- W empik go
Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia - ebook
Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia - ebook
Autorzy prezentują swoją propozycję periodyzacji rozwoju marketingu terytorialnego, zwanego również marketingiem miast i regionów. Stawiają zwłaszcza na innowacje marketingowe generowane przez nowe technologie komunikacyjne i problemy wymuszane przez praktykę.
Przedstawiony zbiór zagadnień traktuje o ważnych dla praktyki kwestiach marki (branding) i strategiach ich kształtowania, w tym renomie jako kategorii wiodącej. Szczególnie wiele uwagi poświecono strategii city placement jako szczególnie innowacyjnemu instrumentowi promocji miast i regionów. Podkreślono znaczenie mediów społecznościowych w systemie komunikacji marketingowej.
Spis treści
- Wstęp
- 1. Teoretyczne aspekty zarządzania reputacją jednostki osadniczej
- 1.1. Pojęcie wizerunku organizacji
- 1.2. Definicja reputacji organizacji i jej konsekwencje dla pomiaru zjawiska
- 1.3. Zależności między kulturą, tożsamością i organizacyjną reputacją organizacji
- 1.4. Synteza elementów składowych reputacji jednostki osadniczej
- 2. Marka jako instrument marketingu terytorialnego
- 2.1. Istota marki jednostki terytorialnej
- 2.2. Interesariusze marki jednostki terytorialnej
- 2.3. Wizerunek jednostki terytorialnej
- 2.4. Tożsamość jednostki terytorialnej
- 2.5. Marka jednostki terytorialnej jako determinanta rozwoju lokalnego
- 2.6. Proces budowania marki jednostki terytorialnej
- 2.7. Bariery i ograniczenia procesu budowania marki terytorialnej
- 3. Optymalizacja wydatków na promocję miast i regionów
- 3.1. Wydatki na promocję w historii marketingu terytorialnego – wybrane przykłady efektywności i jej braku
- 3.2. Skala oraz sposoby ewidencji wydatków na promocję polskich samorządów
- 3.3. Istota optymalizacji
- 3.4. Pomiar skuteczności i efektywności działań promocyjnych jako podstawa optymalizacji wydatków na promocję jednostek samorządu terytorialnego
- 3.5. Źródła finansowania promocji miast i regionów
- 3.6. Potencjalne obszary optymalizacji wydatków na promocję jednostek samorządu terytorialnego
- Podsumowanie
- 4. Media społecznościowe w działalności marketingowej miast i regionów
- 4.1. Wyznaczniki współczesnej kultury dzielenia się informacjami
- 4.2. Media społecznościowe – systematyka pojęć
- 4.3. Cechy serwisów społecznościowych
- 4.4. Działalność marketingowa miast i regionów w serwisach społecznościowych
- 4.5. Analiza badania Fanpages Trends
- 4.6. Polskie miasta na Facebooku
- 4.7. Polskie regiony na Facebooku
- Podsumowanie
- 5. City placement – nowy element w strategii zintegrowanej komunikacji marketingowej miast
- 5.1. Nowa komunikacja marketingowa miast i regionów
- 5.2. Nowy cykl realizacyjny strategii promocji miast
- 5.3. City placement – promocja bez promocji
- 5.4. Miasto jako obiekt promocji w koncepcji „city placement”
- 5.5. Film i nie tylko film w promocji miast
- 5.6. City placement – ogólna charakterystyka i etapy działań
- 5.7. Determinanty różnicowania strategii city placement miasta
- 5.8. City placement – stopnie i determinanty identyfikacji miasta w produkcji audiowizualnej
- 5.9. Miasto a zespół realizatorów filmowych
- 5.10. City placement – strategia wyboru miasta filmowego
- 5.11. City placement – główni adresaci – odbiorcy przekazu promocyjnego
- 5.12. City placement a inne rodzaje promocji
- 5.13. City placement a reklam
- 5.14. Eventowa strategia city placement
- 5.15. Skuteczność strategii city placement i jej determinanty
- 5.16. Uwagi końcowe – o zaletach i wadach strategii city placement
- 6. Małe miasto jako podmiot marketingu terytorialnego
- 6.1. Istota małego miasta
- 6.2. Przemiany strukturalne i funkcjonalne małych miast
- 6.3. Orientacja marketingowa małych miast
- 6.4. Ewolucja i etapy reorientacji zarządzania małymi miastami
- 6.5. Identyfikacja podmiotów inicjujących działania marketingowe
- 6.6. Strategia marketingowa małego miasta
- 6.7. Cele marketingowe małych miast
- 6.8. Strategia niszy rynkowej jako główny kierunek marketingu małych miast
- 6.9. Koncepcja Cittaslow szansą na rozwój małego miasta
- Podsumowanie
- Bibliografia
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63804-75-6 |
Rozmiar pliku: | 1,8 MB |