Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Marketing usług zdrowotnych - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2012
41,83
4183 pkt
punktów Virtualo

Marketing usług zdrowotnych - ebook

.. Publikacja zawiera kompleksowe omówienie wszystkich podstawowych zagadnien dotyczacych marketingu placówek sluzby zdrowia, zasad budowania ich przewagi konkurencyjnej i umacniania pozycji na rynku. Ksiazka pomaga: zrozumiec, na czym polega plan marketingowy, poznac role i funkcjonowanie systemu informacji w dzialalnosci placówek opieki zdrowotnej, zdobyc umiejetnosc zastosowania metody SWOT do wyboru strategii marketingowej, posiasc umiejetnosc dokonywania segmentacji rynku uslug zdrowotnych, zrozumiec znaczenie koncepcji marketingu-mix i jej elementów. .. Przejrzysty uklad tresci ulatwia Czytelnikowi szybkie przejscie od teorii i defi nicji kluczowych pojec marketingu uslug zdrowotnych do praktycznych wskazówek dotyczacych budowy planu marketingowego. .. Adresatami ksiazki sa menedzerowie i pracownicy wszystkich placówek opieki zdrowotnej oraz studenci kierunków ekonomicznych, medycznych, sluchacze szkól biznesu i kursów specjalizacyjnych.

Spis treści

Wstęp 7
Rozdział 1. Istota marketingu usług zdrowotnych 11
1.1. System marketingu usług 11
1.2. Rozwój marketingu w działalności usług zdrowotnych 13
1.3. Plan marketingowy 14
1.4. Otoczenie marketingowe placówki opieki zdrowotnej 16
Rozdział 2. System informacji marketingowej w placówce opieki zdrowotnej 19
2.1. Informacja jako podstawa prawidłowego działania marketingowego 19
2.2. Badania marketingowe 22
2.3. Marketingowy system informacji 28
Rozdział 3. Metody analizy warunków działania na rynku usług zdrowotnych 32
3.1. Formułowanie strategii marketingowej usług zdrowotnych 32
3.2. Analiza szans i zagrożeń 34
3.3. Analiza wewnętrzna placówki opieki zdrowotnej - atuty i słabości 35
3.4. Analiza SWOT placówki opieki zdrowotnej 38
3.5. Określenie celów 41 Rozdział 4. Segmentacja rynku usług zdrowotnych 44
4.1. Istota segmentacji 44
4.2. Czynniki wpływające na decyzję zakupu 45
4.3. Klasyfikacja kryteriów segmentacji usług zdrowotnych 48
Rozdział 5. Marketingowa strategia działania placówki opieki zdrowotnej i jej elementy 51
5.1. Pojęcie marketingu-mix 51
5.2. Produkt w działalności placówek opieki zdrowotnej 56
5.3. Jakość usługi zdrowotnej 60
5.4. Cena w marketingu usług 63
5.5. Dystrybucja i lokalizacja 65
5.6. Promocja usług zdrowotnych 69
5.7. Personel i jego rola 76
5.8. Marketingowe znaczenie pacjentów jako użytkowników usług zdrowotnych 80
Literatura 83
Spis ilustracji 85
Spis tabel 87
Indeks 89
Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-264-5316-8
Rozmiar pliku: 2,0 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij