenia mobilne. To tutaj trwa walka o uwagę (i pieniądze) potencjalnego klienta. Obecnie w biznesie i reklamie nie ma miejsca na lanie wody i wróżenie z fusów. Najlepsi podejmują decyzje, opierając się na twardych danych, i oczekują konkretnych wyników. Taka też jest ta książka: konkretna i skupiona na metodach, które pozwolą Ci zarabiać więcej dzięki lepiej prowadzonemu marketingowi w wyszukiwarkach.

Doświadczenie zbierane przez autorów tej publikacji od 2005 roku przełożyło się na ponad 300 stron cennej wiedzy o dwóch najskuteczniejszych metodach reklamy: Google Ads oraz pozycjonowaniu. Niezbędną teorię uzupełniono dobrymi praktykami, listą konkretnych zadań do wykonania oraz celnymi przykładami i antyprzykładami. Szeroko omówiono najlepsze narzędzie analityczne, jakim jest Google Analytics, ze szczególnym wskazaniem tych raportów i metod pracy, które są przydatne w codziennej pracy. Poradnik uzupełniono o narzędzia wykorzystywane przez specjalistów do spraw marketingu w wyszukiwarkach oraz kilkanaście przykładów realnych kampanii tworzonych dla klientów. Poradnik skonstruowano tak, by przydał się zarówno praktykom z doświadczeniem, jak i osobom, które pragną rozpocząć karierę w branży SEM. Powinien go także przeczytać właściciel firmy chcący udoskonalić prowadzone przez siebie kampanie albo skuteczniej nadzorować pracę innych.

Książkę wyróżniają:

  • na bieżąco aktualizowana elektroniczna errata przedstawiająca dynamicznie wprowadzane zmiany w omawianych narzędziach oraz nowości,
  • dodatkowe materiały - od briefu dla klienta po checklisty pomagające w tworzeniu lepszych reklam,
  • ponad 10 dodatkowych filmów instruktażowych stanowiących kilkugodzinne uzupełnienie i rozszerzenie treści książki,
  • wypowiedzi ponad 20 cenionych ekspertów branżowych wzbogacające zawarty w książce materiał,
  • 15 konkretnych przykładów z życia pokazujących realne problemy i ich rozwiązania w praktyce.

Spis treści

O autorach (9)

1. Wstęp (11)

2. Wstęp do strategii marketingowej (15)

  • 2.1. Grupa docelowa (15)
  • 2.2. Wyznacz cele (18)
  • 2.3. Co? Gdzie? Kiedy? Dlaczego? (18)
  • 2.4. Jak robi to konkurencja? (19)
  • 2.5. Jak chcesz "kusić" użytkownika w różnych okresach roku? (20)
  • 2.6. Budżet (21)
  • 2.7. Współpraca z agencją - zlecam i zapominam? (22)
  • 2.8. Podsumowanie (23)

3. Reklama w Google Ads (25)

  • 3.1. SEO + PPC = sukces (25)
  • 3.2. Co to jest Google Ads (27)
    • 3.2.1. Główne typy reklamy Google Ads (28)
    • 3.2.2. Jak działa Google Ads - system aukcji (31)
    • 3.2.3. Ranking reklamy i wynik jakości (32)
    • 3.2.4. Struktura konta (34)
    • 3.2.5. Jak budować strukturę kampanii i grup reklam? (35)
  • 3.3. Słowa kluczowe i dopasowania (39)
    • 3.3.1. Dziel i rządź: grupy reklam a słowa kluczowe (39)
    • 3.3.2. Dopasowania słów kluczowych (41)
    • 3.3.3. Budowanie list słów kluczowych (47)
    • 3.3.4. Sposoby i narzędzia pomocne w szukaniu słów kluczowych (49)
  • 3.4. Teksty reklamowe i rozszerzenia reklam (55)
    • 3.4.1. Reklamy a struktura konta (55)
    • 3.4.2. Elementy tekstu reklamowego (57)
    • 3.4.3. Wyróżnij się albo zgiń (59)
    • 3.4.4. Unikalna cecha oferty (61)
    • 3.4.5. Elementy budowania reklam (62)
    • 3.4.6. Funkcje specjalne (65)
    • 3.4.7. Rozszerzenia reklam (68)
  • 3.5. Landing pages - strony docelowe (69)
    • 3.5.1. Jak wybrać odpowiednią stronę? (70)
    • 3.5.2. 7 najważniejszych elementów dobrej strony docelowej (70)
  • 3.6. Reklama w sieci wyszukiwania (74)
    • 3.6.1. Pierwsza kampania (74)
    • 3.6.2. Ustawienia (75)
    • 3.6.3. Grupy reklam, słowa kluczowe i teksty reklamowe (80)
  • 3.7. Reklamy produktowe i dynamiczne (83)
    • 3.7.1. Dynamiczne reklamy (DSA) (83)
    • 3.7.2. Kampanie produktowe (85)
  • 3.8. Podsumowanie (93)

4. Reklama w sieci reklamowej Google (95)

  • 4.1. Co to jest GDN? (95)
  • 4.2. Dlaczego warto z tego korzystać (96)
  • 4.3. Model See-Think-Do-Care (96)
  • 4.4. Formaty reklamowe (97)
  • 4.5. Możliwości targetowania w sieci reklamowej (99)
  • 4.6. Znajdź swojego użytkownika (101)
  • 4.7. Płatności (103)
  • 4.8. Opcje dodatkowe (104)
  • 4.9. Remarketing - specjalna forma kierowania reklamy (105)
    • 4.9.1. Jak działa remarketing? (105)
    • 4.9.2. Listy remarketingowe (105)
    • 4.9.3. Strategie remarketingowe (107)
    • 4.9.4. Remarketing dynamiczny (108)
  • 4.10. Reklama w YouTube (110)
    • 4.10.1. Formaty reklamowe (110)
    • 4.10.2. Ustawienia reklamy wideo (114)
    • 4.10.3. Przygotowanie contentu wideo (114)
    • 4.10.4. Kierowanie (116)
  • 4.11. Reklamy Discovery (116)
    • 4.11.1. Gdzie wyświetlają się reklamy Discovery? (116)
    • 4.11.2. Formaty reklam Discovery (117)
    • 4.11.3. Kierowanie reklam Discovery (118)
  • 4.12. Podsumowanie (118)

5. Strategia, struktura konta i optymalizacja kampanii Google Ads (121)

  • 5.1. Model See-Think-Do-Care (122)
  • 5.2. Ustawienia konwersji do poszczególnych kampanii (123)
  • 5.3. Optymalizacja kampanii reklamowej (124)
    • 5.3.1. Przygotowanie konta (125)
    • 5.3.2. Najważniejsze metryki (125)
    • 5.3.3. Kiedy rozpocząć optymalizację kampanii? (127)
    • 5.3.4. Dziesięć przykładów optymalizacji na różnych poziomach (128)
  • 5.4. Podsumowanie działań optymalizacyjnych (136)
  • 5.5. Narzędzia dodatkowe i automatyzacja (138)
    • 5.5.1. Reguły automatyczne (138)
    • 5.5.2. Skrypty (139)
    • 5.5.3. Konto zbiorcze - MCK (140)
    • 5.5.4. Edytor Ads (141)
    • 5.5.5. Google SpreadSheet (141)
    • 5.5.6. Narzędzia inteligentne optymalizujące kampanie (141)
  • 5.6. Egzaminy i partnerzy Google (142)
  • 5.7. Klient vs. agencja (143)

6. SEO (145)

  • 6.1. Pozycjonowanie - wstęp (145)
  • 6.2. Podstawy SXO - użyteczność a SEO (146)
    • 6.2.1. Fakty o działaniu w internecie (147)
    • 6.2.2. Wejdź w głowę Twojego użytkownika. Grupa docelowa (147)
    • 6.2.3. Obiekcje klienta i Twoje "dlaczego" (149)
    • 6.2.4. Krótka analiza ekspercka strony WWW (150)
  • 6.3. Podsumowanie SXO (156)
  • 6.4. Wybór domeny i jej konfiguracja (156)
    • 6.4.1. Przeszłość domeny (157)
    • 6.4.2. Konfiguracja domeny (158)
  • 6.5. Elementy optymalizacji treści (160)
    • 6.5.1. Słowa kluczowe w SEO (160)
    • 6.5.2. Tag
    • 6.5.3. Tag description (163)
    • 6.5.4. Tag H1 (164)
    • 6.5.5. Elementy stron z treścią (165)
  • 6.6. Content marketing - przykłady działań (167)
  • 6.7. Duplicate content (171)
  • 6.8. Core Web Vitals (174)
  • 6.9. Google Search Console (177)
    • 6.9.1. Weryfikacja witryny (177)
    • 6.9.2. Korzystanie z raportów: widoczność (178)
    • 6.9.3. Korzystanie z raportów: optymalizacja (179)
    • 6.9.4. Eksperymenty i personalizacja (182)
    • 6.9.5. Analiza linków (183)
  • 6.10. Popularność strony, czyli link building (184)
    • 6.10.1. Przykłady linków (185)
    • 6.10.2. Zaplecza SEO (187)
  • 6.11. Zaawansowana analiza SEO: crawlery (190)
  • 6.12. Podsumowanie (194)

7. Google Analytics (197)

  • 7.1. Dlaczego potrzebuję analityki internetowej? (197)
  • 7.2. Era Big Data (197)
  • 7.3. Dane ilościowe i jakościowe (199)
  • 7.4. Jak działa Google Analytics? (201)
  • 7.5. Wersje Analytics - Universal vs. GA4 (203)
  • 7.6. Jak są zbudowane raporty? (204)
    • 7.6.1. Podstawowe wymiary i metryki (205)
    • 7.6.2. Zakres wymiarów i danych (214)
  • 7.7. Struktura konta i instalacja kodu śledzenia (215)
    • 7.7.1. Instalacja kodu śledzenia (216)
    • 7.7.2. Nie zapomnij o prywatności - RODO i GDPR (219)
    • 7.7.3. Zanim zaczniesz konfigurację (220)
  • 7.8. Podstawowa konfiguracja w sekcji administratora (221)
  • 7.9. Cele i zdarzenia (230)
    • 7.9.1. Konfiguracja celów (231)
    • 7.9.2. Zdarzenia (233)
    • 7.9.3. Określenie celów i najważniejszych metryk (235)
  • 7.10. Raportowanie (236)
    • 7.10.1. Podstawowe grupy raportów (237)
    • 7.10.2. Podstawy analizy danych (237)
  • 7.11. Najważniejsze raporty w GA i wnioski z nich płynące (243)
    • 7.11.1. #1 Czas rzeczywisty (245)
    • 7.11.2. #2 Odbiorcy (245)
    • 7.11.3. #3 Pozyskanie (249)
    • 7.11.4. #4 Zachowanie (254)
    • 7.11.5. #5 Konwersje (257)
  • 7.12. Raporty niestandardowe (267)
  • 7.13. Alerty niestandardowe (268)
  • 7.14. Analityka w audycie SEO (269)
    • 7.14.1. Analiza wyszukiwarki wewnętrznej (269)
    • 7.14.2. Analiza raportów (273)
    • 7.14.3. Analiza błędów witryny (274)
    • 7.14.4. Alerty niestandardowe vs. Custom Insights (276)
    • 7.14.5. Ulepszona analiza szybkości ładowania się stron (278)
    • 7.14.6. Współczynnik odbić z wyników wyszukiwania (281)
    • 7.14.7. Duplikaty treści (285)

8. Analityka - wdrożenie i aspekty zaawansowane (291)

  • 8.1. Google Tag Manager (GTM) (291)
    • 8.1.1. Jak to działa? (292)
    • 8.1.2. Testowanie wersji (293)
    • 8.1.3. Publikacja i wersje (293)
    • 8.1.4. GTM - zmienne wbudowane (294)
    • 8.1.5. Mierzenie zdarzeń (295)
    • 8.1.6. Zliczanie wysłania formularzy (297)
    • 8.1.7. Warstwa danych (298)
    • 8.1.8. Skrypty e-commerce (299)
  • 8.2. Inne zaawansowane funkcje Analytics (302)
    • 8.2.1. User ID (302)
    • 8.2.2. Measurement Protocol i Import danych (302)
    • 8.2.3. Grupowanie kanałów i treści (303)
    • 8.2.4. Eksport danych (303)
  • 8.3. Dodatkowe narzędzia (304)
    • 8.3.1. Dane ilościowe (304)
    • 8.3.2. Dane jakościowe (305)
  • 8.4. Inne narzędzia Google (306)
    • 8.4.1. Google Optimize (306)
    • 8.4.2. Wizualizacja danych w Google Data Studio (307)
  • 8.5. Podsumowanie Google Analytics (310)

9. Podsumowanie całej książki (313)

10. Dodatki (315)

  • 10.1. Źródła wiedzy w sieci (315)
  • 10.2. Narzędzia (318)
  • 10.3. Kursy (320)
  • 10.4. Wydarzenia branżowe SEM (321)
  • 10.5. Odpowiedzi do testów (321)
  • 10.6. Spis filmów (322)
Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9126-0
Rozmiar pliku: 29 MB

BESTSELLERY

Kategorie: