Marketing szkoły - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2011
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Marketing szkoły - ebook
Książka zawiera analizę najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem szkoły, począwszy od opisu rynku oświatowego, a skończywszy na badaniach marketingowych w szkole. Uwzględnia najbardziej aktualne zjawiska ważne z punktu widzenia marketingu szkoły, np. web 2.0, elementy tak modnej ostatnio ekonomii behawioralnej itp.
Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, a także wszystkich tych, którzy interesują się tematyką marketingowego zarządzania w oświacie
Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, a także wszystkich tych, którzy interesują się tematyką marketingowego zarządzania w oświacie
Spis treści
Wprowadzenie 9
Rozdział 1 O przyszłości oświaty 13 1.1. Polska szkoła w globalnej wiosce 13 1.2. Gospodarka oparta na wiedzy 20 1.3. Od szkoły "inteligentnej" do szkoły kreatywnej 24 1.4. Podsumowanie 29
Rozdział 2 Rynek usług edukacyjnych 30 2.1. Szkoła - organizacja usługowa 30 2.2. Rynki, na jakich działa szkoła 31 2.3. Wiedza - rdzeń usług świadczonych przez szkołę 38 2.4. Konkurowanie w oświacie 46 2.5. Unikatowa pozycja USP szkoły 50 2.6. Krzywa wartości 53
Rozdział 3 Marketingowe zarządzanie jakością w szkole 58 3.1. Na czym polega marketingowe zarządzanie jakością w szkole? 58 3.2. "Satysfakcja gwarantowana" - czy uczeń i rodzic mają być w szkole "królami"? 64 3.3. Od atrybutów do korzyści 68 3.4. "Momenty prawdy" w zarządzaniu marketingową jakością 71 3.5. Reklamacje 75 3.6. Zarządzanie jakością według filozofii TQM 77 3.7. Modele jakości usług 79 3.7.1. Model jakości luk (GAP Model) w zarządzaniu szkołą 79 3.7.2. Model jakości Servqual w zarządzaniu szkołą 82 3.7.3. Model jakości usług oparty na teorii Herzberga 85 3.8. Podsumowanie 86
Rozdział 4 Komunikacja marketingowa szkoły 87 4.1. Istota komunikacji marketingowej 87 4.2. Segmentacja rynku 96 4.3. Model komunikacji marketingowej 99 4.4. Identyfikacja wizualna szkoły 101 4.5. Podsumowanie 114
Rozdział 5 Reklama szkoły 115 5.1. Istota reklamy 115 5.2. Jak reklama oddziałuje na ludzką psychikę? 118 5.3. Reklama szeptana 122 5.4. Slogany reklamowe 126 5.5. Redagowanie tekstów promocyjnych dla szkoły 128 5.6. Internet w promocji szkoły 137 5.7. Podsumowanie 140
Rozdział 6 Public relations w szkole 142 6.1. Czym jest public relations? 142 6.2. Jak funkcjonuje PR? 145 6.3. Sytuacje kryzysowe 150 6.4. Kontakty z dziennikarzami 154 6.5. Podstawowe zasady wystąpień publicznych i argumentowania 158 6.6. Podsumowanie 164
Rozdział 7 Inne formy promocji szkoły 166 7.1. Wprowadzenie 166 7.2. Wizerunek dyrektora szkoły 166 7.3. Targi i festyny 177 7.4. Wycieczki po szkole (zwiedzanie szkoły) dla rodziców 180 7.5. Spotkania z rodzicami 184 7.6. Komunikacja pisemna z rodzicami 188 7.7. Podsumowanie 190
Rozdział 8 Marka, wizerunek i reputacja szkoły 191 8.1. Wizerunek szkoły 191 8.2. Marka szkoły 198 8.3. Reputacja szkoły 206 8.4. Podsumowanie 211
Rozdział 9 Badania marketingowe 213 9.1. W jakim celu Dyrektor szkoły powinien prowadzić badania marketingowe 213 9.2. Jak zaprojektować dobry kwestionariusz? 222 9.3. Miejsce badań marketingowych w zarządzaniu placówkami oświatowymi w Polsce 228 9.4. Jak przeprowadzić badania marketingowe w mojej szkole? 232 9.5. Interpretacja wyników badań marketingowych 241 9.6. Podsumowanie 244
Zakończenie 245
Spis tabel, schematów i ramek 247
Literatura 251
Rozdział 1 O przyszłości oświaty 13 1.1. Polska szkoła w globalnej wiosce 13 1.2. Gospodarka oparta na wiedzy 20 1.3. Od szkoły "inteligentnej" do szkoły kreatywnej 24 1.4. Podsumowanie 29
Rozdział 2 Rynek usług edukacyjnych 30 2.1. Szkoła - organizacja usługowa 30 2.2. Rynki, na jakich działa szkoła 31 2.3. Wiedza - rdzeń usług świadczonych przez szkołę 38 2.4. Konkurowanie w oświacie 46 2.5. Unikatowa pozycja USP szkoły 50 2.6. Krzywa wartości 53
Rozdział 3 Marketingowe zarządzanie jakością w szkole 58 3.1. Na czym polega marketingowe zarządzanie jakością w szkole? 58 3.2. "Satysfakcja gwarantowana" - czy uczeń i rodzic mają być w szkole "królami"? 64 3.3. Od atrybutów do korzyści 68 3.4. "Momenty prawdy" w zarządzaniu marketingową jakością 71 3.5. Reklamacje 75 3.6. Zarządzanie jakością według filozofii TQM 77 3.7. Modele jakości usług 79 3.7.1. Model jakości luk (GAP Model) w zarządzaniu szkołą 79 3.7.2. Model jakości Servqual w zarządzaniu szkołą 82 3.7.3. Model jakości usług oparty na teorii Herzberga 85 3.8. Podsumowanie 86
Rozdział 4 Komunikacja marketingowa szkoły 87 4.1. Istota komunikacji marketingowej 87 4.2. Segmentacja rynku 96 4.3. Model komunikacji marketingowej 99 4.4. Identyfikacja wizualna szkoły 101 4.5. Podsumowanie 114
Rozdział 5 Reklama szkoły 115 5.1. Istota reklamy 115 5.2. Jak reklama oddziałuje na ludzką psychikę? 118 5.3. Reklama szeptana 122 5.4. Slogany reklamowe 126 5.5. Redagowanie tekstów promocyjnych dla szkoły 128 5.6. Internet w promocji szkoły 137 5.7. Podsumowanie 140
Rozdział 6 Public relations w szkole 142 6.1. Czym jest public relations? 142 6.2. Jak funkcjonuje PR? 145 6.3. Sytuacje kryzysowe 150 6.4. Kontakty z dziennikarzami 154 6.5. Podstawowe zasady wystąpień publicznych i argumentowania 158 6.6. Podsumowanie 164
Rozdział 7 Inne formy promocji szkoły 166 7.1. Wprowadzenie 166 7.2. Wizerunek dyrektora szkoły 166 7.3. Targi i festyny 177 7.4. Wycieczki po szkole (zwiedzanie szkoły) dla rodziców 180 7.5. Spotkania z rodzicami 184 7.6. Komunikacja pisemna z rodzicami 188 7.7. Podsumowanie 190
Rozdział 8 Marka, wizerunek i reputacja szkoły 191 8.1. Wizerunek szkoły 191 8.2. Marka szkoły 198 8.3. Reputacja szkoły 206 8.4. Podsumowanie 211
Rozdział 9 Badania marketingowe 213 9.1. W jakim celu Dyrektor szkoły powinien prowadzić badania marketingowe 213 9.2. Jak zaprojektować dobry kwestionariusz? 222 9.3. Miejsce badań marketingowych w zarządzaniu placówkami oświatowymi w Polsce 228 9.4. Jak przeprowadzić badania marketingowe w mojej szkole? 232 9.5. Interpretacja wyników badań marketingowych 241 9.6. Podsumowanie 244
Zakończenie 245
Spis tabel, schematów i ramek 247
Literatura 251
Kategoria: | Zarządzanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-0959-2 |
Rozmiar pliku: | 3,0 MB |